Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Hírek a nagyvilágból - 2.

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
1628 hozzászólás a témában

#1581
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Hát az utóbbi idõkben a legizgalmasabb csaták igencsak a 5-13 hely környékén voltak...

Begbienek igaza van. Nézzünk ralit, ha már autósportot akarunk...

#1582
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Sziasztok!

Nem értek veled egyet tamaskaa. Szerintem nem kéne csak a Ferrarinak tulajdonítani Cipész sikereit. Hiába van akármilyen jó autód, ha nem tudod elmondani, hogy milyen beállításokkal szeretnél menni, hogy most a fék így reagáljon stb. Az viszont bizonyos, hogy azzal a Ferrarival sokan jobb eredményt tudnának elérni, mint a jelenlegi autójukkal.

A pályamódosítás kicsit drasztikus megoldás. Mert pl ugye vannak a hagyományok. De hiába van hagyomány, az technika, az autók és a versenyszabályok is változtak valamennyire, ezért lenne jó ötlet. Tehát változtatni lehetne, de arra figyelni kéne, hogy ne lehessen bárkit bárhol megelõzni, mert szerintem a Forma-1 egyik szépsége pont a mesteri elõzés, kivárni azt a pillanatot, amikor éppen elférsz, és gó. Nem lenne jó, ha csak úgy simán el tudnál menni, ha gyorsabb vagy, mert így csak meg kéne nézni, hogy egy kör neked mennyi idõ, kiszámoljuk és megvan a végeredmény (persze egy kis rizikófaktor kéne bele, nekedmennek, felrobban a motor és ilyesmik).

A legjobb megoldás a költségek leszorítása lenne, amivel a kisebb csapatok is komolyabban beleszólhatnának a végeredménybe, így több esélyes lenne a dobogó. Ezt (költségek leszorítása) nem tudom, hogy hogy lehetne elérni (ha egyáltalán lehet), de mindenképpen hasznos volna.

További kis istállókat segítõ dolog lenne, ha pl. biztosítva lenne a szélcsatorna használata. Amennyiben jól tudom, most alig van pár csapatnak szélcsatornája, a jó kasztni kialakításához pedig elengedhetetlen lenne.

Én így gondolom.
BRUCE

#1583
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
Nézzétek a Rally VB-t a viasaton! Szerintem sokkal látványosabb, izgalmasabb  ::)

#1584
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Én nem bánnám, ha végre vége lenne ennek az egyeduralomnak, de ez a ballasztsúlyos megoldás kissé bizarr. Nem a jókat kellene gyengíteni, akadályozni, hanem meg kellene próbálni egyenlõ esélyeket teremteni.

Miért lett Schumacher világbajnok? Mert per pillanat õ alatta van a legjobb autó, Barichello meg ugye vissza volt fogva. Ha abban az 1es számú autóban Montoya/Ralf/Raikönnen/Coulthard ül, ugyanezzel a csapat- és 2es számú pilótai támogatással, akkor most õ a világbajnok. Ennyivel nem jobb pilóta a Michael. Csak jó helyen volt (van) jó idõben és kész.

Valahogy azt kellene megoldani, hogy a kisebb költségvetéssel dolgozó csapatok is versenyképesek legyenek, és ne az ellen kelljen küzdeniük, hogy a verseny végéig nem szedjenek össze megalázó mennyiségû körhátrányt.

A pályák vonalvezetésének módosítása is egy jó elképzelés, kérdés, hogy mennyire kivitelezhetõ. Uncsi már, hogy nem látni egy értelmes elõzést versenyek óta. (Persze Schumacher szokott... :-/) Ezért nézem párhuzamosan a MotoGP sorozatot is, vannak magyar résztvevõk, vannak elõzések, csak ott a Schumachert Rossinak hívják... És õt se szeretem... Mad Max Biaggi rulz

