vagy inkább kár érte, hogy felvásárolta õket a DT Swiss?Kár érte hogy megszûnt a cég!
Jelentkezz be Regisztrálj
yasec.hu
#101
Posted 2010. April 13. - 13:53
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#102
Posted 2010. April 12. - 16:02
Megjött a "rozsdás" vázam, szerencsére nem olyan vészes a helyzet, csak kívülrõl van pár pici folt, belül makulátlan :-D
Lakkozni mivel érdemes/szoktatok? Fényesre ill mattra is várnék javaslatokat. Illetve mivel lehet eltávolítani a régi réteget, hogy a festéket ne bátsa? Vagy mehet az új réteg a régire? Láma vagyok hozzá, bocs...
Ja, és h ne legyek teljesen off, reggel fél 9 körül láttam egy szürke (fehér feliratos) Yasec-et az Árpád-hídon. Sajnos több részletet nem tudom róla mondani, olyan gyors volt a srác...
#103
Posted 2010. April 07. - 19:25
Atom jóvoltából itt találsz néhány képet a festetlen géprõl:
http://bikemag.hu/ci...iovedelme-4129/
Most már le lett festve, igyekszem majd errõl is képeket készíteni!
Nekem már megvannak azok a bizonyos festett állapotú képek.....
Egyébként jól látom, hogy a nyeregcsõ alján levõ kis lyukon át szellõzik a váz? Itt ki is tud folyni a kondenzvíz?
Azt viszont nem tudtam kisasolni, hogy hol lehet szétkapni a papucsot, hogy egyben lejöjjön a lánc. Vagy nem ennél a váznál említetted ezt az opciót?
#104
Posted 2010. April 07. - 00:19
Kedves Mester!
Várjuk a képekkel tûzdelt EHBE 2009 beszámolódat az említett újításokról.
köszi
Atom jóvoltából itt találsz néhány képet a festetlen géprõl:
http://bikemag.hu/ci...iovedelme-4129/
Most már le lett festve, igyekszem majd errõl is képeket készíteni!
#105
Posted 2010. April 07. - 00:00
Szóval az a gép ami anno az újságban volt, az ismét nálam van. Visszavásároltam, át lett festve, és a lányomnak raktam össze.
Kicsit átalakult, idõszerûbb lett, de még most sem nehéz!
Még nincs teljesen kész, valamikor most fogom talpraállítani. Már nagyon idõszerû lenne, mert addig is a csajszi az asszony bicaját nyúlja le folyamatosan!
(Az meg az a bicaj, amin a 10db. hal van. Asszony azóta is ugyanaz!
#106
Posted 2010. April 06. - 23:55
beszéltük már korábban, hogy ha eladnál egyet, akkor vennék crankensteint
(rémlik valami, visszavásároltad az összeset?)
dísznek ofkorsz, nem használni.
Nem vásároltam azokat vissza, egy szettet nem adtam el, azt megtartottam. Azóta is használom! 22-34-47-es áttétellel, a kicsi meg a nagy egy Pace tányér, a középsõ meg egy korracél OnZa.
Eladóról nem tudok, ülnek rajta keményen!
#107
Posted 2010. April 06. - 23:53
Az volt a specialitása, hogy az egy nagyon vékonyfalú csõbõl volt, de a kormány szorításához használt csavar azt a komplett csõrészt elõfeszítette.
Így elég sokat kibírt, de azért a mai stucnikkal nem vehette fel a versenyt...
Egyet az utolsó Pace villákból még vettem én is, az lesz majd a CC gépembe beépítve, a miheztartás végett!
A túragépemben is Pace van, amelyiknek a Titán-nitrides (arany színû) becsúszószára van. Nekem sincs azzal bajom, nagyon jól bírja a gyûrõdést! Kár érte hogy megszûnt a cég!
#108
Posted 2010. April 06. - 17:25
Egy srácnak annyira megtetszett, hogy utána vett is egy fehér yasec montit pace villával.
Másoknak is megtetszett szerintem az a bicaj az újságban - például nekem - és rendeltek egy yasec vázat pace villával...
A szinte full karbon (a nyak és a váll alu) 80-as pace villa majd 13 éve teszi a dolgát, persze ma már csak városban. Azóta sem volt ilyen jól mozgó telóm (fox f100, új sid team csak az összehasonlítási alapom)
#109
Posted 2010. April 06. - 14:12
A 90-es évek elején újpesten már üzemelt a pedaloman bringabolt. Ha jól emlékszem, oda lett felhozva egy yasec monti, amit aztán az újságban dave tesztelt.
Úgy rémlik, annak még a stücnije nomá kormánybefogója is yasec volt. Piros szine volt és négyszög alakú volt, éleinél natúr alu csíkkal talán, szélein yasec felirattal. Hajtómû , agyak természetesen szintén yasec volt.
