Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#7321
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....3-l262041.html#

 

pár hete említette, hogy lesz egy ilyenje 195 körül 105-tel, da7700-es agszettre fűzött kerékszettel. 

 

Múlt hét végén anyámnak mutogatta is, sajna én pont nem arra voltam :D

 

Kérdés: ez a váz, mennyire örvend jó hírnévnek, mennyire jó ez a hibrid alu-karbon vázmegoldás, kb. milyen évjáratú lehet a cucc? :) A Revomagon volt cikk egy hasonló "öszvérről", de az a SystemSix, nem Six13.  Ami érdekelne még, hogy a hajtókar mennyire számít eltalált-rendszerintegrált konstrukciónak. 

 

Mivel az eladó akár vázcsereberébe is belemenne.. S tényleg nagyon szép a cucc.. :)


Vejne módosította - 2014. november 24. - 19:45


#7322
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Azon és a DA-n is üregeltek a tányérok, nem? : ) Szép szeletőszett

 

Azon és a DA-n is üregeltek a tányérok, nem? : ) Szép szeletőszett

Igen, de ki tudja mit ügyeskedett a DA tányérokkal a shimano. Az ultegra tányérjai bármelyik normál hajtóműre jók és az ultegrára is jó bármelyik normál tányér, de mindkét esetben elég hülyén néz ki.



A sebesség mindent megold.

 


#7323
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Elgondolkoztam rajta. :) Csak az a kérdés, hogy jó-e a 6700-es ultegra hajtóművemre.

Azon és a DA-n is üregeltek a tányérok, nem? : ) Szép szeletőszett



#7324
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

MJani és a többi favágó figyelmébe: http://apro.bikemag....em-l262191.html  :D

Elgondolkoztam rajta. :) Csak az a kérdés, hogy jó-e a 6700-es ultegra hajtóművemre.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#7325
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

ez még az előző hsz-hez tartozik. :)

 

elnézést a képek minőségéért,de talán a neten jobbak is vannak róla. :) hogy miért is érdekes ez az agy? ez egy nagyon király mtb szett része volt a 90-es években. ez volt mondjuk az xtr megfelelője a suntournak. a wtb céggel együtt fejlesztették,és emiatt van rajta zsírzó furat. ez egy baromi jó ötlet sztem,mert így nagyon kicsi esély van rá,h tönkremenjen az idők során. monszun után benyomsz neki egy kis zsírt,kinyomja a koszosat az új,és kész. ennyi volt a karbantartás. :) még a bringából sem kell kiszedni,ha vlki nagyon lusta. ami még érdekes,h egy tök átlagos,kónuszos agyhoz való tengely van benne. szóval,ha vlki kicsit faragni akar a tömegéből,akkor cserélheti titánra. a képen látszik,h nem egy könnyű darab. ez van. viszont addig biztos rendben működik,ameddig az agyperem el nem reped.  

ennyit az agyról. a projekt a következő lesz: a múltkori kerékfűzésből megmaradt egy pótkerék. ebben egy baromi régi campa stratos agy van. ezt fogom nyugdíjazni. a felni (FIR),és a küllő (alpina) marad. 

van ilyen aggyal szerelt kerekem,nekem egy rigida dp18-ba van küllőzve,szinte elpusztithatatlan(valaha ez volt a versenykerekem)  :D


  • donciccio kedveli ezt

#7326
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

MJani és a többi favágó figyelmébe: http://apro.bikemag....em-l262191.html  :D



#7327
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

átfutottam amúgy a 96-99 közti campag pótalkatrész-katalógusokat. Szerintem, a 96-os hátsó agyhoz a 97-98-as Veloce-Athena, de még a 97-es Chorus vonal kazettatestje-tengelye is passzol. "szemre", nomeg sokszor még az alkatrészkód is ugyanaz. 