#1585
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
FORMA-1
A londoni The Times napilap értesülése szerint a Formula-1-es istállótulajdonosok hétfõn kapták kézhez azt a titkos dossziét, amely a száguldó cirkusz 52 éves történetének legnagyobb technikai módosításait tartalmazza. A szabálymódosításokat már nemcsak Bernie Ecclestone, hanem Max Mosley is szorgalmazza. Az utóbbi idõben rohamosan romlottak a Formula-1-es futamok nézettségi adatai és a jegyeladások is erõsen visszaestek. Mosley a The Times-nak elmondta, hogy válaszút elé érkezett az autósport királykategóriája. "A radikális ötleteket azért találtuk ki, hogy látványosabbá és olcsóbbá váljon a Forma-1.” A 62 éves Mosley úgy véli az anyagi lehetõségeken is változtatni kell: "Egyrészt a versenyek a Ferrari miatt unalmasak lettek, másrészt a költségek tovább nõnek. Sem a szponzorok, sem a tévék nem hajlandóak többet fizetni. Mintegy 500 millió dollárral kellene csökkenteni a költségeket. A legtöbbet a motorokon lehet spórolni, anélkül, hogy látványosan megváltoznának a technikai feltételek."

Ecclestone eközben újabb javaslatokkal bombázza a gyártókat. A angol multimilliárdos a héten egy öt pontos reformjavaslatot ismertett.

A Formula-1 mindenható ura a következõket követeli:
1.) Az összes elektronikus berendezés (kipörgésgátló, rajtautomatika, automata váltó) betiltása.
2.) Az autók aerodinamikai tulajdonságainak megváltoztatása.
3.) Az összes csapat azonos gumigyártól kapná az abroncsokat.
1.) A szombati egyórás idõmérõ edzést pénteken és szombaton két-két félórás idõmérõ edzés váltja fel, amelyeken egy versenyzõ legfeljebb nyolc kört tehet meg. A négy edzés összesített eredménye dönt a rajtsorrendrõl.
5.) Valamennyi istálló azonos feltételeket kapna a tesztelésre, amelyek számát limitálnak.

 
Ballasztot Schuminak!

„Zampano” másik ötlete, hogy a jövõben a legjobbak súlytöbblettel indulnának a futamokon. Amennyiben például Michael Schumacher 20 ponttal elõzné meg Rubens Barrichellót, akkor pontosan ennyi kilóval lenne nehezebb az autója, hasonlóan más kategóriákhoz. Persze a ballaszt a többi pilótát is súlytaná a pontverseny állása alapján. - "Ígérem, hogy így jövõre újra izgalmas versenyeket láthatnának a szurkolók, nem ismétlõdne meg az idei szezon egyhangúsága. Sokat kell tennünk azért, hogy a szponzorok és a rajongók ne távolodjanak el a Forma-1-tõl.” - fejtegette Ecclestone a Bild am Sonntagnak.

A három nagy csapat a Ferrari, a BMW-Williams és a McLaren-Mercedes vezetõi azonnal nemtetszésüknek adtak hangot. Frank Williams szerint a módosítás kedvezõtlenül befolyásolná az autósport elitkategóriájának arculatát. A Williams-istálló tulajdonosa úgy véli, akkor lennének ismét eseménydúsak a futamok, ha a pályákat úgy változtatnák meg, hogy azok a mostaninál jóval több elõzési lehetõséget kínáljanak. - „Nem fogadhatjuk el Bernie Ecclestone tervét. Megértem, hogy sokan aggódnak az izgalommentes futamok negatív hatása miatt, de ez nem a Ferrari hibája” - mondta Martin Whitmarsh, a McLaren igazgatója. - „Õk kiváló munkát végeznek, a többi csapatnak is követni kellene a példájukat. Nem jelentene igazi örömöt a Ferrari legyõzése, ha autóik nehezebbek lennének a többinél.”

Ecclestone szerint viszont így lenne ellenfele Schumachernek és a nézõk izgalmas futamokat látnának "A fiatal Kimi Räikkönen nagyon jól szerepelt a McLaren-Mercedes-szel. Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher is ütõképes pilóta. Jacques Villeneuve szintén meg tudná verni Schumachert, ha egyforma autóban ülhetnék." - zárta rövidre a vitát a Formula-1 mindeható ura.

Október 28-án eldölhet sok minden...


hmm... van benne vmi... ::)

#1586
adamm

adamm

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 438 hozzászólás
Hát én voltam ezen a híres-nevezetes lipótvárosi kerékpárúton, az elsõ 300m-en meg is lepõdtem, hogy milyen jól sikerült. Utána azonban sajnos folytatódott a magyar valóság: elõbb egy elég nagy kerülõ, amelynek egy része már most fel van túrva valami építkezés miatt, majd a kerékpárút hirtelen véget ér, lehet menni a fáknak, a járdán vagy a forgalmas keskeny úton.

