Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Pace Cycles

- - - - -

  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#21
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleményed a gumikról, ha kopotabbak lesznek. Elől, hátul használtam, elől megvan még, a hátsó elkopott, kb 4 300 km-t bírt alattam. De a végén már nagyon nem volt jó. Se le, se fel nem volt az igazi. És fokozatos volt a teljesítmény vesztése a kopással. Utólag azt mondom, kb 3 000 km-ig volt igazán jó.


Off, ezzel - bár más gumimodellekkel van tapasztalatom - maximálisan egyetértek, bár talán általánosságban elmondható, hogy mindegyik nagyjából így viselkedik. Kivéve azokat, amik gyárilag gyenge teljesítményt nyújtanak. Nyilván a minta kopása nem a bütyök eltűnését jelenti, hanem a bütykök eleinek kopását.
  • ultio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#22
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Garmin tartó kapcsán stucni fölé.

Ilyenem van kb. 6 éve, bírja szépen: https://r2-bike.com/...unner-Computers

k-edge-computer-mount-stem-mount-for-gar

 

Neked a negatív stucni miatt ez a verzió jobb lehet, szebben nézne ki szerintem, hogy a stucni fölé hajtható: https://r2-bike.com/...omputer-mount_7

k-edge-computer-mount_7.jpg

 

Fékpofákból megpróbálnék valami mást a gyári helyett, majdnem biztos vagyok benne, egy borda nélküli Trickstuff csodát tesz majd.

 

Off kicsit, szóval, nekem a Magura MT7-ek a Shimanok után olyanok, hogy elgondolkoztam, hátra elég lenne velük egy 160-as tárcsa, mert akkorát fognak. Maradok persze 180-nál, 180-as tárcsás alapból a vázam, ha akarnék, se tudnék 160-as tárcsát használni, csak mint érdekesség, írom. Az MT8-as XC bringám 180/160-nal szerelt, MT8 szuper jól fog (közelíti a Trickstuff fékeim brutális fékerejét), de onnan a Fathomra átülve újra és újra elájulok ettől az adagolhatóságtól és az általam korábban sosem tapasztalt fékerőtől.



#23
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

 

Számomra továbbra is elképesztő, hogy a gumiból micsoda magabiztosságom fakad. Egyszerűen hiába a vizes kő vagy gyökér, csak tenni kell a kereket, mozdítani a kormányt, és pontosan oda fog menni a bringa, ahová gondolom. Sokat tulajdonítok ebből a geometriának is, de az, hogy a gumi nem csúszik meg se fel, se le, se gyorsan, se még gyorsabban, ez valami elképesztő. Nagyon-nagyon jó érzés ez. Puffog a gumi az elemeken, mert azért kap rendesen a kerék, mivel ugye semmit nem látok kb. a levéltakaró miatt. De csak csendben, és pontosan ott gurul, ahol akarom. Jelenleg 1,6 bar van a gumikban, de szerintem ezt legközelebb leteszem 1,4-re, és a jelenlegi súlyomhoz még lehet, hogy az is sok lesz, valahol 1,1 körül lesz a jelenlegi igazság úgy, hogy szerintem akkor még nem fog kopogni a felni. Elképzelni sem tudom, hogy 1,1-en micsoda stabilitás lesz... 

 

Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleményed a gumikról, ha kopotabbak lesznek. Elől, hátul használtam, elől megvan még, a hátsó elkopott, kb 4 300 km-t bírt alattam. De a végén már nagyon nem volt jó. Se le, se fel nem volt az igazi. És fokozatos volt a teljesítmény vesztése a kopással. Utólag azt mondom, kb 3 000 km-ig volt igazán jó.


  • Kisherceg likes this

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#24
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Az elmúlt szombaton az idei év eddigi legszebb időjárásában gerjesztettem a wattokat a hegyen. 

 

k-d1.jpg

 

Reggel vártam egy órát, hátha jobb lesz az idő. Nos, ez felesleges volt, mert nem lett jobb, de azért csak elindultam. Azt hiszem, hogy megvan értelemszerűen a bringa gyenge pontja jelenleg, ami nem más, mint a tempója városban. Hangulatfüggő, mikor zavar az, hogy 18 km/h-nál nem tudok gyorsabban menni a városban síkon a 32/22-es áttétellel. Most éppen nem zavart, egész jól átvonultam a hegy lábához 100 körüli fordulaton bemelegedve. Egy lazább majd egy keményebb aszfaltos mászás után becsaptam terepre, ahol készült a feni kép. Az ősz jótékony hatása a levéltakaró, így sár egy szem sem volt, pedig brutál párában állt az egész hegy. 

