Egészen minimális, szinte nincs is. Az egyik egy kicsit fókuszáltabb fényû de ott is alig van eltérés.És egyébként mekkora különbség van fényerõben egy mj808e és egy olyan klón lámpa között?
Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#2481
Posted 2012. January 11. - 17:01

#2482
Posted 2012. January 11. - 11:05

SSC P7-es 4 chipes led kicsit régebbi fejlesztés, picivel rosszabb a hatásfoka (egyébként drágább is). CREE XM-L 1 chipes ledek a jelenleg legnagyobb hatásfokúak, kicsit jobban fókuszálható, mint a 4 chipesek (és olcsó is).És egyébként mekkora különbség van fényerõben egy mj808e és egy olyan klón lámpa között?

A fény szinezete, és a tényleges hatásfok az példány (bin) függõ...
Én Pinyo lámpáit láttam élõben teleholdason. Az XM-L-es erõsebben, de picit kellemetlenebbül világított (túl spotos, kicsit szinezett fény), picit nagyobb felület -kevésbé melegszik-. Kivitelre a drágább Megacshine-féle "elsõ generációs" Lupine Tesla klón igényesebb.
Lámpateszt by Pinyo
akku visszajelzésrõl

#2483
Posted 2012. January 11. - 07:16

Mindkettõ van a haveri körben. Bármelyiket veszed, jó választás.
És egyébként mekkora különbség van fényerõben egy mj808e és egy olyan klón lámpa között?
#2484
Posted 2012. January 10. - 23:12

#2485
Posted 2012. January 10. - 19:41

És melyik fényforrás mellett döntöttél ?
MJ-808 HA-III SSC P7-C (SXO)3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set - Free Shipping - DealExtreme
Ez az olcsóbb kivitel:
XML-T60 1050LM 3-Mode White LED Bicycle Bike Light (4 x 18650) - Free Shipping - DealExtreme
még konkrétan nem tudom valameiket.
#2486
Posted 2012. January 10. - 16:53

És melyik fényforrás mellett döntöttél ?Na ugydöntöttem nem kisérletezek tovább !
Inkább veszek egy jó lámpát!
Igazad volt BALU 1 :-)
#2487
Posted 2012. January 10. - 14:14

Agydinamós lámpát senki nem használ?
Nekem egy B&M Cyo Cyo-m van, 1m-20méterig tökéletesen látok vele mindent, pedig asszem csak egy kis 1.25W-os 5mm-es optikás led van benne.
És a legjobb, hogy a fényelosztása a tükörrendszere miatt majdnem teljesen egyenletes, és 2 sávot simán bevilágit.
Már nemegyszer néztek rám furán az emberek, hogy nem-e valami robogó mászkál a járdán vagy bicikliúton XD
Hátul meg egy B&M Toplight Flat s plus van. Iszonyú nagy fénye van.
Állófényes az elsõ-hátsó is, és kb 10km/h-tól max fényerõn világit az elsõ is.
Másnak van ilyesmilye?
Mert itt mindig csak az akkus meg az elemes lámpákról van szó.
Én ugyanezt használom, és maximális megelégedettséggel. Baromira untam az elemekkel való vacakolást, és még nem is láttam velük. Bár akkoriban nem voltam még ennyire felvilágosodva e témában.
Meg én egész évben használom, és gyakorlatilag téli idõszakban reggel-este sötétben tekerek.
#2488
Posted 2012. January 09. - 19:43

Inkább veszek egy jó lámpát!
Igazad volt BALU 1 :-)
#2489
Posted 2012. January 09. - 19:05

