;D ;D Ja!!
Mondjuk ezert jo megoldas az Avid, az uj deore.
Amugy szemely szerint nem bannam, ha a Hayes fele postmount jobban elterjedt volna, vagy csak az lenne, mert sokkal ferevebb az a kostrukcio, es a furat miatt konyebb beallitani is, es nem kell alatetezni sem.
/ Nem veletlen, hogy az avid a lejobb bovdenes, es a hayes az egyik legjobb olajos. Ennel mar csak az lenne a jobb, ha a Hope, vagy az XT is ilyen lenne, akkor derulne ki, hogy nincs jobb dolog a tarcsafekeknel./
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Sram 9.0
Indította
YOci
, 2002. január 21. 19:24
#41
Írta 2002. február 18. - 18:33
#42
Írta 2002. február 18. - 18:28
És nem értik miért ilyen vékony alátéteked adnak ennyi pízért ;D...és miért ilyen sokat?
#43
Írta 2002. február 18. - 18:21
z addig oke, de ha az elteres akkora, hogy az egyik fekpofa visszahuzodaskor mar hozzaer a testhez, akkor az mar szar. En ezt mondtam.
Az termeszetesen nem baj, ha nem ezredpontossaggal kozepen van, ez igaz, de meg igy is sokan elcseszik, mert nem ertenek hozza.
Az termeszetesen nem baj, ha nem ezredpontossaggal kozepen van, ez igaz, de meg igy is sokan elcseszik, mert nem ertenek hozza.
#44
Írta 2002. február 18. - 18:17
Vole : ha jobban elolvasod-egy malomban õrölünk ;D! A ferdeséget nem kompenzálja semmi.A két pofa közt kb. 4mm a táv,ebbõl 2mm a tárcsa.A maradék 1-1mm a hézag.De ha 1-2 tizeddel eltér-ezt meg szemre be nem állítod -na azt egyenlíti ki a két szemközti dugattyú!
Na,megegyeztünk ombre???? ;D
Na,megegyeztünk ombre???? ;D
#45
Írta 2002. február 18. - 18:08
A fekpofas megoldast csak a tuning lehetosegre mondtam.
Amugy az tevhit, hogy az XT -t meg hasonlo tarcsafekeket nem kell jol beallitani, merthogy onbealloak, ugyanis, ha ferden van, azt osem tudja korrigalni, ha pedig el van tolodva, akkor az egyik pofa teljesen visszamegy a fektesthez, es ott megall, a masik pedig visszaall normalisan. Ezutan ha ujra behuzod a fekkart, akkor az egyik fekpofa elnyomja a tarcsat, mivel olobb er oda, es maris csokkent a fekhatas!!!!!!
Az obeallas arra jo, hogy az olajos tarcsafekek nem ugy mukodnek mint a v-fek, hogy van egy rugo ami visszanyomja es azt allithatod, hanem gyarilag ugy van megoldva, hogy ugyanannyit megy vissza mindket olda. Ez be is van allitva kb 1mm -re, amit te nem tudsz varialni.
Az elobbiek alapjan azt kell hogy mondjam, hogy a tarcsafek igenis szakszeru beallitast igenyel, vagy pedig szidhatod a gyartot, hogy mekkora szart csinalt.
Amugy ha kozelhajolsz egy tarcsafekhez es ugy huzod be, akkor lathatod, hogy a tarcsa mozog vagy sem.
Ha jol van beallitva, akkor annak nem igazan szabad mozognia.
Amugy az tevhit, hogy az XT -t meg hasonlo tarcsafekeket nem kell jol beallitani, merthogy onbealloak, ugyanis, ha ferden van, azt osem tudja korrigalni, ha pedig el van tolodva, akkor az egyik pofa teljesen visszamegy a fektesthez, es ott megall, a masik pedig visszaall normalisan. Ezutan ha ujra behuzod a fekkart, akkor az egyik fekpofa elnyomja a tarcsat, mivel olobb er oda, es maris csokkent a fekhatas!!!!!!
Az obeallas arra jo, hogy az olajos tarcsafekek nem ugy mukodnek mint a v-fek, hogy van egy rugo ami visszanyomja es azt allithatod, hanem gyarilag ugy van megoldva, hogy ugyanannyit megy vissza mindket olda. Ez be is van allitva kb 1mm -re, amit te nem tudsz varialni.
Az elobbiek alapjan azt kell hogy mondjam, hogy a tarcsafek igenis szakszeru beallitast igenyel, vagy pedig szidhatod a gyartot, hogy mekkora szart csinalt.
Amugy ha kozelhajolsz egy tarcsafekhez es ugy huzod be, akkor lathatod, hogy a tarcsa mozog vagy sem.