Egy srácnak annyira megtetszett, hogy utána vett is egy fehér yasec montit pace villával. Mi csak xt-s lacinak hívtuk, autószerelõ volt.
Na nem is sztorizok tovább, egy a lényeg HA JÓL emlékszem volt kormánybefogó is :-)
#110
Posted 2010. April 05. - 22:54
dísznek ofkorsz, nem használni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#111
Posted 2010. April 05. - 19:37
szia YASEC
bocs de ebben tévedsz a cannondale bb30as rendszere nem 68mm-es csapágyházba megy bele!!!!!
73 és felfele!!!!!
Hali!
Gyakorlatilag ugyanazon középcsapágyszélességekkel manipulál, mint a hagyományos BSA.
68 és 73mm szélességûekkel, ahol a kisebbik a domináns, hiszen ha a 73-ra készítették volna, akkor a 68-ba nem menne bele.
Így a 68-ra gyártják, és spacerrel megy a 73-ba.
Úgyhogy pontosabban úgy van, hogy 73 és lefelé.
Amúgy az már nem sokat zavarna hogy 68 v. 73. A 90-tõl jóó messze vagyunk, és hát 2010-ben ne fejlõdjünk visszafelé!
Szívesen olvasnám amúgy a pro érveket a BB30 mellett, mûszaki indokokkal!
#112
Posted 2010. April 05. - 19:33
#113
Posted 2010. April 05. - 17:55
köszi a kielégítõ választAzért remélem a nyers stílusomnak köszönhetõen nem mindig az jön le, hogy mindent kötekedésnek veszek fel!
))
Naszóval, 6 pár volt a hajtómûvembõl, és négyszögtengelyes volt. Kb. akkor jött ki, mint amikor az elsõ XTR.
Mivel az XTR jobb voolt és olcsóbb, így nem volt értelme ennek a hajtómûnek. Én magam is inkább azt az XTR-t használtam volna, akkor minek gyártsam?
Szembesültem azzal, hogy sokkal jobb egy kovácsolt hajtómû mint egy cnc-zett. Jobb elõbb mint késõbb!
Fékpillangókat nem csináltam sosem, vagy csak öreg vagyok és elfelejtettem?
Kormánycsapi volt még, amolyan gyorszárkarokkal rögzíthetõ, szerszám nélkül utánhúzható.
...aztán rájöttem, hogyha egy kormánycsapinak mindig az a baja hogy fellazul, akkor azzal valami más baj van, és azt kell orvosolni, nem a szarhoz csinálni valami mankót!
(Ez kb. olyan, mintha egy hasmenéses ember számára kitaláltam volna valami ultrajó pelenkát ahelyett hogy a hasmenését mulasztottam volna el!)
Mik voltak még...
Gyorszárak meg lánckerekek! Aztán néhanéha mindenféle egyedi cucc, elképzelhetetlen tárcsafékadapterek meg mittudomén
csak azért szóltam, hogy nem akarok kötekedni, mert hajtókar téma volt, aztán elég "intimet" kérdeztem
tárcsás agyaim vannak otthon, meg gyorszáram is (az az elsõagy került hozzám, amit valaki lefty rendszerû villához akart megcsinálni).
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#114
Posted 2010. April 05. - 16:46
szia YASEC
bocs de ebben tévedsz a cannondale bb30as rendszere nem 68mm-es csapágyházba megy bele!!!!!
73 és felfele!!!!!
Idézek a BB30-s rendszert használó FSA hajtómûvek szerelési "kézikönyvébõl" (FSA BB30 Install Manual):
"68 and 73mm BB shells:
FSA MTB cranksets are compatible with 68mm and 73mm BB shells
1. For 68mm BB shells, use the included 2.5mm spacer (5) and Non-Drive Side Bearing Shield (4) as shown in Figure 2.
2. For 73mm BB shells, do not use 2.5mm spacer (5) and Non-Drive Side Bearing Shield (4) as shown in Figure 3."
Itt pedig megtekinthetõ a technikai dokumentáció: http://www.bb30stand...b30standard.pdf
#115
Posted 2010. April 05. - 16:22
Félreérthetõen fogalmaztam?
Semmi baj a Shimano rendszerével!!! Sõt, az a hagyományos 68mm-es csapágyházzal még mindig jobb megoldás mint a BB30!
Nekem abszolút nem hasonlít a BB30-ra, mert õk is megértették a probléma lényegét: Nem a tengelyátmérõ a gond, hanem a csapágyak helyzete!
A BB30 a Shimano rendszernek az ellentétje! Vagy miben látod az azonosságot?
A Scott (ha jól tudom) beépíti a Shimano-t a csészéje nélkül a 90mm körüli saját csapágyházába! Na ez a követendõ!
Láttam amúgy BB30-at, egy szégyen!
Te is láttad? Ott figyel a 2 csapágy a 68mm-es házon belül!
szia YASEC
bocs de ebben tévedsz a cannondale bb30as rendszere nem 68mm-es csapágyházba megy bele!!!!!
