Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2621
Írta 2011. november 24. - 22:27
#2622
Írta 2011. november 24. - 22:22
Az gyõz amelyik erõsebb az adott közegnél.
Ha jó kedve van, ráadásul épp kapott jutalmat a fõnökétõl akkor nem törõdik semmivel, csak valami fényed legyen. Ha rossz napja volt, ráadásul éjjel nem kapott p*nát, akkor meg
"mi az, már megint nincs rajta fényvisszaverõ öltözet?"
..de kérem.. van a hátizsákon..
"És a hátizsák az öltözet??"
Szóval szerintem a kedvétõl függ, hogy számonkéri-e a törvényt szó szerint vagy értelmes emberként mérlegel, mert végülis ahogy vesszük, a hátizsákot felöltöd magadra de mégsem mondjuk rá, hogy öltözet. Ha nagyon akarod akkor megpróbálhatod megmagyarázni, hogy mivel belebújsz vagyis magadra öltöd ezért öltözet és fényvisszaverõ is van rajta.
Ha meg feljelent akkor be kell menni és vinni a hátizsákot és meg tudod mutatni... ..na mi az amit magadra öltesz? Tudom, hátizsák.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2623
Írta 2011. november 24. - 16:33
fényvisszaverõ ruházat lakott területen kívül rossz látási viszonyok között kötelezõ.
Na igen, én is így tudtam.
S vajon, ha éjjel hátizsákban tekerek, amin van fényvisszaverõ prizma, de nincs rajtam mellény, sem más fajta fényvisszaverõ ruházat, akkor büntethet?? (mert ugye a hátizsák kitakarja a fényvisszaverõ ruházatot, így nem is lenne sok értelme.)
Tehát a kérdés: A fényvisszaverõ hátizsák, fényvisszaverõ ruházatnak minõsül??
Nyáron éjjel sokat tekerek, s nem vagyok teljesen tisztában ezzel a dologgal. Egyébként jó lámpákat használok (hátsót villogva), s a rend õrei (látva a jó kivilágítást, ellenben a környék többi kerékpár zsonglõrével) nem is szoktak igazoltatni.
#2624
Írta 2011. november 24. - 12:22
Ez úgy van hivatalosan, hogyEz nem úgy van, hogy fényvisszaverõ ruházat kötelezõ??? Mert ugye nem mind1.. :confused:
fényvisszaverõ ruházat lakott területen kívül rossz látási viszonyok között kötelezõ.
http://www.webkresz....ekpar_KRESZ.pdf A 13. oldal alján..
Másik forrásból arról, hogy milyen külsõ, magadon hordható biztonsági felszerelés kötelezõ:

Na persze a sisak ugyanolyan fontos, legfeljebb az nem a rendõrre tartozik,
hogy valaki meg akar halni egy a koponyát érõ ütéstõl vagy sem.
Nekem is tört el sisakom és még itt vagyok.
Ha nem lett volna sisak akkor lehet, más törött volna.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2625
Írta 2011. november 24. - 10:21
Li ion akksival is használom meg jó minõségû elemekkel is,ugyanez van az idõjárás központom kültéri egységeivel is-nem bírja a hideget ez van!
Én azt javaslom, próbáld ki az Eneloop (Sanyo) újratölthetõ elemeket. Azt mondják az bírja a hideget is. Nekem van, de eddig csak egyszer próbáltam.
#2626
Írta 2011. november 24. - 00:51
Most jöttem vissza tekerésbõl. 4 órát világítottak a lámpáink (li-ion aksik) gond nélkül -2 fokban a budai hegyekben. A villogómban normál, nagyon olcsó elem van, tökéletesen bírja a hideget. Hargitán túráztunk januárban, rohadt hideg volt de egész nap tudtam fotózni az Energizer elemeimmel.
Akkor nálad valami más gond is lehet. Új elemek ? Föl van töltve az aksi rendesen ? Azt mondod, mikor a lakásban van a bringa, akkor tökéletesen világít, csak kint a hidegben nem akar mûködni ?
Nem értem, mi lehet a gond nálad.
#2627
Írta 2011. november 24. - 00:18
Nagy János
#2628
Írta 2011. november 23. - 23:11
Említette a láthatósági mellényt is, igaz az már kötelezõ rossz látási viszonyok között lakott területen kívül..
Ez nem úgy van, hogy fényvisszaverõ ruházat kötelezõ??? Mert ugye nem mind1.. :confused:
#2629
Írta 2011. november 23. - 22:46
Dehogynem, ha fény kell, elöl és hátul is kell, nehogy az egyszeri ember csak elöl gyújtsa meg és hátulról elüssék. Az elvben igazuk van, az „egyszerre kapcsolás” ugyanazt jelenti, mint az autónál, hisz ott sem szabad külön gyújtogatni hátul és elöl. A szabály lehetne rugalmasabb, mondjuk 5000-10000++ Ft büntetés
, ha nem ég mindkét (elsõ, hátsó) világítás, így jobb lenne?
hmmm, így leírva van benne igazság
amúgy annyiból jobb lenne, hogy legalább meg lehetne neki felelni
#2630
Írta 2011. november 23. - 22:36
Dehogynem, ha fény kell, elöl és hátul is kell, nehogy az egyszeri ember csak elöl gyújtsa meg és hátulról elüssék. Az elvben igazuk van, az „egyszerre kapcsolás” ugyanazt jelenti, mint az autónál, hisz ott sem szabad külön gyújtogatni hátul és elöl. A szabály lehetne rugalmasabb, mondjuk 5000-10000++ Ft büntetésén is gondolkoztam már ezen az egyszerre kapcsolahatósági szabályon, arra gondoltam, hogy ennek régen sem volt értelme túl sok [...]
