Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#1361
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

tn_3_6385.jpg

tn_35_2855.jpg

 

van ez a vázam. 2000-ben csináltattam a pap kerékpárnál. reynolds 531-es csövekből készült. most nem tudom melyikből,de viszonylag könnyű,és nagyon kényelmes. elég rugalmas egy darab. a villa slx csövekből van. festés függő a tömege,mert volt 1800 gramm alatt is kicsivel,meg fölötte is. ez 52-es c-c. amikor elmentem megrendelni,akkor megmutatták a csőszettet. 0,7-0,5-ös falvastagsága van. viszont ezt csak forrasztani lehet. nem bírja a hőterhelést. 

 

Na de ha ez egy méretre készült "custom" bringa, ráadásul jó csövekből igényesen megcsinálva, akkor mit keresnek rajta ezek a matricák, hogy kampanyóló meg koppi???

Én tuti büszke lennék arra, hogy ez nekem épült és az építő nevére matricáznám.

Persze azokban az időkben ez nem volt annyira felkapott dolog mint manapság, akkor lehet "rajabb" volt egy koppi matricás váz

 

Pár éve lefényeztek nekem profi módon egy vázat, nagyon szép lett és mikor készült akkor lakkozás előtt mentem feltenni rá azokat a matricákat amiket gyártattam hozzá az eredetiek alapján. Semmi komoly márka vagy ilyesmi (ez volt a Cicli-B).

A srác kérdezte is, hogy annyira szép lett, nem akarok rá valami komolyabb márkát tenni? ráadásul azokat a matricákat polcról lehet kapni, gyártani se kell. Úgy tettem mint aki nem érti a kérdést :-)



#1362
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mivel meghajtás topikban nem érkezett válasz, ide is bemásolom :)

 

SRAM-os kérdés:

 

néznék új sort, 10s. 12-27 lenne pöpec, bár a sramból 12-28 is tökéletes (a 16t a varázsszó)

 

A PG-1050 és PG-1070 közt alig van különbség most árban. Tartósság-futásteljesítmény-minőség-tisztántarthatóságban hogy viszonyulnak egymáshoz?



#1363
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Jaja, ha a stucni alatt van torony, az sokkal jobb... :D
(Hosszabb nyakkal könnyebb később eladni.)

25 mm körül maximalizálnám a stucni alatti távtartót, de, ha a stucni fölött van nagyobb mennyiségű, az tud érdekesen kinézni.

 

Nekem mondták h vágassak a nyakból. NO WAY. Azért lett ráhegesztve a toldás, hogy nagyobb mozgástér legyen, ne csak 5mm. Nem vágatom le, mert akkor kb. "fölösleges" volt odaheszteni :)

 

bár a vásárolt menetes villával butaságot csináltam: optimistán a 210 mm-es menetes nyakból készített a "bót" 265mm-es ahead nyakat.

 

Aztán eladtam a villát egy fószernek, aki 48-as vázba használja :D


Vejne módosította - 2018. szeptember 02. - 11:31

  • donciccio kedveli ezt

#1364
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás
Jaja, ha a stucni alatt van torony, az sokkal jobb... :D
(Hosszabb nyakkal könnyebb később eladni.)
  • Feri84 kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1365
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igen, nálam is ez vezérelt. Pl. 17 fokos kormányszár-20mm hézagoló alatta, 10 felette: még így is kb. 7mm-rel lentebb került a stucni, mint 6 fokosnál spacer nélkül, de ott meg ugyebár minden távtartó a kormányszár FELETT volt..

 

Az. Meredek kis szatyorakasztó :) 

 

ha gyors számítás-összehasonlítás kell, továbbra is jó hivatkozás:

 

http://yojimg.net/bi..._tools/stem.php



#1366
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével. 

 

ez a menetes stücnik idejéből maradt itt, azoknak a teteje párhuzamos a felsőcsővel

 

ez most is produkálható lenne egy 17 fokossal, de akkor - ugyanolyan kormánypozihoz - kellene néhány távtartó a stücni alá, vagy így nézne ki alátét nélkül

 

 http://www.kepfeltol...ame=953gios.jpg (zölddel)

inkább a stucni alatt legyen távtartó,mint felette. sose értem meg,h miért jó egy világító tornyot építeni a stucni fölé. amúgy balesetveszélyes is. 

 

van egy frankó acél vázad,jó alkatrészek,jó alap lenne egy baromi szép bringához,és tönkre van vágva ilyen marhaságokkal. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1367
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével. 