 

k-d2.jpg

 

Számomra továbbra is elképesztő, hogy a gumiból micsoda magabiztosságom fakad. Egyszerűen hiába a vizes kő vagy gyökér, csak tenni kell a kereket, mozdítani a kormányt, és pontosan oda fog menni a bringa, ahová gondolom. Sokat tulajdonítok ebből a geometriának is, de az, hogy a gumi nem csúszik meg se fel, se le, se gyorsan, se még gyorsabban, ez valami elképesztő. Nagyon-nagyon jó érzés ez. Puffog a gumi az elemeken, mert azért kap rendesen a kerék, mivel ugye semmit nem látok kb. a levéltakaró miatt. De csak csendben, és pontosan ott gurul, ahol akarom. Jelenleg 1,6 bar van a gumikban, de szerintem ezt legközelebb leteszem 1,4-re, és a jelenlegi súlyomhoz még lehet, hogy az is sok lesz, valahol 1,1 körül lesz a jelenlegi igazság úgy, hogy szerintem akkor még nem fog kopogni a felni. Elképzelni sem tudom, hogy 1,1-en micsoda stabilitás lesz... 

 

k-d3.jpg

 

A fék még mindig nem "olyan". Most tényleg nem kopott még össze rendesen, vagy egyszerűen ezen a tárcsán a Shimano gyári, bordás, gyantás pofája ennyit tud. Az XT-ben TrickStuff borda nélküli, szintén gyantás pofa van, és az fog, mint a szög. Ez sokkal kevéssé digitális, és fékerőben sincs (még) ott. 

A fenti képen már az is látszik, hogy kicsit lóg a lánc. Ez jó jel, használt smile.png Viszont kíváncsi leszek, hogy a kezdeti helyezkedés után az első ráfeszítés után mennyi idő kell neki, hogy újra eljussunk ebbe az állapotba. Az tuti, hogy az egyenletes lánckerék kopás szempontjából ez a központi anyás lánckerék nem a legszerencsésebb, mert nem lehet elforgatni a kopás függvényében. Gyanítom a következő lánckerék a gyári XT acélfogas megoldása lesz, avagy valami rozsdamentes acél cucc, ha találok, mert azok jóval tartósabbak lehetnek még ezzel a rögzítéssel is. Amúgy ez a jelenlegi alu sem olyan, mint a vaj, még nem látszik rajta kopás. 

Továbbá nyitott kérdés még a stucni feletti terület. Szeretnék oda, hogy középen legyen, valamilyen gps tartót, tudtok valamit ajánlani, ami jó? Ha az elvisz fél centi gyűrűmagasságot, akkor a maradék 1-1,5 centire kellene még nekem a jelenlegi otromba durung gyűrűk helyett valami szép de fekete, és nem karbon gyűrű. Tudom, vannak problémáim... biggrin.png De ezek az apróságok fontosak nekem. Van erre is tippetek? A villanyak ezen felüli részét, ha lesz, akkor levágom, mert ennél feljebb biztosan nem akarom már tenni a kormányt soha, mint ahol most van. Így meg még ez is nagyon nagy tartaléknak tekinthető. 

Már csak a Camelbak kulacsot kéne kipróbálni, de erre még nem vitt rá a lélek, pedig itt áll a polcon biggrin.png   


Edited by Mars, 2021. November 17. - 17:05.

  • karakoram, ultio, Kisherceg and 2 others like this

#25
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

a beszámoló szuper, a bringa még szuperebb :), az alábbi mondat mögötti dolgok pedig remélem, hogy nem annyira nehezek/problémások, mint ahogyan hangzik. 

 

Az utóbbi két tekerésem alkalmával a jelenlegi helyzetemhez képest viszonylag felszabadultam passzíroztam a Pace-el... 

 

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#26
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Az utóbbi két tekerésem alkalmával a jelenlegi helyzetemhez képest viszonylag felszabadultam passzíroztam a Pace-el, így gondoltam leírni néhány tapasztalatot. 

 

IMG-20211017-114416.jpg

 

Az első, örökbecsű mondat, hogy a váltó átb@sz... 

