Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#19261
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

A svájci körversenyen Rolf Aldag szerint Cunego, ha nem visz kulacsot az 3-4 mp elõnyt jelentett volna, a túl magasan és biztosítótûkkel feltett rajtszám újabb 1-2 mp-el rontotta az idejét.



ha 10dekával nagyobbat szarik a verseny reggelén az is még három másodperc :)

#19262
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igen, de a két elsõ nagyjából el is dönti a verseny kimenetelét.


Igen :) , kivéve az idõfutamot.


A sebesség mindent megold.

 


#19263
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Summa summarum sajnos az aero az sokkal kevesbe egzakt, mint a tomeg/merevseg merese.

Éppen ezt írtam. A szélcsatorna nem egzakt számítás, az csak mérés a maga hibáival, és sajnos nem csak a forma számít. A sebesség növekedésével elképesztõ áramlási formák tudnak létrejönni - pl. Kármán-féle örvénysor (attól csapkod a zászló az erõs szélben) - és az átmenet az egyes örvényformák közt nagy vonalakban csak az alaktól, a közeg sûrûségétõl (hõmérséklet), meg az áramlás sebességétõl függ. Az örvényes áramlás meg olyan erõhatásokat tud produkálni, hogy el se tudjuk képzelni. Erre talán a legismertebb példa a Tacoma híd.

#19264
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

A svájci körversenyen Rolf Aldag szerint Cunego, ha nem visz kulacsot az 3-4 mp elõnyt jelentett volna, a túl magasan és biztosítótûkkel feltett rajtszám újabb 1-2 mp-el rontotta az idejét.


uhh ez már Lemond - Fignon '89 :-)

#19265
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A tömeg csak gyorsításkor és hegyen hátrány, különben elõny.


Igen, de a két elsõ nagyjából el is dönti a verseny kimenetelét.

#19266
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

én laikus vagyok, de szerintem sem számít annyit a légellenállás. akkora sebességekrõl nem beszélnük azért. ráadásul minden bringásnak más a testalkata, testgeometriája, ezért teljesen más a légellenállása is. szerintem is inkább a a tömeg az igazán mérvadó. én még azt is vallom, hogy a lényeg akkor is magán az emberen van. alámtehetsz egy háromillás bringát is, simán lenyomsz nagyanyám piacrajárójával :)


A tömeg csak gyorsításkor és hegyen hátrány, különben elõny.


A sebesség mindent megold.

 


#19267
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
A svájci körversenyen Rolf Aldag szerint Cunego, ha nem visz kulacsot az 3-4 mp elõnyt jelentett volna, a túl magasan és biztosítótûkkel feltett rajtszám újabb 1-2 mp-el rontotta az idejét.

#19268
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Nezd meg a szelcsatorna teszteket...
Az egyik babut tesz ra, a masik nem. Az egyik tesz tesz ra kulacsot/tartot, a masik nem. Kicsik a kulonbsegek, ha egy vazat 1 vagy 2 kulaccsal terveznek jo legellenallasura, akkor a hianyuk lehet tobbet szamit, mint amekkora kulonbseg lenne a masik bicoval szemben, amit kulacs nelkul terveztek jora.

Aztan ott van a kerekek temaja. Hogyan mered? Milyen vazban/villaban? Csak elso kereket onmagaban merni az mire jo? Hany fokos szelszoggel? stb...

Summa summarum sajnos az aero az sokkal kevesbe egzakt, mint a tomeg/merevseg merese.


én laikus vagyok, de szerintem sem számít annyit a légellenállás. akkora sebességekrõl nem beszélnük azért. ráadásul minden bringásnak más a testalkata, testgeometriája, ezért teljesen más a légellenállása is. szerintem is inkább a a tömeg az igazán mérvadó. én még azt is vallom, hogy a lényeg akkor is magán az emberen van. alámtehetsz egy háromillás bringát is, simán lenyomsz nagyanyám piacrajárójával :)

#19269
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nezd meg a szelcsatorna teszteket...
Az egyik babut tesz ra, a masik nem. Az egyik tesz tesz ra kulacsot/tartot, a masik nem. Kicsik a kulonbsegek, ha egy vazat 1 vagy 2 kulaccsal terveznek jo legellenallasura, akkor a hianyuk lehet tobbet szamit, mint amekkora kulonbseg lenne a masik bicoval szemben, amit kulacs nelkul terveztek jora.

