Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Centrírozás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
218 hozzászólás a témában

#141
gsuveg

gsuveg

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
ki milyen centírállványt használ?

#142
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

:Dnekem az elsõ centrírozásom kb. fél napig tartott és olyan ideges voltam a végére h majdnem szétvertem a jó kis singletrack felnimet:)mostmár 15-20 perc alatt megvok egy kerékkel...nem mondom h jo de fejlödök:):P

Attól is füg, mennyire ment el. Na ez az! Erre mondtam, hogy sok türelem, fõleg az elsõ idõkben.
Amikor meg van a logikája akkor már menni fog.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#143
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

hy all
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy terep bicajom, ilyen dh meg ugrálós dolog. És az lenne a kérdésem hogy a felniben a küllõket jobbe lazábra hagyni, hogy inkáb a küllõ menjen tönkre ha lekoccanok vele, vagy jól meg kell feszíteni õket..

Ezt szerintem tényleg szakmûhelyben kellene megkérdezni, mi a tapasztalat a gyakorlott szerelõ.
Egyébként lazára semmiképp sem szabad hagyni, viszont túlhúzni sem jó.
Csak azt tudom mondani, hogy mindegyik legyen annyira feszes, hogy valamennyire mindenképp pendüljön, hogy mennyire az kellene gyakorlott szakembertõl megtudni.
Még mindíg azt mondom, ha kicsit feszül az nem baj, de ne nagyon.
Viszont ezek relatív fogalmak. Egyszer látnod kellene egy szakember által fûzöttet,
megpendíteni megkoccintani a küllõket fém tárggyal, hogy te magad tapasztald meg a feszességét.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#144
UMF Spyke

UMF Spyke

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
Zoli0102:ha elõször centrírozol sztem probáld meg h elviszed mûhelybe és könyörögsz h nézhesd:D:Dnekem az elsõ centrírozásom kb. fél napig tartott és olyan ideges voltam a végére h majdnem szétvertem a jó kis singletrack felnimet:)mostmár 15-20 perc alatt megvok egy kerékkel...nem mondom h jo de fejlödök:):P

kferenc22:a küllök semmiképp se legyenek túl feszesek akkor még a legjobb DT is könnyen törik...annyira meg ne legyen laza h mocorogjon sõt laza se legyen nagyon pengesd meg és hallod h mikor jó!inkább a kettö között...de idö után ugyis maguktol lazulnak a küllök!

#145
kferenc22

kferenc22

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
hy all
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy terep bicajom, ilyen dh meg ugrálós dolog. És az lenne a kérdésem hogy a felniben a küllõket jobbe lazábra hagyni, hogy inkáb a küllõ menjen tönkre ha lekoccanok vele, vagy jól meg kell feszíteni õket, hogy tartásuk legyen? alexrims dm4-es szegecselt felnirõl van szó
köszi elõre is

#146
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..kösz a segítséget:)

Örülök, hogy tudtam segíteni.
Majd ha ráérzel a gyakorlatban is a lényegére, az lesz az igazi iskola!
Viszont nagy türelem és odafigyelés kell hozzá.

Többnyire jelölésképpen, egyik kezemel megfogom az a küllõ csoportot mitõl-meddig kell állítanom.
Ha a megfigyelt szakasz szélein kevésbé és a közepén jobban súrlódik,
annak megfelelõen kell a feszítés-lazítás arányának mértékén változtatni.
Kisebb kitérésnél negyed-fél esetleg háromnegyed fordulat (egyik oldalon ki, a másikon befelé).
Kis gyakorlattal úgyis ráérzel majd, mekkora kitérésnél mennyi segít.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#147
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
most mát nagyábol értem
kösz a segítséget:)

#148
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Azt elfelejtettem mondani, hogy elõször állítsd fejre a bringát, hogy a kerék könnyen szabadon elforduljon.
Nagy türelem kell a centírozáshoz. Csak akkor láss neki ha érted a lényegét.
Akkor a siker sem marad el.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#149
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

és hogy kell használni ?

Két féle ütés van, az oldal irányu és az átmérõ irányu. Mindegyiket máshogy kell "kiszedni".
Legtöbbször oldalirányu eltérés fordul elõ.

Azt a kerék mellé tartott és a vázon villán lazán megtámasztott v'milyen rúd segítségével szoktam ellenõrizni, hogy hol mennyi a kitérés. Ahol nagyon súrlódik ott szoktam kezdeni.



Arra is érdemes odafigyelni, hogy nehogy féloldalasra húzd a kereket, vagyis az agyhoz képest a felni középen fusson. Új küllõnél az is fontos, hogy ne legyen hosszabb, illetve ha befûztük akkor érdemes ellenõrizni, nehogy belógjon annyira, hogy kiszúrja majd a belsõt.



Ahhoz, hogy az átmérõ ne menjen el tojás forma felé, a felniben lévõ egymás után következõ niplik(küllõanyák) felõl az agy irányába futó küllõk bal-jobb oldali húzóereje összességében egyensúlyban kell, hogy maradjon. Vagyis ha az egyik oldalon húzok rajta, akkor a másik oldalon annyit utána is kell engednem, hogy az átmérõ ne változzon. Ilyenkor csak oldalirányban módosul a felni formája.



