Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8741 hozzászólás a témában

#2301
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Az AAA elemek/aksik sorba kapcsolódnak, így a belsõ ellenállásuk is összeadódik. A Li-os aksi viszont (ha jól tudom) egy darab cella, ill. alapból is kisebb az ellenállása.
A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2302
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
Lenne egy kérdésem:

- adott eme lámpicsku: VARTA Consumer Batteries - Indestructible 1 Watt LED Light 3AAA
- a hozzá adott 3db AAA varta elemmel 4,5V-on 370mA-t vesz fel
- 3db AAA "hosszanfriss" nimh akkuval 3,95V környékén 300mA
- próbaképp bontottam 18650-es használt cellákat egy rossz notiakkuból, töltöttem õket és a multiméterrõl a következõket olvastam le: 3,9V mellett 430mA.
- kérdésem eme utóbbira vonatkozik, hogy ez hogy lehet, hogy a nimh-s akkuval nagyjából egyezõ feszültség mellett 30%-nagyobb áramot vett fel a liionnal? Az elsõ két eset érthetõ kisebb fesz, kisebb áram (nem hiszem, hogy lenne benne valami okosított meghajtó áramkör).

azt még hagy tegyem hozzá hogy üresjárati kapocsfeszültségeket tudtam csak mérni.

#2303
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
..sõt, jó ha mindenhol veled van, mert soha nem lehet tudni, mikor maradsz fõ fény nélkül.
Pl. jómúltkoriban kivettem a liftbõl a bringát, persze oda csak állítva fér be. Lehullott róla egy táska, amiben az akkumulátor volt.
Nem volt rendesen rá tépõzárazva. Persze csak akkor derült ki, hogy kiszakadt tõbõl egy vezeték is ami a hátsó világítást adja, amikor hazafelé már be kellett kapcsolnom. Út közben a két csutka rövid vezetéket nem tudtam volna összekötni a dugóval, viszont nálam volt a kicsi, tiédhez hasonló lámpa és azt felszereltem az övtáskám hátul lévõ pánt részére. Azután mivel nem láttam mennyire látszik jól, megkérdeztem Szentendrén az egyik ház elõtt füvet nyíró vagy valamit matató embertõl, hogy megmondaná-e mennyire jól látszik (mert oldalra világított). Mondta, hogy ragyogó erõsen látszik. Ezzel így nyugodtan jöttem haza a sötétedéskor. Na erre mondom, hogy kiváló. Annyit mindenképp megért. Még többet is megér, ha kihúz az ilyen helyzetekbõl.

Még amit javasolok, hogy a szilikonhoz adott mûanyag akasztót elég nehéz rátenni a szilikon gumi lámpa tokra, ezért itthon hajlítottam másfeles-kettes rézhuzalból kampót hozzá. Azt könnyen össze akasztom és nem is csúszik ki, mint a mûanyag, ha nem ment bele rendesen a gumi. Azzal már jártam úgy korábban. Szerencsére még észrevettem..

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2304
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
400 Ft-ot megér, hogy kipróbáljam.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2305
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Azt nem tudom hány órát mûködik egyfolytában, de sz'tem rendszeres használatra nem célszerû. Napi több órás használat mellett gyorsan kimerülhetnek a (3V-os) elemek benne . Ezek leginkább arra jók, hogy vész (a másik lámpa hibája) esetén ne maradj láthatósági ill. "kresz" fény nélkül. Arra viszont nagyon is megfelel.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2306
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Kukk sötétre van cree led-es szúróm, nekem csak nappalra kell amolyan jelzõfénynek, hogy lássanak. Hátul egy Cateye lézerágyúm van, azt nem cserélem le, mert a medve és a hátsó lámpa nem játék. :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2307
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A bevásárló bringámon nekem is ilyen van elöl-hátul. Még a kínai piacon vettem, 4-500,-Ftért, így párban piros és fehér fénnyel. Igaz, az vékonyabb kicsivel.

Többnyire nappal használom azt a bringát de volt már, hogy tescozás közben rám sötétedett. Akkor viszont hátul a nyereg csövön lévõ piros is nagyon jól látható. Elöl a kormányon a fehérrel viszont még látok is valamit nagyon sötétben. Arra mindenképp elég, hogy ne legyen sötétedéskor ebbõl bármilyen láthatósági probléma.