 

ez a menetes stücnik idejéből maradt itt, azoknak a teteje párhuzamos a felsőcsővel

 

ez most is produkálható lenne egy 17 fokossal, de akkor - ugyanolyan kormánypozihoz - kellene néhány távtartó a stücni alá, vagy így nézne ki alátét nélkül

 

 http://www.kepfeltol...ame=953gios.jpg (zölddel)


vittore30 módosította - 2018. szeptember 01. - 13:01


#1368
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.ebay.com...872.m2749.l2649

 

ilyen villát vettem egy ismerősömnek, majd megkérdezem, mi a benyomása róla. Igen, nehéznek látszik a 490 gramm, de, mostani karbon villák közt is van számos 420-440 gramm körüli, és, főleg egy amúgy is kolbász colos villánál inkább legyen túlépített a történet :)

 

Ennyiért egész korrekt, ki nem állhatom, mikor okosítják egymást a tour fórumon, hogy "már nem lehet colos karbonvillát kapni", meg "csak drágán van columbus vagy ritchey" és hasonló tévhitek-hazugságok (ie.: nem lehet olaszmenetes középcsapágyat vásárolni, sőt, már colos menetes fejcsapágy sem létezik, stucnit el lehet felejteni, etcetcetc) 

 

Oké, "retróvonal", de pl. egy ilyen villa tök új életet tud adni egy megszeretett, sokat használt-látott acélkecskének.

 

Azért vennék szívesen abból az Aerycs kerékből, de a 40 euros futárdíj engem seggre ültetett. Valahogy megoldom a bypasst, mert ez röhej. Még értelme sem lenne aerolite-tal venni, aerocomppal 50 grammal nehezebb, de robusztusabb. Bár a 68 kilómhoz nagy jelentőségenincs, de szvsz itthon inkább legyen túlbiztosított a kerék.


Vejne módosította - 2018. szeptember 01. - 10:00

  • donciccio kedveli ezt

#1369
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

 

On:

A keonak szerintem a magassága ("stack height") is alacsonyabb. Egyszer utána nézek már, mekkora különbségek lehetnek egyes pedálrendszerek és cipők stackjei közt. A pedál elég érzékeny pont tud lenni, mert egyrészt a komfortot nagymértékben befolyásolhatja, főleg hosszú távon. Másrészt meg forgatott tömeg, ahol tényleg nem rossz, ha pár száz grammot lekap az ember :)

 

 

a delta,és a keo közt,ah jól emlékszem 5 mm van. azt hiszem ennyit mértem annak idején. a régi time pedáloknál volt a legkisebb távolság a talp,és a tengely közt,emlékeim szerint.


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1370
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

hova lett az itm villa?  :o ez a másik villa nem nagyon illik a vázba. vagy magas,vagy más az utánfutása,de vlmi nem tetszik rajta. 

én is egyetértek azzal,h azt a delta pedált már nyugdíjazni kellene. elég olcsón át lehet állni pl a keo kompatibilis pedálokra. komoly súlynyereség lenne ezt a deltát lecserélni.

már évekkel ezelőtt eladtam. ez a synapse ugyanaz méretben, rake is, csak hát több mint 200 grammal könnyebb. csere után fel se tűnt hogy valami másképp lenne

 

 

igen, mtrx felni

 

delta: 338 gramm, műfajában az egyik legkönnyebb. nagyon hozzám nőtt, ráadásul életében egyszer sem recsegett , nyekergett. tengelyt kellett az egyikben cserélni, ennyi volt baja eddig, és jó széles


vittore30 módosította - 2018. szeptember 01. - 09:48

  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#1371
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

még az offhoz:

 

nem a testkompozícióra, hanem a pszichére-elmére tud nagyon negatívan befolyásoló lenni a történet :) Bizonyos szempontból a testtömegre, zsírmennyiségre még jó hatással is van, mint természetes DPP-4 gátlók. 

 

On:

A keonak szerintem a magassága ("stack height") is alacsonyabb. Egyszer utána nézek már, mekkora különbségek lehetnek egyes pedálrendszerek és cipők stackjei közt. A pedál elég érzékeny pont tud lenni, mert egyrészt a komfortot nagymértékben befolyásolhatja, főleg hosszú távon. Másrészt meg forgatott tömeg, ahol tényleg nem rossz, ha pár száz grammot lekap az ember :)

 

Amúgy az első felni milyen? Messziről Matrixnak látszik :o Én egyébként vennék 17 fokos stucnit, az mutatna nagyon csinin a párhuzamos-vízszintességével. Meg egy olyan nyeregcsövet, ami két egymás mögötti csavaros. Pl. egy szép 25.4-es alis karbont, aztán POM hézagolóval menne beépítésre :) (80-90mm hosszú POM nyeregcső-szűkítő? hmm)

 

Most tervezek pár fejcsapágy-hézagolót kicserélni POM-ra, annyira bejött ez a plasztik-történet :)

 

Amúgy Kurtzék építenek még? 