Arra is ügyelni kell, hogy minden küllõ a munka végére lehetõleg azonos feszességü legyen. Ezt egy fém szerszám segítségével lehet megvizsgálni. Sokban megkoccintod a küllõket és amelyik laza (nem pendül mint egy közepesen feszes húr) ott még állítani kell, miután megfigyelted, hogy milyen irányból is kíván feszítést. Ill. ha nagyon magas hangot ad akkor engedni kell valamennyit rajta. ..hogy melyiken azt így nem lehet megfogalmazni. A centírozás eléggé komplex munka amit egy feszesség ellenõrzés után célszerü finomítgatni az eredménytõl függõen.





Az átmérõ irányu ütést a nagyobb kitérést mutató helyen a közvetlen egymás utáni küllõanyák megfelelõ irányu állításával (húzásával) és a többi kis utánengedésével lehet módosítani több lépésben, a feszességtõl függõen.

Itt is célszerü kicsi állítás után ellenõrizni és annak megfelelõen folytatni.



Ez lényeges!
Megcsinálsz egy állítást adott szakaszon, azután ellenõrizni kell az eredményt és annak alapján lehet tovább módosítani.



Összefoglalva, kicsi állítások, közben sok ellenõrzés. Így lehet jól centírozni. A kereket körbefordítva, a kritikus részeknél kicsi szakaszon oda-vissza megforgatva ellenõrizni kell az eltérés mértékét és ismét állítani kell a logikai mûveletsor szerint.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#150
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Decathlonban 6 féle méretes szerszámot vettem 1.310 Ft-ért.

#151
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
nekem kettõ cangám van egy uj hauser meg egy tesos szar és fel akarom ujítani és eladni
csak engy nyolcas joval leviszi az értékét:(

#152
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
a küllõanya az egy téglatest alakú valami, amibe belemegy a küllõ. (a küllõkulcs pont passzol az anyára)
ha ezzel a zserzámmal forgatod aküllõanyát, akkor a küllõ feszül, vagy gyengül a feszessége.
én már próbáltam szerelni, de csak elszaggattam a küllõimet, remélem Te sikeresebb leszel ;)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#153
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
és hogy kell használni ?

#154
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

sziasztok
fogoval is ki lehet szedni a nyolcast vagy spéci nyolcas kiszedõ fogoval kell?

Sz'tem fogóval ne próbálkozz.
A fogótól lenyalódik a négyzet sarka, ha erõsebben nyomod akkor elõbb-utóbb hosszában elhasad az anya.

Ebbõl látszik, régebben már próbáltam..:D

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#155
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
menj be egy boltba sztem és próbáld rá, mivel 1100ért hozzák ki és akkor már nagyon nem éri meg onnan rendelni, boltban is filléres tétel ;)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#156
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
és hányadik
ha a cangámon hagyományos küllõ van?

#157
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
ilyen kell neked: http://ebike.hu/term...szam/kullokulcs

#158
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
sziasztok
hagyományos fogoval is ki lehet szedni a nyolcast vagy spéci nyolcas kiszedõ fogoval kell?(és azt hol lehet venni?)
elõre is köszi zoli

#159
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Kicsit vissza olvasva rájöttem a dolog poén részére is,
hogy melyik másik oldal, de nem röhögtem hangosan.:icon_razz
Végülis tényleg megcsináltad és ez a lényeg.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#160
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Kérem senki nem röhögjön rajtam hangosan :)

Ezen röhögnivalót nem hiszem bárki találna. Sõt gratula! Jól csináltad.

Egyidõben bringával jártam melóba õrszolgálatba.
Kb a tizedik km környékén elszakadt hátul az egyik külõm, kicsivel késõbb a következõ, aztán a harmadik.
Ekkor már húzni kellett rajtuk, hogy elforduljon a kerék a villák között.
Aztán még kb 5 km-t kibírt de egyre fogyó küllõszámmal.
A 15. km környékén sikerült az 1-es vilamos közelébe kerülnöm mire teljesen összeomlott a hátsó kerék.
Akkor nem érdekelt, hogy lehet-e vagy nem bringát szállítani, be kellett érnem melóba.
Leszálltam, aztán még egy km-t kellett futnom felemelt hátsó kerékkel és végül még el sem késtem.

Na de a lényegre..
Haza telefonáltam, hogy van egy tartalék külõ csomagom a bringához és behozattam melóhelyre.
Estétõl hajnalig átfûztem és centíroztam a kereket és reggel azzal indultam haza.
Az egy régi agyon nyúzott gyenge anyagból készült küllõ lehetett.

Utána rövidesen DT küllõbõl vágattam méretre, azt viszont csak fûzéssel vállalták,
pedig a sajátomat szívesen befûzöm, már a sikerélmény miatt is.

Nem egy nagy dolog a fûzés-centírozás viszont idõt figyelmet és hatalmas türelmet igényel.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..