Késõbb akartam venni még belõle, hogy a másik bringán is legyen ha netán a lámpa akkuja megadná magát, de már csak kék fényûben sikerült vennem. Igaz, csak led csere kérdése, hogy fehér fénye legyen. (azóta is kék leddel hordom tartaléknak, jobb híján az is több a semminél, hogy lássanak ha a másikkal valami gubanc lenne)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2308
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Vettem egy ilyet, kíváncsi vagyok milyen lesz. Tetszik, hogy ilyen kicsi. Kõkemény 380 Ft volt postával. Próba cseresznye. :)
Silicone Bike Bicycle Rear Wheel LED Flash Light White | eBay

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2309
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A téli gépbe mindenképp érdemes tenni, mert a hideg megviseli az áramforrásokat, ráadásul a sötét idõszak akkor igényelné leginkább a világítást. Esetleg valami akkut és hozzá való töltõ áramkört lehetne hozzá illeszteni, hogy ne csak menet közben legyen fény. Na de ez már tényleg extra dolog.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2310
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
kösz, átnéztem a linkeket, hozzászólásokat

most tudnék venni elég jó áron nagyon jó shimano agydinamót, de a hozzászólások alapján arra jutottam, hogy a napi bringámba nem szerelek agydinamót, hanem ha egyszer lesz téli bringám (sajna nem fér el jelenleg), akkor az mindenképpen agydinamós lesz.

A dörzshajtásos dinamo meg akkor lehetne alternatíva, ha valami nagyon alacsony ellenállású, profi darabot tudnék szerezni. Bár igazság szerint mivel nincs csomagtartóm, ezért a hátsó lámpa felszerelése eléggé kérdõjeles.

Viszont asszonyka kerójába már érdemes lenne felszerelni, szóval lehet, hogy neki megveszem a cuccot.

#2311
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni,..

Feltételezem, hogy nem dörzs hajtásra gondolsz, mert annak elég nagy a súrlódás okán a mechanikus energia fogyasztása, még mielõtt abból elektromos energia lenne. A másik probléma azzal a nedves idõben történõ világítási próbálkozás.

Egyébként agy"dinamóban" létezik olyan aminek csúszó csapágya van és van golyóscsapággyal készült is. Itt egyértelmû, melyiket érdemes választani. Árban is vannak jókora különbségek. A neten láttam már kb hatezer körül de huszonhétezerért is ilyesmit. Persze súlyban is jelentõsen különböznek egymástól. Aztán van amelyikre fék tárcsa szerelhetõ. kapható gyorszáras és kerékanyás rögzítésû. Lehet kapni 2,4 Wattosat és 3 Wattosat is, sõt kapható 12 Voltosban. Régebben valahol olvastam nagyobb teljesítméyt leadni képesrõl is, de azt már nem találom.

A következõ inkább a dörzs meghajtásúra vonatkozik:
A dinamóhoz izom is kell, nem csak környezettudatosság - Kerékagy
Érdemes elolvasni a hozzá fûzött "kommenteket" is.

Még két link:
Alkatrszek - Agydinam - Allez kerkprbolt, kerkprszervz s webruhz

https://www.google.h...iw=1280&bih=929

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2312
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
köszi

azért még alszok rá párat, hogy kell-e ez nekem

a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni

#2313
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

azon gondolkozom, hogy agydinamóra kéne váltanom, minden nap bringázom, egész évben

ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem

1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?

2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?

3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum

4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?


köszi

1, Szerintem egy (agy)dinamóról hajtott egyszerû ledes lámpával (>2W; + jó optika, jó LED), valószínûleg legalább úgy látni...

2, Alacsony fordulatszámon ~0 a fékezõ erõ; Nagy fordolatszámon -amikor határolni kezd a védõ zéner-, akkor észrevehetõ fékhatást produkál (kb. annyit, mint amikor megy a világítás).
Ha a zénert kikötöd belül, akkor megszûnik az üresjárati fékhatás, (viszont ekkor vízhatlan kettõs szigeteléssel illenék kialakítani a világítási rendszert, hogy az áramütés veszély garantáltan kiküszöbölhetõ legyen -akár 80V üresjárati feszültség-)!