Sokat agyaltam, hogy 1x1 legyen-e a bringa, de a vágy meggyőzött, hogy igen, persze azért olyan megoldást választottam ugye, amivel bármikor áttérhetek váltósra, ha a helyzet úgy hozza. Viszont elképesztően jó a bringa mint SS szerkezet. A lánc feszességének beállítása a kerék középre pozicionálásával viszonylag összetett művelet, főleg, ha még a féktárcsát is középen szeretnénk tudni a fékben. Nem, nem annyi, hogy minden csavart meghúzol, és jó. A sorrend nagyon nem mindegy. De ha megvan, akkor tökéletesen középen van minden, ami az én SS tapasztalataimmal nagyon nem esik egybe a múltból, ezért is emelem ezt ki ennyire. Az már csak hab a tortán, hogy a DT mennyire profi kerék. Értem már, hogy a rám hatással lévő barátaim kerékpár alkatrészeket firtató beszélgetéseink alkalmával miért tartottak ki mindig amellett, hogy a kerék DT. A bringa egyébként csendes. Mármint nyilván, mert 1x1, de hogy sehol egy recsegés, nyiszogás, meg semmi sem, pedig lapátolom rá a homokot rendesen. A hosszú, lapos geometria a brutál meredek nyeregvázcsővel és rövid fejcsővel valami elképesztő jó nekem. Ezt kombinálva a széles felnikkel és a traktor gumikkal, no meg az acél vázanyaggal... Hihetetlen élmény minden túlzás nélkül. A hátulja nem kemény, kicsit sem. A közepe nem hajlós, kicsit sem. Mi kell még? Persze, hátul a gumi sokat segít, és ezért is tettem rá ilyet/ekkorát. Most már nyugodtan mondhatom, hogy bejött az elmélet. Tökéletesen elég hátul is a "rugóút" olyannyira, hogy simán mentem PR-eket lefelé is olyan helyeken, ahol eddig a PR-t a trail fully-val tartottam. Apropó hátsó gumi, durván agresszív, szépen pakolja be a mezzsebe a földet még van, hogy felfelé is... :D A bicaj fel is, le is olyan stabil ami eddig elképzelhetetlen volt számomra. Mindezt úgy, hogy a gumik miatt nagyon bízom benne. Valószínűleg, ha a fully-n is ilyen rendes gumik lennének, akkor ott is más lenne a helyzet, ki is fogom próbálni. Egyébként ez a 12,5 kilós súly menetkész állapotban nagyon jólesik. Rendesen könnyűnek érzem, pedig lehetne 10 kg is. A kormánypozíció kicsit szélsőséges tudom, de az én magasságomhoz és karhosszamhoz annyira telitalálat, hogy csak na. Életem legdrágább ár/érték arányú bringaalkatrésze az a stucni, de egy fillérjét sem bánom. A 780-as kormány is nagyon bejött, kezdem is keskenynek érezni a másikon a 760-at. Tudtam, hogy ez lesz :S A revelation villa a maga 150 mm-ével nagyon szépen mozog, bár tény, hogy beszerelés előtt olajcsere, és szivacsgyűrű áztatás spéci Fox kék trutyiban megtörtént. Viszont tokenből most kettő van benne, pedig 3-at terveztem. Jó így teljesen, főleg annak fényében, hogy az elmúlt 2 hónapban könnyebb lettem 10 kilóval. (nem tervezetten, szopás a köbön...) De a gyári leírás szerint 1 token van benne, és adnak hozzá kettőt a dobozban. Na most mikor szétszedtük, nem volt benne, kérdés, hogy a fix, nyomórúd végén lévő annak számít-e? Ha igen, akkor rendben vagyunk.  A fékek jók, lesznek. Lassan kopnak be, vagy csak nem megyek hozzá elég gyorsan, hogy gyorsan bekopjanak. Kétségtelenül jobban fog még az XT a Canyon-on, igaz abban Trickstuff pofa van. Persze, már most is megáll ahol, és amikor kell, de ez még nem az, ami lehetne. A nyomáspont viszont fix, nem vándorolgat, ez jó hír ennél is. A hajtás szépen teszi a dolgát, egyelőre a kerámiacsapágyas GUB középrész is szuperül forog, kérdés meddig. A pedál is nagyon tetszik, simán lehet, hogy ez csak az xtr placebó hatás, de mintha határozottan lépne be/ki, pedig stopliból nem teljesen új van a cipőimen. Valamint olyan, mintha szilikon szilenteken forognának, kérdés itt is, hogy ez meddig lesz így. Megoldásra vár a stucni feletti hézagolók kérdése, mert nagyon csúnyák és "nehezek". De ez várat magára addig, amíg nem sikerül ide valami jól működő GPS tartót feltenni, mert jelenleg a kormányon van a Bryton gumikarikás tartókája, ami amúgy hibátlan, de kicsit zavar, hogy nem középen van. A transfer post is nagyon szuper, a hossza/az útja, mind szuper nekem. Nagyságrendekkel működik finomabban (még) mint az iridium dropper. Viszont olyat koppan kifelé, hogy mindig megijedek kicsit. Mondjuk utána a Canyonon meg mindig fülelek, hogy felment-e teljesen, szóval van előnye is, de azért odafért volna valami ütköző szerintem. Mint SS bicaj hihetetlen élményeket hoz vissza, bitang jókat tekerésztem vele. Nagyon jó haladni vele az olyan részeken felfelé, ahol a váltóssal csak pörizgetek. Lefelé még nagyon kevés vagyok hozzá, de dolgozom rajta. Rövid úton nagyon gyors leszek magamhoz képest, azt vizionizálom...kezes, és rendkívül támogató szerkezet! Már csak a Camelbak kulacsot kell betolnom az egyébként nagyon patent és stabil rozsdamentes tartóba, és megérkeztem. :) 