köszi
igen, pont azt a 20 (már 23)+5 ezret találtam nagyon elszált árnaknekem most elég nagy a lámpám fényereje, és azt télen is csak 1, mésflk hetente kell tölteni, és fele az elsõ lámpának, még eneloopokkal is, a hátsónáé még kevesebb, plusz az agydinamó, fûzés..... ki se jön 35-bõl, fõleg ha könnyített modellt választok
ha a lámpa nagyjából annyiba fájna, mint az elemes testvérei, akkor talán megérné, mert amúgy én és a kedvesem is ki tudnánk használni az agydinamó elõnyeit
menet közben mennyit fog amúgy? észre lehet venni egyáltalán?
Attól függ ár tekintetében hogy ilyen elemest nézel....egy Cateye Singleshot is nagyon el van szállva...sõt ha azt nézem az összes Cateye...sõt, az én B&M lápám is, mert egy 300Ft-os led van benne, plus egykis elektronika, meg egy fémház, meg egy tükrös rendszer....meg persze sajnos a nevet is meg kell fizetni, de ez mindenhol igyvan.
Egyébként ha szabadon pörgetem a kereket, világitás nélkül is fog vissza valamennyit, de rákapcsolva is forog szépen...de amúgy tele van tömve zsirral, menet közben meg kb semi ellenállást nem érzek, de biztos van neki valamennyi, de a dörzsdinamóéhoz hasonlitva elenyészõ.
#2490
Posted 2012. January 09. - 11:34

Itt a linkje:
Busch&Müller Lumotec IQ Cyo RT senso plus LED-es fényszóró T-vel - BikeStore24.hu Magyarország legnagyobb választékú Onlineshopja
Én még tavaly 20-ért vettem, de hát új év, új árak...
A hátsó lámpa volt 5 ezer, plusz az agydinamó 9 ezer, plusz küllõk, igy 35-bõl megúsztam az átalakitást.
Igen, ennyiért bõven kijött volna egy magicshine is, de mivel fõleg télen van hamar sötét és elég hideg, jobb megoldásnak láttam egy agydinamós rendszert.
A lámpa fénycsóvája trapáz alakú, az enyémbe van közeli terület megvilágitás is, tehát 1 méter sötét csak a elõttem, onnantól trapézosan egyre nagyobb felületet világit meg.
Az állófényét a lámpa alján található 4 ledbõl 2 adja, a másik kettõ csak menet közben világit, de kb annyit világit igyis álló helyben mint egy rosszabb többledes elemes biciklilámpa.
Elõtte egy Police "50"W-os lámpám volt, azthiszem az 3 wattot tud, de egyrészt zabálta az elemet, fõleg nagy fényerõn, és a szórása elég kicsi, inkább pontban világit, ettõl most ez a megoldás sokkal jobb, mert ugyanaz a fényerõm van, de többször nagyobb területen.
köszi
igen, pont azt a 20 (már 23)+5 ezret találtam nagyon elszált árnak

ha a lámpa nagyjából annyiba fájna, mint az elemes testvérei, akkor talán megérné, mert amúgy én és a kedvesem is ki tudnánk használni az agydinamó elõnyeit
menet közben mennyit fog amúgy? észre lehet venni egyáltalán?
#2491
Posted 2012. January 09. - 09:02

#2492
Posted 2012. January 09. - 08:22

én is gondolkoztam már agydinamós megoldás, de értelmesb áron nem találtam hozzá rendes elsõ, ledes világítást, állófénnyel
a fentebb említett B&M milyen árban volt?
Itt a linkje:
Busch&Müller Lumotec IQ Cyo RT senso plus LED-es fényszóró T-vel - BikeStore24.hu Magyarország legnagyobb választékú Onlineshopja
Én még tavaly 20-ért vettem, de hát új év, új árak...
A hátsó lámpa volt 5 ezer, plusz az agydinamó 9 ezer, plusz küllõk, igy 35-bõl megúsztam az átalakitást.
Igen, ennyiért bõven kijött volna egy magicshine is, de mivel fõleg télen van hamar sötét és elég hideg, jobb megoldásnak láttam egy agydinamós rendszert.
A lámpa fénycsóvája trapáz alakú, az enyémbe van közeli terület megvilágitás is, tehát 1 méter sötét csak a elõttem, onnantól trapézosan egyre nagyobb felületet világit meg.
Az állófényét a lámpa alján található 4 ledbõl 2 adja, a másik kettõ csak menet közben világit, de kb annyit világit igyis álló helyben mint egy rosszabb többledes elemes biciklilámpa.
Elõtte egy Police "50"W-os lámpám volt, azthiszem az 3 wattot tud, de egyrészt zabálta az elemet, fõleg nagy fényerõn, és a szórása elég kicsi, inkább pontban világit, ettõl most ez a megoldás sokkal jobb, mert ugyanaz a fényerõm van, de többször nagyobb területen.
#2493
Posted 2012. January 09. - 07:55

a fentebb említett B&M milyen árban volt?
#2494
Posted 2012. January 09. - 00:43

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2495
Posted 2012. January 09. - 00:06

