Így van, valószínûleg az arc is onnan vette csak üzletel vele.Nagyon drága, az ebay-en 40 dollár körül meg lehet kapni.
Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#2281
Posted 2012. August 26. - 18:31

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2282
Posted 2012. August 26. - 16:02

Errõl mi a véleményetek?: Kerékpár lámpa-INGYEN POSTA !! - Vatera.hu
Ilyenem van. Atom fenye van, erdõben is elég. Nagyon drága, az ebay-en 40 dollár körül meg lehet kapni.
#2283
Posted 2012. August 26. - 13:05

Nem, a nyúl az!...
KROSS EVADO 3.0 2012
#2284
Posted 2012. August 23. - 01:02

Hja, így könnyû, mondom én, persze biztos sokat kellett ehhez tervezgetni és kísérletezni a gyártónak.
Talán azon sem kell sokat gondolkodni, hogy ki támogathatta õket anyagilag.. Minden technika a hadi iparból indul.
Még valami más.
Most, aug. 20.-án éjszaka láttam egy bringán egy igazán jó fényerejû, akarom mondani
ahogy divatosan írják a lámpa adatlapokon, LUX megvilágítási értékkel rendelkezõ lámpát!
Csak azt felejtik el közölni az adatlapokon, hogy az adott jó LUX értkû megvilágítást
mekkora területen teljesíti. Így persze teljesen értelmetlen lesz az egész.
A következõ képen egy lámpa, viccesen kicsi területet megvilágító erõs fénye látható.
A másik képen a fény foltot felnagyítottam képszerkesztõvel, hogy szemléltessem,
mennyiben különbözik két teljesen azonos LUX értékü megvilágítottsággal jellemezhetõ felület látványa.
Ez eredeti szerkesztéstõl mentes fotó:
Ott, az a kicsi kékes foltocska a lámpa fénye. (és ez nem vicc! ..ezért készült a fotó mert hihetetlen.)

Ezt a második képet a demonstrációhoz szerkesztettem.
Az elõzõ fény folt alatti terület megvilágítottságának erõssége nem változott, de a területe igen.
Ez a gyakorlatban annyiszor erõsebb megvilágítást igényelne, ahányszor meg van a nagy területben a kicsi!
Ezért nem szabad elfogadni önmagában ha csak LUX értéket adnak meg valahol,
és nem lux/négyzetmétert vagy lux/négyzetdecimétert, mert nagyon nem mindegy,
hogy a megvilágító fényerõ létrehozásához egy adott teljesítmény elegendõ,
vagy annak a 100-szorosára van szükség.
"Mindössze" csak ennyi, vagy bármennyi, illetve annak a többszöröse lehet a különbség két azonos lux érték között.
(Sõt a fény beteríthetné a bringa kétszáz méteres környezetét vagy bármekkorát,
a megvilágítottság vagyis a LUX értéke mindig azonos lehetne, csak a megvilágított terület (és a teljesítmény igény) változik.

Ezért nem jelent semmit, ha egy bicikli lámpa fényét csak LUX értékként adják meg és
semmi nem szól arról, hogy ilyenkor mekkora területen oszlik el az a fény az adott megvilátottság érték létrehozásához.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2285
Posted 2012. August 22. - 21:08

Boccs, az adatlap lemaradt :mad:.
Akkor úgy látszik errõl lemaradtam, legalábbis eddig még erre nem találtam rá.
Végülis jó tudni.. csak össze ne keverje valaki, hogy melyiket mennyivel.
Panasonic UR18650ZTA 3000mAh; 4,35V-on
Csak a vezetõ gyártóknak vannak ilyen (tényleg) nagy kapacitású celláik, de ott is típus, kapacitásfüggõ, hogy melyiknél mennyi a végfesz... Szóval én is csak megbízható gyártó, leellenõrzött adatlap esetén mernék a szokásos 4,20V/+_0,05V-nál följebb menni.
OFF [/HR]Idõvel szeretnék egy komoly töltõt építeni (nagy áramú, szakaszosan töltõt / mérõt, hogy a cella, drótok, érintkezõk bizonytalan ellenállásán keletkezõ feszültségesés ne vezessen félre). Direkt több fokozatra lehetne beállítani: ~3,8V (féltöltés, hosszú élettartamú tároláshoz); -4,05V (nagy ciklusszámú töltés-kisütés, állandó jellegû napi használathoz, ~80%); <4,2500V (ha néha valamiért szükséges csurig tölteni); illetve LiFePO4-hez kissebb cellafeszültség is beállítható legyen (kb. 3,6V végfeszültség); és persze széles tartományban beállítható töltõáram...
#2286
Posted 2012. August 21. - 23:58

