A Pace építésének egy lényeges része befejeződött. Illetve, az építése még el sem kezdődött, de az ehhez szükséges alkatrészek már hiánytalanul megvannak. Reméltem, de nem gondoltam volna – elnézve a jelenlegi piaci helyzetet-, hogy valóban össze is jön majd, de úgy tűnik, hogy sikerült.
A legnehezebbnek a fék kérdése bizonyult, mert az sem volt triviális, hogy mit érdemes mostanában venni, de az, hogy ez még találkozzon az aktuális készlettel is szinte elképzelhetetlen volt. A fő cél egy megbízható, jó hatásfokú fék volt, ugyanakkor vágytam valami olyanra, melyet eddig még nem próbáltam, és egy kicsit kevéssé szokványos. A készlethiányt hagyjuk, az általános, venni semmiből sem lehet most egyszerűen, viszont nagyon sok egyéb tényező is van. Sram-ot nem akartam, mert az elixir érában egyszer már nagyon ráfáztam, és azóta sem látom azt, hogy sokat léptek volna előre. Kalapba került a Hope, mely megbízható, de nem annyira erős a leiratok szerint, viszont, ami miatt letettem róla az a DOT fékfolyadék. A formula majdnem betalált, de a megbízhatóságában nem vagyok teljesen biztos, valamint a nagyon kicsi tárcsa/fékpofa kapcsolat sem tetszett, arról nem is beszélve, hogy a féktestbe bemenő fékkábel szöge nem állítható. A magura már majdnem minden feltételnek megfelelt, de sajnos vagy szerencsére, mikorra elhatároztam magam az MT5 sem volt már készleten. Elrettent a fékkarja, mert már a v-fék korszakban sem tudtam megszokni a régi műanyag (bocs thermoplasztik ) Sram 7.0, 9.0 fékkarokat. Valamint az alkatrészutánpótlásával kapcsolatban sem vagyok teljesen nyugodt. Tetszett volna a TRP EVO is, de az azért már masszív árban is, de ha kapható lenne, és nem kellene hozzá a saját (vastagabb) tárcsája, akkor tettem volna vele egy próbát. Végül itt van a Trickstuff, mely mindennél jobban érdekel, de ez ennyiben is marad, mert azon felül, hogy elérhetetlen, még olyan áron is kínálják, ami számomra semmilyen formában nem tolerálható.
Ennyi bevezető után a csattanó ugyan elmarad, de a megfelelő fékerő és a megbízhatóság teljesülni látszik. Szürke ugyan, és kicsit unalmas, de pusztán a tény, hogy megvan, és technikai kompromisszumot nem kell vele kapcsolatban kötnöm, ez most nekem elég. 15-60 hét várakozás van mindenhol a szettre jó pár hónapja. A hátsó elérhető, de az első nem, így a szett sem. Kb. két hete a szokásos készletellenőrző körömet futottam a Bike24-en, mikor is látom, hogy az első fékből van raktáron 1 db. Tudom jól, hogy legtöbbször ezek az egy darabos készletek vagy nem is léteznek, vagy tévedés, vagy valami baj van velük, de azonnal lecsaptam rá. A hátsó meg úgyis volt készleten. Nos nem, addigra a hátsó már pont kifogyott, és újabb 15 hét… Ekkor mentem az R2-re, és ott találtam hátsót, megrendeltem. Apró szerencse a dologban, hogy a Bike24-en az elsőt adták olcsóbban míg az R2-n a hátsót, és így a pár olcsóbb lett, mintha szettben vettem volna bárhol. Apró örömök, ugye.
Megjött először az R2 csomag:
![h-ts-f-k-teljes.jpg](https://i.ibb.co/KbXtvYw/h-ts-f-k-teljes.jpg)
Tehát SLX Br-M7120-as fékek a Shimano-tól. Egy nagyobb fajta Elite R2 kulacs (talán a rendelt összegtől függ, hogy mikor adnak csak kicsit, és mikor lehet nagyobbat is választani?), valamint egy fékadapter hátra.
![h-ts-f-k.jpg](https://i.ibb.co/FKsHQgM/h-ts-f-k.jpg)
A rendszer olajjal feltöltve, de vágatlan, 1700 mm-es fékkábellel érkezik, nem összeszerelt állapotban.
