Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#41
Írta 2013. szeptember 19. - 11:21
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat. Úgy tûnik akkor nagyon nem értek az országútikhoz. Aske azért nem kell mindjárt leordítani a fejem, hogy mindegyik szar. Lécci írjatok akkor néhány jó, de még tûrhetõ árú bicót, hogy miket nézzek. Merthogy nem értek hozzá :S Vejnecske kérdésére 57-58-as váz lenne a jó.
Elõre is köszi mindenkinek!
#42
Írta 2013. szeptember 19. - 08:28
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy országúti kerékpárt. Külön alkatrészekbõl akarom összerakni, így az alapon minnél többet spórolnék, de azt szeretném, hogy még jobb minõségû legyen. Ebbe szeretném a segítségeteket kérni. Én puch clubman-re vagy atala-re gondoltam, de 20k alatt nem igazán találni(de ezek jó márkáknak tûnnek még). A kérdésem az lenne érdemes e ilyen biciklire 20k-t költeni vagy, ha úgyis csak a váz, meg a villa kell jók e az orosz vasak pl fecske?
Válaszotokat elõre is köszi!
milyen méretû vázra lenne szükség?
Campagnolo papucsos országúti váz Columbus « váz « ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása
ugyan csõszett nem ismert, de mivel campy papucsos, szép muffolású, krómozott vázacska, így gondolom, nem kályhacsõ.
A régi túravázakkal vigyáznék. Jó dolog városba az egysebi, de ha csuklósbusszal vetekszik a váz agilitása, akkor mindjárt más a kislány fekvése.
#43
Írta 2013. szeptember 18. - 21:33
Singlespeed és az örökhajtós topicot tessék böngészni, ott vannak épkézláb verdák.
Puchból Mistral a minimum amiben érdemes gondolkodni.
Amúgy meg:
-kovácsolt papucsok
-rendes muffolás
-rendes csõszett
-rendes geometria
Ezeknek érdemes utánanézni.
#44
Írta 2013. szeptember 18. - 21:13
Elõre is köszönöm!
#45
Írta 2013. szeptember 18. - 21:05
Szeretnék építeni egy országúti kerékpárt. Külön alkatrészekbõl akarom összerakni, így az alapon minnél többet spórolnék, de azt szeretném, hogy még jobb minõségû legyen. Ebbe szeretném a segítségeteket kérni. Én puch clubman-re vagy atala-re gondoltam, de 20k alatt nem igazán találni(de ezek jó márkáknak tûnnek még). A kérdésem az lenne érdemes e ilyen biciklire 20k-t költeni vagy, ha úgyis csak a váz, meg a villa kell jók e az orosz vasak pl fecske?
Válaszotokat elõre is köszi!
#46
Írta 2013. szeptember 10. - 21:02
Ez nem fog letekeredni, még ha dilettáns is rakja fel...
Külföldön is fúróval lyukasztják ki, nem is értem miért nem lehet megbízni a magyar "szakikban". Hacsak az egészet nem CNC vágja ki, majd elküldik hõkezelni.
Van pár trükk, amivel fel lehet rajzolni elég pontosan házilag is a lyuk helyét. Utána már csak egy rendes állványos fúró kell, rendes fúróheggyel, jó szem, megfelelõ technika. És utána elmondhatod, hogy valóban fix hajtásod van.
Állványos sem kötelezõ, szerszámboltban beszerzel egy 3 milis központfúrót (esztergához is használatos) az a megfelelõ helyen pontozott lánckerék fúrásakor semennyit nem kolbászol el, nem hajlik oldalra. eztán ez a 3 as furat bõvítendõ 5 re, és ismétlés mondjuk 6x (amúgy meg ha az agyon van a lánckerék belsõ átmérõjéhez illõ tehermentesítõ váll, elég 3 is.)