#1587
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
tam, Ras:  ;D kössz...  8)

#1588
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a Jimmy-s dolog kiborító, és arra lehet is reagálni, de ha nagyon akarod, akkor:


20 éve?? jééééé téééényleg?? tök jó!! :D

#1589
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
Péef... én a szmájlikat szeretem és nem Jimmyt csak hogy megnyugodj :)

#1590
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
hmm... milyen érdekes, hogy a Jimmy hírre mennyien reagáltok, a smile 20éves fordulójára meg nem...  :-/

pedig a smile-k nélkül ma már nagyon  nincs NETezés...



#1591
Stormbringer

Stormbringer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.754 hozzászólás
Szerintem a tér kialakításának, és a szobornak a költségeit inkább a beteg gyerekek részére ajánlhatnák fel! ::)

Jimmy tér...... :-/ :P ::)

#1592
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Kis magyar valóság...

#1593
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
azért egy kicsit túlzás... Szerintem kölö elõbb kellene a magyar Nobel díjasokról teret elnevezni, mint aranytorkú Jimmy királyunkról...

#1594
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
> > 2001. 04. 03. 17.30.
> >
> > RTL Klub - Szello István
> >
> > - Zámbó Jimmy családja bejelentette, hogy a tragikusan elhunyt Király
> > emlékére teret szeretnének elnevezni róla Budapesten, melyen késobb
> > felállítanák az énekes élethu nagyságú bronzszobrát.
> >
> > 2001. 04. 03. 17.31.
> >
> > Demszky Gábor - Budapest Fopolgármestere
> >
> > - Jelenleg sajnos nem áll módunkban a fovárosban újabb teret létrehozni.
> A
> > jelenlegiek is tele vannak kutyaszarral. Viszont a Jimmy-bizottság
> talált
>
> > egy olyan teret melyen az énekes szobrát felállíthatják. Ez a
> Lövölde-tér.
> >




:-X

#1595
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
Scott Fahlmann pontosan húsz évvel ezelõtt tanította meg az akkori netezõket virtuálisan mosolyogni. Mára szinte minden netelõ elsajátította és elõszeretettel (talán túl sokszor is) használja az érzelemnyilvánítás ezen formáját.

Az IBM kutatója egész életét a mesterséges intelligencia feltérképezésének szentelte, vagyis annak, hogy megtanítsa a számítógépeket emberi módon gondolkodni. Fahlmann tehát leginkább egy olyan technológia kiépítése révén vált ismertté, amely képes az emberi agyat utánozni. Ennek keretében részt vett egy olyan számítógépes nyelv kifejlesztésében, amely számok helyett szimbólumok használatával kommunikál.

Nevét valószínûleg mégsem emiatt fogják a nettörténészek és érdeklõdõk megjegyezni, hanem azért mert képes volt egy olyan jelrendszer kialakulását elindítani, ami nagymértékben megváltoztatta az internetezõk kommunikációját.

Fahlmann 1982. szeptember 19-én írta le elõször a :-) jelet egy online üzenetben.

Ezt a mosolygós arcot használja azóta a 12 éves kislánytól kezdve a vállalati jogászig mindenki arra, hogy közölje: "Csak viccelek!". Fahlmann találmánya azóta hasonló jelek tucatjainak létrejöttét generálta a kacsintástól ;-) egészen a meglepett arcig :-0.

A 80-as évek elején még kizárólag egyetemek és kormányzati intézmények között mûködött az a hálózat, ami a mai internet õsének tekinthetõ. Akkoriban még ún. üzenõtáblákon folyt a társalgás, melynek során gyakran és könnyen sértõdés volt a vége egy-egy félreértett, csípõs megjegyzésnek.

A félreértéseket elkerülendõ a Carnegie Mellon Egyetem dolgozói különbözõ jeleket javasoltak alkalmazni a humoros beszélgetésekhez, úgymint: +, %, &, (#) és --/.

Fahlmann azonban a :-) jelet használta azzal a megjegyzéssel, hogy "oldalról olvasandó!" Ezek után egyre több üzenõtábla-használó kezdte el alkalmazni a jelet, ami aztán rohamosan terjedni kezdett az Internet tömegessé válásával.