#2631
Írta 2011. november 23. - 22:12
nem lehet, hogy arra gondolnak, egyidejûleg lehessen üzemeltetni a 2 lámpát?
#2632
Írta 2011. november 23. - 21:29
Az elsõ gondolat igaz, viszont egy jól beállított lámpa nem feltétlen vetít erõs foltot az úton, természetes használati körülmények között. Akkor távolra is és közelre is annyit vetít amennyit az egyenletes fényerõhöz kell, mivel az út távolsági viszonyai azt kívánják, hogy a távoli fény erõsebb legyen és messzire is jól világítson...ott azt írták, hogy a túl erõs lámpa sem jó, illetve a fényárban az erõsebb foltok sem jók, mert a szem a legerõsebb fényhez alkalmazkodik, így az adott fénykörön kívül már romlik a látás
ahogy elnézem sok bringa lámpa tervezésénél meg kifejezetten eröltetik a szórt fényen belüli spot fényt, ezek szerint nem túl nagy átgondoltsággal
Persze ha egy közelebb lévõ sík falon nézed hogyan vetít, akkor van erõs folt, viszont úton haladva, ha jól be van állítva a magassága, akkor az erõsebb fénynek el kell oszlani a távolban.
Az nyilvánvaló, arra is figyelni kellene a tervezõknek, hogy a távolsági fényt külön lehessen kapcsolni valami kézre esõ, a kormány elengedése nélkül könnyen elérhetõ kapcsolóval. Gyorsan le tudjuk venni és vissza kapcsolhassuk ha a forgalom engedi, hogy szembe jövõ forgalomban ne vakítsunk. Sok apró részletet figyelembe kellene venni a kerékpár világításnál is, az autókhoz hasonlóan, fõleg a mostanában elérhetõ nagy fény teljesítményû lámpák mellett.
(Azért csináltam meg a sajátomnál, hogy ne vakítson. Múltkor nézte 'montu' és "hát ez tökjó, ez így nem vakít!" kiáltott fel.)
Épp ma hallottam róla valamit, hogy át akarják alakítani a rég elavult kerékpáros szabályokat. László János beszélt róla. Gondolom itt az egyszerre kapcsolható elsõ és hátsó lámpa értelmetlenségérõl is szó eshetne és a villogó fényt is bele vehetnék a hivatalosan engedélyezett dolgok közé.
Említette a láthatósági mellényt is, igaz az már kötelezõ rossz látási viszonyok között lakott területen kívül..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2633
Írta 2011. november 23. - 17:45
ahogy elnézem sok bringa lámpa tervezésénél meg kifejezetten eröltetik a szórt fényen belüli spot fényt, ezek szerint nem túl nagy átgondoltsággal
mondjuk azt én is észrevettem, hogy este a kivilágított utakon, ha jönnek szembe autók, meg sok az éles városi fény, akkor sokkal rosszabul látok, mintha csak simán sötét van és úgy kapcsolom fel a lámpát
#2634
Írta 2011. november 23. - 16:30
Mintha felkapcsolnád a napot ?? :-)))
#2635
Írta 2011. november 23. - 12:50
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2636
Írta 2011. november 23. - 11:36
A MagicShine fejlesztett !
Ez milyen lehet ? Felszárítja az utat a bringa elõtt ?
MJ-880-Shenzhen MINJUN Electronic Co.,Ltd
Állítólag az XM-L-bõl a mostani legjobb, azaz U2-es ledekkel szerelik. Ára várhatóan 200 USD körül, december közepétõl lesz elérhetõ. E-bay-en már van, aki hirdeti.
#2637
Írta 2011. november 23. - 01:40
Akkor maradnak a kispolgári elemek. Bár a hideg mindenre hatással van, fõleg, amiben kémiai reakciók vannak.
#2638
Írta 2011. november 23. - 01:25
A Lítium-ion akku ami nyáron 6 óránál is tovább bírja, az mostanában másfél-két óra alatt megadta magát.Normál elem kell neked vagy li-ion aksi.
Szintén Lítium-ion kesztyû fûtés akku amikor kívül volt a hidegben, kb egy óra alatt lemerült.
miután beköltöztettem a kesztyû kézbej részébe és hõszigeteltem, azóta több órát bír (hármat biztos).
Kamera is hidegben a Lítium-ionnal még hosszú idõt kiírt, ennek ellenére perceken belül lemerült.
Volt Lítium-ion akku amit tesztnek betettem a mélyhûtõbe feltöltve és terhelést rákapcsolva.
Rövid idõ múlva kimerültnek tûnt, de amikor vissza melegedett még adott le energiát.
Szóval a Lítium-ion bírja legkevésbé a hideget. Harmadára, negyedére is lecsökkenhet a kapacitása hidegben.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2639
Írta 2011. november 23. - 01:14
#2640
Írta 2011. november 22. - 22:48
Nagy János

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






