Jelentkezz be Regisztrálj
Teló tuning
#161
Posted 2007. May 30. - 07:59
#162
Posted 2007. May 29. - 14:48
melyik a híg, melyik a sûrû?
milyen volt, és milyet tettél bele? vonj átlagot és....
De jó is lenne. Ezt így sajnos nem lehet kevergetni.
#163
Posted 2007. May 29. - 13:27
#164
Posted 2007. May 28. - 21:48
#165
Posted 2007. May 28. - 20:30
#166
Posted 2007. May 28. - 20:05
#167
Posted 2007. May 28. - 16:05
#168
Posted 2007. May 28. - 16:04
#169
Posted 2007. May 28. - 15:42
Tudnátok nekem segíteni egy cseppet abban hogy manitou metel rp típusú rugóstagomba milyen viszkozitású olajat tegyek a csillapításhoz? Eddig túl sûrû volt benne most meg túl hígat sikerült találni bele...
LÉCCI csak az írjon akinek van ilyenben tapasztalata mert már 2x is ráfáztam...
Segítsetek légyszi, köszi, hello!!!
#170
Posted 2007. May 08. - 15:28
Köszi
#171
Posted 2007. April 20. - 20:57
sikerült megcsinálnom a csillapítást.
csináltam teszteket, úgy, hogy leragasztottam a nyomórúd teteján a kis lyukat (hasonló a hatása mint a szelep amit kitaláltam hozzá) és különféle olajokat próbálgattam. (azóta is tiszta olaj a padló a mûhelyben
Arra jutottam hogy semmi értelme ennek a csillapításos dolognak, mert mikor
nagy volt a csillapítás, akkor viszíntes terepen 2 bukkanótol lekoppant, mert nem bírt feljönni, ráadásul nehezen indult meg. Híg olja meg csak teljes telóúton csillapít. Ráadásul ha sokat töltöttem bele nagy nyomáson kijött a szimeringeknél
Szóval visszaállítottam eredetibe és egy '86 os évjáratú díjjazot motorolajat tettem bele, amibõl sokkal többet töltöttem mert sûrû és nagyobb nyomás kell hogy kinyomódjon a 2 szimeringen, ettõl viszont tökéletesen mûködik. kis mozgásokra érzékeny, nagy mozgásoknál a kevés levegõ nagy kompressziója miatt még nem is sikerült lekoppantanom.
Most már végigzúzhatok a Mátrán és Bükkön .
ui. nem a legujabb z1-em van azért kellet ez.
#172
Posted 2007. March 26. - 20:18
Üdv.
Kikotyogósodott villára van orvosság?
Nagyon kicsit de kotyog a durom. Szal lehet vele vmit csinálni?
amit nemrég írtam, az csak egy ötlet, megvalósítása elég nehéz lenne, de találtam mást:
http://www.tenline.hu/tenline.html
Itt 4-5000ft-ért vállalják a teló teflonozását max 0,3mm (30mikron) vastagságig. kívül-belül
Mellesleg úgy tudom hogy Magyarországon ez az egyetlen hely ahol TARTÓS, NORMÁLIS teflonozást csinálnak hozzáértõ emberek.
#173
Posted 2007. March 26. - 19:52
ez csak egy saját vélemény:
ha normál olajjal nem csillapít rendesen akkor tehetsz bele zsírt azzal sem fog. valószinüleg a szeleprész megadta magát...
amugy ha már telóépítés(tuning)
Kérdezd meg Lor-t mennyire könnyû munka, Õ csinált USD villát.
Az már más kérdés, hogy az Õ átlagon felüli mûszaki érzéke és ismeretsége ellenére nem lett mûködõképes....
soxerencsét
Sala
kösz a segítséget (olaj)! szeleprész nemhiszem hogy önmagában tönkre tudna menni: egy szimpla csõ. a baj az, hogy túl nagy a furat-sok olaj megy át. szétszedve beleraktam a csõbe egy vasrudat, érezni lehetett a klönbséget, alig akart mozogni
Én is akartam saját telót építeni, de csak azért nem, mert kb 60-80e Ftkörül jönne ki az is, és nem lenne valami csili-vili.
becsúszókat csak teflonoztatni tudnám ennyi pénzért (meg technikailag) ami önmagában nem olyan jó. 1 elõnye lenne az egésznek: csereszabatos alkatrészek.
#174
Posted 2007. March 26. - 10:20
#175
Posted 2007. March 26. - 10:16
azért akarok ilyesmit csinálni, mert nem kapok olyan sûrûségû olajat amitõl megfelelõen csillapítana (jó sûrû kéne), ha tud valaki bp-en, hol lehet kapni, szóljon.
meg kéne egy kis sebességre érzékeny csillapítás, enyémben csak sima áramállandósító szelep van.
motorolajat meg nem akarok beletenni, bár lehet ez a megoldás marad.
lockout: szerintem nagyon jó dolog lenne, nekem fölfelé berugózik a telóm, tök szar.
más: láttam egyszer egy olyan cikket, amiben arról van szó, hogy a jármû lengéscsillapítóját figyelték menet közben, regisztrálták az elmozdulását és hogy milyen idõközönként jutott megint abba a pozícióba (kb. út-idõ diagramm, csak komplex számsíkon) és ezt ábrázolva egy fraktál jött ki. ez alapján el lehetne indulni a telók vezérlésének a megalkotásához, jövõ évi modellek már mikroproceszoros vezérléssel és ellemmel kerülnek forgalomba
ez csak egy saját vélemény:
ha normál olajjal nem csillapít rendesen akkor tehetsz bele zsírt azzal sem fog. valószinüleg a szeleprész megadta magát...
amugy ha már telóépítés(tuning)
Kérdezd meg Lor-t mennyire könnyû munka, Õ csinált USD villát.
Az már más kérdés, hogy az Õ átlagon felüli mûszaki érzéke és ismeretsége ellenére nem lett mûködõképes....
soxerencsét
Sala
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#176
Posted 2007. March 26. - 10:14
azért akarok ilyesmit csinálni, mert nem kapok olyan sûrûségû olajat amitõl megfelelõen csillapítana (jó sûrû kéne), ha tud valaki bp-en, hol lehet kapni, szóljon.
A Motul-nak van 20-30wt-s telóolaja. Ha az nem jó, akkor más lesz a gond (olajszint, stb...)
Bolt itt: http://www.motul.hu/ , de van egy Újpest kp-nál is, itt:
#177
Posted 2007. March 26. - 00:12
#179
Posted 2007. March 25. - 23:03
meg kéne egy kis sebességre érzékeny csillapítás, enyémben csak sima áramállandósító szelep van.
motorolajat meg nem akarok beletenni, bár lehet ez a megoldás marad.
lockout: szerintem nagyon jó dolog lenne, nekem fölfelé berugózik a telóm, tök szar.
más: láttam egyszer egy olyan cikket, amiben arról van szó, hogy a jármû lengéscsillapítóját figyelték menet közben, regisztrálták az elmozdulását és hogy milyen idõközönként jutott megint abba a pozícióba (kb. út-idõ diagramm, csak komplex számsíkon) és ezt ábrázolva egy fraktál jött ki. ez alapján el lehetne indulni a telók vezérlésének a megalkotásához, jövõ évi modellek már mikroproceszoros vezérléssel és ellemmel kerülnek forgalomba
#180
Posted 2007. March 25. - 20:11
de akkor is esélytelennek tartom hogy megcsináld, de ha ennyi szabadidõd van hajrá..