![h-ts-f-kkar.jpg](https://i.ibb.co/nczL9y1/h-ts-f-kkar.jpg)
A fékkar külön, ledugózva, de szintén feltöltve. Roppantógyűrű benne, a fékcső végébe való fém pin-t pedig külön mellékelik.
![f-k-csavarok.jpg](https://i.ibb.co/z8TN6hn/f-k-csavarok.jpg)
Vannak hozzá csavarok is, illetve a fékkar végére a gumi takaró elem. Továbbá a csomag része még a féktestbe illeszthető műanyag távtartó, ha nem lenne benne a kerék.
![xtr-adapter.jpg](https://i.ibb.co/Q8XB2yg/xtr-adapter.jpg)
Érkezett még egy XTR fék adapter hátra. Valami fura elgondolásból 160 mm-es IS fékkonzolt tett a Pace hátra, itt azért el tudtam volna képzelni egy közvetlenül 180 mm-es PM konzolt. A problémát áthidalandó rendeltem a fenti adaptert, melynek a kidolgozásán teljesen el vagyok képedve, jó értelemben, főleg annak fényében, hogy a klasszikus féltégla adapternél csak 1 euroval drágább. Ki érti ezt?
![els-f-k-teljes.jpg](https://i.ibb.co/VtCjh63/els-f-k-teljes.jpg)
Egy nappal később befutott az izgalmasabb doboz is a Bike24-rő.
![els-f-k.jpg](https://i.ibb.co/tqCNRSg/els-f-k.jpg)
De szerencsére hiánytalanul és hibátlanul benne volt a dobozban minden az első fékhez. A fék szett tömegét 620 gramm-ra saccolom, mert ugye még vágni kell a kábeleken. De fogalmam sincs, hogy ez jó-e vagy sem? Emlékeim szerint az XT-m (M8120) egy grammal nem könnyebb ennél. De pl a már említett MT5 Magura 80 grammal is könnyebb a teljes rendszersúlyt tekintve, ami már úgy az XTR súlykategóriája, hogy közben töredék áron kapható. (még a képeken látható SLX-nél is olcsóbb)
![kulacstart.jpg](https://i.ibb.co/3YJhDKV/kulacstart.jpg)
Meglepően sokat, már-már túl sokat agyaltam a kulacstartó kérdéskörén is, de úgy tűnik, ez egy ilyen bringa. Végül is, nagyon jól szórakozom mindeközben. Végül győzött a kíváncsiság, és az, hogy egy ilyen szép acél vázra ezt sokkal valóbbnak gondoltam, mint valami műanyag durungot. Így jutottam el eddig a rozsdamentes acélból görbítgetett Salsa darabig. Persze, ha gyengén fogja majd a kulacsot, akkor az első próba után megy fel valami biztonságosabb, de egyelőre bizakodó vagyok.
![SSadapter.jpg](https://i.ibb.co/dmjkPqR/SSadapter.jpg)
Az SS kerékszettel való vesszőfutásom után végül a praktikusabb és gyávább utat választottam, váltós kereket vettem. Egyrészt azért, hogy ne legyen gond a későbbi alkatrészutánpótlás, de másrészt, és főleg azért, hogy ha kiderül, hogy egy puhány, és lusta disznó vagyok, aki nem bírja elforgatni az SS áttételt, akkor legyen meg a lehetőségem váltórendszer felszerelésére maximum egy rotortest cserével. Ennek az univerzalitásnak az oltárán kellett megoldanom az SS lánckerék hézagolással, és fenti teljes alu szett képében remélem, hogy nem választottam rosszul.
![f-kbe-ll-t.jpg](https://i.ibb.co/GVNvz2p/f-kbe-ll-t.jpg)
Végül egy kis szerszámrovat. Nem egy nélkülözhetetlen eszköz ez, de sokat fog könnyíteni az életemen. Az pedig, hogy a nagyjából 7 eurós áráért nem 1 hanem 3 db volt a csomagban csak hab a tortán.
Ezzel lassan, de biztosan befejeződni látszik az alkatrészek beszerzésének szakasza. De persze, mindig van egy kis de. De már csak annyi, hogy kell védőfólia a vázra, méretre kell szabni összerakni és légteleníteni a fékeket, széthúzni a telót és pótolni (jó esetben ellenőrizni) a benne lévő kenőanyag mennyiségét és minőségét, valamint betenni a szükséges mennyiségű tokent a légkamrába. Ugyanakkor ez már-már szinte az építés, úgyhogy minderről majd egy későbbi posztban.