Jelentkezz be Regisztrálj
Hogy ne lopjanak bájkot! Zárak, lakatok, láncok, ellopott bringák ...
#1161
Posted 2005. August 22. - 13:14
most akkor fórumozunk, beszélgetünk, vagy basztatjuk a másikat, amiért nem osztja a véleményünket?
nem létezik olyan lakat, amire rábízhatnád az életed,
de ilyet nem is állítottam. Annyit írtam, hogy minõségi/drága lakatok
használatával a bringalopásokaz kb az autólopások gyakoriságára lehetne szorítani
SZERINTEM. Ez pedig merõben más, mint ahogy te értelmezted a HSZ-em.
egyébként az inspirált, hogy a lezárt bringákon a legritkább esetben látok többezer Ft-os zárat/lakatot.
Azon az emberek zöme még mindig spórol,
utána meg sopánkodik.
"Biztos azert koltottem egy halom lovet rendes kerora, hogy gyalogoljak, meg 20 forintos hasznaltal kerozzak... Nem kell otthagyni kikotve sehol."
ha te ebben látod a megoldást, akkor szerencsés vagy,
mert gondolom van is lehetõséged a kivitelezésre.
ettõl persze ez még nem lesz "ultimate anti-theft method",
elvégre sokaknak, a többségnek nincs lehetõsége a szamarát mindenhová
bevinni (erre hadd ne hozzak példát, számtalan van).
gyorszáras kereket nyilván lopnak. vagy lecseréled "lassúzárra", vagy rögzíted valami biztos módon a vázhoz. gyorszáras rögzítésû nyerget (mármint nyeregcsövet) úgyszintén lopnak.
vagy kiszeded, és viszed magaddal, vagy ezt is kicseréled.
(õszintén: ti hány olyan bringát szoktatok látni egy nap,
ami normális lakattal, körültekintõen van lezárva?)
Cyrex oldalán nagyon jól össze van gyûjtve,
hogy mire kell odafigyelni,
ha már kénytelenek vagyunk lezárni a gépet.
Niylván én is úgy vagyok vele (írtam is korábban),
hogy csak akkor hagyom ott valahol, ha nincs más megoldás.
na mindegy, végülis csak annyit szerettem volna mondani,
hogy számomra egyelõre járható út az,
hogy van egy külön közlekedésre szánt, viszonylag olcsó és egyszerû SS gépem,
amit csak végsõ esetben zárok le, akkor is ésszel, és a lehetõ legrövidebb idõre,
nomeg a célnak legmegfelelõbb helyen.
ettõl még bárki favorizálhatja a "nem közlekedek vele", vagy a "nem hagyom ott sehol", esetleg a "tanyabike-kal járok" megoldást.
ja igen, én személy szerint nem átallnék cipelni két zárat,
ha ez az ára annak, hogy nagyobb biztonságban érezzem a bringát.
"Pont a szabadsagerzest veszi el a bringazastol."
hát nemtom, szerintem a túrabringázás is elég szabadságérzést ad,
amikor úgy fel vagy pakolva, mint egy málhás szamár.
ehhez képest 3 kg a hátizsákban... és mindezt nem az élménybringázáskor kell cipelned, hanem akkor, amikor közlekedésre használod kerékpárt. szvsz nem egy nagy kompromisszum.
mindenjót
#1162
Posted 2005. August 22. - 08:51
A dolog persze már régóta létezik az autóknál, szóval semmi új, de érdekes.
