Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2661
Írta 2011. november 09. - 10:59
Cateye Nano Shot – 2012 Mtbr Lights Shootout | Mountain Bike Review
(2 oldalas a cikk)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2662
Írta 2011. november 08. - 22:14
Ajánlom figyelmetekbe a következõ oldalakat, ahol fényképpel( rögzített zársebesség és rekeszérték) és fénymérõvel tesztelnek több tucatnyi lámpát.
2012 Bike Lights Shootout – Backyard Beam Pattern Photos | Mountain Bike Review | Page 3
Bike Lights Shootout Light Meter Measurements | Mountain Bike Review
#2663
Írta 2011. november 08. - 21:31
és a másikon a távolsági szûkebb fény messzebbre.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2664
Írta 2011. november 08. - 13:37
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2665
Írta 2011. november 08. - 06:58
Az a lámpa éppen a szúró fény miatt világít távolabbra, viszont pont ezért kormányra kevés a szélessége.holnap csinálok róla rendes fényképezõs képet is.
meg ha lesz türelmem, akkor a többi Cateye lámpáról is, ami itt van a kirakatban.
Szerintem sisakra viszont jó, éppen a könnyû irányíthatóság miatt.
Igaz, kormány bilincs van rajta, de ez részlet kérdés.
Esetleg kormányon való használatra lehetne elé tenni egy vízszintesen széthúzó elõtétet és akkor egy keskeny vízszintes sávban világítana, de minden átlátszó dolog ami a fény útjába kerül kb 8% reflexiós veszteséget okoz, hacsak nincs antireflexiós bevonata. Ezzel is számolni kell.
Mi az ára egy ilyennek? (nem mintha nekem.. csak úgy általánosságban)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2666
Írta 2011. november 07. - 22:49
Ezt találtam a belérõl, én még nem láttam közelebbrõl. Pic-ekhez sajnos nem konyítok, de a ledmeghajtó IC-k teljesítménye PWM vezérléssel biztos hogy leszabályozható...Köszi az aksi tippet, szerintem a védelemmel ellátott megér +50centet aksinként. Úgy látom errõl a típusról egész jó véleménnyel vannak.
A lámpát egyenlõre nem szándékozom megbuherálni, elég macerás lenne az árammérõ söntöket kultúrált módon kivezetni és kapcsolgatni, ráadásul úgy hogy a vízállósága se romoljon le. A vezérlõ szoftverét lenne inkább jobb megbuherálni úgy hogy a villogó mód helyett egy még kisebb fényerõs állás lenne.
Bár a leghasználhatóbb szerintem a következõ módon lenne szerintem: kikapcsolt állapotban egy katt -> bekapcs. Bekapcsolt állapotban csak két fényerõ lenne (fényszóró, tompított) ahol egy nyomással az oda-vissza váltás menne, a kikapcsolás pedig egy hosszú nyomással történne.
Azt lehet tudni milyen mikrovezérlõ vezérli a lámpát? A Microchip gyártmányú PIC-ekre szoktam programot fejleszteni.
#2667
Írta 2011. november 07. - 22:23
Köszi az aksi tippet, szerintem a védelemmel ellátott megér +50centet aksinként. Úgy látom errõl a típusról egész jó véleménnyel vannak.kék trustfire cella védelem nélkül (nekem ilyenek vannak, elégedett vagyok vele)
trustfire cella védelemmel
komplett 7,2V, 5,2Ah-s akkupack védelemmel
Komplett akksipack beszerzése helyett valószínûleg jobban jársz, ha veszel még egy lámpaszettet (legfeljebb bónuszként eladod a lámpafejet akkupack nélkül)
-Ha az eredeti akkupackot megbontod, és a bennelevõ cellákra párhuzamosan kötsz 2-2 +cellát, akkor megúszol egy új védõáramkör beszerzést, viszont mindig 2× akkora sújt kell cipelned, 2× annyi ideig tart a töltés, viszont 2× addig bírja a merítést is!... (Mielött rákötöd az új cellákat, ~egyenlítsd ki a feszültségeiket néhány 10-ed ohmos ellenálláson kersztül, különben dróttal direktbe kötve esetleg túl nagy kiegyenlítõáram jöhet létre!)
-Leg költség kímélõbb lenne, a lámpa elektonikájába belenyúlnod: valahol kéne benne lennie egy 10-ed ohm környéki áram érzékelõ ellenállásnak. Azt ahányszoros értékûre növeled, elvileg annyiszorosan nõ az üzemidõd (csökken az áram) /esetleg egy + kapcsolóval rövidre zárhatóra csinálni az új, sorosan kötött kiegészítõ ellenállás tagot, -így elérhetõ az eredeti, nagyáramú üzemmód is-.
A lámpát egyenlõre nem szándékozom megbuherálni, elég macerás lenne az árammérõ söntöket kultúrált módon kivezetni és kapcsolgatni, ráadásul úgy hogy a vízállósága se romoljon le. A vezérlõ szoftverét lenne inkább jobb megbuherálni úgy hogy a villogó mód helyett egy még kisebb fényerõs állás lenne.