 

IMG-20211023-123702.jpg


  • Kisherceg and Rabbit like this

#27
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezt a Keller Zolival felvett videót már annó is nézegettem, és pont az tetszik ebben a nyomban, hogy (a látottak tanulsága szerint is) majdnem bármilyen bringával és tempóval teljesíthető. 

Aztán mikor legutóbb felmásztam azon a köves meredélyen a nyomok kezdetéhez, akkor egy olyan nyomot sikerült találnom, ahol egy ponton kb gyalog/négykézláb is alig bírtam lelépni egy ilyen sziklafal szerű részen. A videót elnézve nem jó nyomon voltam, mert ezen olyan nincs smile.png Na, majd mostanában elkezdem újra felfedezni a környéket, a hétvégére is jó időt mondanak. 

A helyzet az, hogy ez a nyom most is megvan, de egészen másképp néz már ki. Rendesen legyalulták már, ami itt még döngölt kanyargós, például a fenti részen, az most gyökeres, köves, sziklás sok helyen. Továbbá, ami a videón 1:09-1:10-nél látható, az a rész most egészen technikás, sziklás rész. De a bringáddal sima ügy, ilyen helyekre való az. ;)



#28
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

biggrin.png

Hja, a Fathommal lementem vagy 40-50x az elmúlt 3-4 hónapban a középső és a jobbos nyomon, egy idő után már az ugratókat is beadtam - bár a "double"-öknél nem a teljes távot (túl besz*ri és óvatos vagyok én ahhoz, sőt). Aztán nemrég arra tévedtem az XC bringámmal és úgy "rutinból" gondoltam végig gurulok a pályán. Hát a középső gyökeres sziklakertnél hamar beugrott, hogy nem a Fathom van alattam, mikor a fák közt találtam magamat. biggrin.png

 

No jó, csak fél métert túlgurultam, nem fogtak meg az XC külsők a hirtelen jobbos kanyar előtt, de akkor is. Szóval, azért csak óvatosan! wink.png

 

update: ez a nyom az Árpád középső nyom, 2015 októberi videó, merev villa, XC bringa, dropper, elől megyek:)

Ezt a Keller Zolival felvett videót már annó is nézegettem, és pont az tetszik ebben a nyomban, hogy (a látottak tanulsága szerint is) majdnem bármilyen bringával és tempóval teljesíthető. 

Aztán mikor legutóbb felmásztam azon a köves meredélyen a nyomok kezdetéhez, akkor egy olyan nyomot sikerült találnom, ahol egy ponton kb gyalog/négykézláb is alig bírtam lelépni egy ilyen sziklafal szerű részen. A videót elnézve nem jó nyomon voltam, mert ezen olyan nincs :) Na, majd mostanában elkezdem újra felfedezni a környéket, a hétvégére is jó időt mondanak. 



#29
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ááá, látom már, köszi, igazad van. Leközelebb megnézem azt is, ha jól rémlik, akkor eddig még csak a középső nyomot használtam ott is, nem véletlen biggrin.png

biggrin.png

Hja, a Fathommal lementem vagy 40-50x az elmúlt 3-4 hónapban a középső és a jobbos nyomon, egy idő után már az ugratókat is beadtam - bár a "double"-öknél nem a teljes távot (túl besz*ri és óvatos vagyok én ahhoz, sőt). Aztán nemrég arra tévedtem az XC bringámmal és úgy "rutinból" gondoltam végig gurulok a pályán. Hát a középső gyökeres sziklakertnél hamar beugrott, hogy nem a Fathom van alattam, mikor a fák közt találtam magamat. biggrin.png

 

No jó, csak fél métert túlgurultam, nem fogtak meg az XC külsők a hirtelen jobbos kanyar előtt, de akkor is. Szóval, azért csak óvatosan! wink.png

 

update: ez a nyom az Árpád középső nyom, 2015 októberi videó, merev villa, XC bringa, dropper, elől megyek:)


Edited by zscs, 2021. October 01. - 10:57.


