Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#521
szabi72

szabi72

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Bakker!!! Bambusz váz, saját gyártmány, nem semmi!!! Gratula!

#522
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

ja, az a baj, hogy ha odállítanék Kínába, a gyárba, h gyártsanak Fehérlófia Csodaszarvas Hétszûnyûkoponyányimonyók néven biciklit, csak ki kéne fizetni, és akkor az is magyar lenne a neve miatt. Persze itthon elõállítani a vázat drága lenne nagyon..


Nem tudom, hogy így van-e. Így és most talán igen, de sajnos rosszul alakul mostanság a szakképzettség-végzettség-munkakedv-munkaerõpiac, blablabla...

CSIPISZ !
A skidmarkon a bringapóló videóban feltûni ktöbbször egy nagyon jasszos kerék. Tetszik a fûzése ! Ha te követted el és nincs rajta kopirájt, megosztanád a közösséggel ?
Kösssssz
Csõváz

You can never have "enough" bikes.


#523
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,426 posts

jóó magas lány lehet :)


Faterjának készült a fixi õ elég magas!Sárát nem zavarja a nagyobb váz!:)Lényeg hogy tetszik-szereti!
Meg annyira nem zavaró, mert kicsit másabb a geometriája mint egy outié,én is vígan tekerem a 176cm-el!CSÕ

#524
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,124 posts

Elkészült Tibibácsi barátom fixije!A nagylánya már magáévá is tette,így megvan Nyíregyháza elsõ csaj fixise!

Fehér turbo nagyot üt!Még az eredeti bõr!
CSÕ

jóó magas lány lehet :)

#525
mcsontos

mcsontos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts
ja, az a baj, hogy ha odállítanék Kínába, a gyárba, h gyártsanak Fehérlófia Csodaszarvas Hétszûnyûkoponyányimonyók néven biciklit, csak ki kéne fizetni, és akkor az is magyar lenne a neve miatt. Persze itthon elõállítani a vázat drága lenne nagyon..

#526
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
ja, csak 30 éve azok még magyar csepelek voltak.

#527
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
ujjra ellepik az országot a csepelek és ez igy van jol :) nagyon mutatos bico.
Kobike ne agodj a Spider miat fogja is birni nekem már bö 1.5 éve fut rgy pár gond nélkül
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#528
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,426 posts
Elkészült Tibibácsi barátom fixije!A nagylánya már magáévá is tette,így megvan Nyíregyháza elsõ csaj fixise!
Feltöltött kép
Fehér turbo nagyot üt!Még az eredeti bõr!
CSÕ

#529
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Sziasztok!
Köszi az észrevételeket. Akkor egy kis gyûjtögetés után Acor lesz elöl is, radiálisan. A shimano agypereme már nem az igazi, nagyon régi, nem merném befûzni... Most döntött az esztétika, és még ráadásul tartós is... Ollé!
Ha lesz még kérdésem, jelentkezem, addig is hátszelet!!!


Kedvcsinálónak az enyém :)
Ezzel az egyenes alu villával kicsit csuklószaggató, de nálam is a design gyõzött a praktikusság felett. Nem bántam meg, annyira nem vészes. A felni Altrix Spider, attól tartottam kicsit, de bírja.
Failure is always an option.

#530
szabi72

szabi72

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok!
Köszi az észrevételeket. Akkor egy kis gyûjtögetés után Acor lesz elöl is, radiálisan. A shimano agypereme már nem az igazi, nagyon régi, nem merném befûzni... Most döntött az esztétika, és még ráadásul tartós is... Ollé!
Ha lesz még kérdésem, jelentkezem, addig is hátszelet!!!

#531
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
140 kilo vagyok néha sajna még több is de semmi gond a radiál füzéssel és sh agy is köszöni jol van kicsit valoban rázosabb a kerék de nem nagy a külömbség szinte elhanyagolhato viszont feldobja a kereket
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#532
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
A radiál függõleges irányban merev, vagyis a döccenõket nem fogod szeretni vele. Nekem radiál van elõl, semmi baj vele, hallani hallottam, hogy a shimano-t nem ajánlják radiálhoz, de ez csak óvatoskodás a cég részérõl szerintem, bár igaz, hogy jobban terheli a küllõperemet a radiál. Nekem montin se volt gáz hátul sem radiállal. (hajtás oldalon 3 kereszttel persze) Az a kerékszettem 5 évet bírt, és nem finomkodtam vele.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#533
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Sziasztok! Kérdésem lenne a radiális fûzéssel kapcsolatban. Most építek egy fixit, favorit vázra, és már szinte az összes alkatrész meg van. A hátsó agy Acor pálya agy, az elsõ most még régi Shimano exage, de azt tudom, hogy a Shimano nem szereti radiálisan fûzni az agyait. Igazából csak azt szeretném tudni, hogy az esztétikán kívül van-e bármi elõnye a radiális fûzésnek városban? Tudom, merevebb a kerék, meg könnyebb vagy 3 grammal, de ugyan olyan strapabíró, mint a 3kereszt? Azért kérdezem, mert nekem a radiális nagyon tetszik, és ha nem túl gáz, olyanra fûzném az elsõ kereket. Ha megbízható, de a régi agy nem megfelelõ, akkor megveszem az Acor hátsóagy párját elõre. Véleményeteket várom, elõre is köszi!

