Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Sima pedál vs. SPD

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3378 hozzászólás a témában

#161
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem. Sikerült elhagynom az egyik cipőm spd klipszéből az egyik csavart.

Próbáltam pár boltban kérni, de eddig nem jártam sikerrel. Esetleg tudtok helyet, ahol érdemes kérdezősködni? Ne adj isten valakinek nincs egy fölösleges csavar, régi rozsdás is jó, csak a menet tartson még. Sör/csoki jár cserébe :)

 

 



#162
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Szerintem olyan nem nagyon lesz, akinek mind a 3 volt tartósan - de talán.

Nekem CB volt 1 évig, elvoltam vele de mikor kipróbáltam az SPD-t, függő lettem. Sokkal jobbnak, határozottan érezhetőbbnek találom a be/ki csatolást. És valahogy pontosabban belemegy a láb a helyére.

Time volt a legjobb havernak, néha kipróbáltam de tartósan nem mentem vele. SPD-hez képest sokkal jobban kellett elfordítani a lábat az oldáshoz és nem lehet állítani az oldási erőt. Nekem nem tetszett, mert én elég könnyű oldással használom az spd-t, így a Time nem játszik.

Szerintem az SPD a legjobb - de ez nagyon egyéni ízlés kérdése.

Ez mondjuk nem sokat jelent de mikor tönkre ment a Time, haver is SPD-t vett helyette és nagyon szerette.


marton módosította - 2015. március 03. - 23:41

Marci

#163
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Egy ideje szemezgetek a time pedalokkal.

Eddig volt mar cb-m ami nagyon leszerepelt, es spd-m ami nagyon bejott.

Olvastam tapasztalatokat a time-rol de osszehasonlitast mas rendszerekkel nem talaltam.

Azok velemenyere vagyok kivancsi akik ossze tudnak hasonlitani par sorban az elonyeit hatranyait pl az spd-vel szemben mielott beruhazok az uj pedalra.

Elore is koszonom.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#164
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Be mész bármelyik shimanoval foglalkozó üzletbe és megrendeli neked. Csak ennyit mondj neki shimano katalogus Y46L98030.

Olyan kell, akinek van partner-szerződése. Stumpy, küldtem privit.

   

#165
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Be mész bármelyik shimanoval foglalkozó üzletbe és megrendeli neked. Csak ennyit mondj neki shimano katalogus Y46L98030.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#166
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás

Tudnátok segíteni? Keresek xt pdm785 trail pedálhoz tengelyt (jobbos) de sehol nem találok :-(



#167
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Kamuztam, gyakran én is így indulok! Ballal fellépek a pedálra, jobbal meglököm a bringát, majd a nyereg előtt átlépek a másik oldalra (női váz rulez), de nagyon egyensúlyozok, fel ne dőljön a cájg.

 

00012764.jpg



#168
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Egyrészt montival nem így indulunk. Soha.

 

 

Én (majdnem) mindig így indulok :) Pont abban adnék neked igazat hogy nem kell túlspirázni, mindenki csinálja úgy ahogy neki tetszik/bejön. Az hogy melyikkel lépsz be, ugyanúgy mint hogy lejtmenetben melyik lábfej van elől inkább a domináns lábtól függ mint a jobb vagy bal oldali közlekedéstől, bár Martinnak abban igaza van hogy logikusabb a jobbal támaszkodni mert nálunk ott a padka.



#169
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Egyrészt montival nem így indulunk. 

Igaz, nem montim van, de én úgy indulok, ahogy írta. Fék, ballal belépek, rátaposok, ezzel együtt féket kioldom, és mire a nyeregbe ülök, addigra bekattan a jobb stopli, és már megyek is. Igaz, ez trekking bicó, és olyan magasan van a vázcső, h nem tudom letenni a talpam egyenes bicajnál, mert nyomja a zsákom.



#170
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nem megbántani akarlak, de...

Egyrészt montival nem így indulunk. Soha. A tizenéves, spd nélkül tekerő gyerekeim is megtanulták már, eszükbe nem jutna mást csinálni. Egyik láb a pedálon, a lehető legmagasabb, de tekerésre már alkalmas helyzetben, fenék a nyeregben, nyereg csúcsán, másik láb a földön, indulás után a következő fordulatra már a másik láb is helyén.

Gondolom, hogy segíteni akarsz, de szeritnem ne rágd tovább ezt a gyurmát, tök felesleges (s akkor nem kerül bele nagy-nagy halom már látott zöldség). A bringások 99.99%-nak sikerült magától, néhány nap, rosszabb esetben hét alatt, mindenféle tudományos irodalom, meg youtube video nélkül megtanulni használni a patentpedált. Erről kutatásokat olvasni, filmeket nézni, hmmm, pótcselekvés. 

Forgalommentes, hosszú kereszteződés nélküli sík úton kezdd! Bal lábbal lépj be még a földön - behúzott fékkel! Húzd fel a bal lábad, rúgd el magad, és ülj fel a nyeregbe.



