Ez a centRírozás hülyeség. Kocsiknál is centírozás. Mindenki így használja akkor meg minek kell kukacoskodni?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Centrírozás
Indította
Sekee
, 2001. október 03. 14:05
#181
Írta 2002. december 15. - 19:48
#182
Írta 2002. december 12. - 13:21
#183
Írta 2002. december 11. - 13:15
#184
vendég__*
Írta 2002. december 11. - 13:07
Dehogy veszem kötekedésnek. de én egy kósza szóval sem mondtam, hogy az olaj jobb a zsírnál...én még olajat sem emlegettem (vagy a WD40 az lenne?). én csak azt irtam, hogy több helyen láttam már, hogy alkalmazzák és több arcal beszéltem errõl akik épitgetnek munkaidejükben kerekeket............talán csak egyszerübb befújni mint zsírral szarozni, és a célnak ez is megfelel.
#185
Írta 2002. december 11. - 12:34
Kedves fityisz, kérlek ne vedd kötekedésnek!
A csavarokat elvileg zsírozni szokták mert az olaj (akár sok, akár kevés) elõbb-utóbb kifolyik (adott esetben még a centrifugális erõ is segít neki) és akkor összerohad. A zsir meg ottmarad (erre találták ki) és tényleg nem engedi összegyógyulni a két alkatrészt.
Ez az elmélet, amit csavarkötések esetében a gyakorlatban is tapasztaltam. (Az olajozott csvar-anya hamarabb összerohadt.)
Ilyen irányú küllõs tapasztalatom még nincs.
Szóval miért jobb az olaj -a küllõanya alá- a zsírnál? ???
A csavarokat elvileg zsírozni szokták mert az olaj (akár sok, akár kevés) elõbb-utóbb kifolyik (adott esetben még a centrifugális erõ is segít neki) és akkor összerohad. A zsir meg ottmarad (erre találták ki) és tényleg nem engedi összegyógyulni a két alkatrészt.
Ez az elmélet, amit csavarkötések esetében a gyakorlatban is tapasztaltam. (Az olajozott csvar-anya hamarabb összerohadt.)
Ilyen irányú küllõs tapasztalatom még nincs.
Szóval miért jobb az olaj -a küllõanya alá- a zsírnál? ???
#186
vendég__*
Írta 2002. december 11. - 12:14
nem beáztatni kell! csak befújni
elég ha a ment között van egy kis kenöanyag, nem kell annak tucsognia a zsirban, a WD40 meg erre tökéletesen megteszi
elég ha a ment között van egy kis kenöanyag, nem kell annak tucsognia a zsirban, a WD40 meg erre tökéletesen megteszi
#187
Írta 2002. december 11. - 12:07
Talán mert az olaj kifolyik a zsír meg ottmarad. Vagy valami ilyesmi...
Csak szeretném tudni az okát!
Csak szeretném tudni az okát!
#188
vendég__*
Írta 2002. december 11. - 12:01
#189
Írta 2002. december 11. - 09:17
#190
vendég__*
Írta 2002. december 10. - 23:20
Szerintem az alu küllöanya hátránya az, hogy könnyebben berohad s centrirozáskor könnyen elnyalódik....akkor meg sanyi
Egyszerü, de tökéletes megoldás, ha füzés elött aküllök meneteit befújod WD40el.......jopár keréképitö használja....pl luongo :
Egyszerü, de tökéletes megoldás, ha füzés elött aküllök meneteit befújod WD40el.......jopár keréképitö használja....pl luongo :
#191
Írta 2002. december 10. - 16:43
#192
Írta 2002. december 10. - 16:32
Nekem még nem lazult le anya,viszont olaj nélkül hajlamos berohadni(az alu pláne),emiatt késõbb nem lehet centírozni,mert nem forog el a küllõn,hanem eltörik a küllõ!!!(tapasztalat)
#193
Írta 2002. december 10. - 16:17
Feljebb azt írták, hogy (fõleg) az alu küllõanya könnyen lelazul.
Namost ha még meg is olajazzák ...?!?
Namost ha még meg is olajazzák ...?!?
#194
Írta 2002. december 10. - 14:46
Én Loctite helyett éppen olajat használok a küllõ-anya közé!
És a tojás kiszedése sem nagy ördöngösség!
És a tojás kiszedése sem nagy ördöngösség!
#195
Írta 2002. december 10. - 11:38
Budán a Berguson-ban is nagyon jól fûznek. Személyes tapasztalat. Demeter mester, ha még ott van, õt keressétek.
Más:
Aero küllõt szoktak keresztezni? (O.uti)
És melyik Locktite-ot használják a küllõ-küllõanya közé?
Más:
Aero küllõt szoktak keresztezni? (O.uti)
És melyik Locktite-ot használják a küllõ-küllõanya közé?
#196
Írta 2002. december 09. - 21:31
szvsz minél több a kereszt, annál rugalmasabb, tehát annál jobban ellenáll a maradandó deformálódásnak...
a Luongo pedig bolt biza
a Luongo pedig bolt biza
#197
Írta 2002. december 09. - 19:16
Luongo Bike? Ez valami bolt? Hol van?
1.A radiális fûzés jobban ellenáll a deformációknak, mint a 3kereszt?
2.Erõsebb lesz a hátsó kerék, ha a bal oldalon radiálisan fûzöm? (másik oldal persze 3kereszt)
1.A radiális fûzés jobban ellenáll a deformációknak, mint a 3kereszt?
2.Erõsebb lesz a hátsó kerék, ha a bal oldalon radiálisan fûzöm? (másik oldal persze 3kereszt)
#198
Írta 2002. december 09. - 17:59
#199
Írta 2002. december 09. - 17:37
sok múlik a nyolcastûrés esetén hogy hánykeresztre van fûzve a cucc és ki fûzte (értsd hozzáértõ e vagy sem)
ha már annyira széjjel van centrírozva a kerék akkor véleményem szerint vidd el szervízbe... talán õk még tudnak vele valamit kezdeni, vagy esetleg átfûzni...
ha meg nem tetszik egy szervíz, vidd másikba... van ahol nagyon pengén építenek/centríroznak kereket...
ha már annyira széjjel van centrírozva a kerék akkor véleményem szerint vidd el szervízbe... talán õk még tudnak vele valamit kezdeni, vagy esetleg átfûzni...
ha meg nem tetszik egy szervíz, vidd másikba... van ahol nagyon pengén építenek/centríroznak kereket...
#200
Írta 2002. december 08. - 18:57
A tojás kb 1mm.
Van egy elég laza bal-hátsó küllõm. Ha megveszítem, belemegy a szám.Ha jobboldalon ellenfeszítek, akkor meg lehet, hogy eltépem az egyébként is marha veszes hajtóküllõt, vagy belerakok egy tojást.
Vagyis: Mit kell akkor csinálni, ha csak feszíteni lehet a küllõkön, de nem szeretnék tojást???
Van egy elég laza bal-hátsó küllõm. Ha megveszítem, belemegy a szám.Ha jobboldalon ellenfeszítek, akkor meg lehet, hogy eltépem az egyébként is marha veszes hajtóküllõt, vagy belerakok egy tojást.
Vagyis: Mit kell akkor csinálni, ha csak feszíteni lehet a küllõkön, de nem szeretnék tojást???