
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#17761
Írta 2011. október 13. - 22:35

#17762
Írta 2011. október 13. - 22:32

#17763
Írta 2011. október 13. - 22:28

#17764
Írta 2011. október 13. - 22:24

A francia módszer, hogy soká húzzák az ügyeket (ld. független - de nem mindig pártatlan - igazságszolgáltatás), nem tudom. Nem találtam, sajnos egy másik tavalyi ilyen balesetet (2 halott, Narbonne mellett falusi ünnep...) igen, abba is hagytam a keresgélést. Viszont itt van néhány érdekes grafikon, pl. a biciklis halálesetek az összes közlekedésinek kb 5%-a, a biciklis halottak 48%-a közlekedési (=Mari néni stb.), másik 48% sport, 2% verseny, 2% játék (?) stb.:
www.securite-routiere.org/vehicules/graphiquesecosa.PPT, érdekes lenne összehasonlítgatni más országok statisztikáival.
francia országban hogyan van megoldva a sport célú kerékpározás? létezik e külön ilyen kategória,v ott nincs is ilyenre szükség? a láthatósági cuccok rendben is vannak. elvileg itthon is csak éjjel,v rossz látási viszonyoknál kellene,de a buckalakók nappal is kérik. természetesen kötözködés,és pénzbehajtási célzattal.
#17765
Írta 2011. október 13. - 22:17

Jaj már, Jani! Franciaországban 1977 óta nincs halálbüntetés.
Képes voltál miattam megkeresni?

A sebesség mindent megold.
#17766
Írta 2011. október 13. - 22:15

A francia módszer, hogy soká húzzák az ügyeket (ld. független - de nem mindig pártatlan - igazságszolgáltatás), nem tudom. Nem találtam, sajnos egy másik tavalyi ilyen balesetet (2 halott, Narbonne mellett falusi ünnep...) igen, abba is hagytam a keresgélést. Viszont itt van néhány érdekes grafikon, pl. a biciklis halálesetek az összes közlekedésinek kb 5%-a, a biciklis halottak 48%-a közlekedési (=Mari néni stb.), másik 48% sport, 2% verseny, 2% játék (?) stb.:Mi lett a nõvel? Kivégezték nyilvánosan?
www.securite-routiere.org/vehicules/graphiquesecosa.PPT, érdekes lenne összehasonlítgatni más országok statisztikáival.
#17767
Írta 2011. október 13. - 22:01

Mi lett a nõvel? Kivégezték nyilvánosan?
Jaj már, Jani! Franciaországban 1977 óta nincs halálbüntetés.
#17768
Írta 2011. október 13. - 22:00

PBG, bár úgy tudom, az újságírók mind hazudnak, de kedvtelve olvastam a cikket, csupa rokonszenves dolog, +1 Ave-höz (én ugyan sokáig Bodrogi-tudatlan voltam). Remélem, a gluténérzékenységet nem tiltják be amíg beérsz
... Kár, hogy kiskubai a pénz vonzásába esett
és mintha a bárdok földjén nem versenyezne, nem látjuk egymás mellett a fejlõdésteket.
Nem volt annyi kitartásom, mint neki




Jah, és saláta+tonhal/csirkemell/rák/tojás kombón élek ami nagy fejlõdés a nyári szennykajákhoz képest!
#17769
Írta 2011. október 13. - 21:57

Mi lett a nõvel? Kivégezték nyilvánosan?pár éve egy országúti csapatba ment bele fékezés nélkül kb. 80-al egy nõ, hekatomba, több halott...
A sebesség mindent megold.
#17770
Írta 2011. október 13. - 21:51