73 és felfele!!!!!
#116
Posted 2010. April 05. - 16:10
a campagnolo fele tengelyt ketfele vesszuk majd kozepen rogzitjuk sem az elso ilyen probalkozas, Sweet Wings hajtokar [ez is 90es evek]
Bikeman - Sweet Wings Crankset
Azért ez merõben más mint a Campa...
Az nem használ bordás hüvelyt, mivel a fogazás olyan hogy központozza magát! Ez is a találmány része!
Annyi csak az azonosság, hogy a csapágyazáson belül van az osztás.
Szerintem amúgy a Campa/Fulcrum rendszer messze a legjobb most a piacon! Mindenben van hiba, de abban valahogy nem találok kivetnivalót!
Jó hogy van ilyen, legalább nem kell feltalálni!
#117
Posted 2010. April 05. - 16:06
Akkor itt a "példakép", még szégyenteljesebb, hogy pont a Cannondale aki már kitalálta a jót, belemegy egy ilyen szarba???
Egyébként az a baj, hogy a Coda azért problémás rendszereket hozott össze a kezdet kezdetén. Azokat kellett volna továbbfejleszteni, és akkor nem lett volna baj!
A Shimano nem volt rest a jóöreg acélt ott bevetni, ahol azt kellett, így nem szívott vele annyit mint a Coda, aki erõltette az alutengelyt azért a 20 grammért!
Ezért "tartjuk" a nagyobb cégeket, hogy üzembiztosra kifejlesszék az új technikákat, nemde?
Azt a képen látható lánckereket azért nem akarnám tisztogatni...
#118
Posted 2010. April 05. - 15:37
a shimano csak olyan 10 evet kesett vele [majd kijelentettek hogy feltalaltak a spanyolviaszt


a campagnolo fele tengelyt ketfele vesszuk majd kozepen rogzitjuk sem az elso ilyen probalkozas, Sweet Wings hajtokar [ez is 90es evek]
http://www.bikeman.c...t/view/1885/47/
RAUH-Welt
B E G R I F F
#119
Posted 2010. April 05. - 15:31
Yasec
hajtókar témáról lévén szó...
anno csináltál Crankeinstein hajtókart. az milyen rendszer volt? négyszöges? (hány darab készült abból egyébként?)
nem kötekedek, csak csodálom a termékeidet és kíváncsi vagyok
jól emlékszem, hogy fékpillangókat is gyártmányoltál? arról van képed esetleg?
milyen alkatrészeket gyártottál eddig? (agyaim vannak itthon, hajtókarról tudok. mik voltak még?)
bocs a sok kérdésért...
Azért remélem a nyers stílusomnak köszönhetõen nem mindig az jön le, hogy mindent kötekedésnek veszek fel!
Naszóval, 6 pár volt a hajtómûvembõl, és négyszögtengelyes volt. Kb. akkor jött ki, mint amikor az elsõ XTR.
Mivel az XTR jobb voolt és olcsóbb, így nem volt értelme ennek a hajtómûnek. Én magam is inkább azt az XTR-t használtam volna, akkor minek gyártsam?
Szembesültem azzal, hogy sokkal jobb egy kovácsolt hajtómû mint egy cnc-zett. Jobb elõbb mint késõbb!
Fékpillangókat nem csináltam sosem, vagy csak öreg vagyok és elfelejtettem?
Kormánycsapi volt még, amolyan gyorszárkarokkal rögzíthetõ, szerszám nélkül utánhúzható.
...aztán rájöttem, hogyha egy kormánycsapinak mindig az a baja hogy fellazul, akkor azzal valami más baj van, és azt kell orvosolni, nem a szarhoz csinálni valami mankót!
(Ez kb. olyan, mintha egy hasmenéses ember számára kitaláltam volna valami ultrajó pelenkát ahelyett hogy a hasmenését mulasztottam volna el!
Mik voltak még...
Gyorszárak meg lánckerekek! Aztán néhanéha mindenféle egyedi cucc, elképzelhetetlen tárcsafékadapterek meg mittudomén
#120
Posted 2010. April 05. - 15:22
Továbbra sem értem, hogy a BB30 esetén miért beszél 41-es furatról? Nem 42-es az??? Elég érdekes lenne, meg még nagyobb baromság, ha ehez külön csapágyakat gyártottak volna, mert hát a szabvány csapágy 42mm külsõvel bír...
Továbbra is azt állítom, hogy a csapágyaknak valahol ott kívül a helyük, semmiképp sem a 68mm-en belül! Nem is értem teljesen az egészet (vagyis értem, a lóvé...) a Shimano csinálta meg talán elõször a BSA-külsõ csapágyazást, jó volt, mûködött! Minek ezek után visszafejleszteni BB30-ra???

Sign In
Create Account

Back to top