Hmm, én még nem hallottam errõl (persze ettõl még simán lehet így), viszont arról már igen, hogy ha egy agy már volt befûzve keresztezéssel, akkor nem ajánlatos radiálisra fûzni, az agyperem repedésveszélye miatt.
Egy köztes javaslat: igaz, nem látványos annyira, de ha 3x-re kell fûzni, és szeretnél merevebb kereket, a harmadik keresztnél ne húzd át a külsõ küllõt a belsõ alatt, ezzel növelhetõ a merevsége.
(Bár használok ilyen kereket, de a különbséget nem igazán érzékeltem:)... )
( stp1 gyors, mint a villám;))

You can never have "enough" bikes.


#534
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
nem minden agyperem bírja el a radiális fûzés többlet terhelését, pláne ha még régi is. (és pl. Miche Magnumra rá is van írva, hogy nem szabad radiálisan fûzni)
ha tetszik, és van mibõl venni akkor vegyél új agyat hozzá, de szerintem felesleges.
volt radiális fûzésem, de ilyen szinten semmi plusz merevséget nem éreztem.

#535
szabi72

szabi72

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok! Kérdésem lenne a radiális fûzéssel kapcsolatban. Most építek egy fixit, favorit vázra, és már szinte az összes alkatrész meg van. A hátsó agy Acor pálya agy, az elsõ most még régi Shimano exage, de azt tudom, hogy a Shimano nem szereti radiálisan fûzni az agyait. Igazából csak azt szeretném tudni, hogy az esztétikán kívül van-e bármi elõnye a radiális fûzésnek városban? Tudom, merevebb a kerék, meg könnyebb vagy 3 grammal, de ugyan olyan strapabíró, mint a 3kereszt? Azért kérdezem, mert nekem a radiális nagyon tetszik, és ha nem túl gáz, olyanra fûzném az elsõ kereket. Ha megbízható, de a régi agy nem megfelelõ, akkor megveszem az Acor hátsóagy párját elõre. Véleményeteket várom, elõre is köszi!

#536
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

Kész lett Raszta barátom (divat)-fixije!Sok km-t nem fog menni,de örülünk hogy 1-el többen vagyunk.Nekem tetszik, bár nem egy férfias szín,tekertem fasza minden,reméljük a gazdija is járatja majd rendesen.

Szép lett, teccõs!

#537
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,426 posts
Kész lett Raszta barátom (divat)-fixije!Sok km-t nem fog menni,de örülünk hogy 1-el többen vagyunk.Nekem tetszik, bár nem egy férfias szín,tekertem fasza minden,reméljük a gazdija is járatja majd rendesen.
Feltöltött kép

Megtörtént a súlyellenõrzés is!
Feltöltött kép

#538
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

Nem is kívülrõl, belülrõl esélyes, hogy elrohad...
Az elõzõ tél nyomott hagyott azon a kevés acél alkatrészen, a vázon látszólag semmit, de a középcsapágyház vízelvezetõ nyílása le volt ragasztva a latyak idejére, akkor meg a kondenzvíz korrodál. Ilyen nyílás nincs a Royal-on, akármilyen barkács, érdemes kifúrni (CM-en volt már téma), mert ha megáll az alján a víz, idõvel áteszi magát!


Vásztákurva! Mégis csak aluménium paripát kellett volna vásárolni :D
Ezt még tárgyaljuk meg személyesen, addig utánajárok a vázamon elhelyezett nyílásoknak!
(Most új értelmet kapott a Pukk középcsapágyházának az alján található cirádás nyílás. Elõtte mindig azt gondoltam, hogy "minek van az ott, csak bémegy a víz" :D )

#539
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

A tiéd biztos nem, végig le van krómozva, nagyon szép állapotban van!


Nem is kívülrõl, belülrõl esélyes, hogy elrohad...
Az elõzõ tél nyomott hagyott azon a kevés acél alkatrészen, a vázon látszólag semmit, de a középcsapágyház vízelvezetõ nyílása le volt ragasztva a latyak idejére, akkor meg a kondenzvíz korrodál. Ilyen nyílás nincs a Royal-on, akármilyen barkács, érdemes kifúrni (CM-en volt már téma), mert ha megáll az alján a víz, idõvel áteszi magát!

Egy ilyen kezelést kéne megcsinálnom, de nincs szívem megbontani a kormánycsapágyat, annyira egyben van a gyári összerakás óta, ráadásul ilyen szerszámot találni hozzá, lehetetlen.

#540
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,426 posts

A csajomnak is muszáj volt venni egy leértékelt Roájált, így legalább nem én fiximet kunyizza el mindig:)
Kicsit bütyköltem, azért az agyak csapágyazása nem az igazi...de ennyi pénzbõl ilyen bringát lehetetlen kihozni és nagyon jó kis gép!
Szerintem Csepelék a 3*-ból eladták nagyjából az összes bringát+vázszettet, szóval nagy kirajzás lesz itt tavasszal.

Talán a cimbora hozta el az utolsó rózsaszínü vázszettet de kormány már nem volt hozzá!
Gyüljön a fixis nép,nem baj az!
Kiváncsi leszek az új szinekre,azt mondták 5 új szín lesz és csak az acél vázszett marad,a drágább cromo nem lesz mert nem fogyott meg drága !