Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2301
Posted 2012. July 31. - 07:05
A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2302
Posted 2012. July 31. - 01:05
- adott eme lámpicsku: VARTA Consumer Batteries - Indestructible 1 Watt LED Light 3AAA
- a hozzá adott 3db AAA varta elemmel 4,5V-on 370mA-t vesz fel
- 3db AAA "hosszanfriss" nimh akkuval 3,95V környékén 300mA
- próbaképp bontottam 18650-es használt cellákat egy rossz notiakkuból, töltöttem õket és a multiméterrõl a következõket olvastam le: 3,9V mellett 430mA.
- kérdésem eme utóbbira vonatkozik, hogy ez hogy lehet, hogy a nimh-s akkuval nagyjából egyezõ feszültség mellett 30%-nagyobb áramot vett fel a liionnal? Az elsõ két eset érthetõ kisebb fesz, kisebb áram (nem hiszem, hogy lenne benne valami okosított meghajtó áramkör).
azt még hagy tegyem hozzá hogy üresjárati kapocsfeszültségeket tudtam csak mérni.
#2303
Posted 2012. July 21. - 22:45
Pl. jómúltkoriban kivettem a liftbõl a bringát, persze oda csak állítva fér be. Lehullott róla egy táska, amiben az akkumulátor volt.
Nem volt rendesen rá tépõzárazva. Persze csak akkor derült ki, hogy kiszakadt tõbõl egy vezeték is ami a hátsó világítást adja, amikor hazafelé már be kellett kapcsolnom. Út közben a két csutka rövid vezetéket nem tudtam volna összekötni a dugóval, viszont nálam volt a kicsi, tiédhez hasonló lámpa és azt felszereltem az övtáskám hátul lévõ pánt részére. Azután mivel nem láttam mennyire látszik jól, megkérdeztem Szentendrén az egyik ház elõtt füvet nyíró vagy valamit matató embertõl, hogy megmondaná-e mennyire jól látszik (mert oldalra világított). Mondta, hogy ragyogó erõsen látszik. Ezzel így nyugodtan jöttem haza a sötétedéskor. Na erre mondom, hogy kiváló. Annyit mindenképp megért. Még többet is megér, ha kihúz az ilyen helyzetekbõl.
Még amit javasolok, hogy a szilikonhoz adott mûanyag akasztót elég nehéz rátenni a szilikon gumi lámpa tokra, ezért itthon hajlítottam másfeles-kettes rézhuzalból kampót hozzá. Azt könnyen össze akasztom és nem is csúszik ki, mint a mûanyag, ha nem ment bele rendesen a gumi. Azzal már jártam úgy korábban. Szerencsére még észrevettem..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2304
Posted 2012. July 21. - 22:35
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2305
Posted 2012. July 21. - 19:45
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2306
Posted 2012. July 21. - 19:26
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2307
Posted 2012. July 21. - 19:13
Többnyire nappal használom azt a bringát de volt már, hogy tescozás közben rám sötétedett. Akkor viszont hátul a nyereg csövön lévõ piros is nagyon jól látható. Elöl a kormányon a fehérrel viszont még látok is valamit nagyon sötétben. Arra mindenképp elég, hogy ne legyen sötétedéskor ebbõl bármilyen láthatósági probléma.
Késõbb akartam venni még belõle, hogy a másik bringán is legyen ha netán a lámpa akkuja megadná magát, de már csak kék fényûben sikerült vennem. Igaz, csak led csere kérdése, hogy fehér fénye legyen. (azóta is kék leddel hordom tartaléknak, jobb híján az is több a semminél, hogy lássanak ha a másikkal valami gubanc lenne)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2308
Posted 2012. July 21. - 18:44
Silicone Bike Bicycle Rear Wheel LED Flash Light White | eBay
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2309
Posted 2012. July 19. - 21:18
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2310
Posted 2012. July 19. - 06:59
most tudnék venni elég jó áron nagyon jó shimano agydinamót, de a hozzászólások alapján arra jutottam, hogy a napi bringámba nem szerelek agydinamót, hanem ha egyszer lesz téli bringám (sajna nem fér el jelenleg), akkor az mindenképpen agydinamós lesz.
A dörzshajtásos dinamo meg akkor lehetne alternatíva, ha valami nagyon alacsony ellenállású, profi darabot tudnék szerezni. Bár igazság szerint mivel nincs csomagtartóm, ezért a hátsó lámpa felszerelése eléggé kérdõjeles.
Viszont asszonyka kerójába már érdemes lenne felszerelni, szóval lehet, hogy neki megveszem a cuccot.
#2311
Posted 2012. July 19. - 00:01
Feltételezem, hogy nem dörzs hajtásra gondolsz, mert annak elég nagy a súrlódás okán a mechanikus energia fogyasztása, még mielõtt abból elektromos energia lenne. A másik probléma azzal a nedves idõben történõ világítási próbálkozás...a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni,..
Egyébként agy"dinamóban" létezik olyan aminek csúszó csapágya van és van golyóscsapággyal készült is. Itt egyértelmû, melyiket érdemes választani. Árban is vannak jókora különbségek. A neten láttam már kb hatezer körül de huszonhétezerért is ilyesmit. Persze súlyban is jelentõsen különböznek egymástól. Aztán van amelyikre fék tárcsa szerelhetõ. kapható gyorszáras és kerékanyás rögzítésû. Lehet kapni 2,4 Wattosat és 3 Wattosat is, sõt kapható 12 Voltosban. Régebben valahol olvastam nagyobb teljesítméyt leadni képesrõl is, de azt már nem találom.
