Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34355 hozzászólás a témában

#1401
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.148 hozzászólás

az a váz/villa nem tárcsafékhez van. a villa (is) tényleg jó nehéz. :(

 

itt, ha letekertek, lesz pár infó a cikkben foglaltakon túl, pl ez:

FRAME SPEC

FrameColumbus Zona tubing, double-butted main triangle
Fork4130 CroMoly tapered fork blades, lugged crown and matching dropout. Straight steerer tube

 

ezek szerint, csak a fő háromszög Columbus, a többi meg ki tudja mi...  "cserébe", talán nem rohad szét téli használat mellett sem, a belső korrozióvédelem miatt (gondolom, ez is hozzátesz valamit a sok-sok grammhoz).


Kisherceg módosította - 2018. augusztus 31. - 10:31

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1402
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/

nekem is zona csöves vázam van 1855 gr, festve 1906

 

de a linkben lévő cucc tényleg túlsúlyosnak tűnik. a magyarázat többféle lehet. pl akkor is ráütik a zona vagy más matricát ha csak a fő háromszög készül abból a csőszettből, a láncvilla és a támvilla simán lehet cromor vagy rosszabb esetben vmi hi-ten. a muffok adnak a vázhoz súlyt, de sokan elfelejtik hogy a hegesztő/forrasztó anyag sem 0 gramm, sőt- 

megdobja a súlyt pl a középcsapágy mögötti merevítőelem, az enyémen is van, illetve ezen a vázon látok itt ott csavar felfüggesztéseket, ez nem tudom mi, gondolom vmi disc brake butaság. a villa az ránézésre vmi olcsó hi-ten, jó nehéz vállal. a villában nincs a columbusnak (se) különböző csőszettje, asszem van a cromor és annyi. a súllyal úgy lehet játszani hogy a váll milyen.

egyébként az acélvázon összejön 100 gr ilyen apróságokból (nem lehet ezeket megspórolni): átdobó konzol, váltó megszakító konzolok, felsőcsövi bowdentartók, láncvilla és fékhíd, kulacstartó szemek (4)

ha pedig valaki oversize acélvázat csináltatna akkor a vékonyabb csővastagság csökkenti a súlyt, de a nagyobb átmérők miatt több festékre van szükség



#1403
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/

sztem ne csodálkozz rajta. eleve a csőszett is nehéz,ez meg túl is van építve. http://www.framebuilding.com/ZONA.htm ez egy sima cromo csőszett,persze húzva van,de ennyi. mondjuk az vicces,h az én acél villám kb 470 grammal, a vázam meg 480 grammal könnyebb. :D

tn_421_4243.jpgtn_422_9614.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1404
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

nem is értem, hogyan lehet ilyen nehéz egy Columbus Zona csőből lévő váz ami ráadásul jórészt hegesztett, a villáról nem is beszélve...

 

https://www.bikerada...nk-build-52887/



#1405
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

eredetileg ide szántam de a bike pornó topikba került :-)

 

https://www.bicyclin...-mount-everest/

 

nem rossz túra, ütős utolsó képpel

 

na és az oldal se rossz. akkor találtam rá amikor hírt kerestem róla hogy bárki továbbviszi e a vázgyárat itt jött be ez https://www.bicyclin...ponsorium-bike/ aminek keresem a megfejtését hogy milyen kormány lehet ez

 


#1406
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.totalcyc...ights/cc-8.aspx

 

2014 :)

 

Amúgy fékek közül kedvencem a BR11-CEDP, ami nem szkeleton, nem egyforgáspontos hátul, nem chorus, nem rekord, cserébe 310 gramm alatt van a szett, merevebb a szkeletontól, erősebb is, és diszkontban pár éve 35-40 euróért vágták utánad a szettet :) Piszok jó kis fékek voltak.

 

a szokásos apróságokra ismét felhívom a figyelmet:

 

Athena PT hajtás plusz PT csészék együtt könnyebbek, mint a Chorus UT hajtás-csésze csomag, igaz, a PT megítélése, városi mendemondák és "idegensége" folytán száműzve lett a búbánatba.