#30
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Csak most értem ide, klassz lett, gratulálok! Sok kilométert kívánok vele!



#31
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts
Ááá, látom már, köszi, igazad van. Leközelebb megnézem azt is, ha jól rémlik, akkor eddig még csak a középső nyomot használtam ott is, nem véletlen :D
  • zscs likes this

#32
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ez nem az árpád ám, ez a Látóhegy DH. https://www.strava.c...249081202382466

Strava mindent lát. :)

 

Ez az Árpád, 1 balos sziklás rettenet nyom van, egy középső viszonylag könnyebb és egy jobbos technikásabb. https://www.strava.c...392238021862688



#33
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Nagyon szuper!

Technikás nyomon is jártál vele, például Yoko vagy még inkább Árpád DH az Árpád-kilátónál?

Azért 32x20-szal felmenni a Q-völgyön elég kemény lenne nekem (Árpád DH körözgetésnél), átlag 20% sajnos a legtöbb jóféle ösvényhez tartozó mászás.

 

Ha teheted, látogass el például Sopronba (Sopron Downhill) vagy Kőszegre, az ottani traileken kíváncsi lennék, milyennek találod. Kőszegre egyébként az áttételed is teljesen jó lehet, aszfalton lehet mászni szinte mindenhol 5-6-7%-on, de ha terep van egy-két részen, az sem vészes.

Igen, volt egy Yoko meg egy Árpád DH is. illetve viszonylag sokfelé mentünk még a HHH-n más, nem feltétlenül ilyen technikás helyeken. Tervezem eljutni vele messzebbre is, idővel mindenre sort kerítek majd. 

 

minden világos. smile.png köszönöm/köszönjük a részletes élménybeszámolót (és indoklásokat)! mindig érdekelnek a személyes nézőpontok, gondolatmenetek, sokat lehet belőlük tanulni. klassz dolog az ilyen! smile.png

 

...és két dolgot nem tudok megállni, hogy ne említsek meg:

- nagyon menő, hogy privát fotósod is van! blink.png  biggrin.png

- mikor még csak a váz-jelölteken ment az agyalás, én mutattam ezt a vázat. cool.png cool.png cool.png

Ezzel én is pontosan így vagyok, hogy mindenki véleménye, meglátása érdekel, mert a saját tapasztalataim mellé ezeket beépítve egy sokkal jobb irányba tudok elmozdulni. 

A fotóról ott helyben nem is tudtam, csak mikor megkaptam őket, de nagyon örültem, hogy végre ilyen képek is készültek. :) 

És igen, a Pace váz ötlete teljes egészében Tőled jön, akkoriban már jó ideje nézegettem a lehetséges vázakat, és bár 10-15 évvel ezelőtt már találkoztam a Pace-el, de ennek a projektnek az elején egyáltalán nem jutott eszembe, pedig sok szempontból az egyik legjobb választásnak tűnt az elérhető vázkínálatban, nem hogy most, hogy már mentem is vele. 


  • Kisherceg and zscs like this

#34
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nagyon szuper!

Technikás nyomon is jártál vele, például Yoko vagy még inkább Árpád DH az Árpád-kilátónál?

Azért 32x20-szal felmenni a Q-völgyön elég kemény lenne nekem (Árpád DH körözgetésnél), átlag 20% sajnos a legtöbb jóféle ösvényhez tartozó mászás.

 

Ha teheted, látogass el például Sopronba (Sopron Downhill) vagy Kőszegre, az ottani traileken kíváncsi lennék, milyennek találod. Kőszegre egyébként az áttételed is teljesen jó lehet, aszfalton lehet mászni szinte mindenhol 5-6-7%-on, de ha terep van egy-két részen, az sem vészes.



#35
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

minden világos. :) köszönöm/köszönjük a részletes élménybeszámolót (és indoklásokat)! mindig érdekelnek a személyes nézőpontok, gondolatmenetek, sokat lehet belőlük tanulni. klassz dolog az ilyen! :)

 

...és két dolgot nem tudok megállni, hogy ne említsek meg:

- nagyon menő, hogy privát fotósod is van! blink.png  :D

- mikor még csak a váz-jelölteken ment az agyalás, én mutattam ezt a vázat. cool.png cool.png cool.png

 


  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#36
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

nahát, ez bizonyára szép lett, csak ebből az egy képből alig látszik! tongue.png ...és ha több információt írsz le, nem sértődünk ám meg! wink.png

 

segítek:

milyen áttétel?

milyen lánc?

a kormány tényleg annyira lenn van, vagy csak innen tűnik úgy?

hány kg?

hátra miért kell  négydugós fék?

hol tervezel menni, hogy ilyen trakigumi került hátra?

végül milyen kul(l)a(n)csbiggrin.png tartó került rá? (ez?)