Bár a leghasználhatóbb szerintem a következõ módon lenne szerintem: kikapcsolt állapotban egy katt -> bekapcs. Bekapcsolt állapotban csak két fényerõ lenne (fényszóró, tompított) ahol egy nyomással az oda-vissza váltás menne, a kikapcsolás pedig egy hosszú nyomással történne.
Azt lehet tudni milyen mikrovezérlõ vezérli a lámpát? A Microchip gyártmányú PIC-ekre szoktam programot fejleszteni.
#2668
Írta 2011. november 07. - 21:54
meg ha lesz türelmem, akkor a többi Cateye lámpáról is, ami itt van a kirakatban.
a kukát azért céloztam meg, hogy látszdjon valami a képen
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2669
Írta 2011. november 07. - 21:10
#2670
Írta 2011. november 07. - 21:00
A leírás szerint 250 lumen a fénye. Ilyen kicsi szögben vetítve azért kell, hogy látsszon távolabb is.
Ebben én egyetlen hibát látok. Kormányra rögzítve túl szûk a fénye, nagyon imbolyog az út egy keskeny részén, meg sem lehet választani, pontosan hová essen, legfeljebb annyit mozog amennyit imbolyog a kormány.
Fejlámpának sisakon tudnám elképzelni jól használhatóan, mert akkor oda fordítod ahová kell.
Sisakon, lehetne vele pásztázni, keresgélni.
Tényleg nem rossz (a leírás alapján) de kormányra túl szûk.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2671
Írta 2011. november 07. - 17:54

a kuka a képen a fényképezõ optikájához képest 5m-re van

pici, USB-s tölthetõ, li-ion akkus.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2672
Írta 2011. november 07. - 11:52
kék trustfire cella védelem nélkül (nekem ilyenek vannak, elégedett vagyok vele)A megadott teljesítményeket meg nem 'kis' hanem nagyon is nagy fenntartással kezelem, pont ezért tettem fel a kérdést. Az nyilvánvaló hogy a névleges kapacitást egyik sem éri el, ezért olyat keresek ami legalább többé-kevésbé megközelíti azt. Azokat szeretném elkerülni amik még az 50%-ot sem tudják, meg amik a 10. feltöltés után megpusztulnak. Tavaszig van idõ, addig még az aksi is megérkezne
trustfire cella védelemmel
komplett 7,2V, 5,2Ah-s akkupack védelemmel
Komplett akksipack beszerzése helyett valószínûleg jobban jársz, ha veszel még egy lámpaszettet (legfeljebb bónuszként eladod a lámpafejet akkupack nélkül)
-Ha az eredeti akkupackot megbontod, és a bennelevõ cellákra párhuzamosan kötsz 2-2 +cellát, akkor megúszol egy új védõáramkör beszerzést, viszont mindig 2× akkora sújt kell cipelned, 2× annyi ideig tart a töltés, viszont 2× addig bírja a merítést is!... (Mielött rákötöd az új cellákat, ~egyenlítsd ki a feszültségeiket néhány 10-ed ohmos ellenálláson kersztül, különben dróttal direktbe kötve esetleg túl nagy kiegyenlítõáram jöhet létre!)
-Leg költség kímélõbb lenne, a lámpa elektonikájába belenyúlnod: valahol kéne benne lennie egy 10-ed ohm környéki áram érzékelõ ellenállásnak. Azt ahányszoros értékûre növeled, elvileg annyiszorosan nõ az üzemidõd (csökken az áram) /esetleg egy + kapcsolóval rövidre zárhatóra csinálni az új, sorosan kötött kiegészítõ ellenállás tagot, -így elérhetõ az eredeti, nagyáramú üzemmód is-.
#2673
Írta 2011. november 06. - 23:02
Még nem teszteltem mennyit mûködik, de 10-12 órára lenne szükség. Ez természetesen nem a napi közlekedéshez meg az egynapos túrákhoz kellene (ahhoz a jelenlegi is bõven megfelel), hanem a nyári többnapos éjszakákba nyúló vadkempinges túrákhoz (itt ugye nincs hova bedugni a töltõt), meg a 24 órás tekeréshez (nyáron azért rövidebbek az éjszakák). Valószínûleg a kisebbik fényerõn is elegendõ lenne ez az idõ, nem szándékozom terepre menni.
A megadott teljesítményeket meg nem 'kis' hanem nagyon is nagy fenntartással kezelem, pont ezért tettem fel a kérdést. Az nyilvánvaló hogy a névleges kapacitást egyik sem éri el, ezért olyat keresek ami legalább többé-kevésbé megközelíti azt. Azokat szeretném elkerülni amik még az 50%-ot sem tudják, meg amik a 10. feltöltés után megpusztulnak. Tavaszig van idõ, addig még az aksi is megérkezne
Valamilyen külföldi webshopban láttam hogy a Magicshine is elkezdte gyártani a kulacstartóba helyezhetõ akksikat, ahogy a Lupine is csinálja.
Az áruház neve nem jut eszembe, de azt tudom hogy 17500mAh volt a teljesítménye ami azért megsokszorozza az üzemidõt. Persze az ára is több számjegybõl állt.