Mi polobicajon így oldottuk meg anno a 32/24 áttételt, mert ez az arány már kb mindenféle sima menetes hiperszuper pályaagyat lecsavart elsõ fékezéskor..... egyszer nem volt gond a 6 csavaros felállással.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#47
Írta 2013. szeptember 10. - 17:59
#48
Írta 2013. szeptember 03. - 21:47
#49
Írta 2013. szeptember 03. - 20:33
#50
Írta 2013. június 27. - 05:58
Még új vagyok itt, de már régóta gondolkodom egy SS vagy fixi építésén.
Egy problémám van, ez pedig a súlyom: 130 kg mellé 192 cm magas vagyok. A magassággal nincs probléma, de a súly érdekelne, hogy okozhat-e problémát.
Van itthon egy rohangálós monti, de nekem valami egysebességes kéne.
Mit javasoltok?
Elõre is köszi a segítséget!
#51
Írta 2013. június 13. - 16:05
Milyen hátsó agy, hajtás, középrész párosítást ajánlotok egy most épülõ fixihez? Régi olasz outi vázra. Köszi
#52
Írta 2013. június 12. - 00:11
Ez nem fog letekeredni, még ha dilettáns is rakja fel...(...)
és az lenne, a fõ kérdésem, hogy mi a véleményetek ERRÕL a megoldásról?
üdv
Külföldön is fúróval lyukasztják ki, nem is értem miért nem lehet megbízni a magyar "szakikban". Hacsak az egészet nem CNC vágja ki, majd elküldik hõkezelni.
Van pár trükk, amivel fel lehet rajzolni elég pontosan házilag is a lyuk helyét. Utána már csak egy rendes állványos fúró kell, rendes fúróheggyel, jó szem, megfelelõ technika. És utána elmondhatod, hogy valóban fix hajtásod van.
#53
Írta 2013. június 11. - 20:39
agyakat helybõl szétszedném egy pucolásra, újrazsírozásra, joytecheknek a gyári összeszerelése elég gyenge szokott lenni.
#54
Írta 2013. június 10. - 21:35
egyébként ár-érték arányról mit gondolsz? nekem, mint kezdõnek meddig felelne meg ez a cucc?
#55
Írta 2013. június 10. - 21:28
siófoki boltot nem tudok, ha újraindul a fórum akkor itt is szétnézhetsz helyi erõk után: Fixed Gear Hungary
#56
Írta 2013. június 10. - 21:17
én is most építgetek egy bicajt, most akartam kérdezni az "õstagokat", hogy mi a véleményük egy kerékszettrõl, amit linkelek is:
05. Akciós Joytech-Rodi Fixi kerékszett !, WheelDoctor Kerékpár alkatrész webshop
és az lenne, a fõ kérdésem, hogy mi a véleményetek ERRÕL a megoldásról?
üdv
#57
Írta 2013. június 10. - 18:19
#58
Írta 2013. június 09. - 23:04
úgy nem biztonságos, hogy ellentartasz (nyilván mert fékezni akarsz), aztán lassulás helyett széthullik a hajtásod. mindenhol para, pláne forgalomban.
ha úgyis van féked, akkor azt használd, ne ellentartással lassíts.
és keress egy komolyabb szerelõt a jelenlegi helyett, aki ért is az örökhajtáshoz...
rendben. kössz szépen az infókat. és a szerelõt is remélem megtalálom
látom, hogy "pesti" vagy, de nem tudsz esetleg siófokon, vagy esetleg a környéken valami jó szervízt? )
#59
Írta 2013. június 09. - 22:55
ha úgyis van féked, akkor azt használd, ne ellentartással lassíts.
és keress egy komolyabb szerelõt a jelenlegi helyett, aki ért is az örökhajtáshoz...
#60
Írta 2013. június 09. - 22:36
a nem túl biztonságos alatt mit értesz? napi átlagos használatra (kb 10-15 km-re, nem õrült módon) alkalmas még 1 hétig?