Ha jol van beallitva, akkor annak nem igazan szabad mozognia.
#46
Írta 2002. február 18. - 17:59
Ja,és igaz hogy a V-féknél sem mindegy...de könyörgöm : ez a GYÁRI pofa a GYÁRI tárcsával!!!! A V-fék pofát nem párba árulják a felnivel ugyebár...ezt meg igen!
#47
Írta 2002. február 18. - 17:56
Hát azért aki úgy rakja be,hogy nagyon nem szimmetrikus,az meg is érdemli! De a pici távolsági eltéréseket a négydugattyús rendszereknek automatikusan kell korrigálnia (önbeállás),mert éppen ez az egyik lényege ! Ha ferde akkor b...hatod persze,de ha jó a villán a szem,akkor mitõl állna keresztbe?
#48
Írta 2002. február 18. - 17:47
Vole:
Nem erre lenne lenne az önbeállítás ? ? ? Olyan mint az XT, Deore, HOPE, stb... ban van ? ! ? ! ?
Nem erre lenne lenne az önbeállítás ? ? ? Olyan mint az XT, Deore, HOPE, stb... ban van ? ! ? ! ?
#49
Írta 2002. február 18. - 17:27
En nem arra gondoltam, hogy uj dolgokat kell venni bele, hanem azt, hogy azt a francos tarcsafekt is pontosan be kel allitani.
A fekpofak halyzete sem mindegy, ugy kell beloni, hogy ugyanakkora tavolsagra legyenek a haztol. A masik dolog, hogy teljesen parhuzamosan kell lenniuk a tarcsaval, ha egy kicsit is ferde, az mar nem fog jol.
Nos erre gondoltam, amit te mondtal az a tuning.
Ez elofordulhat v-feknel is, mondjuk nem hiszem, hogy neked mindegyik fekpofa jo volt ahhoz a felnihez amid eppen volt.
Ennyi, csao.
A fekpofak halyzete sem mindegy, ugy kell beloni, hogy ugyanakkora tavolsagra legyenek a haztol. A masik dolog, hogy teljesen parhuzamosan kell lenniuk a tarcsaval, ha egy kicsit is ferde, az mar nem fog jol.
Nos erre gondoltam, amit te mondtal az a tuning.
Ez elofordulhat v-feknel is, mondjuk nem hiszem, hogy neked mindegyik fekpofa jo volt ahhoz a felnihez amid eppen volt.
Ennyi, csao.
#50
Írta 2002. február 18. - 16:54
Én is ki szeretném majd próbálni!!! Mien féked is van neked ? ? ? Most nem akarok visszafele olvasgatni.........
#51
Írta 2002. február 18. - 16:19
8) kipróbáljuk! ;D
Pf, akinek szintén kellemesen hosszúúúú... már mint a fékkar mozgása... is... ;D
Pf, akinek szintén kellemesen hosszúúúú... már mint a fékkar mozgása... is... ;D
#52
Írta 2002. február 18. - 16:10
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
szerintem minden vélemény szélsõségesen szubjektív. Ki hogy szereti a fékerõt, s annnak adagolását. Én pl utálom ha vmi hirtelen blokkol. Aki nem így van vele és az IBMFFT-n kipróbálja a fékemet lehet hogy szarnak találja mikor én tökéletesnek! No majd kiderül.....
szerintem minden vélemény szélsõségesen szubjektív. Ki hogy szereti a fékerõt, s annnak adagolását. Én pl utálom ha vmi hirtelen blokkol. Aki nem így van vele és az IBMFFT-n kipróbálja a fékemet lehet hogy szarnak találja mikor én tökéletesnek! No majd kiderül.....
#53
Írta 2002. február 18. - 15:21
Na most átmegyek lamerbe!
Vole : Mit is értesz a beállításon pontosan >???
A tárcsa és a betét csereberéjét???
Hát b...szameg,ha veszek valamit ne kelljen már átterveznem ??? ??? ???! Az optimális tárcsa-betét páros megállapítása a gyári tervezõk dolga lenne nem?
Vagy akkor legyen a neve : "Fedezd fel a tárcsafékek világát" kit!
Vole : Mit is értesz a beállításon pontosan >???
A tárcsa és a betét csereberéjét???
Hát b...szameg,ha veszek valamit ne kelljen már átterveznem ??? ??? ???! Az optimális tárcsa-betét páros megállapítása a gyári tervezõk dolga lenne nem?
Vagy akkor legyen a neve : "Fedezd fel a tárcsafékek világát" kit!
#54
Írta 2002. február 18. - 13:46
Amugy a tarcsafeket a legnehezebb jol beallitani, kell hozza azert egy kis tapasztalat. DFe ha jol beallitod, akkor nagyon jol tud fogni.