 

szóval szépségesnek tűnik, de kérünk még képeket, ennyiből a kollégák sem fogják tudni megdicsérni! biggrin.png

 

ja, igen: rövid mezben tesztelni decemberben is lehetett volna, kérdés, mennyire vagy fázós... biggrin.pngbiggrin.pngbiggrin.png

Megvolt az első próbakör, és meglehetősen pozitívan zárult. Apróságokat kell majd cserélni, mert pl csúnyák, mint az ahead alátétek. De úgy és ott ülök rajta, ahol szerettem volna, és tényleg nagyon erős benne a nagyon egyben van érzés. 

 

Az áttétel 32-22 jelenleg. Ezzel kínszenvedés elérni a hegyig (1 óra, 19 km/h átlag), de jelenleg a hegyen még ettől is letörik a lábam. Amúgy meglepő, hogy az 1x1-et mennyire nem lehet elfelejteni, a jelenlegi hitvány állapotom ellenére is csomó PR lett a HHH-n, mert ugye vagy nyomom, vagy eldőlök... :D Talonban vannak a 32-20, 32-19, 32-18, és a 32-17 áttételek is, de jóideig nem lesz rájuk szükség, azt hiszem. 

 

KMC X-9 lánc. Meglátjuk, nem tűnik rossznak. Elől a Garbaruk tányér fogai jó nagyok, kilógnak a láncból rendesen. A tartósság a lánccal kapcsolatban majd elválik, egyelőre annyit lehet mondani, hogy nagyon szépen csendben és simán fut. De ez azért egyenes láncvonalnál nem a spanyolviasz. 

 

A kormány tényleg annyira lent van. Pont olyan magasan (alacsonyan), mint a Canyon bringámon. Otthon is érzem magam a bringán így. A kormány egyébként 780 mm széles, és kb semmi különbséget nem érzek eben a 760 mm után. Aztán lehet, hogyha visszaülök a 760 mm-re, akkor majd meglesz a különbség. 

 

A súlya 12,5 kg (12475 gramm) menetkészen, pedállal, kulacstartóval, GPS tartóval és GPS-el. 

 

Négy dugattyús fék azért kell, mert fékerőből sosem elég, a cipelt plusz súly pedig elenyésző. És még meg is kell tanulni ezzel a bringával méltó módon biciklizni úgy, hogy amíg sikerül sem kéne meghalni. :D A Canyonon is négydugattyús fékek vannak elől-hátul, az volt a referencia. Biztonságban érzem magam így, talán ez a legjobb magyarázat. 

 

A traktorgumi jelenleg egyrészt rugóút, másrészt a bénaságom kompenzálása fel is le is. Ma először mentem ezzel a bringával, de a fully-n lévő racingralph/racingray (2,35 mindkettő) -hez képest már most gyorsabban kanyarodtam az ismert ösvényeimen. Egyelőre nem érzem, hogy visszahúz felfelé, mert nyilván lassan megyek, ellenben felfelé sem tudtam sehol sem úgy passzírozni kiállva sem, hogy akár csak egy minimálisat is megpörögjön.  

 

Kulacstartóból igen, és szuper passzosan, de mégis könnyen kivehetően tartja a kulacsot, úgyhogy nagyon örülök neki, arról nem is beszélve, hogy szerintem sokkal jobban illik ez a bringához, mint valami műanyag dolog. 

 

Szóval szuper volt az első teszt kör! Csatolom a képeket is méltó környezetében fotózva. Aztán kezdődhet a tanulás, az erősödés, mert eben a bringában nagyon sok van, én meg még nagyon messze vagyok tőle. Élményeket várok, sokat, és úgy tűnik, jó úton haladok, jó lesz ez! 

 

Pace1.jpg

 

Pace2.jpg

 

Pace3.jpg

 

Pace4.jpg

 

Pace5.jpg

 

Pace6.jpg


  • sala, Kisherceg, Rabbit and 1 other like this

#37
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

nahát, ez bizonyára szép lett, csak ebből az egy képből alig látszik! tongue.png ...és ha több információt írsz le, nem sértődünk ám meg! wink.png

 

segítek:

milyen áttétel?

milyen lánc?

a kormány tényleg annyira lenn van, vagy csak innen tűnik úgy?

hány kg?

hátra miért kell  négydugós fék?

hol tervezel menni, hogy ilyen trakigumi került hátra?

végül milyen kul(l)a(n)csbiggrin.png tartó került rá? (ez?)

