Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#41
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Üdv!
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat. Úgy tûnik akkor nagyon nem értek az országútikhoz. Aske azért nem kell mindjárt leordítani a fejem, hogy mindegyik szar. Lécci írjatok akkor néhány jó, de még tûrhetõ árú bicót, hogy miket nézzek. Merthogy nem értek hozzá :S Vejnecske kérdésére 57-58-as váz lenne a jó.
Elõre is köszi mindenkinek!

#42
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!
Szeretnék építeni egy országúti kerékpárt. Külön alkatrészekbõl akarom összerakni, így az alapon minnél többet spórolnék, de azt szeretném, hogy még jobb minõségû legyen. Ebbe szeretném a segítségeteket kérni. Én puch clubman-re vagy atala-re gondoltam, de 20k alatt nem igazán találni(de ezek jó márkáknak tûnnek még). A kérdésem az lenne érdemes e ilyen biciklire 20k-t költeni vagy, ha úgyis csak a váz, meg a villa kell jók e az orosz vasak pl fecske?
Válaszotokat elõre is köszi!


milyen méretû vázra lenne szükség?

Campagnolo papucsos országúti váz Columbus « váz « ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása

ugyan csõszett nem ismert, de mivel campy papucsos, szép muffolású, krómozott vázacska, így gondolom, nem kályhacsõ.

A régi túravázakkal vigyáznék. Jó dolog városba az egysebi, de ha csuklósbusszal vetekszik a váz agilitása, akkor mindjárt más a kislány fekvése.

#43
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.880 hozzászólás
Amiket felsoroltál azok mind sz@rt sem érnek, hogy akár 20 ezret kiadj érte.

Singlespeed és az örökhajtós topicot tessék böngészni, ott vannak épkézláb verdák.

Puchból Mistral a minimum amiben érdemes gondolkodni.
Amúgy meg:
-kovácsolt papucsok
-rendes muffolás
-rendes csõszett
-rendes geometria

Ezeknek érdemes utánanézni.

#44
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Ja meg aki ismeri, így a régebbi országútikat, mondhatna néhány jobb márkát. Véleményeket is mondhatnátok kül típusokra (pl:favorite, puch, atala, fecske...)
Elõre is köszönöm!

#45
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy országúti kerékpárt. Külön alkatrészekbõl akarom összerakni, így az alapon minnél többet spórolnék, de azt szeretném, hogy még jobb minõségû legyen. Ebbe szeretném a segítségeteket kérni. Én puch clubman-re vagy atala-re gondoltam, de 20k alatt nem igazán találni(de ezek jó márkáknak tûnnek még). A kérdésem az lenne érdemes e ilyen biciklire 20k-t költeni vagy, ha úgyis csak a váz, meg a villa kell jók e az orosz vasak pl fecske?
Válaszotokat elõre is köszi!

#46
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás

Ez nem fog letekeredni, még ha dilettáns is rakja fel...
Külföldön is fúróval lyukasztják ki, nem is értem miért nem lehet megbízni a magyar "szakikban". :P Hacsak az egészet nem CNC vágja ki, majd elküldik hõkezelni.
Van pár trükk, amivel fel lehet rajzolni elég pontosan házilag is a lyuk helyét. Utána már csak egy rendes állványos fúró kell, rendes fúróheggyel, jó szem, megfelelõ technika. És utána elmondhatod, hogy valóban fix hajtásod van. ;)


Állványos sem kötelezõ, szerszámboltban beszerzel egy 3 milis központfúrót (esztergához is használatos) az a megfelelõ helyen pontozott lánckerék fúrásakor semennyit nem kolbászol el, nem hajlik oldalra. eztán ez a 3 as furat bõvítendõ 5 re, és ismétlés mondjuk 6x (amúgy meg ha az agyon van a lánckerék belsõ átmérõjéhez illõ tehermentesítõ váll, elég 3 is.)
Mi polobicajon így oldottuk meg anno a 32/24 áttételt, mert ez az arány már kb mindenféle sima menetes hiperszuper pályaagyat lecsavart elsõ fékezéskor..... egyszer nem volt gond a 6 csavaros felállással.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#47
Nád

Nád

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Na még egyszer: Darutoll
https://www.facebook...169077209809597

#48
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Sajátgéprõl illesztettél be képet...


You can never have "enough" bikes.


#49
Nád

Nád

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Kész a Vázam!
C:\Users\NAD\Desktop\DT3.jpg
C:\Users\NAD\Desktop\DT4.jpg

#50
darmo.laszlo

darmo.laszlo

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

Még új vagyok itt, de már régóta gondolkodom egy SS vagy fixi építésén.
Egy problémám van, ez pedig a súlyom: 130 kg mellé 192 cm magas vagyok. A magassággal nincs probléma, de a súly érdekelne, hogy okozhat-e problémát.
Van itthon egy rohangálós monti, de nekem valami egysebességes kéne.