Aztan ott van a kerekek temaja. Hogyan mered? Milyen vazban/villaban? Csak elso kereket onmagaban merni az mire jo? Hany fokos szelszoggel? stb...

Summa summarum sajnos az aero az sokkal kevesbe egzakt, mint a tomeg/merevseg merese.

#19270
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Persze ki tudja mi az igazsag, ezt nem lehet ugy merni, mint a grammokat, flexibilitast, stb.
Vagy elhiszed a marketing maszlagot, vagy nem, megbizonyosodni nem nagyon lehet rola.


Számítással nem is, mert egy egyszerû geometriai alakzat légellenállás számítása is rendkívül komplikált lehet. (lamináris, turbulens, Kármán-féle örvénysor...) és ez csak a sebességfüggés. De erre van a szélcsatorna. Ott pontosan fel lehet térképezni, hogy mekkora áramlási sebességhez mekkora légellenállás tartozik. Szóval lehet mérni, csak drága, meg kell hozzá a bringa.
(Azért erõs a gyanúm, hogy a légellenállás jelentõs részét a bringás adja nem a bringa, és itt lesz kb. érdektelen a dolog.)

#19271
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
De azért jobb, ha elhiszed, ha már igazi aeronak kikiáltott bringád van. ;) Ad egy kis magabiztosságot meg "nekem úgy is könnyebb, mi az, hogy nem gyõzöm le?!" érzést. :)

#19272
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Kulfoldon is nagyjabol az a konszenzus, hogy ez bunronda. Lehet valtoztatnak meg rajta a visszajelzesek alapjan.
A szokasosnal meredekebb nyeregcso meg igazi bunti lehet. (Pont most volt velo-n talan, hogy az uj Merida is nagyon buntet a brutal nyeregcsovel)

Az meg, hogy mennyire szuper aero, hat a LOOK idofutam vazaknall csunya koz van a kerek es az ulocso kozott, de azt mondjak, ott muszaj kozt hagyni, ha az aero a cel. Persze ki tudja mi az igazsag, ezt nem lehet ugy merni, mint a grammokat, flexibilitast, stb.
Vagy elhiszed a marketing maszlagot, vagy nem, megbizonyosodni nem nagyon lehet rola.

#19273
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Lehet, hogy ez még csak egy teszt verzió (talán ezért sincs rajta felirat). Én egyébként nem találom ennyire felháborítónak.

#19274
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Szeretem, meg tetszenek ezek a Cervelo-féle megoldások, amit mezõnybringára csináltak eddig, meg szeretem a futam bringáikat is, de ez valami ritka szarul néz ki..
Ott virágozz, ahova elültettek!

#19275
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Még egy kép

Feltöltött kép


ez a váz, ez egy vicc!
nálam van egy határ amin már nem mehet túl a teljesítmény a kinézet rovására...
na ez most túllõtt minden határon.
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#19276
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Még egy kép

Feltöltött kép

#19277
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Életemben nem hallottam olyanról, aki azért húzta volna a féket, mert gyengébbnek hitte a kerekét.


Én igen.

#19278
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Nem tudom miért ne bírna ki egy 16/20 küllõs, nem agyonkönnyített Shimano kerék 80 kg-ot. Én sokkal egyszerûbbet használok (RS10) 90 kg-mal. 5000 km, 1-2 benézett nagy csatornafedél van benne, és tökéletes mindig.

#19279
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Arra gondolok, hogy ha már felmerül benned, hogy ez egy gyengébb kerék, mint a mostanid, akkor már egy lejtmenetben elõbb fogod behúzni a féket, mint most és semmit nem nyertél a könnyítéseddel.


Életemben nem hallottam olyanról, aki azért húzta volna a féket, mert gyengébbnek hitte a kerekét.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#19280
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
No, (reszben) a sajat hulyesegem megoldotta az Elastic kerdest. :) Addig tokoltem, hogy most meg mar nem vallaljak el hataridore. Legalabb sporoltam 22k-t, es meg is konnyebbultem, mert nehez dontes, hogy most vegyek-e harmat 30-ert, mert egy darabra nezve sokkal jobban megeri, vagy tenyleg csak egyet, hisz nincs tobbre szuksegem.