 

szóval szépségesnek tűnik, de kérünk még képeket, ennyiből a kollégák sem fogják tudni megdicsérni! biggrin.png

 

ja, igen: rövid mezben tesztelni decemberben is lehetett volna, kérdés, mennyire vagy fázós... :D :D :D


Edited by Kisherceg, 2021. September 24. - 21:30.

  • Rabbit and zscs like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#38
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szuper és sok-sok ezernyi örömteli tekerést vele! Tapasztalatokat ne tartsd magadban! :D



#39
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Még biztosan lesz mit finomhangolni, de próbaútra kész. Nem gondoltam volna, hogy idén összejön, de úgy tűnik, hogy létrejön az első teszt rövid mezben :) 

 

IMG-20210923-181154.jpg


  • Kisherceg, Rabbit and zscs like this

#40
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

A Pace építésének egy lényeges része befejeződött. Illetve, az építése még el sem kezdődött, de az ehhez szükséges alkatrészek már hiánytalanul megvannak. Reméltem, de nem gondoltam volna – elnézve a jelenlegi piaci helyzetet-, hogy valóban össze is jön majd, de úgy tűnik, hogy sikerült.

 

A legnehezebbnek a fék kérdése bizonyult, mert az sem volt triviális, hogy mit érdemes mostanában venni, de az, hogy ez még találkozzon az aktuális készlettel is szinte elképzelhetetlen volt. A fő cél egy megbízható, jó hatásfokú fék volt, ugyanakkor vágytam valami olyanra, melyet eddig még nem próbáltam, és egy kicsit kevéssé szokványos. A készlethiányt hagyjuk, az általános, venni semmiből sem lehet most egyszerűen, viszont nagyon sok egyéb tényező is van. Sram-ot nem akartam, mert az elixir érában egyszer már nagyon ráfáztam, és azóta sem látom azt, hogy sokat léptek volna előre. Kalapba került a Hope, mely megbízható, de nem annyira erős a leiratok szerint, viszont, ami miatt letettem róla az a DOT fékfolyadék. A formula majdnem betalált, de a megbízhatóságában nem vagyok teljesen biztos, valamint a nagyon kicsi tárcsa/fékpofa kapcsolat sem tetszett, arról nem is beszélve, hogy a féktestbe bemenő fékkábel szöge nem állítható. A magura már majdnem minden feltételnek megfelelt, de sajnos vagy szerencsére, mikorra elhatároztam magam az MT5 sem volt már készleten. Elrettent a fékkarja, mert már a v-fék korszakban sem tudtam megszokni a régi műanyag (bocs thermoplasztik ) Sram 7.0, 9.0 fékkarokat. Valamint az alkatrészutánpótlásával kapcsolatban sem vagyok teljesen nyugodt. Tetszett volna a TRP EVO is, de az azért már masszív árban is, de ha kapható lenne, és nem kellene hozzá a saját (vastagabb) tárcsája, akkor tettem volna vele egy próbát. Végül itt van a Trickstuff, mely mindennél jobban érdekel, de ez ennyiben is marad, mert azon felül, hogy elérhetetlen, még olyan áron is kínálják, ami számomra semmilyen formában nem tolerálható.

 

Ennyi bevezető után a csattanó ugyan elmarad, de a megfelelő fékerő és a megbízhatóság teljesülni látszik. Szürke ugyan, és kicsit unalmas, de pusztán a tény, hogy megvan, és technikai kompromisszumot nem kell vele kapcsolatban kötnöm, ez most nekem elég. 15-60 hét várakozás van mindenhol a szettre jó pár hónapja. A hátsó elérhető, de az első nem, így a szett sem. Kb. két hete a szokásos készletellenőrző körömet futottam a Bike24-en, mikor is látom, hogy az első fékből van raktáron 1 db. Tudom jól, hogy legtöbbször ezek az egy darabos készletek vagy nem is léteznek, vagy tévedés, vagy valami baj van velük, de azonnal lecsaptam rá. A hátsó meg úgyis volt készleten. Nos nem, addigra a hátsó már pont kifogyott, és újabb 15 hét… Ekkor mentem az R2-re, és ott találtam hátsót, megrendeltem. Apró szerencse a dologban, hogy a Bike24-en az elsőt adták olcsóbban míg az R2-n a hátsót, és így a pár olcsóbb lett, mintha szettben vettem volna bárhol. Apró örömök, ugye.  

