Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2821
Írta 2008. május 24. - 09:04
#2822
Írta 2008. május 24. - 01:59
Fék nélkül három verzió van:haliho mindenki. én nagyon szeretnék egy fixit de nem tudom honnan lehetne összeszedni egyet. nekem csak az a lényeg hogy olcsó legyen, fék se kell.... ha eetleg van valakinek tippe honnan tudnék szerezni (kompletten lehet ugye?) akkor pls. írjon!!
1) van rutinod, tudod tempónál is uralni a szitut (ha így lenne, nem kérdeznéd, honnan szerezz fixit)
2) olyan tempóban mész mint egy kivénhedt lajhár
3) Meghalsz
Szerintem 2) és 3) nem élvezet, de nem az én életem...
Bicót legolcsóbban sztem úgy lehet h a bikkmakk apróban veszel v máshonnan szerzel egy régi országútit (racsnis kerékkel, víszintes papuccsal), aminek a fõbb alkatrészei rendben vannak. Aztán racsni le, fix fogaskerék fel, fölös alkatrészek mehetnek vissza az apróba és kész.
#2823
Írta 2008. május 23. - 21:18
gyáriak 100 vagy inkább a felett vannak, aki meg épít magának az nem szívesen válik meg tõle.
de ha szerencséd van apróban néha össze lehet futni párral.
#2824
Írta 2008. május 23. - 21:15
#2825
Írta 2008. május 23. - 20:23
Jó kis összefoglalók...
Milyen vázat vettél végül? Mert egy idõben ezen ment az agyalás, de az eredményrõl lemaradtam.
Nekem is ma jött meg a vízszintes papucsos vázam, egy Mongoose Thunderball. Pontosabban nem az enyém, a fiamé, õ fizette a zsebpénzébõl. Érdekes, hogy ezen gyárilag benne van a két tengelytartó csavarka a papucs elejében, nem kell rá külön láncfeszítõ. Durvulós singlespeed lesz belõle...
#2826
Írta 2008. május 23. - 15:53
#2827
Írta 2008. május 23. - 15:53
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2828
Írta 2008. május 23. - 15:17
colrol 1,1/8 ra átalakitót tudok adni ha kell, meg olaszmenetes 100km futott négyszöges monom is van itthon ami nekem nem kell, ha ilyesmi kell szólj
rendben köszönöm! ha kell valami szólok
#2829
Írta 2008. május 23. - 15:06
colos aheades villanyak, 26mm kormánybefogó, ISO négyszögtengely
igazából mindegyk orovoslható lesz, de asszem az olcsó városi szaladgálós projekt így ugrott...
szóval legfõképp az anyagiak a probléma .)
colrol 1,1/8 ra átalakitót tudok adni ha kell, meg olaszmenetes 100km futott négyszöges monom is van itthon ami nekem nem kell, ha ilyesmi kell szólj
#2830
Írta 2008. május 23. - 14:55
igazából mindegyk orovoslható lesz, de asszem az olcsó városi szaladgálós projekt így ugrott...
szóval legfõképp az anyagiak a probléma .)
#2831
Írta 2008. május 23. - 14:50
#2832
Írta 2008. május 23. - 14:46
MATT, végy elõbb egy olyan vázat
Hol lehet kapni vajon olyan fehér Rolls nyerget és howmuch? (itthon persze...)
ugyan nem olyan, de vettem már és ez is csodaszép
legalábbis nekem tetszik.
remélem hamarosan mutathatom, csak @kivan a buzi szabványokkal.
#2833
Írta 2008. május 23. - 14:43
Hol lehet kapni vajon olyan fehér Rolls nyerget és howmuch? (itthon persze...)
#2834
Írta 2008. május 23. - 14:27
megihletett ez a Panascodic biciGli..
du. asszem veszek fehér nyerget
#2835
Írta 2008. május 23. - 14:26
de nemtom mi a kulonbseg
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2836
Írta 2008. május 23. - 14:22
#2837
Írta 2008. május 23. - 12:12
gyz-hez csak annyit, hogy a lényeg hogy a mechanika vas legyen, ne pedig hitvány mûanyag (a legtöbb esetben sajnos mûa.). Nekem a montimban van egy régi Sachs, mely külsõ mechanikás, de fém az excenter, így olyat feszít, hogy csak na (legalábbis xc-re eleget ). A Sachsnak a kupakja alu, abból természetesen már rég kiszakítottam a menetet, így egy lowend Sh. acélcuccal pótoltam, és még jó.
Sh. és Campa gyorszárak jók, van bennük anyag és jól tartanak. Normál használat mellett sztem is bírhatja fixin (ha nem skideled hülyére magad).
#2838
Írta 2008. május 23. - 11:58
Gyorszárak és tengelyrögzítések irányában!
biztos nincs benne újdonság ezért igyál inkább egy sört!
tudtommal 3 fatája van a gyorszáraknak:
1. az imbuszos fejû
-Sosem használtam, így a rögzítési funkciójáról nem tudok semmit. A keréktolvajok ellen találták ki, mivel kell egy sima szabvány imbusz hozzá és azzal megnehezíthetjük a dolgát. Szerintem meg nem, mert aki tudatosan megy kerékért annak ez sem jelent problémát.