#2674
Írta 2011. november 06. - 22:53
Még nem teszteltem mennyit mûködik, de 10-12 órára lenne szükség. Ez természetesen nem a napi közlekedéshez meg az egynapos túrákhoz kellene (ahhoz a jelenlegi is bõven megfelel), hanem a nyári többnapos éjszakákba nyúló vadkempinges túrákhoz (itt ugye nincs hova bedugni a töltõt), meg a 24 órás tekeréshez (nyáron azért rövidebbek az éjszakák). Valószínûleg a kisebbik fényerõn is elegendõ lenne ez az idõ, nem szándékozom terepre menni.Most jövök lámpás tekerésbõl, minden haveromnak 808as van. Megmondanád, hány óra az a mûködési idõ, amit kevésnek gondolsz ? És mennyi lenne szerinted az ideális ?
Amúgy, a DX-en megadott teljesítményeket kezeld egy "kis" fenntartással. Vagy vegyél többet, elég olcsó úgy is.
A megadott teljesítményeket meg nem 'kis' hanem nagyon is nagy fenntartással kezelem, pont ezért tettem fel a kérdést. Az nyilvánvaló hogy a névleges kapacitást egyik sem éri el, ezért olyat keresek ami legalább többé-kevésbé megközelíti azt. Azokat szeretném elkerülni amik még az 50%-ot sem tudják, meg amik a 10. feltöltés után megpusztulnak. Tavaszig van idõ, addig még az aksi is megérkezne
#2675
Írta 2011. november 05. - 23:56
Amúgy, a DX-en megadott teljesítményeket kezeld egy "kis" fenntartással. Vagy vegyél többet, elég olcsó úgy is.
#2676
Írta 2011. november 05. - 23:43
#2677
Írta 2011. november 05. - 19:46
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!
A videókból és képekbõl ítélve a Sigma Lightster jobb, mint az általam sokat használt Author X-guard 5. Beújítok egy ilyen Sigma-ra.
Tudtommal itt a legolcsóbb.
SIGMA LIGHTSTER ELSÕ LÁMPA - Bringa Butik Webáruház
#2678
Írta 2011. november 05. - 09:20
A videókból és képekbõl ítélve a Sigma Lightster jobb, mint az általam sokat használt Author X-guard 5. Beújítok egy ilyen Sigma-ra.
#2679
Írta 2011. november 05. - 00:11
Még hogy nem a legjobb? Teljesen jó tesztfotónak. Jobb nem is lehetne..Na elkészültek a képek, a minõség nem a legjobb meg ezek közvilágításnál vannak, de azért a lényeg látszik, ~7600 Ft-ért szerintem jó vétel
Na meg a lámpa is.. nem semmi ! Ha csak azt nézzük, hogy ennyire jól megvilágítja az utat
ahol a közvilágítási lámpák is látszanak Ez melyik is, a Sigma Lightster 4 db AA elemmel?
Azért azt sem szabad elfelejteni, hogy vannak fokozatok az egyes lámpák maximum fényében és többnyire ettõl többszörözõdött meg az áruk.. Itt ezt nem látom az árban.
A ..135-ös eléggé lent van, még ha az újabb változatot is nézzük.
A Flea kicsi, aranyos és ahhoz képest jól világít. Sötétben, nem száguldósan még látni is lehet mellette.
A Flea hátrányát is meg kell említenem, mielõtt reklám embernek néz valaki, hogy agyon dicsérem.
(Az a magasztalás fõleg Flea kontra ..135 összehasonlításnak szólt) Rövid útra viszont tényleg jó lehet.
Vagy ha csak látszani kell akkor többre.
A Flea 1 óra nagy fényû üzemet bír, utána tölteni kell. Csak akkor válaszd ha ennél biztosan gyorsabban haza érsz, különben sötétben hagy. Vagy be kell osztani a villogó és kis fényû, nagy fényû üzem arányát. Szóval itt már kell agyalni és drukkolni hogyan is, ha több órára vagy a céltól tök sötétben (ahol villogó nem jó mert látni kellene), hogy elég legyen. Erre nincs megoldás.
Ez a lámpa itt fent (lent) a fotón, szerintem magáért beszél,
ha ilyen fény mellett még 15 órán keresztül mûködik.
Felteszek egy régebben készült videót, amin a lámpám látszik (fej + kormány lámpa).
Eléggé beremegõs a felvétel enyhe terepen lefelé, de a lényeg a mi szempontunkból így is látszik.
Amikor bekapcsolom, megtámadnak a szúnyogok.
Jánoshegyrõl lefelé lámpával
Mivel a kamera nem annyira érzékeny mint a szemünk, ezért
a videón kicsit világosítottam, hogy az árnyalatok hasonlóan jöjjenek mint a valóságban.
Most ez következik:
Jánoshegyrõl lefelé lámpával - 2. változat, közelebb ahhoz ahogy a szemünk látja a lámpa fényt
A második videón a kilátó túl világosnak látszik, de a bicikli lámpa fénye közelebb áll a valósághoz,
sõt kicsivel jobban, világosabban látszik élõben a sötétben a lámpa fény.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2680
Írta 2011. november 04. - 19:46




Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





