Edit: hoppácska, dupla lett. Törölje egy jó lélek, ha erre jár
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Indította
Bitecus
, 2002. február 02. 20:12
#4181
Írta 2006. október 17. - 15:12
#4182
Írta 2006. október 17. - 14:58
Erõsen gondolkozom én is egy fixi építésén
Egy hatalmas problémám van (most még csak), soha sem mentem még fixivel. Az biztos, hogy valami "gondozásmentes" bringát szeretnék, amivel a pesti ügyeimet intézni tudnám, de nem tudom jó választás-e a fixi. Itt Dunakeszinél és Fótnál már elég dimbes-dombos az út és van hogy 60-80km van már a lábamban amikor hazaérek. Na mindegy asszem csak akkor fog kiderülni ha építek egyet. Aki járatos építésben kukkantson rá nekem erre a brigára, hogy jó lesz-e donornak (a kettõ közül a Bianchi):
http://apro.bikemag....ct=34998&cat=56
Egy hatalmas problémám van (most még csak), soha sem mentem még fixivel. Az biztos, hogy valami "gondozásmentes" bringát szeretnék, amivel a pesti ügyeimet intézni tudnám, de nem tudom jó választás-e a fixi. Itt Dunakeszinél és Fótnál már elég dimbes-dombos az út és van hogy 60-80km van már a lábamban amikor hazaérek. Na mindegy asszem csak akkor fog kiderülni ha építek egyet. Aki járatos építésben kukkantson rá nekem erre a brigára, hogy jó lesz-e donornak (a kettõ közül a Bianchi):
http://apro.bikemag....ct=34998&cat=56
#4183
Írta 2006. október 17. - 10:00
#4184
Írta 2006. október 17. - 09:33
Tizedek sztem nem. Én eléggé saccra fúrtam, aztán reszelõvel igazítottam be. Komoly mûhelyes muki be tudja fogni, és osztófejjel jócskán tizeden belüli pontossággal fúrni, de igazából nem annyira fontos. Ha fél/negyed mm-en belül odateszed, ahova kell, akkor jó vagy. A hajtókar klánctányérjában úgyis sokkal több ütés van.
Ha extraprecíz akarsz lenni, fúrj 3,5-4mm körüli lyukat és reszelõvel tágítsd 5-ig.
Ha extraprecíz akarsz lenni, fúrj 3,5-4mm körüli lyukat és reszelõvel tágítsd 5-ig.
#4185
Írta 2006. október 17. - 09:24
mindenképpen akarok egy campinget, mert ha vidékre megyek sok a csomagom & a 'rendes' fixi sok helyet foglal...arra gondoltam, hogy akkor már ne kontrás legyen, hanem fix.... az a kép qrvajó...
köszi LóFarkas, igazából inkább arra voltam kíváncsi, hogy hogyan tudod pontosan úgy felfúrni, hogy ne legyen sehol külpontos..ott tizedmm-ek is számítanak nem?
köszi LóFarkas, igazából inkább arra voltam kíváncsi, hogy hogyan tudod pontosan úgy felfúrni, hogy ne legyen sehol külpontos..ott tizedmm-ek is számítanak nem?
#4186
Írta 2006. október 17. - 08:37
Kösz.a fehér bringa nagyon szép! hogy fúrták fel a hátsó fogast?
Idézet korábbról magamtól: "Megj.: egy DX-et kifúrni nem egyszerû. Edzett acél. A sima fúrófejet körberöhögi. Egy szerelõ ismerõs megcsinálta, de két extakemény vídia fúrófej halt bele a dologba... Plusz jó sok reszelés a belsõ peremén, mert a bordák nem férnek össze az XT kialakításával."
Ez a Shimano DX kazettás BMX fogaskerékre vonatkozik.