.Hozzá tenném, hogy a cégek folyamatosan fejlesztik a LiIon akku technológiájukat, adalékanyagokkal egyre feljebb tornázzák a max üzemi feszültséget (az eredeti 4,05V-ról). Így újabb celláknál nagyobb az elérhetõ cellakapacitás,
magasabb feszültségre töltve! -Gondolom az élettartam, és stabilitás rovására-... Pl. Panasonic UR18650ZTA 3000mAh; 4,35V-on...
Akkor úgy látszik errõl lemaradtam, legalábbis eddig még erre nem találtam rá.
Végülis jó tudni.. csak össze ne keverje valaki, hogy melyiket mennyivel.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2287
Posted 2012. August 21. - 20:01

Hozzá tenném, hogy a cégek folyamatosan fejlesztik a LiIon akku technológiájukat, adalékanyagokkal egyre feljebb tornázzák a max üzemi feszültséget (az eredeti 4,05V-ról). Így újabb celláknál nagyobb az elérhetõ cellakapacitás,A Li-ion akku cellánál arra kell fõleg vigyázni, hogy ne töltsd 4,2 V fölé, inkább 4,15 nél ne töltsd tovább, hosszabb lesz az élettartama...

Ha maga az adapter stabilizált, akkor legcélszerûbb lenne belenyúlni, és beállítani a feszültséget.van egy 4,5V névleges 500mA-s adapterem még régi sony walkmanbõl, de jött már ki belõle majd 1A is. egy 4,2V-os korlátot kéne rátenni és használható is lenne.
-Kapcsolóüzemû cucc esetén -ha szabályozható-, akkor valószínûleg (LM)...431 végzi a visszaszabályozást: csak az ellenállás osztót kell picit "trimmelni" benne-.

-Ha egy ~3,6V-os zéner van az optónál feszültség beállításnak: akkor egy kissebb égésfeszû kék, vagy fehér ledet vele párhuzamosan kötve, talán lecsökken a kívánt szintre a feszültség:confused:
-Régebbebbi, áteresztõ üzemû tápban esetleg LM317 van: ahol szintén ellenállásosztó állítja be a kívánt feszültséget...
#2288
Posted 2012. August 12. - 21:45

Ezekkel csak látszani fogsz, látni nem.
Igen, vannak fokozatok.
"Korszerû, Q3 Cree LED-del szerelt akkumulátoros LED lámpa. Nagy teljesítményû. Fényereje közel 200 Lumen! "
Még a 200 lumen sem az az igazi erõs fényû lámpa, de azzal már legalább lehet látni valamennyire.
A fényerõ lumentõl és széttartástól (eloszlástól) függõ.
Ami szerintem már igazán használható akkor is ha elég nagy felületen megoszlik és nem csak kicsi foltot világít elõtted az 800-1200 lumen, illetve ennek a duplája. Na azzal már jól lehet látni, megfelelõ eloszlás mellett, akár csak mint nappal.
Kormányra rögzíthetõben nagyobb területet bevilágító optika kell elõtte legyen, amíg fejlámpánál jobb ha szûkebb.
marton: tudom, hogy Te ismered, de azért leírom másnak, aki nem.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2289
Posted 2012. August 12. - 17:47

Ha látni is akarsz, mást keress. Pl: Akkumultoros Q3 Cree Led lmpa tltkkel Ezzel még az erdõben is rád sötétedhet, röhögve hazajössz, még terepen is. Arról nem is beszélve, hogy ez li-ion aksis, nem kis-ceruza elemes. Azok nem sokáig bírják.
#2290
Posted 2012. August 11. - 17:34

relatíve olcsó lámpát keresnék közlekedõs bicóra. A célt a "látni és látszani" tökéletesen lefedi. Bikefun nak találtam is 2 egyszerû tipusát Spot evo vagy Thunder. a kérdés melyik lenne a jobb választás?
elõre is kösz a segítséget.
Üdv
#2291
Posted 2012. July 31. - 17:11

majd nézek valami fesz stab áramkört. köszöntem a segíccséget!
#2292
Posted 2012. July 31. - 16:50

Viszont a csúcsra töltésnél vannak gondok de Azt is meg lehet oldani ha oda figyelsz.
Amikor az akku kapcsain már eléri a szükséges max. feszültséget, akkor az akku még nincs feltöltve.
Ha ilyenkor lekapcsolod akkor alacsonyabb értéket mérsz rajta.
Ilyenkor folyamatosan csökkentett árammal lehet fullra tölteni, közben arra ügyelve, hogy soha ne léje túl a 4,2V-ot.
Legjobb ha megépíted a feszültség stab áramkört és az ezeket megteszi helyetted, ahogy leírtam.
Itt áram korlátra azért nincs szükség, mert a leadott max áram, nem több, mint ami az adott akkunál megengedhetõ.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2293
Posted 2012. July 31. - 16:09

(halkan jegyzem meg, h próbaképpen rákötöttem direktbe. a fesz folyamatosan gyalogolt fel szép lassan 4,2-ig. az áramfelvétel az elején ilyen 800mA volt. arra jó volt h megnézzem használhatóak-e a cellák. töltés során szinte alig melegedett a kipróbált cella)
#2294
Posted 2012. July 31. - 12:51