A közlekedésrõl: sok jó dolgot írtok (illetve ismételtek, jópár volt már korábban is, de az nem baj, ilyesmiben hasznos az ismétlés), több országban bicikliztem már, a legtöbbet F-ban, sajnos itt is van ám biciklisbaleset. Van gõzös fejû biciklis is, a piros lámpa gyalogosként sem tabu, miért lenne bicikliseknek az (gondolja a legtöbb)? Újabban büntetnek is, itt is éppúgy kell a mellény (helységek közt sötétben), mint Mo-n. Teljes szívvel támogatom, a láthatóság minden! Egyirányú utcában 2-3 éve (ha fel van festve) szabad biciklivel szembemenni (a diszkók népe autóval is megteszi...), ez a városi mozgékonyságot nagyon megnöveli. Egyszer gyorsan mentem lejtõn lefele (nyári világosban, munkából jövet), az országúttól azon a szakaszon valódi sávval (járdaszegély) elválasztott bicikliúton, s a derékszögben csatlakozó, Stop táblával az országutat védõ alsóbbendû útról kifordult egy autó jobbra, elém. Ma sem értem egészen, hogy tudtam balra kitérni és mellékanyarodni, szerencsémre ott nem jött semmi (nyilván ezért is fordult ki), megeredt a nyelvem, csúnyákat üvöltöttem, a fiatal sofõr rettentesen megijedt, könyörgött a bocsánatért - mindez gurulva, egy szempillantás, mondjuk 10-20 m út alatt. Azóta ott vigyázok. Mindenütt vigyázok: s néha okkal voltam „túl” óvatos, valódi bajt is elkerültem már. Van, amit nem lehet, pár éve egy országúti csapatba ment bele fékezés nélkül kb. 80-al egy nõ, hekatomba, több halott... de a lényeg tényleg az lenne, hogy valahogy biciklivel is lehessen járni a magyar országutakat is. Pl. egyszer Budáról Pilisszántóra csak szabálytalanul „tudtam” menni, a szûk 10-esen nem szabadna biciklizni (okkal...), de nem találtam kerülõutat (vissza úgy rémlik, Solymár fele, de az tényleg kerül).
#17771
Írta 2011. október 13. - 21:06

Akkor ez a gondolatmenet alapján Mariska néni és Pista bácsi, hogy közlekednének? Pici faluban, nulla tömegközlekedés, nincs pénze tanfolyamra, meg már egyensúlyérzéke se Pista bának a kocsma után hazamenni.
Gyalog?
Pont õk a legveszélyesebbek, a kerékpárt gyorsan felejtsék el.
Dehogynem. Körzeti megbízott kiáll és szépen kiosztja elsõ körben a 30e-s csekkeket.tudom. de pont ez a csoport akiket nem tudsz kitiltani a közlekedésbõl..
A sebesség mindent megold.
#17772
Írta 2011. október 13. - 20:57

Ez tetszik. Kéne egy aláírásgyûjtési akció. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg ember örül a kerékpárútnak, akármilyen is a minõsége, és sokan vannak, akiknek nincs semmi keresnivalója az úton, csak tényleg ne az legyen, hogy egy kalap alá vesznek mindenkit és kötelezzenek egy átgondolatlan, rosszul kivitelezett kerékpárút használatára.
aláírás gyûjtés. támogatom.
#17773
Írta 2011. október 13. - 20:55

szülõ,iskola 1üt. természetesen,de azért kötelezõ is lehetne a sulikban. nem kéne sok dolgot tanítani,csak tényleg a lényeges dolgokat. gyalogos,kerékpáros részek.
#17774
Írta 2011. október 13. - 20:50

A kellysben az a szimpi, hogy ugyanazt a vázat adja a milliós 9.0-áshoz mint a 3.0-áshoz. Talán a villában van különbség. Nincs külön belépõ gagyi belépõ szint. Az URC 6.9-ed bírja a szar utakkal járó strapát, pl felpattanó kavicsok, kátyúk stb? Ha rossz minõségû az másfél év alatt már kiderült volna.
igen, a villában van eltérés, a "jobb" bicajaikban (5.0, 7.0, 9.0) monocoque carbon villa van, alatta alunyakas (száras?) régebben a 9.9-esben ritchey villa volt, de errõl már leszoktak

az enyémben lassan 20.000 km lesz, de eddig bírja az utakat, kátyúkat. igaz, próbálok azért vigyázni, de hát mindent nem lehet/tudok kikerülni.
az mondjuk ngem is érdekelne, mennyi egy karbon váz élettartama, elöregszik-e, romlanak/változnak-e a tulajdonságai (merevség, rezgéselnyelés) évek alatt.
#17775
Írta 2011. október 13. - 20:50