#2496
Posted 2012. January 08. - 23:47

- Az egyik korábbi 6+ óra helyett két órán belül kimerül.
- A másik kicsivel tovább bírja.
- Még a harmadik az ami végül kihúz a bajból, talán azért mert a sötétben maradástól való félelmemben kis fokozatra kapcsolok.
(Igaz, azután otthon amikor felmelegednek, akkor teljes fénnyel mûködik megint mindhárom, de az más kérdés.)
Szóval ezért egyre komolyabban megfordult már a fejemben, hogy az elsõ kerékbe beszerelek majd egy agydinamót, ami folyamatosan szinten tartja az akkukat menet közben. Éjszaka viszont teljes fényerõvel is világíthatok az akkukról, legfeljebb ha idõ elõtt lemerülnek az öreg akkuk, akkor még mindig ott van az agygenerátor. Az is igaz, hogy annak a teljesítménye kb 3Watt és a lámpám ennek a tízszeresét is tudja, de még mindig jobb a semminél.
A ledes világításnak meg van az az elõnye, hogy kisebb teljesítményû áramforrás esetén önszabályzóan annyi teljesítményre áll be ami a rendelkezésére áll. Ha meg netán még van egy nap amit végig tekerek, akkor még fel is tud töltõdni valamennyire az akku.
Ezen kívül láttam már a neten 12V 0.5A-es kerékpár generátort is, ami 6 W-nak felel meg.
Annak viszont az az óriási hibája, hogy hagyományos dörzskerekes típus, ami azért épp eleget fog a keréken, az agydinamóhoz képest mindenképp.
Persze lehet agydinamót használni csak úgy önmagában is, csak akkor számítani kell a sebesség függõ fényerõre, megálláskor a sötétre ami szerintem nagyon zavaró lehet.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2497
Posted 2012. January 08. - 23:31

Hozé lámpám van, 3-4 tekerés után szoktam csak tölteni. Soha nem féltem, hogy lemerülök.
#2498
Posted 2012. January 08. - 22:55

Agydinamót túrázók vagy városi bringások használnak. Országútisok és montisok elemes, aksis lámpákkal járnak. Talán ezért esik kevesebb szó az agydinamóról.
Országúti rendbenvan....de a montis használatot nem tartanám kizártnak.
Egy Deore vagy Alfine agydinamó 500-550g, és tárcsafékes verziója is van, a tárcsás ilyen súlyú.
Az enyém egy olcsóbb változat, 800g-os, de nekem nem számit a súly.
Egy tárcsás agy 200g, ergo 300-350g a súlykülönbség, ami szerintem egyáltalán nem vészes, és mondjuk a magicshine-nál is az akkuk ugyanennyit nyomnak kb.
Fényerõben, töksötétben 30m-t is elvisz a lámpám, de úgy hogy 1 méterrel magam elõtt is tisztán látok mindent, és 2 sáv széles a fénycsóva...szerintem erdõben ez bõven elég, én városban kivilágitatlan részen úgy megyek mintha nappali világosság lenne. És mindig az embernél van, nemkell elemmel és akksival veszõdni, meg félni hogy mikor merül vajon le.
Szóval nem értek egyet, hogy montira ne lehetne való éppenséggel.
Az már másik kérdés, hogy terepes használatot mennyire bir egy agydinamó, errõl nemtudok nyilakozni, nem DH-ra való az biztos

#2499
Posted 2012. January 08. - 19:27

#2500
Posted 2012. January 08. - 18:11
