Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#1
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Hogy mennyire jó, nem tudom, de a lehetőségeket kibővíti. Az első agyat távtartózni kell nagyobb sarutávolságnál + tengelycsere, a menetes agyakra meg csak menetes kerék megy, így viszont kombinálható. Engem személy szerint nem érint a dolog, mert a tárcsás agyas megoldást választottam, kicsi a sarutávolságom.

 


Bitecus, a biciklis ember.

#2
sandorp9

sandorp9

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

És miért jobb, mint a tárcsafékes első agy?
Így a menetről ugyan úgy leforoghat az adapter, vagy ugyanúgy elnyalódhat a menet...



#3
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Vagy így:

adapter.JPG


Bitecus, a biciklis ember.

#4
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Vagy így:

 

http://www.ebay.com/...=item3ab0620fc9


Bitecus, a biciklis ember.

#5
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Mi történt? Kihaltak a fixisek, vagy mindenki tud mindent?

Nem voltam rest, elolvastam mind az 5025 hozzászólást.

Annak idején az Apollómat alakítottam át éppen csak annyira, hogy ki tudjam próbálni a fixizést, sok év után újra nekifutok a témának, lényegesen nagyobb tudással és alkatrészkészlettel.

Akkor azt állapítottam meg, hogy a fixizés valósítja meg a gép és az ember közötti legszorosabb kapcsolatot, a patentpedál, a fékváltókar nagyon kevés ehhez képest. Így lehet érezni azt leginkább, mintha egy lennék a géppel.

Ha lesz, akit érdekel, tudósítok a folyamatról.

Addig itt egy kis érdekesség:

 


Bitecus, a biciklis ember.

#6
sandorp9

sandorp9

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Halihó Mesterek,

egy (talán bugyuta) kérdést tennék fel; ha lock ringet (kontraanyát) használunk, akkor nem kell menetrögzítő a cog alá? Lock ringgel nem fog megmozdulni a cog?
Előre is köszönöm megtisztelő segítségetek! :wub:



#7
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Találtam 2 tetszetős biciklit, nem linkelem be, nehogy lecsapjanak rá előttem, így leírom az adataikat. Mindkettő elég jó állapotban van így képek alapján, de persze ha vásárlásra kerül a sor, személyesen megnézem előtte. Szóval így adatok alapján, összességében melyik a jobb? Mennyit érdemes értük adni?
 
 

para vagy oregem, privatba is e miatt kerestel meg.hidd el a best buyokat vagy mar elvittek vagy most linkeli be Vejne.

 

de hogy konstruktiv is legyek.csepelbol sem mindegy hany csillagos.

 

szerintem mindeki eletet megkonnyited ha linkelsz.kb ismerem a forumozok izleset.egyikojuknek sem egy divat fixitol all fel.


ridelife módosította - 2014. október 26. - 15:32

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#8
Balazs00

Balazs00

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Találtam 2 tetszetős biciklit, nem linkelem be, nehogy lecsapjanak rá előttem, így leírom az adataikat. Mindkettő elég jó állapotban van így képek alapján, de persze ha vásárlásra kerül a sor, személyesen megnézem előtte. Szóval így adatok alapján, összességében melyik a jobb? Mennyit érdemes értük adni?
 
egyik:
váz: csepel royal
kormány, stucni: gyári csepel
fék,fékkar: gyári csepel, acor
nyereg: ddk fixi nyereg
hajtókar: sturmey archer
hátsó agy: sturmey archer, sturmey racsnival
első agy: joytech
gumik: vittoria zaffiro
pedál: wellgo

 
másik:
váz: csepel rapid
kormány: bike+
stucni: csepel
nyereg: selle royal
nyeregcső: zoom professional
hajtómű: prowheel egyseb.
Szegecselt duplafalú rigida 28x622-es kerékszett

agyak: ipari csapágyas menetes
lánc: kmc
gumik: deestone
pedál: odyseey



#9
didigonzi

didigonzi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Köszi a segítséget.



#10
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igen, van benne valami. Lehet jobban járok, ha egy komplett biciklit veszek. Aztán idővel, vagy ahogy a pénzem engedi, esetleg cserélgetek rajta pár cuccot.

Sheldon Brown oldalán a vázakról-vázakkal kapcsolatos dolgokról szóló írásokat érdemes lehet átfutni, szerintem.

 

Komplett bicajként néha vicc ajánlatokat lehet kifogni, remek minőségben. Böngészd az "értékbecslés" topikot, mert én pl. rendszeresen teszek oda be "legjobb ajánlat" szagú hirdetésseket (meg elrettentő példákat is..)

 

pár hete pl. 50ért adtak el egy Giant Pelotont, 3plán húzott csőszettes vázzal, Ex500 (A500) szettel, új gumikkal, karcmentesen. Ott vertem a padlót dühömben, mert 58-as váz volt. Érdemes az ilyen "semmipresztízs" acélvázakat vadászni, ami ált onnan ismerhető fel, hogy nem olasz, nem columbus, sokszor kétszer-háromszor húzott Tange, True temper, esetleg Ishiwata csövekből épített, valami hobbiszintu shimano szettel volt gyárilag szerelve (Ex300-400-500, netán RX-100 vagy RSX).

 

Idehaza kb. a galambot látják, meg azt, hogy valami olasz. Egy Aelle 3tubi vázért, vagy Dancelli Oria Hitenért több pénzt kérnek el, mint mondjuk egy Scott Tange csövesért... Ne hagyd magad megvezetni!