 

Nem lenne rossz találni egy repedt peremű, vagy más által kukára ítélt 97-es Athena agyat pl...  attól nem változik semmi, de eladhatóbbá tesz egy kerékszettet, ha úgy tudod hirdetni, hogy 8 illetve 9-10-11s kompatibilis kazettatested is van hozzá :)


Vejne módosította - 2014. november 23. - 10:09


#7328
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

ez még az előző hsz-hez tartozik. :)

 

elnézést a képek minőségéért,de talán a neten jobbak is vannak róla. :) hogy miért is érdekes ez az agy? ez egy nagyon király mtb szett része volt a 90-es években. ez volt mondjuk az xtr megfelelője a suntournak. a wtb céggel együtt fejlesztették,és emiatt van rajta zsírzó furat. ez egy baromi jó ötlet sztem,mert így nagyon kicsi esély van rá,h tönkremenjen az idők során. monszun után benyomsz neki egy kis zsírt,kinyomja a koszosat az új,és kész. ennyi volt a karbantartás. :) még a bringából sem kell kiszedni,ha vlki nagyon lusta. ami még érdekes,h egy tök átlagos,kónuszos agyhoz való tengely van benne. szóval,ha vlki kicsit faragni akar a tömegéből,akkor cserélheti titánra. a képen látszik,h nem egy könnyű darab. ez van. viszont addig biztos rendben működik,ameddig az agyperem el nem reped.  

ennyit az agyról. a projekt a következő lesz: a múltkori kerékfűzésből megmaradt egy pótkerék. ebben egy baromi régi campa stratos agy van. ezt fogom nyugdíjazni. a felni (FIR),és a küllő (alpina) marad. 


  • Vejne és SerpaPerec kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7329
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

egy újabb kerék projekt,és egy kis agyalás következik részemről. :) a téli bringám kapcsán az egyik célom az volt,h ne legyen benne kónuszos agy. egyrészről a tél nem tesz nekik jót,másrészről hiába kedvelem ezt a fajta csapágyazást,a tömítettsége az olcsóbb agyaknak nem vlmi fényes. miután téli bringáról van szó nem szerettem volna túl sokat költeni a dologra,így a record,dura ace agyak kiestek hamar a válogatásnál. ezeknek nagyon jó a szigetelése sztem. így maradnak az iparis agyak. ezek kevésbé érzékenyek a koszra,és néhány ezer forintból fel lehet újítani őket.

tegnap sikerült hozzájutnom egy suntour xc pro első agyhoz,így ezzel kiválthatom a kónuszos megoldást az első kerekemnél. íme,erről lenne szó:

20141123_063306_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20141123_064427_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7330
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Láttam már talpbetéten ilyen feliratot, hogy US 10-11, ráadásul drága márkánál. Tehát két méretben is ugyanaz a betét van.

Ezek méretek a láb méretének egy dimenzióját jelölik, míg egy lábnak általában három van.

sajnos ott még nem tartok,h méretre készített bringás cipőm legyen. :) az a bajom a sidi-vel,h baromi drága. ezért vettem használtat. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7331
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

A cipok talpvastagsaga elter annyiban hogy nyeregmagassagot kell allitani?

miután a speci egy érdekes "állatfaj",a döntött talpa miatt,én is gondolkoztam ezen. aztán összemértem őket,és nem volt különbség a külső talpélnél. a belső más kérdés,mert ott látszott,h magasabb a speci. egyenlőre maradt a nyereg magasság. majd meglátom milyen lesz.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7332
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

sikerült hozzá jutnom egy régebbi,használt sidi cipőhöz. 42-es a mérete. azt hittem,h keskeny lesz,de szerencsére nem. tényleg kényelmesnek tűnik,de sajna még nem tudtam letesztelni. ugye van nekem egy speci cipőm is. az 41-es. a próbára úgy mentem,h nálam volt a talpbetétje,úgyhogy az volt az első,h összehasonlítottam őket. érdekes,mert mm-re egyeznek. szóval azt magyarázza el nekem vlki,h mikor lesz egységes a cipő méretezés a földön? :D ezzel a sidi-vel kipipáltam megint egy dolgot a bakancslistámról. :)

Láttam már talpbetéten ilyen feliratot, hogy US 10-11, ráadásul drága márkánál. Tehát két méretben is ugyanaz a betét van.