 

Megjött először az R2 csomag:

 

h-ts-f-k-teljes.jpg

 

Tehát SLX Br-M7120-as fékek a Shimano-tól. Egy nagyobb fajta Elite R2 kulacs (talán a rendelt összegtől függ, hogy mikor adnak csak kicsit, és mikor lehet nagyobbat is választani?), valamint egy fékadapter hátra.

 

h-ts-f-k.jpg

 

A rendszer olajjal feltöltve, de vágatlan, 1700 mm-es fékkábellel érkezik, nem összeszerelt állapotban.  

 

h-ts-f-kkar.jpg

 

A fékkar külön, ledugózva, de szintén feltöltve. Roppantógyűrű benne, a fékcső végébe való fém pin-t pedig külön mellékelik. 

 

f-k-csavarok.jpg

 

Vannak hozzá csavarok is, illetve a fékkar végére a gumi takaró elem. Továbbá a csomag része még a féktestbe illeszthető műanyag távtartó, ha nem lenne benne a kerék.

 

xtr-adapter.jpg

 

Érkezett még egy XTR fék adapter hátra. Valami fura elgondolásból 160 mm-es IS fékkonzolt tett a Pace hátra, itt azért el tudtam volna képzelni egy közvetlenül 180 mm-es PM konzolt. A problémát áthidalandó rendeltem a fenti adaptert, melynek a kidolgozásán teljesen el vagyok képedve, jó értelemben, főleg annak fényében, hogy a klasszikus féltégla adapternél csak 1 euroval drágább. Ki érti ezt?  

 

els-f-k-teljes.jpg

 

Egy nappal később befutott az izgalmasabb doboz is a Bike24-rő.

 

els-f-k.jpg

 

De szerencsére hiánytalanul és hibátlanul benne volt a dobozban minden az első fékhez. A fék szett tömegét 620 gramm-ra saccolom, mert ugye még vágni kell a kábeleken. De fogalmam sincs, hogy ez jó-e vagy sem? Emlékeim szerint az XT-m (M8120) egy grammal nem könnyebb ennél. De pl a már említett MT5 Magura 80 grammal is könnyebb a teljes rendszersúlyt tekintve, ami már úgy az XTR súlykategóriája, hogy közben töredék áron kapható. (még a képeken látható SLX-nél is olcsóbb)

 

kulacstart.jpg

 

Meglepően sokat, már-már túl sokat agyaltam a kulacstartó kérdéskörén is, de úgy tűnik, ez egy ilyen bringa. Végül is, nagyon jól szórakozom mindeközben. Végül győzött a kíváncsiság, és az, hogy egy ilyen szép acél vázra ezt sokkal valóbbnak gondoltam, mint valami műanyag durungot. Így jutottam el eddig a rozsdamentes acélból görbítgetett Salsa darabig. Persze, ha gyengén fogja majd a kulacsot, akkor az első próba után megy fel valami biztonságosabb, de egyelőre bizakodó vagyok.

 

SSadapter.jpg

 

Az SS kerékszettel való vesszőfutásom után végül a praktikusabb és gyávább utat választottam, váltós kereket vettem. Egyrészt azért, hogy ne legyen gond a későbbi alkatrészutánpótlás, de másrészt, és főleg azért, hogy ha kiderül, hogy egy puhány, és lusta disznó vagyok, aki nem bírja elforgatni az SS áttételt, akkor legyen meg a lehetőségem váltórendszer felszerelésére maximum egy rotortest cserével. Ennek az univerzalitásnak az oltárán kellett megoldanom az SS lánckerék hézagolással, és fenti teljes alu szett képében remélem, hogy nem választottam rosszul.

 

f-kbe-ll-t.jpg

 

Végül egy kis szerszámrovat. Nem egy nélkülözhetetlen eszköz ez, de sokat fog könnyíteni az életemen. Az pedig, hogy a nagyjából 7 eurós áráért nem 1 hanem 3 db volt a csomagban csak hab a tortán.

 

Ezzel lassan, de biztosan befejeződni látszik az alkatrészek beszerzésének szakasza. De persze, mindig van egy kis de. De már csak annyi, hogy kell védőfólia a vázra, méretre kell szabni összerakni és légteleníteni a fékeket, széthúzni a telót és pótolni (jó esetben ellenőrizni) a benne lévő kenőanyag mennyiségét és minőségét, valamint betenni a szükséges mennyiségű tokent a légkamrába. Ugyanakkor ez már-már szinte az építés, úgyhogy minderről majd egy későbbi posztban.


  • Kisherceg and zscs like this