Vejne módosította - 2014. október 26. - 09:07


#11
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

olyan kerdeseid vannak amibol arra merek kovetkeztetni hogy meg sosem raktal ossze bringat a nullarol.

 

azt tudom javasolni amit lentebb a koleganak tanacsoltak.

vegyel egy kesz bringat ami tetszik es amit megengedhetsz magadnak aztan idovel fejlesztgeted a kialakulo igenyeidnek es izlesednek megfeleloen.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#12
didigonzi

didigonzi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

 

Segítségetek szeretném kérni. Új bringát szeretnék összerakni és megtetszettek a single speed biciklik. Mit ajánlotok? Használt alkatrészekből szeretném összerakni szerintetek érdemes? vagy inkább újban gondolkozzak? mennyiből lehet egyet összerakni? Milyen buktatói vannak? van olyan márka amit ajánlotok v ami nagyon nem ajánlotok?

 

Előre is köszi a segítséget



#13
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igen, van benne valami. Lehet jobban járok, ha egy komplett biciklit veszek. Aztán idővel, vagy ahogy a pénzem engedi, esetleg cserélgetek rajta pár cuccot.

20ezerért érdekelne egy jó vázszett amúgy? Most jut eszembe, hogy egy pajti pont megválni készül tőle

 

http://foto.testbike...howgl&gid=14178

 

csapattam ám vele, jó kis merev szerkezet. PG, de nem túl nehéz, 2.4 kg körül van a váz. Villa meg 0.7. Az alsócső ovalizált, a középcsapágyházba becsatlakozásnál jó széles keresztmetszete van.

 

Ad hozzá nyeregcsövet is. :) Jó cucc, kovácsoltvas papucsos, olcsó, és jövő hét végéig tudja pestre szállítani.

 

http://apro.bikemag....ar-l257928.html

 

Lol, tegnap reggel mondta, hogy felteszi apróba a "Redbullrózt".  CsaK HA már ismerősök hirdetéseit reklámozom :D 


Vejne módosította - 2014. október 25. - 13:51


#14
Balazs00

Balazs00

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Igen, van benne valami. Lehet jobban járok, ha egy komplett biciklit veszek. Aztán idővel, vagy ahogy a pénzem engedi, esetleg cserélgetek rajta pár cuccot.



#15
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Ez a lemezpapucs: http://www.mytenspee...57_DropRear.jpg
Ez pedig a kovácsolt: http://www.mytenspee...F_DropRear1.jpg
Figyelj, mert nem a váltótartó fül az egyetlen különbség. A lényeg, hogy az egyiket egy lemeztáblából vágták ki, a másikat pedig kovácsolták.

Egyetértek a többiekkel. Lehet, hogy ennyi tudással nem kellene rögtön bringaépítéssel kezdeni.


nagylaci32 módosította - 2014. október 25. - 13:32


#16
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

igy eleg nehez segiteni hogy tenyleg nullarol indulsz.

 


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#17
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nem jött át így se a lényeg, hogy pontosan mi a különbség köztük, főleg, hogy sok képet mindkettőnél kihoz. Ha meg megkérdezem az eladót, hogy az övé milyen, nem biztos, hogy mindenki ért hozzá ennyire. De lehet csak én vagyok a hülye, nem tudom.

mindegy akkor. Ahogy elnéztem, ma már 25 alatt nem nagyon találsz minőségi vázakat. Sőt, néha 20-25be is csak 3tubi aelle fér bele vagy PG reynolds 501.

 

Jobban járnál komplett bringa elbontásával.

 

szerintem.



#18
Balazs00

Balazs00

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Nem jött át így se a lényeg, hogy pontosan mi a különbség köztük, főleg, hogy sok képet mindkettőnél kihoz. Ha meg megkérdezem az eladót, hogy az övé milyen, nem biztos, hogy mindenki ért hozzá ennyire. De lehet csak én vagyok a hülye, nem tudom.



#19
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

keress rá:

 

forged dropouts (kovácsolt)

pressed dropouts (préselt lemez..)

 

a merevítés nem esszenciális, az csak a prémium csövekre jellemző mint slx-tsx, gm0.0.

 

Húzott csőszettet érdemes vadászni, kovácsolt papuccsal és normális fékhíddal. :) semmi préselt acéllemez és vastag kályhacső.



#20
Balazs00

Balazs00

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

neha ki lehet fogni 15 korul eleg jo vazszetteket.

persze ha mindig belinkeled ide es megvarod hogy valaki megmondja neked a tutit addigra elviszik az orrod elol.

 

minimum kovetelmeny nallam egy vaznal hogy kovacsolt papucsai es csomerevitesei legyenek es legyen neve a csoszettnek.

ilyen bringakat figyelj es ha valami megtetszik esetleg linkeld be ide de azert ne arazd el veluk a forumot.

A kovácsolt papucsot és a csőmerevítést kifejtenéd nekem egy kicsit jobban? Mert nem teljesen értem.

Igazából azt nem mondtam, de nem tekernék vele napi több tíz km-t, csak úgy 3-4-et. Időnként (havonta 1-2-szer) 25-30-at, tehát nem lenne széthajtva, így nem is akarok sokat rákölteni, csak hogy ennyire elég legyen. Persze nem akarok egy kókány géppel járkálni.