Ezek méretek a láb méretének egy dimenzióját jelölik, míg egy lábnak általában három van.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#7333
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
A cipok talpvastagsaga elter annyiban hogy nyeregmagassagot kell allitani?

#7334
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

sikerült hozzá jutnom egy régebbi,használt sidi cipőhöz. 42-es a mérete. azt hittem,h keskeny lesz,de szerencsére nem. tényleg kényelmesnek tűnik,de sajna még nem tudtam letesztelni. ugye van nekem egy speci cipőm is. az 41-es. a próbára úgy mentem,h nálam volt a talpbetétje,úgyhogy az volt az első,h összehasonlítottam őket. érdekes,mert mm-re egyeznek. szóval azt magyarázza el nekem vlki,h mikor lesz egységes a cipő méretezés a földön? :D ezzel a sidi-vel kipipáltam megint egy dolgot a bakancslistámról. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7335
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Miért lenne használhatatlan a 11-32-es sor 50-34-es tálak mellé? Nekem 48-34-es tálakkal is használható...

upsz, sajna megint magamból indultam ki. :) errefelé hegy nincs, ellenben síkon a legjobb, ha 1esével emelkedik az a sor. főleg nekem, mert elég gyengusz vagyok, s szeretem, ha finom az osztás.


Vejne módosította - 2014. november 22. - 19:33


#7336
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

http://www.planetx.c...-apex-road-bike  ez most szállítással is kijön 712 euróra. Amire vigyázz: 

 

sor: 11-32, MI? 50-34 mellé totál használhatatlan.. :(

Gumik: "rigid". Majd elkopik. :)

Pedál: nincs, de mindegy. Van másik bringád, és a ML-Sc. féle HC-outisokon kívül senki sem fog kiröhögni, ha spd pedállal hajtasz országúton.

Miért lenne használhatatlan a 11-32-es sor 50-34-es tálak mellé? Nekem 48-34-es tálakkal is használható...



#7337
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Annyi sajnos nem fog beleférni . Max 230 esetleg. Sajnos valahol meg kell húznom a határt mert vannak más költségek is. Nem a bringa drága hanem a mi fizetésünk kevés 

http://www.planetx.c...-apex-road-bike  ez most szállítással is kijön 712 euróra. Amire vigyázz: 

 

sor: 11-32, MI? 50-34 mellé totál használhatatlan.. :(

Gumik: "rigid". Majd elkopik. :)

Pedál: nincs, de mindegy. Van másik bringád, és a ML-Sc. féle HC-outisokon kívül senki sem fog kiröhögni, ha spd pedállal hajtasz országúton.



#7338
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT  ezt néztem pár napja, nem ment rá licsit, újralistázta. gondolom, az "ulterga" segít, hogy ne találják meg a vevők.. :)

 

Bár most vettem új rugót-gyűrűt a campy váltókarba, ezzel elvileg 30ezer kilit el kell futnia "ropogósan". ELég jól is váltott, amíg át nem estem rajta kitörve a hüvelykváltógombot, ami lehet,hogy sértette belül a gyűrűt. A 2009 előtti campy váltókarok közül a N-QS-es nem iszképes darabok szerencsére két 800 ft-os rugóval meg egy 900 ft-os gyűrűvel felújíthatóak. 