Pont a fent említett két személy a fõ felelõs a halálos kerékpáros közlekedési balesetekért, aminek a következménye például a kötelezõ kukásmellény.
tudom. de pont ez a csoport akiket nem tudsz kitiltani a közlekedésbõl..
régen volt ált iskolában kresz oktatás. most nem tudom van e.
iskola függõ, de szerintem a szülõk dolga lenne..
#17776
Írta 2011. október 13. - 20:50

Aki részt akar venni a közúti közlekedésben, annak legyen fogalma az alapvetõ közlekedési szabályokról. Legyen az 12, 14 vagy 60, mindegy.
régen volt ált iskolában kresz oktatás. most nem tudom van e.
#17777
Írta 2011. október 13. - 20:49

Akkor ez a gondolatmenet alapján Mariska néni és Pista bácsi, hogy közlekednének? Pici faluban, nulla tömegközlekedés, nincs pénze tanfolyamra, meg már egyensúlyérzéke se Pista bának a kocsma után hazamenni.
Pont a fent említett két személy a fõ felelõs a halálos kerékpáros közlekedési balesetekért, aminek a következménye például a kötelezõ kukásmellény.
#17778
Írta 2011. október 13. - 20:46

Jó ötlet jogsihoz kötni a kerékpározást. de csak az országúti kerékpározást. Ha én lennék az orbánviki bevezetném a sportkerékpáros fogalmát, akit azonos jogok illetnének mint a segédmotorosokat. Asszem bármelyikünk örömmel elmenne akár egy fizetõs kressz tanfolyamra is, csak használhassa legálisan az országutat ahonnan egyébként mindenféle bringaútnak nevezett járdaszerû förmedvényekre vagyunk leterelve.
bevezetni sportkerékpáros fogalmát, akit azonos jogok illetnének mint a segédmotorosokat. ez így jó ötlet. más is mondta,én is írtam ilyesmit. tényleg vlmi ilyen kellene. mondjuk a szakvezetés is tehetne ez ügyben lépéseket.
#17779
Írta 2011. október 13. - 20:45

mondjuk lenne 1 fiam aki 14 éves. elkezdene komolyabban kerékpározni,mert versenyezni szeretne. neki milyen jogsit adnának? ez nem járható.
Aki részt akar venni a közúti közlekedésben, annak legyen fogalma az alapvetõ közlekedési szabályokról. Legyen az 12, 14 vagy 60, mindegy.
#17780
Írta 2011. október 13. - 20:43

Nem látom ennyire sötéten a helyzetet, mint ti. Szerintem sokat fejlõdtek az autósok az elmúlt években és ez nem csak az én véleményem, hanem azoké akik már nagyon régóta bringáznak és ez a pesti autósokra is igaz. Közlekedésnél jobban kell figyelnünk kerékpárral az autósok hibáira, mintha autóval lennénk, mert ilyenkor mi vagyunk a gyorsabbak, elõrelátóbbak (szép szó
) és persze mi vagyunk a sérülékenyebbek.
Az én ötletem nem tenne jót az autógyáraknak, mert max minden 10. autósnak adnék jogsit, kemény alkalmassági vizsgálatokon kéne átmennie annak, aki autót szeretne vezetni, ezzel megoldódnának a dugók okozta problémák és annyit az utat sem kéne javítani, plusz lehetne gyorsabban vezetni, mert mindenki jó képességû. De bringára is simán kéne a jogsi a jelenlegi rendszerben is, kresz ismeret és alapszintû kerékpározási technika lenne a követelmény.
Akkor ez a gondolatmenet alapján Mariska néni és Pista bácsi, hogy közlekednének? Pici faluban, nulla tömegközlekedés, nincs pénze tanfolyamra, meg már egyensúlyérzéke se Pista bának a kocsma után hazamenni.