A következõ inkább a dörzs meghajtásúra vonatkozik:
A dinamóhoz izom is kell, nem csak környezettudatosság - Kerékagy
Érdemes elolvasni a hozzá fûzött "kommenteket" is.
Még két link:
Alkatrszek - Agydinam - Allez kerkprbolt, kerkprszervz s webruhz
https://www.google.h...iw=1280&bih=929
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2312
Posted 2012. July 18. - 22:51
azért még alszok rá párat, hogy kell-e ez nekem
a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni
#2313
Posted 2012. July 18. - 18:50
1, Szerintem egy (agy)dinamóról hajtott egyszerû ledes lámpával (>2W; + jó optika, jó LED), valószínûleg legalább úgy látni...azon gondolkozom, hogy agydinamóra kéne váltanom, minden nap bringázom, egész évben
ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem
1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?
2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?
3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum
4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?
köszi
2, Alacsony fordulatszámon ~0 a fékezõ erõ; Nagy fordolatszámon -amikor határolni kezd a védõ zéner-, akkor észrevehetõ fékhatást produkál (kb. annyit, mint amikor megy a világítás).
Ha a zénert kikötöd belül, akkor megszûnik az üresjárati fékhatás, (viszont ekkor vízhatlan kettõs szigeteléssel illenék kialakítani a világítási rendszert, hogy az áramütés veszély garantáltan kiküszöbölhetõ legyen -akár 80V üresjárati feszültség-)!
3, Én elsõ körben egy
ilyen XC-997-et megnéznék!
4, Passz (úgy saccolom, talán nem annyira jelentõsek a különbségek)...
#2314
Posted 2012. July 17. - 17:45
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2315
Posted 2012. July 17. - 15:06
ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem
1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?
2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?
3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum
4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?
köszi
#2316
Posted 2012. July 01. - 11:43
te _tényleg_ azt hiszed, hogy a városban az én villogó fényem fog bárkinek gondot okozni? nem az a kismillió másik villogó fény, ami még ott van, igaz? azok biztosan nem ártanak....ha nem tudod hogy jön ide, akkor magyaráznom is fölösleges. vannak pl szabályok is. de amúgy nagyon kedves tõled, hogy a saját testi épségeden kívül a másoké nem érdekel. igazi huszonegyedik századi gyerek vagy.
ne legyél demagóg légyszives.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2317
Posted 2012. June 28. - 18:39
Keresek olyan valakit Bp-rõl , aki mostanában rendelne a DX-rõl.Szeretnék venni egy lámpát, de nem vagyok ott regelve és Paypal-m sincs.
Pénzt természetesen elõre odaadom, aki rendelne.
Elõre is kösz.
#2318
Posted 2012. June 25. - 01:10
Végül a legszûkebb állás a legjobb és még úgy is elég széles a fény az egymás mellett elhelyezett három darab 4 chipes leddel.
Majd lassan átalakítom. Kicserélem a ledeket 6 db XM-L re, ami elméletileg 1200 lument tudna darabonként de nem akarok a mostaninál több fényt, ez bõven elég. Viszont úgy jóval kisebb lesz a három led fogyasztása és hõ termelése és öregedése. Külön lesz közeli fény alul és szúró fény felül, ami mind külön is kapcsolható lesz. A legjobb kombinációkat hozom ki gyorsan átválthatóra, hogy minél egyszerûbb és használhatóbb legyen.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2319
Posted 2012. June 25. - 00:55
#2320
Posted 2012. June 25. - 00:39
Nálam 2400 lumennel megy max, fullra töltött akkuval de élesen határoltam a fény felsõ határ vonalát, hogy semmiképp ne legyen zavaró. Menet közben folyamatosan állítom a vetítési magasságot egy karral bowdenen keresztül a szükségnek megfelelõen. Nemrég találkoztam három rendõrrel a Rómainál, akik egy kék fényvisszaverõ fóliával bevont POLICE autó mögött leskelõdtek :-) A fénylõ kék tûnt fel elsõnek. A rendõröknek mell magasságig ért a fény de az arcukat nem érte de azért gyorsan még lejjebb billentettem, nehogy szóljanak. Csodálkozva néztek. Régebben is volt hasonló, akkor megjegyezte valamelyik, hogy ezzel meglátják az autósok!...és az mitõl jobb ha valaki 2000 lumenes bicó lámpával közlekedik?
Menet közben a lámpa fej billentõ karon van az ujjam, illetve azt úgy szereltem fel, hogy a lejjebb billentéshez szinte már az is elég ha a kormányt markolva jobban rátenyerelek a markolat belsõ szélére, ott a billentõ kar és máris lejjebb billen tõle a lámpa. Persze nem mindig használom mindhárom zónát fullon. A két szélsõ fény csóva (a középsõtõl balra és jobbra) csak kis fénnyel megy legtöbbször, csak a középsõt kapcsolom fullra a három egymás mellett lévõ reflektor zónából de van amikor azt sem. Hegyrõl lefelé viszont jól jön a széles, 3 x 800 lumenes fény, optikaként egyetlen nagy domború lencse mögött.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..

Sign In
Create Account

Back to top