 

a SRAM szettek meglepően jó tömegadatokkal bírnak, a Rival igazi ár:súly bajnok, főleg, hogy a "senki földjére" van árazva: jóval olcsóbb, mint az ultegra, a chorusról nem is szólva, alig hangyányival drágább a 105-től. De még a Tiagra-nívóra szánt Apex is nagyon jó adatokat hoz.

 

Rivalnál érdemes megnézni a hátsó váltó és féktestek tömegét. Hajtókart meg nem kötelező használni, oda mehet kb. bármi (pl. ultegra, vagy akár campag UT)

 

Nekem tetszik a DoubleTap rendszer, meg a fogás-ergonomia, ha váltanék Campyról, szerintem Sram lenne az "utód".


Vejne módosította - 2018. augusztus 26. - 12:17


#1407
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

https://12speed.camp...ecord-rim-brake érdekesek ezek a tömeg adatok. a super record felni fékes szett 2041 gramm, a tárcsafékes meg majdnem 300 grammal nehezebb. nekem az a fura,h nem vitték még le 2 kg alá a szettek súlyát.

GOndolome ez kerdes akart lenni a vegen.  Igen, volt 2kg alatt.   Hatso valto hizott 20grammot, a valtokarok ~60-at is, gondolom a plusz lanckereknek is van sulya, stb.


ave módosította - 2018. augusztus 26. - 07:49


#1408
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

124_8861.jpg125_4679.jpg

 

a héten volt időm foglalkozni a téli bringámmal is. kicseréltem a bovdeneket,házakat,bandázst,külsőket,váltó görgőket. a fékbetét még használható. azt még ráér cserélni. a sor remélem még kibírja a következő telet. a lánc meg viszonylag új. le kellett szednem a cinelli spinacci kormány kiegészítőmet,mert a bilincse tovább repedt. nem biztonságos már. van itthon még egy 3T tiramisu,lehet,h felrakom rá azt. volt még egy db teflonos váltó bovdenem. azt raktam be a hátsó váltóhoz,de így állványon is szarul vált. :( majd meg kell nézzem mi a gond vele. igaz,h most tettem bele kenőanyagot. lehet,h nem kellett volna. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1409
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

https://12speed.camp...ecord-rim-brake érdekesek ezek a tömeg adatok. a super record felni fékes szett 2041 gramm, a tárcsafékes meg majdnem 300 grammal nehezebb. nekem az a fura,h nem vitték még le 2 kg alá a szettek súlyát.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1410
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

Big Mig idofutam gepet is Pegoretti csinalta, gondolom, nem?

 

Mult heten a sinsheimi technikai muzeumban lattam eloben, de ott volt meg Ullrich bringa is, meg masok.

Rovid videon is megorokitettem:

 

Ha arra jar valaki, ne hagyja ki ezt a muzeumot!

elvileg igen. ő készítette. 

 

 azon kérdésedre,h mit menne Indurain egy mai bringával a válasz: ezt már sose tudjuk meg. :D 

 

ott van a vázon az oria matrica,de ha jól emlékszem,akkor nem abból készült. Pegoretti készíthette,mert vannak a vázon erre utaló jelek. 


donciccio módosította - 2018. augusztus 24. - 14:31

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1411
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Big Mig idofutam gepet is Pegoretti csinalta, gondolom, nem?

 

Mult heten a sinsheimi technikai muzeumban lattam eloben, de ott volt meg Ullrich bringa is, meg masok.

