Lyally, ez a freemail reklámsor az alján nagyon gáz :-)
A Vittoriával nem csúszkálsz vizes aszfalton? Bár biztos nem véletlenül van sárvédõd :-)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Indította
Bitecus
, 2002. február 02. 20:12
#4201
Írta 2006. október 12. - 10:46
#4202
Írta 2006. október 12. - 10:41
#4203
Írta 2006. október 02. - 18:14
Eddig a legtûrhetõbb fotó oldalról. Külön felhívnám a figyelmet a világ legtutibb kulacsára:)
#4204
Írta 2006. szeptember 30. - 09:07
Farkaskoma gepe tenyleg dzsönyörû... A francba hogy rohannom kellett es nem nezhettem meg csak messzirol... ma a Ferenciek teren... Es hogy sose jossz szembe a berlini uton ... amikor eppen raernek...
Nahh, pedig ott félórát vártam egy cimborámra... Összeismerkedhettetek volna:)
Hátsó tengely az agy-konstrukció egyetlen gyenge pontja, de amiatt sem aggódom. 62 kiló vok, szal szalmaszál is bírja alattam. Ennél fontosabb, hogy ki van ugyan távtartózva, de a csapágyak nagyjából középen vannak, így sokkal kevesebbet kap, mint egy régi jó menetes racsnis agy, amiben ugye a hajtásoldali csapágy centikkel beljebb van, mint ezen. 1ébként ezért vállaltam el a drága minõségi tengelyt.
#4205
Írta 2006. szeptember 29. - 23:53
Farkaskoma gepe tenyleg dzsönyörû... A francba hogy rohannom kellett es nem nezhettem meg csak messzirol... ma a Ferenciek teren... Es hogy sose jossz szembe a berlini uton ... amikor eppen raernek...
#4206
Írta 2006. szeptember 29. - 21:52
zsírállatgépnek néz ki, külön gratula a kézimunkához!
(hajítanám le róla a sárhányókat, de te dolgod)
a hátsó tengely ilyen távtartókkal is bírja?
vagy csak nekem volt sz*r ócska tengelyem a régi montimban?
(hajítanám le róla a sárhányókat, de te dolgod)
a hátsó tengely ilyen távtartókkal is bírja?
vagy csak nekem volt sz*r ócska tengelyem a régi montimban?
#4207
Írta 2006. szeptember 29. - 19:18
Kösz a bókokat a bicó nevében is. Próbálok gyártani jó képet oldalról, de nem nagyon megy...
1ébként ha valaki még hisz az elavult menetes agyakban (), annak ajánlom figyelmébe a ZldPnt kódnevû kereskedelmi egységet. Miche agypár az újabb, jobb szériából 17 (18?) rugó.
1ébként ha valaki még hisz az elavult menetes agyakban (), annak ajánlom figyelmébe a ZldPnt kódnevû kereskedelmi egységet. Miche agypár az újabb, jobb szériából 17 (18?) rugó.
#4208
Írta 2006. szeptember 28. - 21:51
LóFarkas: Elõször is dönörû a bájk, faxa a kerék!!
Továbbá köszönöm az infókat, szép lassan majd átalakítom.
Addig is megy még a B+.
Jó8
Továbbá köszönöm az infókat, szép lassan majd átalakítom.
Addig is megy még a B+.
Jó8
#4209
Írta 2006. szeptember 28. - 21:07
#4210
Írta 2006. szeptember 28. - 20:30
nagyon szép,olyan mintha eredeti pályahajtómû lenne.grat!
más.passzol a Miche kontra anyához a BBB multihook körmöskulcs?
más.passzol a Miche kontra anyához a BBB multihook körmöskulcs?
#4211
Írta 2006. szeptember 27. - 10:19
44/16tal félláncszemmel pont stimmel egy új lánccal. Aztán jön a -ki nem találod- reszelés. Kicsit meg van gyógyítva a papucs, meg a régi tengelyem is. Mikor eljön az ideje, ennek is nekiesek majd.
Hosszú távú tervekben szerepel egy pályapapucsos váz, de az már alighanem egy rendelésre készült titánváz lesz, ha lesz.
1ébként az összes fotó a telefonommal készült (SE D750i). Sztem elképesztõ, hogy milyen jó minõséget tud egy ilyen szánalmasan apró optikával egy totál amatõr kezében.
Wazze, kétszer volt meg a hajtókar fotó a flickr-en. Persze véletlen azt töröltem, amit elõtte ide beraktam...
Hosszú távú tervekben szerepel egy pályapapucsos váz, de az már alighanem egy rendelésre készült titánváz lesz, ha lesz.
1ébként az összes fotó a telefonommal készült (SE D750i). Sztem elképesztõ, hogy milyen jó minõséget tud egy ilyen szánalmasan apró optikával egy totál amatõr kezében.