A széles körben kaható gagyi menetes fogaskerékkel egyszerûbb a helyzet, olyat épp most gyártok egy emberkének:) Rendelt tõlem egy tárcsás agyas hátsó kereket. 1ébként eladtam egy agyat+fogaskereket egy másik srácnak, szal már három tárcsás fix kerékben van benne a kezem (kettõ embrió)
A kemping fixi mókás lenne, de tuti hogy nyeklene-nyaklana a váz, ha kiállsz a nyeregbõl. Meg nehéz is nyilván.
Lor: sztem építsd csak meg nagyon 0 forintból, ha vonz. Régi acél oúti váz, menetes agyra brutálisan rászorított fogaskerék és kész. Ha találsz egy jó oútit, amin a hajtókar meg a kerekek használhatóak, alig kell bármit is venni. Racsni leszed, kerék áttávtartóz, centír, fogaskerék fel, fölösleges váltók, 1 lánckerék le (talán el is adható), külsõk, betekerõ, nyereg opcionálisan cserélhetõ és kész a közlekedõs/utcánlezárós/esõbenmászkálós.
#4187
Írta 2006. október 17. - 07:40
Vazz, mi meg alajándékoztuk az enyémet annó... pedig arra is mennyi pénzt lehetett volna költeni, hogy hasonlóan nézzen ki!
ez a "három bicaj sok" téma engem is zavar. nincs pofám összerakni mégegyet, pedig a pincében majdnem minden megvan egy low-cost single speed-hez. vagy fél tandemhez
edit: jól látom, hogy a képen a felnik egyszerûen kevesebb küllõvel lettek megfûzve? a szelep elhelyezkedésébõl gondolom.
ez a "három bicaj sok" téma engem is zavar. nincs pofám összerakni mégegyet, pedig a pincében majdnem minden megvan egy low-cost single speed-hez. vagy fél tandemhez
edit: jól látom, hogy a képen a felnik egyszerûen kevesebb küllõvel lettek megfûzve? a szelep elhelyezkedésébõl gondolom.
#4188
Írta 2006. október 17. - 07:09
#4189
Írta 2006. október 17. - 04:32
alig varom, hogy kiprobahassam ma du a fixit.
az a gond, hogy igy is van ket bicom es ugyan elbirnek egy orszagutit /most nalam volt egy ket honapig/ de 3 bico mar sok.
es sajna a fixi is mar csak harmadik.
vagy akkor nagyon 0 forintbol kene osszerakni, es akkor lenne egy mokas fixi bicom.
csak mtb ss fixi az sok elsore
az a gond, hogy igy is van ket bicom es ugyan elbirnek egy orszagutit /most nalam volt egy ket honapig/ de 3 bico mar sok.
es sajna a fixi is mar csak harmadik.
vagy akkor nagyon 0 forintbol kene osszerakni, es akkor lenne egy mokas fixi bicom.
csak mtb ss fixi az sok elsore
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4190
Írta 2006. október 16. - 23:21
Nem lehet, hogy ti egyszerûen a vastag lánckerékre próbáljátok ráhúzni a vékony láncot? :-)
Kemping, fixi. Van ilyen, most nem jut eszembe a címe, amerikai cég, összecsukható bringákat gyártanak, kis kerékkel, és gyárilag (!) van fixes verzió, pályapapuccsal, koskormánnyal, ahogy illik. A kis kerék miatt valószínûleg úgy gyorsul, mint az atom, bár talán picit jobban kell rajta egyensúlyozni... sajnos nem emlékszem, milyen volt kempinggel menni, de ha azt mondjátok, most ez a divat, akkor irány Devecser, fixi-kempingre fel! :-)
Kemping, fixi. Van ilyen, most nem jut eszembe a címe, amerikai cég, összecsukható bringákat gyártanak, kis kerékkel, és gyárilag (!) van fixes verzió, pályapapuccsal, koskormánnyal, ahogy illik. A kis kerék miatt valószínûleg úgy gyorsul, mint az atom, bár talán picit jobban kell rajta egyensúlyozni... sajnos nem emlékszem, milyen volt kempinggel menni, de ha azt mondjátok, most ez a divat, akkor irány Devecser, fixi-kempingre fel! :-)
#4191
Írta 2006. október 16. - 21:52
a fehér bringa nagyon szép! hogy fúrták fel a hátsó fogast?