Rovid videon is megorokitettem:

 

Ha arra jar valaki, ne hagyja ki ezt a muzeumot!


ave módosította - 2018. augusztus 24. - 14:02

  • gren_tamas kedveli ezt

#1412
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem szép a káröröm, de kell egy jó hír is ha már Pego elment https://bit.ly/2PxNGpD 



#1413
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Dario Pegoretti ilyen fiatal volt? Még 1.5x ennyit simán élhetett volna :\ 

 

Békében a vázépítő. :(

Kár érte... Bár ahogy tudom azért aktívan tett azért, hogy nagy szám majd ne legyen a sírkövére vésve (az életvitele nem a hosszú élet záloga volt)

 

http://bikemag.hu/ma...tti-vazepitovel


petter78 módosította - 2018. augusztus 24. - 09:40


#1414
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Dario Pegoretti ilyen fiatal volt? Még 1.5x ennyit simán élhetett volna :\ 

 

Békében a vázépítő. :(


  • vittore30 és donciccio kedveli ezt

#1415
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

nekem ez a Squirt Lube nagyon nem jött be. ilyen kis olajos,ragadós kis gumók piszkoltak össze mindent. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1416
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nekem valamiért az új flaska nem jött be. Hiába rázogatom-melegítem, párszor földhöz vágom, ahogy felhordom és megszárad, szó szerint gyertyafaggyús lesz tőle a llánc, futás közben ez fajján rágyógyul a lánckerekekre és tányérokra, váltógörgőkre. És a porral-mocsokkal összeállva erőteljesen úgy néz ki, mint valami zsírsár-faggyú.

 

Csempére is jutott pár csepp a kenések során, ahol szintén 1:1-ben olyan volt, mint a sírköveken elfolyt gyertya :\ :\ 

 

Amúgy 150-160 km-t kibír száraz használat mellett egy kenés, én nagyon kevéskét használok belőle. Nyikorgás, nyöszörgés még sosem jelentkezett, hanem akkor már inkább kissé zajosan fut. Vannak előnyei, de nem hiszem, hogy többet veszek majd belőle. Inkább ezt a stiftes megoldást próbálom majd ki :)

 

pedálhoz: PD-R550 néha 12ezer ft-nak megfelelő euroért elérhető webshopokból (wiggle-ön pl. tavaly annyiért volt, el is vitték mind), de alin is tudok forrást kb. 45 USD opcióra. És az R550 annyiért BŐVEN jó. 

 

bár én annyira elégedett vagyok az Exustarral, hogy marad.. :) Főleg, hogy 190 gramm párban..


Vejne módosította - 2018. augusztus 22. - 19:49


#1417
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2014-ben végig mentem a Salz 'A' távon 1 kenéssel, pedig első 6.5 órában nem hogy esett, hanem szakadt az eső és azért ebben a távban bőven vannak sáros szakaszok. 10-es hajtással akkor a szerviznaplóm szerint 3600+ km-nél értem el a lánccal a 0.75-ös nyúlást, benne a versennyel... 2016-ban szintén végig mentem a 211 km-en egyetlen verseny előtti kenéssel, akkor "csak" 3-3.5 órát mentem esőben, nem nyúlt el a lánc. Emlékeim szerint a verseny végére csörgött-zörgött a hajtáslánc, az igaz, de baja nem lett semminek.

Meglátásom szerint pont hogy MTB-re jó a Squirt Lube, mivel ott nagy igazán a por, jellemzően tavasztól őszig. Oútira szerintem jobb a láncolaj, többet bír olajjal a lánc. Továbbá, téli időszakban, mikor sózzák az utakat, siralmas a Squirt Lube, még a low-temp verzió is.


  • Vejne kedveli ezt

#1418
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

MTB körökben már jó ideje sokan használnak csöpögtetős squirt waxot. Előnye, hogy valóban nem gyűjti a koszt szép tiszta tőle minden. Hátránya, hogy nem bír annyit mint egy olajozás, hamarabb lesz csúnya hangja a láncnak. Illetve mivel ez emulzió ezért a víznek ki kell párologni belőle. Vagyis célszerű tekerés után kenni azért, hogy legközelebb már "szárazon" tudj indulni. Gyakorlati tapasztalat, hogy kell neki egy éjszaka. Ha nedves állapotban indulsz el akkor kipereg belőle és semmit nem ér.