Vejne módosította - 2018. szeptember 01. - 09:46

  • donciccio kedveli ezt

#1372
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

ha már úgyis columbus zona nap van:-)

 

 http://www.kepfeltol...611IMG_0368.jpg

hova lett az itm villa?  :o ez a másik villa nem nagyon illik a vázba. vagy magas,vagy más az utánfutása,de vlmi nem tetszik rajta. 

én is egyetértek azzal,h azt a delta pedált már nyugdíjazni kellene. elég olcsón át lehet állni pl a keo kompatibilis pedálokra. komoly súlynyereség lenne ezt a deltát lecserélni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1373
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

 

 

Fogalmam sincs, a dél-amerikai őslakosokról kb. annyi jut eszembe, hogy a Dopamin D4-es receptor 7R variánsa lényegesen magasabb előfordulású, mint más földrajzi régióban-egyéb etnikumokban. Amúgy mondom, nincs bajom a gabonákkal, de mégis.. :)

 

https://www.ncbi.nlm...um-10-00130.pdf

 

már unalomig citáltam ezt, mert tény: így kell(ene) írni közérthetően, zsargonmentesen, az "érdeklődőknek", és nem a szakbarbároknak :) Hűű, amúgy tényleg jól komponált.

Ezzel a témát-offot befejeztem :) Inkább linkelgetek majd pár vázat v kerékszettet, ami "felkeltheti az érdeklődésem" :)

 

 

még mindig ehhez az off részhez. láttam egy ismeretterjesztő műsort,és ott is felhozták példának egy dél-amerikai őslakos csoportot. ők sok gabona félét esznek,de a hegyek közt,ahol élnek futva közlekednek. már aki nem költözött be a városokba. akik most is futva tesznek meg komoly távokat,magas tengerszint feletti magasságon,azok így ránézésre is jó formában vannak. a városiasodott őslakóknál viszont komoly elhízások tapasztalhatók. persze minden vonzatával együtt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1374
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Az alföldre minek egyáltalán elsőváltó, ráadásul 2018-ban? :DDD

 

 

 

És az dél-amerikai dzsungelekben élő, még ki nem halt, vagy már kihalt, asszimilált törzseknél mennyi gabona félét ehettek? Mert nem nőttek túl nagyra.

Mert a 39-15 vagy 39-16 az egy bitang jó adalék 

 

Fogalmam sincs, a dél-amerikai őslakosokról kb. annyi jut eszembe, hogy a Dopamin D4-es receptor 7R variánsa lényegesen magasabb előfordulású, mint más földrajzi régióban-egyéb etnikumokban. Amúgy mondom, nincs bajom a gabonákkal, de mégis.. :)

 

https://www.ncbi.nlm...um-10-00130.pdf

 

már unalomig citáltam ezt, mert tény: így kell(ene) írni közérthetően, zsargonmentesen, az "érdeklődőknek", és nem a szakbarbároknak :) Hűű, amúgy tényleg jól komponált.

Ezzel a témát-offot befejeztem :) Inkább linkelgetek majd pár vázat v kerékszettet, ami "felkeltheti az érdeklődésem" :)

 

https://www.aerycs-s...-sl-c-aero.html végre ismét van raktáron! Csak a 40 euros futárdíjat nem egészen értem DPD-vel, mikor német magánszemély DHL-el 15-20 euro korul elküld egy kerékszettet. Bánatba a DPD-vel amúgy is.. 

 

@Vittore: az a szünapszisz vella nagyon (el)üt onnan :) mondjuk nekem ez a felemás felni, ótvar ricsi cső meg itm mantis, ami nem is párhuzamos a felsőcsővel, kicsit szúrja a szemem, nomeg a delta pedál.. hmm (igen, most szándékosan kötekszem, de igazából nekem tényleg nem tetszik : ) )


Vejne módosította - 2018. augusztus 31. - 19:16


#1375
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

ha már úgyis columbus zona nap van:-)

 

 http://www.kepfeltol...611IMG_0368.jpg

 

 


  • petter78, donciccio és Vejne kedveli ezt

#1376
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Jó kiállású ménes!