#171
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás


Na meg persze nekem is be kell vallanom, hogy sikerült eldőlnöm, ráadásul a szobában, gyakorlás közben. Tanulság: ha kezdő spd-s vagy, ne próbálj meg állóhelyzetben, lendület nélkül, egyensúlyozva, két lábbal becsatolva "hátha sikerül kioldani"-sat játszani, mert ez már a következő tananyag lesz. De ezek a dőlések ne vegyék el a kedved, semmiképp!
 

A Youtube-on több olyan videó is van, amely az álló bringára történő felüléssel ajánlja a gyakorlás kezdését.

 

video  (1.)

 

video  (2.)

 

Ez szerintem agyrém. Elhiszem, hogy neki nem nagy cucc, de hát biztosan versenyző a srác, valószínűleg bőven átlagon felüli egyensúlyérzékkel. Sajnos, pont ez az, amivel átveri az átlagos képességű kezdőt.  Persze, lehet támaszkodni, de hát akkor is!  :)

 

Nem tudom, mennyit sikerült haladnod a használatban mindez idáig, de én a következőt mondanám (részben ezekkel a videókkal ellentétben):

Forgalommentes, hosszú kereszteződés nélküli sík úton kezdd! Bal lábbal lépj be még a földön - behúzott fékkel! Húzd fel a bal lábad, rúgd el magad, és ülj fel a nyeregbe. A jobb oldali belépéssel leges-legelőször ne foglalkozz, akár a biztonságérzet miatt (ettől persze ez még összejöhet az első pedálfordulatnál is, ha mindjárt jó helyre teszed a lábad a pedálon). Lényeg, hogy a nyeregben ülve már rendelkezésre áll a körkörös hajtás a bal oldalon, és gyorsulni a jobb oldali belépés nélkül is lehet olyan sebességre (akár csak ballal hajtva), amellyel haladva (akár gurulva) biztosan nem dőlsz el. Vagyis, nem kell görcsölni a jobboldali belépés/be nem lépés miatt!  Gyorsíts, gurulj egy jót, és mivel  a jobb lábad először (valószínűleg) eleve nincs bent, azt simán le tudod majd tenni a megállásnál. (Ennek szabályait lásd korábbról.) A jobboldali belépést/kilépést elegendő gyakorolni a nyeregből, ha már megfelelő sebességgel haladsz, akár megállás nélkül is. (Tegyük fel, hogy hosszabb távon nincs megállási kényszer az első gyakorlás helyszínén.) Ha pedig (végleg, megállás céljából) kiléptél a jobbal, akkor is lehet még csak ballal tartani a sebességet, hiszen ekkor a körkörös hajtás ott még rendelkezésre áll!  

A kilépést (főleg először, de akár később is), még bőven a gyorsan mozgó bringával  (tehát korán, előre gondolkodva) végezd el, és a kilépett jobb lábadat hagyd a pedálon 45 fokban. Nyugodtan gurulhatsz, fokozatosan lassulva, ebben a pozícióban. (A bal lábaddal pedig nem foglalkozol,-  :)  - az bekattintva marad!) A kezdetben nyilván gyengére állított rugóerő viszont könnyen kétoldalú fegyver lehet! Ha a jobb lábfejed előre felé tartod a kilépés után is, egy úthibánál, megsüllyedt csatornafedélnél, stb., könnyen visszakattanhatsz, és ezzel átvered magad. (Ezzel a 45 fokos módszerrel érdemes majd később, pl. cammogó, folyton fékező kocsisorban gurulni, a sebességet a bal oldalon a körkörös hajtással biztosítva.)

 

Fontos: szigorúan, még a földön állva, ballal lépsz be először, hogy a jobbat bármikor le tudd tenni! Azért kell a földön belépni, mert  nyeregbe történő felüléshez nem lehet gyorsítani biztonságosan úgy, hogy a mechanikán billeg a cipőd, illetve, így már csak a jobboldali belépéssel kell foglalkozni, a baloldalon már az első pillanatban biztosan túl vagy! Mindig jobbal lépsz ki, szigorúan az út széle felé, nehogy belépj a téged előző autó elé! Bár a ballal is érdemes gyakorolni a kilépést (terepen nyilván szükség lesz rá), a jobboldali közlekedés miatt az esetek 99%-ban elég a jobb lábadra figyelni, végső soron mind a belépésnél, mind a kilépésnél. Ha két oldalas  spd pedálod van, akkor mindig abból kell kiindulni, hogy be vagy kapcsolva! (Az egyoldalas spd nekem szofisztikált, mert fejben kellene tartani, hogy a kilépő (jobb) oldalon melyik pedáloldalt használod éppen. Ezzel egyszerűen nem akarok foglalkozni. :)  )

Ha pedig valami miatt lassítani kell, ezzel párhuzamosan mindig kattintsd ki a jobb lábad (akár feleslegesen is), és akkor nem kell figyelni arra, hogy egy bizonyos sebességnél (lassulás esetén),

  • vagy sürgősen gyorsítani kell - ennél a stratégiánál már számít, hogy melyik lábaddal, milyen szögből kezded adni a nyomatékot  (agresszív stratégia), 
  • vagy ki kell lépni, és meg kell állni (konzervatív stratégia),

különben borulsz.