#55
Írta 2002. február 18. - 13:31
Vole:
természetesen Én nem is akartam leáltalánosítani egy fék kipróbálásaból...
Szerintem a srác is még próbál rajta állítani, fékpofát cserélni, csodát alkotni...
Pf....
természetesen Én nem is akartam leáltalánosítani egy fék kipróbálásaból...
Szerintem a srác is még próbál rajta állítani, fékpofát cserélni, csodát alkotni...
Pf....
#56
Írta 2002. február 18. - 13:10
Azert az meg kozel sem biztos, hogyezek alapjan meg lehet itelni a fekeket. Nagyon sok fugg a beallitastol.
Az egyik haverom nemreg vett egy 9.0 tarccsafeket, es nagyonis jol fog. Siman blokkolt ha akartam. Ugyanakkor nekem volt RST tarcsafekem, es nem volt rossz, de nem is volt olyan hude jo, aztan eladtam az egyik haveromnak, es nala meg nagyon jol mukodik. Az is siman blokkol. Annyit csinalt, hogy kicserelte a tarcsat egy 185 -os grimecara, es vett bele egy Acor fekpofat. Es mar kesz is. Na persze ezt normalisan be is kell allitani.
Az egyik haverom nemreg vett egy 9.0 tarccsafeket, es nagyonis jol fog. Siman blokkolt ha akartam. Ugyanakkor nekem volt RST tarcsafekem, es nem volt rossz, de nem is volt olyan hude jo, aztan eladtam az egyik haveromnak, es nala meg nagyon jol mukodik. Az is siman blokkol. Annyit csinalt, hogy kicserelte a tarcsat egy 185 -os grimecara, es vett bele egy Acor fekpofat. Es mar kesz is. Na persze ezt normalisan be is kell allitani.
#57
Írta 2002. február 18. - 09:55
IMRE!
totál ugyanez volt!
Majd nem markolatig téptem be a kart... :-/
Pf voltam...
u.i. ajánltam a srácnak, hogy kenjük be a tárcsát joghurttal...d e az istenért nem akarta... ;D
totál ugyanez volt!
Majd nem markolatig téptem be a kart... :-/
Pf voltam...
u.i. ajánltam a srácnak, hogy kenjük be a tárcsát joghurttal...d e az istenért nem akarta... ;D
#58
Írta 2002. február 18. - 09:53
Ühüm...borul már a bili...borul már ;D...
Jönnek a tapasztalatok élesben a 9.0 tárcsával!
Kíváncsi vagyok,mi eredményt hoz a betétcserebere,majd írja már ide valaki,ha próbálta mással is a gyárin kívül!Amit én próbáltam,ott is a hátsó fogott,de az adagolhatósága nem volt jó,meg akkorát kellett húzni,hogy majd' elhajlott a kar...
Jönnek a tapasztalatok élesben a 9.0 tárcsával!
Kíváncsi vagyok,mi eredményt hoz a betétcserebere,majd írja már ide valaki,ha próbálta mással is a gyárin kívül!Amit én próbáltam,ott is a hátsó fogott,de az adagolhatósága nem volt jó,meg akkorát kellett húzni,hogy majd' elhajlott a kar...
#59
Írta 2002. február 18. - 09:41
Na emberek4
Hétvégén volt szerencsém egy SRAM 9.o-s tárcsafékkel szerelt brinyóval tekerni egy karikát...
hö-hö...
rögtön mondtam a srécnek, odaadom az ACERA fékeim, mert jobban fognak... ;D
De komcsi!
az elsõ ultra lájtosan fogott, a hátsó már azért kircsi volt...
Egy másik tárcsafékesen is ültem, csak hogy az ellentétek napja és hozzászólása legyen...
Ez egy bowdenes RSTvel volt szerelve...
;D ez fogott... sõõõõt.... csak fogott... adagolás nulla, azaz zéró... blokkolása vmi brutál volt... ;D
Na ennyi
Pf voltam
Hétvégén volt szerencsém egy SRAM 9.o-s tárcsafékkel szerelt brinyóval tekerni egy karikát...
hö-hö...
rögtön mondtam a srécnek, odaadom az ACERA fékeim, mert jobban fognak... ;D
De komcsi!
az elsõ ultra lájtosan fogott, a hátsó már azért kircsi volt...
Egy másik tárcsafékesen is ültem, csak hogy az ellentétek napja és hozzászólása legyen...
Ez egy bowdenes RSTvel volt szerelve...
;D ez fogott... sõõõõt.... csak fogott... adagolás nulla, azaz zéró... blokkolása vmi brutál volt... ;D
Na ennyi
Pf voltam