 

Egyébként gondolkoztam, hogy ideje lenne majd a coralt lecserélni. Mióta nálam van, már átléptem az 50k-s határt vele, és általánosságban jó, kedvelem, de amennyit össze-szptam az átdobóval pl. évekig... :)

 

Konzolos volt, és kb. lehetetlen volt beállítani párhuzamosra a gennyt, mert, ha húztad a rögzítőcsavart, "beállt ferdére". Utána meg a konzol felpuhulhatott, vagy hasonló, mert váltáskor összesen 4! alkalommal hajlott el a konzol, szinte beállt keresztbe az egész apparátus :)

 

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

Mellesleg abból a KREX cuccból Donnak is van egy :)

a télimen van krex bilincs. :D 

 

ez a bringa meg hiába jó kiállású,attól még a bianchi-hoz képest a kanyarban sincs. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1377
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

 

Az alföldre minek egyáltalán elsőváltó, ráadásul 2018-ban? :DDD

 

 

 

Annyi biztos, ha van bűn, amit a búzának-gabonának nem fogok megbocsájtani, az a homo sapiens anthropometriai adataira tett negatív befolyás (nagymértékben csökkent átlagos testmagasság, izomtömeg, csonttömeg, csontsűrűség, agyméret) Ja, igen. 

 

 

És az dél-amerikai dzsungelekben élő, még ki nem halt, vagy már kihalt, asszimilált törzseknél mennyi gabona félét ehettek? Mert nem nőttek túl nagyra.


  • Kisherceg kedveli ezt

#1378
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Jó kiállású ménes!

 

Egyébként gondolkoztam, hogy ideje lenne majd a coralt lecserélni. Mióta nálam van, már átléptem az 50k-s határt vele, és általánosságban jó, kedvelem, de amennyit össze-szptam az átdobóval pl. évekig... :) 

 

Konzolos volt, és kb. lehetetlen volt beállítani párhuzamosra a gennyt, mert, ha húztad a rögzítőcsavart, "beállt ferdére". Utána meg a konzol felpuhulhatott, vagy hasonló, mert váltáskor összesen 4! alkalommal hajlott el a konzol, szinte beállt keresztbe az egész apparátus :)

 

Leflexeltettem a konzolt a bánatba, egy KREX fantázianevű adapter került fel, ezzel hibátlan, és még én is pillanatok alatt beállítom a megfelelő szögbe-magasságba, a konzol ívével pont átfed-egybeesik az átdobó rögzítési pontja. Nagyon bejött ez a konzolos váltó adapter.

 

Mellesleg abból a KREX cuccból Donnak is van egy :)


  • donciccio kedveli ezt

#1379
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

tn_3_6385.jpg

tn_35_2855.jpg

 

van ez a vázam. 2000-ben csináltattam a pap kerékpárnál. reynolds 531-es csövekből készült. most nem tudom melyikből,de viszonylag könnyű,és nagyon kényelmes. elég rugalmas egy darab. a villa slx csövekből van. festés függő a tömege,mert volt 1800 gramm alatt is kicsivel,meg fölötte is. ez 52-es c-c. amikor elmentem megrendelni,akkor megmutatták a csőszettet. 0,7-0,5-ös falvastagsága van. viszont ezt csak forrasztani lehet. nem bírja a hőterhelést. 


  • petter78 és Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1380
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Nekem 2 acélvázról vannak pontos adataim, ez egyik kb. ez a méret, a másik egyel nagyobb

mindkettő muffolt, íme az adatok:

Cicli-b Mannesmann 25CrMo4 húzott, de nem "butted" csöves 57-es: váz festve kormánycsapi csészével 2220g - 1991 körüli

Gazelle champion mondial Reynolds 531 (vagy 531c) 58-as festve kormánycsapi csészével - 2136g - 1984 ből!!!

 

ezzel szemben ez egy modern, húzott és "butted" csőből lévő váz hegesztve, csak a hátsó papucs van muffolva. Van rajta csomagtartó szem az igaz, de ettől eltekintve semmi sallang. Szóval modern acél alapanyag, modern technológia és 2145g az 55-ös...

Most látom csak, hogy maga a Zonda cső alapanyaga is 25CrMo4...a jó öreg.

 

Na erre mondom én, hogy meglepő.

 

Nem azt mondom, hogy ez a váz nem jobb mint a régiek, valszeg merevebb mint a muffos cuccok, de súlyelőnye nincs. Ja és nem tárcsás és sima ejtőpapucsos.

 

az 531-es villám jó hosszú nyakkal nekem is 650g, na ez meg a másik fele...

 

Don: a te vázad meg "gyerekméret" :-) szóval itt az sokat számít.

53-as c-t. nem olyan kicsi. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A