Sokat agyaltam, hogy vegyek-e, de eddig végül nem vettem. Outra még csak-csak elmenne, montira én nem használnám.

Montin (száraz körülmények) olyan 30-40 kili után kezd zavarni a lánc kiszáradása, de squirt-tel nem tudom újrakenni menet közben, olajjal meg igen. Vegyesen a kettőt használni nem lehet. A squirt előtt is ki kell teljesen mosni a láncot mint a főzős waxoknál.

 

nem is vészesen drága: www.bike-components.de/en/squirt/Dry-Lube-Chain-Wax-p44658/

 

Nekem fura azt olvasni, hogy száz km felett is lehet menni egy kenéssel menni a squirt lube-bal. Idén kipróbáltam az egysebis országútimon is, de ugyanaz, mint a montin, kb. 30 km után már újrakenném, mert olyan a hangja és fénylik a lánc. Jó, a lánc is egy szar most ("csoda" shimano NX1), korábban sram PC nyolcvan valahányat használtam. Legtöbbször előző nap kenem be squirttel a láncot, hogy legyen ideje megszáradni. Az viszont tetszik, hogy nem minden olajos, főleg, ahogy szerettem tisztítani a láncot, lánctányérokat. Az országútira is ezért tettem, mert mindig összekentem a cipőmet. Ezt én sem értem, hogy sikerült, de valahogy mindig olajos lett a belső oldala... Montin is jó, hogy a fogsoron, görgőkön nem áll az a zsírsár, bár így is összegyűlik a retek, de nem annyi, meg jóval könnyebb letörölni.

 

Szóval jó lenne ez a lötty, de nálam valamiért rohadtul nem tartós. Montin még csak megmagyaráztam azzal, hogy a por meg a sár miatt, de az egysebességes országútin már nem tudom ezzel, mert azért annyira nagy por nem kerülhet rá, illetve nem is kap el minden tekerésnél az eső. Annyira nem is régi, talán tavaly vettem, meg német webshoptól, azok csak nem trükköznek ilyesmivel.

 

Az olajozásra nem szívesen térnék vissza, mert számomra több előnye van a squirtnek, mint hátránya.


  • Vejne kedveli ezt

#1419
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

olajokhoz.

van a muc off nak egy ilyen cucca :

 

http://kerekpartiszt...enoanyag-150ml/

 

olyan az állaga kb mint valami sűrűbb kenőcs. mondjuk nem olcsó. 

de egyszer kipróbálom

 

MTB körökben már jó ideje sokan használnak csöpögtetős squirt waxot. Előnye, hogy valóban nem gyűjti a koszt szép tiszta tőle minden. Hátránya, hogy nem bír annyit mint egy olajozás, hamarabb lesz csúnya hangja a láncnak. Illetve mivel ez emulzió ezért a víznek ki kell párologni belőle. Vagyis célszerű tekerés után kenni azért, hogy legközelebb már "szárazon" tudj indulni. Gyakorlati tapasztalat, hogy kell neki egy éjszaka. Ha nedves állapotban indulsz el akkor kipereg belőle és semmit nem ér.

Sokat agyaltam, hogy vegyek-e, de eddig végül nem vettem. Outra még csak-csak elmenne, montira én nem használnám.

Montin (száraz körülmények) olyan 30-40 kili után kezd zavarni a lánc kiszáradása, de squirt-el nem tudom újrakenni menet közben, olajjal meg igen. Vegyesen a kettőt használni nem lehet. A squirt előtt is ki kell teljesen mosni a láncot mint a főzős waxoknál.

 

nem is vészesen drága: https://www.bike-com...ain-Wax-p44658/


  • Vejne kedveli ezt

#1420
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

olajokhoz.

van a muc off nak egy ilyen cucca :

 

http://kerekpartiszt...enoanyag-150ml/

 

olyan az állaga kb mint valami sűrűbb kenőcs. mondjuk nem olcsó. 

de egyszer kipróbálom


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való