Ja! 1600,-Ft, ha jól emlékszem (elsõ, hátsó, nyereg + a kulcs).
másnak hajtok, mások hajtanak"
#1163
Posted 2005. August 22. - 08:27
Én láttam már........ :mad:
Én is,a sajátomat,mert ha gyz-s bilincses géppel megyek (aka. a CC v a DH gép) akkor mindig kiveszem,nem olyan olcsók a BBB nyeregrudak meg Fizik nyergek h akár csak félévente vegyek újat.Kerekeket meg természetesen a vázhoz kell rögzíteni.Meg persze a villát is bele kell kötni az egészbe,mert 1 70 ezres telót kivenni csak 2 perc,és kell hozzá 1 imbuszkészlet,feltételezve,h rosszul volt lekötve és tfékes a kerék akkor a tolvaj visz ugyebár 1 tárcsaféket,kereket és 1 telót,ha unatkozik akkor mást is.Az a szerencse,h ez a lehetõség még kevés tolvajban tudatosult,legalábbis itt Bp-en sokkal kevesebb profi dolgozik az utcákon,mint alkalmi tolvaj,aki biciklit ugyanúgy lop mint TV-t a nyaralókból,és a cumókat az áruk tudta nélkül értékesíti tovább.
Ezért yobb sztem 1 erõs,hosszú spirálzár mint 1 U-lakat,és még könnyebb,kisebb is.Mindkettõ kinyitható,szal végülis inkább csak jelzésértékûek.Ha rossz helyen kötötted le a keródat,akkor a tolvajnak az U lakat !!jó esetben!! csak annyit jelent,h mondjuk 2 perccel tovább tart a procedúra.
De az ultimate megoldás továbbra is 1 filléres keró tartása,amit akár a hagyományos számzáras cumókkal is leköthetünk (20 másodperc alatt nyílnak akármilyen vékonyabb,de nem nagyon hajló dróttal) akkor sem akarja majd Lvinni senki.
#1164
Posted 2005. August 22. - 02:30
Persze ulest nem lopnak, nem hat, sose lattam meg kerot ulescso nelkul.
Én láttam már........ :mad:
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1165
Posted 2005. August 21. - 23:47
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1166
Posted 2005. August 21. - 22:55
nem bkv mellett kampány
hanem hogy ki a frász fogja kikötni a BICIKLIJÉT bárhol is.
gondolkodj már picit...
vagy kérdezd meg azokat, akik KIKÖTÖTTÉK
ennyi.
hasznos ez a topic, mert elõször felhívja az ember figyelmét arra, hogy mennyire nincs biztonságban a járgánya,
aztán meg állandóan emlékezteti is erre.
ettõl függetlenül még nem tartunk ott, hogy minden bringát ellopnak, ami nem rozoga huszonnyócas.
legalábbis ott, ahol én élek, nem így van,
és ha belegondolsz, mi más alapján formálhatnék véleményt?
az marhajó, ha mindenki nekiáll overkill lakatot használni,
és a Campinget is Abus Granit-el zárja le.
de miféle világ az, ahol mindenkinek ellopják a bringáját, aki azzal közlekedik, és lezárja valahol? haggyadmá...
az emberek zöme 1000 Ft-os spirálzárakkal szarakodik,
aztán meg csodálkoznak.
Normális lakatot/zárat kell venni (akár többet) + ésszel használni.
Szerintem legalábbis ezt kellene tudatosítani,
nem pedig azt beleplántálni az emberek fejébe,
hogy ha már gyalog nem járhatnak mindehova,
akkor menjenek busszal vagy autóval.
Megkockáztatom, hogy ha mondjuk mindenki gold minõsítésû lakatokat használna, és a bringát nem facserjéhez,
meg papír oszlopokhoz zárná, akkor kb annyira lenne jellemzõ a bringalopás, mint a kocsilopás. Utóbbitól meg hányan fosnak annyira, hogy direkt valami szarkereplõt vesznek, amit nyitott ajtóval is kint lehet hagyni a Dankó Pista utcában,
mondván "max beleraknak valamit, de el nem viszik"?