...
ha az elsõ tányérra patent a lánc, akkor hátsó fog csere..olcsó & célravezetõ
...
camping-bõl fixit milyen lenne megülni? komolyan érdekelne a mindenféle vélemény. (íves alulrakanyarodó vázból..48/15-tel vajon hatékonyan használható jármû lenne?... a kis kerekekkel meg lehetne azért tisztességesen indítani??)
...
ha az elsõ tányérra patent a lánc, akkor hátsó fog csere..olcsó & célravezetõ
...
camping-bõl fixit milyen lenne megülni? komolyan érdekelne a mindenféle vélemény. (íves alulrakanyarodó vázból..48/15-tel vajon hatékonyan használható jármû lenne?... a kis kerekekkel meg lehetne azért tisztességesen indítani??)
#4192
Írta 2006. október 16. - 18:58
vmi olyasmit magyarazott haver, hogy a masik meret az a kemping es tarsai szekcio.
gorgo, mivel gorgos lanc.
meg lanckerek
ha elkeszul akkor kesz kicsiny varosunk amde nagy falunk /miskolcz/ elso fixije.
vki csak megepitette helyettem :-)
gorgo, mivel gorgos lanc.
meg lanckerek
ha elkeszul akkor kesz kicsiny varosunk amde nagy falunk /miskolcz/ elso fixije.
vki csak megepitette helyettem :-)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4193
Írta 2006. október 16. - 18:45
Nem erre gondoltam, de ez még szörnyetegebb:)
Majd számolj be, ha kiderült h mi van azzal a cuccal. Nekem nincs tippem. (Honnan is származik az inkriminált fogaskerék?) A csapok (ill. inkább görgõk, gyûrûk vagy mik) átmérõjével aligha lehet bármi zûr, de persze a csaptávolságról is nehezen tudom elhinni, hogy eltérne. :confused:
Majd számolj be, ha kiderült h mi van azzal a cuccal. Nekem nincs tippem. (Honnan is származik az inkriminált fogaskerék?) A csapok (ill. inkább görgõk, gyûrûk vagy mik) átmérõjével aligha lehet bármi zûr, de persze a csaptávolságról is nehezen tudom elhinni, hogy eltérne. :confused:
#4194
Írta 2006. október 16. - 18:30
nem van vmi gebasz a lancosztassal vagy a csapatemrovel mert en kuksiztam vmikor, hogy egy sram lanc nem ment fel a racsnimra aztan egy ocsmanyabb lanc igen.
es visszafele is van vmi
es a szelesseggel nem volt gond.
ez a szornyeteg lanc ;-)
http://www.fyxomatos.../gallery.php#13
es visszafele is van vmi
es a szelesseggel nem volt gond.
ez a szornyeteg lanc ;-)
http://www.fyxomatos.../gallery.php#13
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4195
Írta 2006. október 16. - 18:04
ez a bmx fura dolog
mert haver ugyanazt a kmc-t nyuzza amit en az ss-en dx racsni race face lanckerek elol es azon mukszik.
Nekem B+ fixi agyam van, és gondot váltóhoz tervezett láncoknál, az oldalfalak közelsége okozott, ezért nem ment fel a fogaskerékre.
Gyanítom nektek is ez a probléma.
Sram PC-1 elég széles, simán megy vele.
(a csaptávolság változatlan, csak szélesebb lánc kell.)
#4196
Írta 2006. október 16. - 17:58
Milyen régi lánc? Én nem tudok olyanról, ami nem 1/2" csaptávolságú. A modernt úgy értettem, hogy XX. szd-i:) Talán létezett valami aberrált láncszabvány, de nem tudok róla. (Kivéve a bazi ritka 10-20éves (?) 10mm-es pályacuccokról... Lehet h egy olyan került elõ valahonnan? Ahhoz lenne vagy 30000HuF egy lánc, (hülye gyûjtõk), szal ha nem a lánc szélessége a gázos, akkor új fogaskerék kell.)
