Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Sram 9.0

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
262 hozzászólás a témában

#41
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
;D ;D Ja!!
Mondjuk ezert jo megoldas az Avid, az uj deore.
Amugy szemely szerint nem bannam, ha a Hayes fele postmount jobban elterjedt volna, vagy csak az lenne, mert sokkal ferevebb az a kostrukcio, es a furat miatt konyebb beallitani is, es nem kell alatetezni sem.
/ Nem veletlen, hogy az avid a lejobb bovdenes, es a hayes az egyik legjobb olajos. Ennel mar csak az lenne a jobb, ha a Hope, vagy az XT is ilyen lenne, akkor derulne ki, hogy nincs jobb dolog a tarcsafekeknel./


#42
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
És nem értik miért ilyen vékony alátéteked adnak ennyi pízért ;D...és miért ilyen sokat?

#43
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
z addig oke, de ha az elteres akkora, hogy az egyik fekpofa visszahuzodaskor mar hozzaer a testhez, akkor az mar szar. En ezt mondtam.
Az termeszetesen nem baj, ha nem ezredpontossaggal kozepen van, ez igaz, de meg igy is sokan elcseszik, mert nem ertenek hozza.


#44
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Vole : ha jobban elolvasod-egy malomban õrölünk ;D! A ferdeséget nem kompenzálja semmi.A két pofa közt kb. 4mm a táv,ebbõl 2mm a tárcsa.A maradék 1-1mm a hézag.De ha 1-2 tizeddel eltér-ezt meg szemre be nem állítod :P-na azt egyenlíti ki a két szemközti dugattyú!
Na,megegyeztünk ombre???? ;D

#45
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
A fekpofas megoldast csak a tuning lehetosegre mondtam.
Amugy az tevhit, hogy az XT -t meg hasonlo tarcsafekeket nem kell jol beallitani, merthogy onbealloak, ugyanis, ha ferden van, azt osem tudja korrigalni, ha pedig el van tolodva, akkor az egyik pofa teljesen visszamegy a fektesthez, es ott megall, a masik pedig visszaall normalisan. Ezutan ha ujra behuzod a fekkart, akkor az egyik fekpofa elnyomja a tarcsat, mivel olobb er oda, es maris csokkent a fekhatas!!!!!!

Az obeallas arra jo, hogy az olajos tarcsafekek nem ugy mukodnek mint a v-fek, hogy van egy rugo ami visszanyomja es azt allithatod, hanem gyarilag ugy van megoldva, hogy ugyanannyit megy vissza mindket olda. Ez be is van allitva kb 1mm -re, amit te nem tudsz varialni.

Az elobbiek alapjan azt kell hogy mondjam, hogy a tarcsafek igenis szakszeru beallitast igenyel, vagy pedig szidhatod a gyartot, hogy mekkora szart csinalt.

Amugy ha kozelhajolsz egy tarcsafekhez es ugy huzod be, akkor lathatod, hogy a tarcsa mozog vagy sem.
Ha jol van beallitva, akkor annak nem igazan szabad mozognia.


#46
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Ja,és igaz hogy a V-féknél sem mindegy...de könyörgöm : ez a GYÁRI pofa a GYÁRI tárcsával!!!! A V-fék pofát nem párba árulják a felnivel ugyebár...ezt meg igen!

#47
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Hát azért aki úgy rakja be,hogy nagyon nem szimmetrikus,az meg is érdemli! De a pici távolsági eltéréseket a négydugattyús rendszereknek automatikusan kell korrigálnia (önbeállás),mert éppen ez az egyik lényege :o! Ha ferde akkor b...hatod persze,de ha jó a villán a szem,akkor mitõl állna keresztbe?

#48
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Vole:
Nem erre lenne lenne az önbeállítás ? ? ? Olyan mint az XT, Deore, HOPE, stb... ban van ? ! ? ! ?