#1167
Posted 2005. August 21. - 20:51
:-)
csak mikor nagykõrút...
az halál. középen egymás után 2 gyalog, mire odaérnék mintha hátul is lenne szemük, szétugranak pont elém. bármerre is elõznék
és ez 3 méterenként
idegroham
no de ON
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1168
Posted 2005. August 21. - 20:46
csak mikor nagykõrút...
az halál. középen egymás után 2 gyalog, mire odaérnék mintha hátul is lenne szemük, szétugranak pont elém. bármerre is elõznék
és ez 3 méterenként
idegroham
no de ON
#1169
Posted 2005. August 21. - 20:46
#1170
Posted 2005. August 21. - 20:43
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1171
Posted 2005. August 21. - 20:32
vagy ez egyszerû képzettlenség? azaz kb 2-os általános iskolai szinten lemaradás
szar suli lehet
amúgy pontosan
drága bicikli sporteszköz. nem közlekedési
és mostanában én személy szerint csak az autók között megyek. drága egy hûtõmaszk, motorháztetõ, lámpa hogy elcsapjanak....
a puhatestûek után meg... leülnöm nem kellett még az idegrohamot lecsitítani, de már elég durván idegbeteg szoktam lenni tõlük
autósok ehhez képest álom.
#1172
vendég_nhunor_*
Posted 2005. August 21. - 20:32
#1173
Posted 2005. August 21. - 20:29
A járókeretes nagyi lehagyja...
Asszem Sosmogyika elmenne a kedved a buszozástól, ha ingyenbérlet, ha nem...
#1174
Posted 2005. August 21. - 20:26
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1175
Posted 2005. August 21. - 20:25
#1176
Posted 2005. August 21. - 20:22
Tele van minden aútósokkal.Közlekedési dugókkal , elmebetegekkel.
Nem minden aútós szemét csak 1 2. És ha ezt kapom ki akkor nem valószínû , hogy hazamegyek.
Egyépként a búsz sem rossz. Nálunk Pécsen 8.-ik mindegy gyerek inygen kapja a bérletet.
Télen meg kimondottan kényelmesebb sulibajárni vele mint bringával.
( Jó télen bringázni csak nem közlekedés szinten.)
#1177
Posted 2005. August 21. - 20:18
meg aztán hmm
"tanyagép"
1némely 30 éves outival,vagy félverseny géppel úgy le7 száguldani h nagyon,városba nem kell más
#1178
Posted 2005. August 21. - 20:15
nem bkv mellett kampány
hanem hogy ki a frász fogja kikötni a BICIKLIJÉT bárhol is.
gondolkodj már picit...
vagy kérdezd meg azokat, akik KIKÖTÖTTÉK
ennyi.
közlekedni és sportolni más téma. közlekedni olcsó is jó, elmenni á pontból bébe...
nem kell ahhoz egy iszonyatdrága gép...
#1179
Posted 2005. August 21. - 20:04
na mindegy, én is jártam busszal sokáig,
meg is van a feelingje, de azért az egy elég kötött dolog,
amellett, hogy viszonylag költséges is,
meg aztán "akarafaszomse" heringként összezsúfolódni a sok büdös emberrel egy augusztusi 35 fokos napon (az élet sava-borsa).
ami meg a tanyabike dolgot illeti:
ez kb olyan, hogy vegyünk szar csukát, úgyis elkopik.
én szeretek tekerni. szeretek bringával közlekedni,
de bringa alatt nem tanyabike-ot értek.
ha azzal járnék, akkor megvonnék magamtól egy olyan élvezetet,
aminek jelenleg nap mint nap hódolhatok.
úgyhogy inkább használom a "nem tanyabike, de nem is drága járgány" gépemet, amit próbálok azon a határvonalon balanszírozni, hogy tolvajoknak ne legyen csábos,
de a használata legyen számomra öröm. biztos, hogy elõbb megkívánják, mint a talponállók elé kikötött rozsdás 28-asokat,
de nem átallok a váz áránál 2x többe kerülõ lakatot venni hozzá,
és körültekintõen no meg minél rövidebb idõre lezárni AKKOR,
amikor nincs más lehetõségem. én így élek
#1180
Posted 2005. August 21. - 19:35
(ma éjjel a bicajommal alszom, nehogy elvigyék...)