Mit javasoltok?

Elõre is köszi a segítséget!

#51
Adamszky

Adamszky

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Üdv!
Milyen hátsó agy, hajtás, középrész párosítást ajánlotok egy most épülõ fixihez? Régi olasz outi vázra. Köszi

#52
steffen

steffen

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

(...)
és az lenne, a fõ kérdésem, hogy mi a véleményetek ERRÕL a megoldásról?

üdv

Ez nem fog letekeredni, még ha dilettáns is rakja fel...
Külföldön is fúróval lyukasztják ki, nem is értem miért nem lehet megbízni a magyar "szakikban". :P Hacsak az egészet nem CNC vágja ki, majd elküldik hõkezelni.
Van pár trükk, amivel fel lehet rajzolni elég pontosan házilag is a lyuk helyét. Utána már csak egy rendes állványos fúró kell, rendes fúróheggyel, jó szem, megfelelõ technika. És utána elmondhatod, hogy valóban fix hajtásod van. ;)

#53
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
árban mindenképp verhetetlen, ha jól van megfûzve és nem csapod oda mindennek, akkor feltehetõen nem lesz gond vele.

agyakat helybõl szétszedném egy pucolásra, újrazsírozásra, joytecheknek a gyári összeszerelése elég gyenge szokott lenni.

#54
v1kt0r

v1kt0r

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
felvettem velük a kapcsolatot, mondta a srác, hogy akármilyen lánckerékkel lehet rendelni, lehet, hogy akkor érdemes lenne berendelni 2-3 lánckereket hozzá, aztán egy darabig nem lenne gond vele :)
egyébként ár-érték arányról mit gondolsz? nekem, mint kezdõnek meddig felelne meg ez a cucc?

#55
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
tudtommal jól mûkökdik, de ha elkopott a lánckerék, akkor leginkább csak külföldrõl tudsz szerezni új 6 furatost (ami nem sufniban készült, kérdéses pontossággal), jó drágán, míg egy mezei menetes lánckerék kb. egy ezres itthon bármelyik sarkon. szóval 3-4 új lánckeréknél már ráköltötted egy rendes pályaagy árát erre a félmegoldásra.

siófoki boltot nem tudok, ha újraindul a fórum akkor itt is szétnézhetsz helyi erõk után: Fixed Gear Hungary

#56
v1kt0r

v1kt0r

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
szia.
én is most építgetek egy bicajt, most akartam kérdezni az "õstagokat", hogy mi a véleményük egy kerékszettrõl, amit linkelek is:

05. Akciós Joytech-Rodi Fixi kerékszett !, WheelDoctor Kerékpár alkatrész webshop

és az lenne, a fõ kérdésem, hogy mi a véleményetek ERRÕL a megoldásról?

üdv

#57
Adamszky

Adamszky

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Üdv! A napokban elhatároztam h építek egy fixit. Ma szereztem egy régi outi vázat+villát. Most vadászom az alkatrészeket. Pár cuccot találtam itthon (elsõkerék, patent pedál,kormány), de a lényegesek nincsenek meg. Segítségeteket kérném abban, h milyen cuccokat javasoltok. Pl halytás, meg hátsó agy, középrész stb. Nem igazán tudom h melyik milyen minõség, nyílván az árból lehet következtetni de nem mindig tükrözi a valóságot. Nincs nagy keret, folyamatosan akarom építgetni, cserélni az alkatrészeket. Valahol el kell kezdeni :) Köszi mindenkinek

#58
v1kt0r

v1kt0r

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

úgy nem biztonságos, hogy ellentartasz (nyilván mert fékezni akarsz), aztán lassulás helyett széthullik a hajtásod. mindenhol para, pláne forgalomban.

ha úgyis van féked, akkor azt használd, ne ellentartással lassíts.

és keress egy komolyabb szerelõt a jelenlegi helyett, aki ért is az örökhajtáshoz... :o


rendben. kössz szépen az infókat. és a szerelõt is remélem megtalálom :)
látom, hogy "pesti" vagy, de nem tudsz esetleg siófokon, vagy esetleg a környéken valami jó szervízt? :))

#59
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
úgy nem biztonságos, hogy ellentartasz (nyilván mert fékezni akarsz), aztán lassulás helyett széthullik a hajtásod. mindenhol para, pláne forgalomban.

ha úgyis van féked, akkor azt használd, ne ellentartással lassíts.

és keress egy komolyabb szerelõt a jelenlegi helyett, aki ért is az örökhajtáshoz... :o

#60
v1kt0r

v1kt0r

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
ez lesz az, amit mondtál... biztos, hogy sima menetes, mert elõtte országúti bringa volt, és nem lett kicserélve a hátsó agy...
a nem túl biztonságos alatt mit értesz? napi átlagos használatra (kb 10-15 km-re, nem õrült módon) alkalmas még 1 hétig?