Ezért van olyan változat amihez adnak egy spéci kulcsot is, amivel orvosolható ez a probléma. Csodafuratba csodakulcs, és minden szuper. (Még biztosabb is mint a menetes anya hiszen ahoz is csak egy szabvány szerszám kell.) de ismét: "aki tudatosan megy kerékért annak ez sem jelent problémát." http://ridebike.hu/t...zar/szett/2033/
Láttam olyanmegoldást is ahol egy awab bilincsel rögzítette a tulaj a lánc vagy támvillához a hátsó kerék gyorszának karját. (Hasonló elv mint a kontrás agyak erõkarának a láncvillához való fixálása) 94 forintból szerszámszükségessé teszi. trógerfixire nagyonmenõ!
2. Belsõ mechanikás:
Ez szebb, a legszebb gyorszár, könnyebb (és egyesek által gyengébbnek tartott mint a külsõ mechanikás.) mûködési elve: az elforduló bütyök által kiváltott tengelyitányú elmozdulás feszítõ ereje szorítja helyére a kereket
tapasztalataim: hajlik az acélhuzal, ( lötyög a tengelyfuratban ) ha elmozdul a kerék, leszakad a mechanika, az acélszál a menet kezdeténél eltörik.
Érzékeny a túlhúzásra: megsérül a mechanika, elszakad a huzal.
Mivel nagy igénybevételnek van kitéve évente érdemes cserélni, akkor is ha nem látszik rajta semmi, de fõleg ha már hajlott .
a legnagyobb hátránya: ha a huzal törik a kereket semmi sem tartja a helyén.
3. Külsõ mechanikás
Csúnyább de erõsebbnek tartott szerkezet, az elv ugyan az, így a hátrányai is, a lógás miatti hajlás stb. Ezzel a fajtával erõsebben lehet lehúzni és nem félek annyira hogy a túlfeszítés miatt tönkremegy a mechanika. de a huzalt jobban féltem. Ez se jött be nekem.
Mivel rengeteg gyorszárat törtem és hajlítottam el legyen az külsõ vagy belsõ mechanikás ratyi vagy jóminõségû.
aztán hallottam itt a fórumon hogy a tengely furatába M6-os menetet kell varázsolni, a paucsba kell egy közdarabot forgácsolni és kétoldalról egy M6*30-as (jóféle 12.9 szilárdságú) csavarral rögzíteni. Ezt használtam a nagy DH gépemben. több mint fél évet ki is bírt. viszont a csavarokat húzásra méretezik. Meghajlottak a csavarok, olcsóbb cserélni mint egy gyorszárat. ekkor fogadtam meg hogy felejtõs a gyorszáras agy.
Elsõ kerékben sosem volt problémám a gyorszárral. szerencsére elég korán lecserélõdött 20mm-es tengelyre.
http://www.neuzer.hu...ec/26310(1).jpg
aztán a nagygépcserélésénél az új vázba hátulra 15mm-es átütõs tengely került. amit immár 8 csavar rögzít.
http://www.mtbsport....showpage&pid=44
azonban maradt egy megoldásra váró feladat hiszen a kis merev brigába került a régi belsõmenetes M6-os tuning agy. lol
mivel 2 év alatt eltört a kazettatest, így agycsere. egy szimpla menetes tengelyû 135-ös Monti agy került bele. a kerék nem mozdult el csak a tengely hajlott. aztán megvettem a legjobbnak tartott csodatangelyt de az sem bírta sokkal tovább.
Végül jött az igazi nagy >> Õ <<
9mm vastagy gyoszár ami ötvozi az átütõs tengely és a gyorszár elõnyeit. semmi gondom vele. van OSD 100-as tárcsafékes elsõ agy. furatsz 6 rarab furatot a kiszemelt lánckerékre és van negy elpusztíthatatlan fixi szerkezeted. vagy nem
Alapanyag:
http://ebike.hu/term...elso/disc/3382/
kellékek végeredmény:
http://www.goraka.hu...bike-bevasarlas
egy kis leírás:
http://goraka.hu/hog...ekes-elsoagybol
Amikor montivázba (135-ös paucstávolság) csináltam meg a fixi kereket, és a tengelyfeszítõvel blokkoltam az elmozdulást akkor a tengely hajlott meg a túl nagy erõkar miatt. ( valamint a papucs, lánc és támvilla nem estem becsszó! ) Aztán a vázcsere aminek csini vastag papucsa és 100-as keskenyebb szélessége van. Menetes tengely és a keskeny agy tökéletesen bevált. Juppí azóta mörfibácsi sem környékezett meg.
Aki nem akar monti agyat tenni a vitrinfixijébe az szerintem menetes tengelyû agyat szerezzen be.
OLD 100-as agy menetes tengellyel.
Biztosabb mint a gyorszár, és a tolvajok sem boldogulnak szerszám nélkül.
Ugye a sört kellett volna választani :afro:
#2839
Írta 2008. május 23. - 11:09
igen keirin váz ez is.
nekem csak az .
méret
545mm C-C
2001-ben épített.
NJS full
DA, Octalinkes DAhajtómû, Suntour superbe elsõagy
meg a flitteres festés
#2840
Írta 2008. május 23. - 10:08
mi ez, valami keirin váz?