 

Ami technikailag ezek fölött van -  a 180 fokos fordulás, ill, amiket M. Jani említett - azoknak a gyakorlása maradhat későbbre.

Amit leírtam (nyilván kétoldalast feltételezve), azzal már biztonsággal el lehet boldogulni a városban forgalomban, tanár nélkül is. Legalább is én így használom Pesten, most már kb. 9 hónapja esés nélkül. 

 

Hajrá!



#172
Caesr

Caesr

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Sziasztok!

Jelentkezem, mert a végtelenül kedves Kánya :) soraiból úgy vettem észre, mintha aggódna. Szerencsére nem kerültem kórházba spd miatt, és a mákos beigli túladagolását is sikerült otthon kifeküdnöm.

Szeretném megköszönni mindenkinek, aki vette a fáradtságot, és reagált a kérdésemre. Nagyon sok pozitív hozzászólást kaptam, annak ellenére, hogy egy olyan kérdést tettem fel, amire a választ nekem kellett volna megtalálnom, kitapasztalnom.

Valóban igazatok van, az spd-t használni kell, mert használva szokja meg az ember. Van, aki előbb és könnyen szokja meg, van, aki lassabban és nehezebben. Nyilvánvalóan nem árt, ha az ember, mielőtt kigurulna a "boxból", gyakorolja állóhelyzetben az oldás mechanikáját, technikáját, és megszokja az oldáshoz szükséges erőt. De a lényegéhez úgyis élesben szoksz hozzá (és ekkor fog letisztulni, hogyan kell beállítani a stoplit, nyerget stb.), és ha ehhez párszor eldőlsz, "puff na akkor mi van", csak ne legyen belőle baleset, természetesen.

Kezdő spd-sként úgy gondolom, hogy a szükség és a helyzet adta gyors, hirtelen oldásokra egyelőre felkészületlen vagyok, viszont amit tenni tudok, hogy igyekszem minden körülmény között kellően előrelátó és óvatos lenni (forgalomban fokozottan); de elkerülve, hogy ez a kerékpározás szépségének és örömének rovására menjen.

Na meg persze nekem is be kell vallanom, hogy sikerült eldőlnöm, ráadásul a szobában, gyakorlás közben. Tanulság: ha kezdő spd-s vagy, ne próbálj meg állóhelyzetben, lendület nélkül, egyensúlyozva, két lábbal becsatolva "hátha sikerül kioldani"-sat játszani, mert ez már a következő tananyag lesz. De ezek a dőlések ne vegyék el a kedved, semmiképp!

Persze, úgy voltam vele, hogy én akartam a "kiválasztott" lenni (aki sose borult spd-vel, és még fogok is), de el kell fogadni, hogy ez az spd-vel jár(hat), túl kell lépni rajta - már ha sikerül kioldanod :) (elnézést, ezt nem tudtam kihagyni) - és kész!

Még egyszer köszönöm mindenki kedvességét!

Kívánok nektek két keréken megtett kilométerekben dúsgazdag, élményekkel teli, ámde balesetmentes új esztendőt!

Köszönettel, tisztelettel és üdvözlettel,

Caesr


Caesr módosította - 2014. december 30. - 11:47

  • zeezoltano kedveli ezt

#173
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

ja én se. igaz az első dolgom volt a klipsz eltávolítása :)

Le vagy maradva, én fel sem szereltem -:) Pedig születésnapi ajándék volt a rokonoktól majd' egy emberöltővel ezelőtt...



#174
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Érdekes, hogy nekem gyerekkoromban volt a Szputnyikomon, és - a klipsz miatt - egyszer sem estem vele. :D

Nem is igen húztad meg a szíjat! :)


  • zeezoltano kedveli ezt

#175
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Érdekes, hogy nekem gyerekkoromban volt a Szputnyikomon, és - a klipsz miatt - egyszer sem estem vele. :D

ja én se. igaz az első dolgom volt a klipsz eltávolítása :)


  • zeezoltano kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#176
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Érdekes, hogy nekem gyerekkoromban volt a Szputnyikomon, és - a klipsz miatt - egyszer sem estem vele. :D

hát nem is tudom mi lett volna veletek a klipszes időkben :)



#177
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

vagy a másik felét használták volna :D



#178
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

hát nem is tudom mi lett volna veletek a klipszes időkben :)

rájöttek volna hogy "becsatolatlanul" is nagyszerűen lehet élni....:)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#179
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

hát nem is tudom mi lett volna veletek a klipszes időkben :)



#180
Coldi

Coldi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 795 hozzászólás

Szerinted a gyakorlásnak mi a célja és az eredménye? ;)

Sokkal kevesebb, mint amennyit az idő elteltével meg tud szerezni! Gyakorolhatod a kilépést percenként, ha abban a percben nem lesz eszedben amikor váratlanul kell kilépni.