Wazze, kétszer volt meg a hajtókar fotó a flickr-en. Persze véletlen azt töröltem, amit elõtte ide beraktam...
#4212
Írta 2006. szeptember 27. - 09:25
Most nézem csak, hogy ejtõpapucsos a vázad, a láncfeszességet hogyan oldod meg, fél láncszemmel?
Egyébként fixedgeargallery-be vele! :-)
Egyébként fixedgeargallery-be vele! :-)
#4213
Írta 2006. szeptember 27. - 09:12
A hajtókarom:
Erre büszke vok:) az itt látható hajtókar volt a donor, errõl fûrészeltem le a 44es tányért a sajtolt rögzítés halála után. Sok reszelés, némi fúrás és még több reszelés után gyönyörûen passzolt a Sora oúti karra. Még némi reszelés és a csavarok is megfogták. Még némi fûrészelés és sok reszelés után (sztem) gyönyörûen passzol a kivágások vonala a kar ágaihoz. Eredetileg jócskán szélesebb volt a tányér öt ága, mint a kar.
Több kép itt
#4214
Írta 2006. szeptember 26. - 20:21
Egen, az én XT-m 10x1 es tengelyt használ. A kerékvárban vettem, biztos van olcsóbb (nem shimano) sok helyen.
Az a te döntésed, hogy gyorszáras vagy menetes tengelyt akarsz. Mindkettõ megoldható, nekem mindenképp menetes-anyás kellett lopásvédelmi okokból, meg stabilabban is tart.
Távtartót is vegyél össz. 30 mm-t (ha 130as vázad van), számold ki milyen elosztásban. Az xt láncvonala alapból kb 40 mm, ezt módosítsd a hajtókarod függvényében. Sztem javasolt venni két kontraanyát is, és a távtartókat szendvicsbe zárni velük. Stabilabb a cucc. A számolt távtartó-hosszokból persze le kell vonni egy-egy kontraanya vastagságát és olyat venni.
Az a te döntésed, hogy gyorszáras vagy menetes tengelyt akarsz. Mindkettõ megoldható, nekem mindenképp menetes-anyás kellett lopásvédelmi okokból, meg stabilabban is tart.
Távtartót is vegyél össz. 30 mm-t (ha 130as vázad van), számold ki milyen elosztásban. Az xt láncvonala alapból kb 40 mm, ezt módosítsd a hajtókarod függvényében. Sztem javasolt venni két kontraanyát is, és a távtartókat szendvicsbe zárni velük. Stabilabb a cucc. A számolt távtartó-hosszokból persze le kell vonni egy-egy kontraanya vastagságát és olyat venni.
#4215
Írta 2006. szeptember 26. - 20:14
Igen, sima menetes rúd, csak nyilván jobb anyagból és pontosabb menettel, mint a gagyi noname tengelyek.
Nah, csak sikerült hülyén megkérdezni, amikor azt akartam, hogy:
10 mm-es, hátsó agyba való, végig menetes Shimano tengelyt vegyek? (Hol?)
#4216
Írta 2006. szeptember 26. - 18:58
Ehh, szarakodik a tár.hu és nincs kedvem máshova regisztrálni. Úgysincs még jó egészalakos fotóm oldalról, úgyhogy képek majd késõbb. Mindenesetre kerültem egyet az új hátsó kerékkel, minden oké:cool2:
Közérdekû infók:
Ha vki szeretne tárcsás agyból fix hátsó kereket, dobjon egy privit. Van egy elfekvõ zsír új Alivio agyam, akár komplett kereket is össze tudok dobni fogaskerekestül, új tengellyel, távtartózva, fûzve, menetkészre.
Az új kerék megépítésével az eddigi hátsó kerekem visszaminõsült tartalékká. Ha olvassa olyan emberke a fórumot, akit érdekel a fixizés, szívesen odaadom pár napra kipróbálni. Eljössz érte Újpestre, leraksz 5 rugót biztosíték gyanánt, 3 nap múlva visszahozod, és ha állagromlás nem következett be, visszadom az öt mátyást. Külsõvel-belsõvel, fogaskerékkel, akár lánccal együtt is oda tudom adni. Ha vkit érdekel, privi. (Skid, azaz csíkhúzgálás gyakorlása szigorúan tilos. A gumiért is kár, és az agy sem bírná ki.)
Közérdekû infók:
Ha vki szeretne tárcsás agyból fix hátsó kereket, dobjon egy privit. Van egy elfekvõ zsír új Alivio agyam, akár komplett kereket is össze tudok dobni fogaskerekestül, új tengellyel, távtartózva, fûzve, menetkészre.