A Li-ion akku cellánál arra kell fõleg vigyázni, hogy ne töltsd 4,2 V fölé, inkább 4,15 nél ne töltsd tovább, hosszabb lesz az élettartama. Egyébként ha fölé megy a cella feszültség, akkor megnõ a cella belsõ ellenállása néhány túltöltés után.
De van olyan cella is ami túlmelegszik ilyenkor és akár fel is robbanhat. Találkoztam csendesen meghalni tudó cellával is és olyannal is ami nagyon forró lett ilyenkor, már az évek során. (a véletlen túltöltés, régebben már elõfordult velem, akkor tapasztaltam)
Azóta lehet kapni a dealextémen 18650-eshez és hasonlókhoz való töltõt ami a túltöltést kiküszöböli.
http://www.dealextre...v-240v-ac-13820
Nekem egy másik típus van, abba bele férnek eltérõ méretûek is
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2295
Posted 2012. July 31. - 12:35

Ez pontosan így van.A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.
Sõt, még attól is nagyban különbözik egy-egy AAA elem típus terhelhetõsége, hogy esetleg kínai elemeket használsz amibõl kettõ kerül 100 forintba, esetleg hagyományos olcsóbb szén-cink elemet egy jobb gyártótól, aminek darabja egy százas vagy valami tartós fajtát, amibõl 4 db ára már 1000 forint fölött van. Ezek használati értékben is hasonló értékûek.
Az AAA akku azért ad más áramot, mert annak a cella feszültsége már alapból kevesebb.
A Li-ion akku cellánál arra kell fõleg vigyázni, hogy ne töltsd 4,2 V fölé, inkább 4,15 nél ne töltsd tovább, hosszabb lesz az élettartama. Egyébként ha fölé megy a cella feszültség, akkor megnõ a cella belsõ ellenállása néhány túltöltés után.
De van olyan cella is ami túlmelegszik ilyenkor és akár fel is robbanhat. Találkoztam csendesen meghalni tudó cellával is és olyannal is ami nagyon forró lett ilyenkor, már az évek során. (a véletlen túltöltés, régebben már elõfordult velem, akkor tapasztaltam)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2296
Posted 2012. July 31. - 07:05

A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2297
Posted 2012. July 31. - 01:05

- adott eme lámpicsku: VARTA Consumer Batteries - Indestructible 1 Watt LED Light 3AAA
- a hozzá adott 3db AAA varta elemmel 4,5V-on 370mA-t vesz fel
- 3db AAA "hosszanfriss" nimh akkuval 3,95V környékén 300mA
- próbaképp bontottam 18650-es használt cellákat egy rossz notiakkuból, töltöttem õket és a multiméterrõl a következõket olvastam le: 3,9V mellett 430mA.
- kérdésem eme utóbbira vonatkozik, hogy ez hogy lehet, hogy a nimh-s akkuval nagyjából egyezõ feszültség mellett 30%-nagyobb áramot vett fel a liionnal? Az elsõ két eset érthetõ kisebb fesz, kisebb áram (nem hiszem, hogy lenne benne valami okosított meghajtó áramkör).
azt még hagy tegyem hozzá hogy üresjárati kapocsfeszültségeket tudtam csak mérni.
#2298
Posted 2012. July 21. - 22:45

Pl. jómúltkoriban kivettem a liftbõl a bringát, persze oda csak állítva fér be. Lehullott róla egy táska, amiben az akkumulátor volt.
Nem volt rendesen rá tépõzárazva. Persze csak akkor derült ki, hogy kiszakadt tõbõl egy vezeték is ami a hátsó világítást adja, amikor hazafelé már be kellett kapcsolnom. Út közben a két csutka rövid vezetéket nem tudtam volna összekötni a dugóval, viszont nálam volt a kicsi, tiédhez hasonló lámpa és azt felszereltem az övtáskám hátul lévõ pánt részére. Azután mivel nem láttam mennyire látszik jól, megkérdeztem Szentendrén az egyik ház elõtt füvet nyíró vagy valamit matató embertõl, hogy megmondaná-e mennyire jól látszik (mert oldalra világított). Mondta, hogy ragyogó erõsen látszik. Ezzel így nyugodtan jöttem haza a sötétedéskor. Na erre mondom, hogy kiváló. Annyit mindenképp megért. Még többet is megér, ha kihúz az ilyen helyzetekbõl.
Még amit javasolok, hogy a szilikonhoz adott mûanyag akasztót elég nehéz rátenni a szilikon gumi lámpa tokra, ezért itthon hajlítottam másfeles-kettes rézhuzalból kampót hozzá. Azt könnyen össze akasztom és nem is csúszik ki, mint a mûanyag, ha nem ment bele rendesen a gumi. Azzal már jártam úgy korábban. Szerencsére még észrevettem..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2299
Posted 2012. July 21. - 22:35

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2300
Posted 2012. July 21. - 19:45

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..