3, Én elsõ körben egy

#post1160741

ilyen XC-997-et megnéznék! :)

4, Passz (úgy saccolom, talán nem annyira jelentõsek a különbségek)...

#2314
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Ez már talán túlzás, nem? :D

Feltöltött kép

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2315
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
azon gondolkozom, hogy agydinamóra kéne váltanom, minden nap bringázom, egész évben

ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem

1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?

2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?

3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum

4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?


köszi

#2316
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

ha nem tudod hogy jön ide, akkor magyaráznom is fölösleges. vannak pl szabályok is. de amúgy nagyon kedves tõled, hogy a saját testi épségeden kívül a másoké nem érdekel. igazi huszonegyedik századi gyerek vagy.

te _tényleg_ azt hiszed, hogy a városban az én villogó fényem fog bárkinek gondot okozni? nem az a kismillió másik villogó fény, ami még ott van, igaz? azok biztosan nem ártanak....
ne legyél demagóg légyszives.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2317
jano1980

jano1980

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Helló srácok.
Keresek olyan valakit Bp-rõl , aki mostanában rendelne a DX-rõl.Szeretnék venni egy lámpát, de nem vagyok ott regelve és Paypal-m sincs.
Pénzt természetesen elõre odaadom, aki rendelne.
Elõre is kösz.

#2318
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Építeni sem volt olcsó mert a burkolat és a billentõ mechanika is perecíz gép munka, ráadásul a zoom is állítható, igaz nem menet közben de szét húzható és össze tolható az optikát tartó rész attól függõen, hogy milyen széttartást akarok beállítani.

Végül a legszûkebb állás a legjobb és még úgy is elég széles a fény az egymás mellett elhelyezett három darab 4 chipes leddel.
Majd lassan átalakítom. Kicserélem a ledeket 6 db XM-L re, ami elméletileg 1200 lument tudna darabonként de nem akarok a mostaninál több fényt, ez bõven elég. Viszont úgy jóval kisebb lesz a három led fogyasztása és hõ termelése és öregedése. Külön lesz közeli fény alul és szúró fény felül, ami mind külön is kapcsolható lesz. A legjobb kombinációkat hozom ki gyorsan átválthatóra, hogy minél egyszerûbb és használhatóbb legyen.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2319
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 hozzászólás
Korrekt használat mellet természetesen ez sem zavaró! Gondolkoztam már én is ilyesmi lámpában de néha bicózok csak sötétben....ahhoz meg még drága!

#2320
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

...és az mitõl jobb ha valaki 2000 lumenes bicó lámpával közlekedik?

Nálam 2400 lumennel megy max, fullra töltött akkuval de élesen határoltam a fény felsõ határ vonalát, hogy semmiképp ne legyen zavaró. Menet közben folyamatosan állítom a vetítési magasságot egy karral bowdenen keresztül a szükségnek megfelelõen. Nemrég találkoztam három rendõrrel a Rómainál, akik egy kék fényvisszaverõ fóliával bevont POLICE autó mögött leskelõdtek :-) A fénylõ kék tûnt fel elsõnek. A rendõröknek mell magasságig ért a fény de az arcukat nem érte de azért gyorsan még lejjebb billentettem, nehogy szóljanak. Csodálkozva néztek. Régebben is volt hasonló, akkor megjegyezte valamelyik, hogy ezzel meglátják az autósok!

Menet közben a lámpa fej billentõ karon van az ujjam, illetve azt úgy szereltem fel, hogy a lejjebb billentéshez szinte már az is elég ha a kormányt markolva jobban rátenyerelek a markolat belsõ szélére, ott a billentõ kar és máris lejjebb billen tõle a lámpa. Persze nem mindig használom mindhárom zónát fullon. A két szélsõ fény csóva (a középsõtõl balra és jobbra) csak kis fénnyel megy legtöbbször, csak a középsõt kapcsolom fullra a három egymás mellett lévõ reflektor zónából de van amikor azt sem. Hegyrõl lefelé viszont jól jön a széles, 3 x 800 lumenes fény, optikaként egyetlen nagy domború lencse mögött.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..