Az új kerék megépítésével az eddigi hátsó kerekem visszaminõsült tartalékká. Ha olvassa olyan emberke a fórumot, akit érdekel a fixizés, szívesen odaadom pár napra kipróbálni. Eljössz érte Újpestre, leraksz 5 rugót biztosíték gyanánt, 3 nap múlva visszahozod, és ha állagromlás nem következett be, visszadom az öt mátyást. Külsõvel-belsõvel, fogaskerékkel, akár lánccal együtt is oda tudom adni. Ha vkit érdekel, privi. (Skid, azaz csíkhúzgálás gyakorlása szigorúan tilos. A gumiért is kár, és az agy sem bírná ki.)
#4217
Írta 2006. szeptember 26. - 09:47
Igen, sima menetes rúd, csak nyilván jobb anyagból és pontosabb menettel, mint a gagyi noname tengelyek. Gondoltam elég sokat fog kapni így kitávtartózva, úgyhogy minõségit veszek.
Fogaskereket én a BikeArtban vettem kilencázé, de sztem utolsó db volt.
Van egy gagyi 400Ft-os 16os pályafogaskerekem kifúrva, teljesen használható állapotban... (Igen ocsmány munka, mert egy haverom pontatlanul fúrta=> sokat reszeltem, mire stimmeltek a lyukak) A peremet lereszeltem/fûrészeltem, szal sok melóm van ebben a csúfságban. Ha érdekel, privi.
Megj.: egy DX-et kifúrni nem egyszerû. Edzett acél. A sima fúrófejet körberöhögi. Egy szerelõ ismerõs megcsinálta, de két extakemény vídia fúrófej halt bele a dologba... Plusz jó sok reszelés a belsõ peremén, mert a bordák nem férnek össze az XT kialakításával.
1ébként kész a kerék, az utolsó simításokat csinálom éppen. Ma lesz fótószessön, és betolom ide a képeket a bicóról meg a kerékrõl, plusz egyéb hírek a nagyvilágból:)
Fogaskereket én a BikeArtban vettem kilencázé, de sztem utolsó db volt.
Van egy gagyi 400Ft-os 16os pályafogaskerekem kifúrva, teljesen használható állapotban... (Igen ocsmány munka, mert egy haverom pontatlanul fúrta=> sokat reszeltem, mire stimmeltek a lyukak) A peremet lereszeltem/fûrészeltem, szal sok melóm van ebben a csúfságban. Ha érdekel, privi.
Megj.: egy DX-et kifúrni nem egyszerû. Edzett acél. A sima fúrófejet körberöhögi. Egy szerelõ ismerõs megcsinálta, de két extakemény vídia fúrófej halt bele a dologba... Plusz jó sok reszelés a belsõ peremén, mert a bordák nem férnek össze az XT kialakításával.
1ébként kész a kerék, az utolsó simításokat csinálom éppen. Ma lesz fótószessön, és betolom ide a képeket a bicóról meg a kerékrõl, plusz egyéb hírek a nagyvilágból:)
#4218
Írta 2006. szeptember 25. - 21:50
...DX fogaskerék, Shimano menetes tengely (1900Huf:eek:)...
A hétvégén agyhalottá vált elsõ kerekemet a CCbõl ma ki- és szétszedtem, és a beállt XT agyat megbontva
feltárulkozott a valóság: semmi baja, csak az összekontrázással volt gond...
Mivel abba a bájkba most már útban az új kerék, így a megmaradt agyat a fixibe "számûzöm".
Kérdés: DX fogaskereket honnan/mennyiért lehet?
Shimano menetes tengely, csak egy egyszerû 10 mm-es mentes "rúd"?
#4219
Írta 2006. szeptember 15. - 19:38
Nem volt egyszerû, de megvan az új kerék minden alkatrésze.
32 likas XT agy, DT Revo küllõk, Mach1 CFX felni, DX fogaskerék, Shimano menetes tengely (1900Huf:eek:), távtartók. Nagyjából össze is építettem, csak a fogaskerék kifúrása meg a centírozás van hátra.
Viszont: Megveszem a küllõket, hazajövök, ránézek az apróra... Egy pali 2500ért árul 38 db új DT Revo't, pont jó lett volna méretben... Erre mennyi esély volt, basszameg???!!! Küllõt még soha az életben nem hirdettek az apróban, Revolutiont meg eleve piszok kevesen használnak. Tegnap du rakta fel, de azóta pont nem néztem. Áhhhh... ez a méreg, nem a cián.
32 likas XT agy, DT Revo küllõk, Mach1 CFX felni, DX fogaskerék, Shimano menetes tengely (1900Huf:eek:), távtartók. Nagyjából össze is építettem, csak a fogaskerék kifúrása meg a centírozás van hátra.
Viszont: Megveszem a küllõket, hazajövök, ránézek az apróra... Egy pali 2500ért árul 38 db új DT Revo't, pont jó lett volna méretben... Erre mennyi esély volt, basszameg???!!! Küllõt még soha az életben nem hirdettek az apróban, Revolutiont meg eleve piszok kevesen használnak. Tegnap du rakta fel, de azóta pont nem néztem. Áhhhh... ez a méreg, nem a cián.