A netezõk rájöttek ugyanis, hogy a kialakuló jelrendszer tökéletesen használható arra, hogy az írott kommunikáció még pontosabbá és lényegretörõbbé tehetõ a kis jelek használatával.


KÖSZÖNJÜK! B) ennek Batman is örülni... B)

#1596
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
Fáradtság miatt várhatóan nem indul az október 8. és 13. között a belgiumi Zolderben sorra kerülõ országúti kerékpáros világbajnokságon Santiago Botero, így Bodrogi Lászlónak ismét egy riválissal kevesebbel kell számolnia. A kolumbiai klasszis az idei Tour de France-on két szakaszt is nyert, az egyiket éppen a magyar kerekes specialitásának számító idõfutamban. A tavalyi vb-bronzérmes a jelenleg is zajló Vueltán ugyan rajthoz állt, de kimerültség miatt rendre a vert mezõnyben végez.

Vb-szereplésérõl a spanyol körverseny utolsó napján dönt véglegesen. Az október 10-én rendezendõ idõfutamban Bodroginak komoly esélye van, hogy az elsõ helyen végezzen: az utóbbi négy Tour de France-on diadalmaskodó amerikai Lance Armstrong, valamint a doppingvétség miatt eltiltását töltõ német Jan Ullrich sem vesz részt a vb-n. A magyar klasszis szombaton a Le Havre-i Nemzetek Nagydíján indul, ez az idény legerõsebb mezõnyû idõfutama, és a 26 éves kerekes itt is jó helyezésre számíthat.

8)

#1597
mrc

mrc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 295 hozzászólás
Az is gaz, hogy 13 ev alatt 3-4 % novekedest terveznek. Nem tul nagyratoro terv :-/

#1598
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
A gáz, az, hogy van aki szerint bicikliút = sárga csík a gyalogosjárdán...  :-X

#1599
mrc

mrc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 295 hozzászólás
no comment
---
Ezerhatszáz méter új kerékpárút
http://www.nepszabad...cID=68962#68962

NSZ * 2002. szeptember 19. * Szerz?: E. N.

A Lipótvárosban felavatott bicikliút (kép: Népszabadság - Szabó Bernadett)

A pesti Duna-part mentén tervezett kerékpárút részeként tegnap elkészült egy 1,6 km-es szakasz. Az újlipótvárosi Révész utca és a Szent István park közötti utat tegnap Demszky Gábor f?polgármester adta át. A vonal legnagyobb része az úttestt?l és a járdától is elválasztott önálló kerékpárút.

A Révész utcában egyébként, Budapesten els? ízben létesült egyirányú utcában, az egyirányúsítással szemben halad a kerékpársáv, melyre a KRESZ ez év január elsejét?l ad lehet?séget. A beruházás költsége több mint 65 millió forint volt. A szakasz átadásának aktualitása, hogy szeptember 18-a a kerékpározás napja, szeptember 22-én pedig európai autómentes napot rendeznek a f?városban. Az elkészült kerékpárútszakasz északi és déli végét?l más beruházások keretében folytatják az építkezést. A tervek szerint november közepére az újpesti vasúti hídtól a Parlamentig összefügg? kerékpáros útvonalon lehet biciklizni.

A f?városi önkormányzat vezetése - amely az elmúlt önkormányzati ciklusban nem költött sokat új kerékpárutak építésére - most zászlajára t?zte, hogy az autóközlekedéshez képest a környezetbarát alternatívát nyújtó kerékpározás arányát növelné. A f?városi közgy?lés 1999 és 2002 között 684 millió forintot juttatott erre a célra, ebb?l kb. 17 km kerékpáros útvonal és 165 helyen kerékpártároló készül. 2015-re a jelenlegi 135 km-es kerékpáros f?hálózatot 320 km-esre szeretnék b?víteni. Budapesten ma körülbelül ugyanannyi a kerékpár, mint a személygépkocsi, a napi közlekedésben kerékpározók aránya azonban, különösen a veszélyérzet miatt, nem magas, 1-2 százalék. Kulcskérdés tehát a forgalom csillapítása, kerékpársávok kialakítása, új kerékpárutak építése. Az önkormányzat távlati terveiben 13 év múlva 5 százalékra emelkedne a naponta kerékpározók aránya.

#1600
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.931 hozzászólás
...hú, de izgis...

Mégmégmég.