#49
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
En nem arra gondoltam, hogy uj dolgokat kell venni bele, hanem azt, hogy azt a francos tarcsafekt is pontosan be kel allitani.
A fekpofak halyzete sem mindegy, ugy kell beloni, hogy ugyanakkora tavolsagra legyenek a haztol. A masik dolog, hogy teljesen parhuzamosan kell lenniuk a tarcsaval, ha egy kicsit is ferde, az mar nem fog jol.
Nos erre gondoltam, amit te mondtal az a tuning.
Ez elofordulhat v-feknel is, mondjuk nem hiszem, hogy neked mindegyik fekpofa jo volt ahhoz a felnihez amid eppen volt.
Ennyi, csao.


#50
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Én is ki szeretném majd próbálni!!! Mien féked is van neked ? ? ? Most nem akarok visszafele olvasgatni.........  :)

#51
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
8) kipróbáljuk! ;D

Pf, akinek szintén kellemesen hosszúúúú... már mint a fékkar mozgása... is... ;D



#52
olaf

olaf

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 718 hozzászólás
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

szerintem minden vélemény szélsõségesen szubjektív. Ki hogy szereti a fékerõt, s annnak adagolását. Én pl utálom ha vmi hirtelen blokkol. Aki nem így van vele és az IBMFFT-n kipróbálja a fékemet lehet hogy szarnak találja mikor én tökéletesnek! No majd kiderül.....

#53
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Na most átmegyek lamerbe!
Vole : Mit is értesz a beállításon pontosan >:(???
A tárcsa és a betét csereberéjét???
Hát b...szameg,ha veszek valamit ne kelljen már átterveznem ??? ??? ???! Az optimális tárcsa-betét páros megállapítása a gyári tervezõk dolga lenne nem?
Vagy akkor legyen a neve : "Fedezd fel a tárcsafékek világát" kit!

#54
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Amugy a tarcsafeket a legnehezebb jol beallitani, kell hozza azert egy kis tapasztalat. DFe ha jol beallitod, akkor nagyon jol tud fogni.


#55
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
Vole:
természetesen Én nem is akartam leáltalánosítani egy fék kipróbálásaból...
Szerintem  a srác is még próbál rajta állítani, fékpofát cserélni, csodát alkotni... ;)

Pf....

#56
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Azert az meg kozel sem biztos, hogyezek alapjan meg lehet itelni a fekeket. Nagyon sok fugg a beallitastol.
Az egyik haverom nemreg vett egy 9.0 tarccsafeket, es nagyonis jol fog. Siman blokkolt ha akartam. Ugyanakkor nekem volt RST tarcsafekem, es nem volt rossz, de nem is volt olyan hude jo, aztan eladtam az egyik haveromnak, es nala meg nagyon jol mukodik. Az is siman blokkol. Annyit csinalt, hogy kicserelte a tarcsat egy 185 -os grimecara, es vett bele egy Acor fekpofat. Es mar kesz is. Na persze ezt normalisan be is kell allitani.


#57
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
IMRE!

totál ugyanez volt!
Majd nem markolatig téptem be a kart... :-/

Pf voltam...
u.i. ajánltam a srácnak, hogy kenjük be a tárcsát joghurttal...d e az istenért nem akarta... ;D

#58
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Ühüm...borul már a bili...borul már ;D...
Jönnek a tapasztalatok élesben a 9.0 tárcsával!
Kíváncsi vagyok,mi eredményt hoz a betétcserebere,majd írja már ide valaki,ha próbálta mással is a gyárin kívül!Amit én próbáltam,ott is a hátsó fogott,de az adagolhatósága nem volt jó,meg akkorát kellett húzni,hogy majd' elhajlott a kar...

#59
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
Na emberek4
Hétvégén volt szerencsém egy SRAM 9.o-s tárcsafékkel szerelt brinyóval tekerni egy karikát...
hö-hö...

rögtön mondtam a srécnek, odaadom az ACERA fékeim, mert jobban fognak... ;D

De komcsi!
az elsõ ultra lájtosan fogott, a hátsó már azért kircsi volt...

Egy másik tárcsafékesen is ültem, csak hogy az ellentétek napja és hozzászólása legyen...
Ez egy bowdenes RSTvel volt szerelve...
;D ez fogott... sõõõõt.... csak fogott... adagolás nulla, azaz zéró... blokkolása vmi brutál volt... ;D

Na ennyi
Pf voltam

#60
vendég__*

vendég__*
  • vendég
köszz  assszem meggyõztetek  ;D ;D ;D