Edit: http://hercehurca.hu/node/67
Edit: http://hercehurca.hu/node/67
#4197
Írta 2006. október 16. - 17:52
ez a bmx fura dolog
mert haver ugyanazt a kmc-t nyuzza amit en az ss-en dx racsni race face lanckerek elol es azon mukszik.
milyen a regi lanc osztasa es csap atmeroje?
nemtom a lanckerek honnan van de uj lanc nem megy fel ra
mert haver ugyanazt a kmc-t nyuzza amit en az ss-en dx racsni race face lanckerek elol es azon mukszik.
milyen a regi lanc osztasa es csap atmeroje?
nemtom a lanckerek honnan van de uj lanc nem megy fel ra
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4198
Írta 2006. október 16. - 17:30
Heh? Sztem a B+ hoz gyárilag adott fogaskerék biztos h 1/2" csaptávolságú, mint minden modern lánc. Ha mégsem, akkor vegyen másik fogaskereket (Corratecben pl)
9/10 seb lánc nem megy rá, széles kell. Ajánlott a Sram PC-1. Sokkal jobb minõség, mint a többi olcsó lánc. (Végülis bármilyen BMX lánc jó, meg van aki szereti azt a szörnyeteg KMC KOOL láncot is. )
9/10 seb lánc nem megy rá, széles kell. Ajánlott a Sram PC-1. Sokkal jobb minõség, mint a többi olcsó lánc. (Végülis bármilyen BMX lánc jó, meg van aki szereti azt a szörnyeteg KMC KOOL láncot is. )
#4199
Írta 2006. október 16. - 17:21
udv urak lenne egy kerdesem
baratom rak ossze egy fixit es a vmifele menetes b+ agyra felrakott lanckerekhez nem tudja mifele lancot hasznaljon?
mert ugye nem az ujabb oszatsu hanem a regi.
holnap felprobal ra egy kmc-t de azert ajanlatokat szivesen fogadnek.
koszike
baratom rak ossze egy fixit es a vmifele menetes b+ agyra felrakott lanckerekhez nem tudja mifele lancot hasznaljon?
mert ugye nem az ujabb oszatsu hanem a regi.
holnap felprobal ra egy kmc-t de azert ajanlatokat szivesen fogadnek.
koszike
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4200
Írta 2006. október 12. - 14:14
Jahh, Dennis bácsi lusta leszedni a reklémokat a mailek végérõl (vagy bármit, ami nem oda tartozik)... Kicsit idegesítõ, nekem meg nem jutott eszembe h ne a frímélrõl küldjem.
A gumi kib&@%$tt jó, nincs vele semmi baj. Sokan szeretik világszerte (és az enyém kevlárperemes, bibibí). Nem mentem sokat vele esõben, meg amúgy is nehéz megítélni, h más gumi jobb-e.
Bringán 1ébként semmi szükség bordás futófelületre aszfalton, mert egy bicónál nem létezik az "aquaplaning", mint autóknál. Nem tud felúszni a pocsolyára, mert "lassan" megy és keskeny a gumi. Nézd csak meg a Schwalbe esõgumiját, amit vizes versenyekre gyártanak... sima mint egy babapopsi, csak másféle gumiból van.
A gumi kib&@%$tt jó, nincs vele semmi baj. Sokan szeretik világszerte (és az enyém kevlárperemes, bibibí). Nem mentem sokat vele esõben, meg amúgy is nehéz megítélni, h más gumi jobb-e.
Bringán 1ébként semmi szükség bordás futófelületre aszfalton, mert egy bicónál nem létezik az "aquaplaning", mint autóknál. Nem tud felúszni a pocsolyára, mert "lassan" megy és keskeny a gumi. Nézd csak meg a Schwalbe esõgumiját, amit vizes versenyekre gyártanak... sima mint egy babapopsi, csak másféle gumiból van.