 

A hátsó váltó holtjátéka meg még nem létezik, nem kotyog semerre sem. Egyszerűen ez az ultegra 6600-ás ötlet csak onnan jött, hogy megláttam, milyen vicc árakon szórják a szett darabjait mostanság. Tkp. lassan 100ezerért komplett ultegrás 6600os gépet lehet vásárolni..Bár bevallom érzékenyen.. Annyiszor írtam le régebben, hogy nem tetszik a hajtókarja a szettnek, hogy idő közben megszerettem ezt a generációt formára, és egy sötétszürke Ultegra SL hajtás, vagy akár 78-as DA kifejezetten díszesnek hatna a barnára oxidálódott Mirázs után :)


Vejne módosította - 2014. november 22. - 06:47


#7339
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Hát szerintem ha kitudja milyen és mennyit futott 6600-as váltás és fék szettet kapsz 45-50 körül, akkor már jobb ajánlat ennél kb. ugyanennyiért a zsírúj, dobozos 10-es 105 mert az egyszerűen jobban működik. De a 6700-es ultegra is megáll 70-80 körül. Én pl. azért váltottam csak mert 30.000 km után már nem volt annyira kattanós a váltás, szóval számít, hogy mennyit futott cuccokról van szó. Másrészt az újabb generációnak vannak egyéb előnyei is, pl az állítható fékkar távolság, amit az tud csak igazán értékelni akinek okozott már fejtörést az, hogy akkor most kényelmesre lövi-e be a fékváltókart vagy olyanra, ahol alsó fogásból eléri rendesen a fékkart. Ezeknél az újabb szetteknél nincs ilyen gond. Érdekes, de érzésre nekem ezek az új fékváltók hosszabbak, a régin a felső hajlat szerintem közelebb volt, ezért kb ugyanolyan fékváltó beállítást én hosszabbnak érzek az újabbaknál.

A kidolgozás minősége és az ergonómia szerintem nem lett jobb az újabb generációkkal. az újabbak nekem baltával faragottak egy régi 10-es Duar ace-Ultegra-105 után. Az újabbaknál a mechanika alulról gyakorlatilag védtelen, de ezzel állítólag nincs gond. Könnyebb is befújni ide néha ezt-azt (WD40, aztán zsírspray évente 1szer).

Az meg, hogy nincs előttem a váltóbowden... Addig nem zavart ameddig volt, de most már zavarna ha lenne újra.

 

a komplett új 11-es szett meg számomra nem alternatíva mert tele vagyok 10-es dolgokkal amiket lehasználok ameddig megvannak. 11-es szettet majd új bringával fogok venni, kerékkel, mert ott az is fontos a széles sor miatt (bár pont 11 kompatibilis a kerekem, de azon is látszanak már a km-ek) Ezt a befektetést nekem még pont megérte ez a szett, ezzel még elvagyok egy ideig aztán mindenből új jön



#7340
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Pont reggel akartam feldobni a fékezés témát, tegnap került szóba egy ismerősömmel diskurálva, s szerinte nem igaz ez a más bowdenhúzás, pedig eddig mindenkitől ezt hallottam-láttam. :)

 

Egyébként 6600-os fékváltókar-váltó-fékszett akár 45-46 ezer ft körül is beszerezhető (tényleg..) így a nagy olcsóságban nem mindenkinek olyan csábító a 6700-es vonal, bár, a fékváltókarja tényleg szebb. :)

 

Ami most nekem "aktuális", hogy vajon egy golyóscsapágyas mechanikájú, hátul egyforgáspontos szkeleton fékszett mennyivel "jobban adagolható", mint a "kőékkétforgáspontos-digitális" campy. 

 

Talán kiderül, talán nem. 

 

Amúgy, ha a shimanonál ilyen szintű a rendszerintegráció, kíváncsi vagyok, mennyire lehet rossz az összhatás egy sram vagy tektro, netán "ultrablingylichtgewichty" patkókkal. 

 

És még egy sarkallatos pont, a bowdenezés, amiből egy ismerős nagyon tukmálja nekem a teflonos-1800 ft-os nagyonsíkos fékbowdent. Valakinek közvetlen összehasonlítási tapasztalata hagyományos rozsdamentes fékbowden és teflonbevonatú fékbowden közt?


Vejne módosította - 2014. november 21. - 19:57