Talan ezzel meg latvanyosabb lenne irni...
Nevetseges, hogy egymast szopatjatok a szinekkel.
ave módosította - 2015. január 05. - 17:41
Talan ezzel meg latvanyosabb lenne irni...
Nevetseges, hogy egymast szopatjatok a szinekkel.
ave módosította - 2015. január 05. - 17:41
Nézegetem a cx bringákat, de elbizonytalanodtam.
Gyorszár vs tárcsafék. Főleg az első keréknél. Látom sok gyártónál, hogy megváltoztatták a papucsot oly módon, hogy előrébb vitték a nyílást. Így jobban megtámasztja a tengelyt a fékezéskor. Pont ki akar mozdulni a tengely a papucsból az eredő erők hatására. Hátul, ha a két villa között van a féknyereg, akkor pont bent tartó erő hat a tengelyre.
Itt jönnek képbe a még csak feltünedező átütő tengelyek. Főként elöl alkalmazza már néhány gyártó.
Állatság vagy érdemes átütőset választani? Valós veszély? Gondolom nem minden méteren ugrálnak ki a kerekek a bringákból:)
Hány kiló vagy?
szorozd meg 7-el, és megkapod mekkora erő nyomja rá a papucsot a tengelyre fékezéskor.
a 120-as? tárcsán ébredő nyomaték a közelében sincs.
erről kár beszélni.
jó ez a szürke csak kár hogy kifolyik a szemem...
Flickr
Közel egy évtizedig, amíg nem lett divat az átütőtengely, a montikon a tárcsaféket mindenki biztonságban használta gyorszáras kerekekkel, anélkül hogy bárki is elhagyta volna.
Egy hónapig volt Deore tárcsás bringám gyorszáras még három éve. Én sem hagytam el a kereket:) Köszönöm a megerősítést!
Nézegetem a cx bringákat, de elbizonytalanodtam.
Gyorszár vs tárcsafék. Főleg az első keréknél. Látom sok gyártónál, hogy megváltoztatták a papucsot oly módon, hogy előrébb vitték a nyílást. Így jobban megtámasztja a tengelyt a fékezéskor. Pont ki akar mozdulni a tengely a papucsból az eredő erők hatására. Hátul, ha a két villa között van a féknyereg, akkor pont bent tartó erő hat a tengelyre.
Itt jönnek képbe a még csak feltünedező átütő tengelyek. Főként elöl alkalmazza már néhány gyártó.
Állatság vagy érdemes átütőset választani? Valós veszély? Gondolom nem minden méteren ugrálnak ki a kerekek a bringákból:)
Közel egy évtizedig, amíg nem lett divat az átütőtengely, a montikon a tárcsaféket mindenki biztonságban használta gyorszáras kerekekkel, anélkül hogy bárki is elhagyta volna.
A sebesség mindent megold.
Nézegetem a cx bringákat, de elbizonytalanodtam.
Gyorszár vs tárcsafék. Főleg az első keréknél. Látom sok gyártónál, hogy megváltoztatták a papucsot oly módon, hogy előrébb vitték a nyílást. Így jobban megtámasztja a tengelyt a fékezéskor. Pont ki akar mozdulni a tengely a papucsból az eredő erők hatására. Hátul, ha a két villa között van a féknyereg, akkor pont bent tartó erő hat a tengelyre.
Itt jönnek képbe a még csak feltünedező átütő tengelyek. Főként elöl alkalmazza már néhány gyártó.
Állatság vagy érdemes átütőset választani? Valós veszély? Gondolom nem minden méteren ugrálnak ki a kerekek a bringákból:)
Érdekesség: megnéztem a campagnolo robbantott ábrás leírásokat a 2010-es Veloce-Centaur-Athena váltókarokhoz. MINDEGYIK golyóscsapágyas. Természetesen a Chorus-Record-SR is.
2011: Nem elég, hogy az Athena-Veloce-Centaur is elvesztette a finom golyóscsapágyazást, de még mellé behozták a powershiftet. Nice.
Azt, hogy a 2008-as Centaur Szkeleton féket 2009-ben már Chorusként adták el (kis túlzással), még megemésztem. De, hogy miért vették el a felső kategóriás kialakítást az olcsó fékváltókarjaikból, az rejtély. ![]()
Ami pozitívum: a 2015-ös Veloce-Athena váltókarok kioldógombja nagyon jól sikerült. EPS-szerű, jól elérhető. Hmm
mindegy, azt hiszem, megtartom a saját 10s 2010-es Veloce karjaimat. Az ilyen "keveset gyártottunk, low-end, de jól mukodik" dolgok lehetnek később keresettek is (ld. St-a410)
Vejne módosította - 2015. január 02. - 20:42
arra tényleg jó lehet. ![]()
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Mivel a képleírásban az van, hogy felcsatolható sárvédőrögzítő, ezért gondolom, az.
Mivel a képleírásban a "clever" szó szerepel, s UK oldalon lett közzétéve, így 100%, hogy egy használható sárvédő-rögzítési lehetőség.
![]()
Gaboca1 ; )
Vejne módosította - 2015. január 02. - 09:18
az az oda gumipókozott fékhíd vajon milyen célt szolgál?
Sárvédő felfogatás...?
az az oda gumipókozott fékhíd vajon milyen célt szolgál?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://www.bikeradar...-pricing-41995/
ezeket is nézegettem, de a műanyag-105-ös ára a 800k-val odaszúrt a szememnek.
Értem én, hogy GT meg átütőtengely, meg krabon és idrós diszkek, de 800 az sok érte, nem? ![]()
a láncvilla 430mm, szóval jó hosszú, 35-ös gumi még elfér, meg komfortosabb a karbon, de itt a kancsóra szavaznék.
Vejne módosította - 2015. január 02. - 08:44
Üdv és BÚÉK!
Már legalább két éve rágódom egy CX bringa vételén. A két megelégedéssel használt Cannondale bringa mellé ismét tőlük vennék egy CX gépet. Most újat. Pénz meglett nagy nehezen rá.
http://www.cannondal...aadx-disc-5-105 ~400-450k
http://www.cannondal...sram-rival-disc ~540-600k
http://www.cannondal...sram-rival-disc ~800-830k
- Sram Rival hidrós fékkel vagy Shimano 105 mechanikussal? Egyikkel sincs komolyabb tapasztalatom. Campagnolo van az országútin. A 105-höz megvéve a hidrós féket árban ugyanott vagyok, mint a Sram Rival szettes géppel.
- Megér a SuperX műanyag váz 200k-t pluszban a CAADX-hez képest? A karbonról nagyon áradoznak de az alut is nagyon jónak írják. Megbízhatóság a két techológia között?
- Van egy olyan gondolatom, hogy túrára is be lehetne fogni a jövőben. Bár erre nem biztos, hogy egy hasalós CX a legalkalmasabb.
Nem vagyok erős, nem versenyzek és nem sz@rom a pénzt sajnos. Ellenben imádok bringázni és szeretem a finom cuccokat. Inkább legyen kevés de jó. Nem cserélem évente a dolgaimat. Hosszú távra tervezek.
A válaszokat előre is köszönöm!
én 1-es pont és megvenném a hidrós 105-öst,
2, műanyag meg ha más nem lényegesen komfortosabb mint az alu, -nekem ez szempont , nyilván nem mindenkinek számít-
3, ha műanyag, akkor eleve kizártuk, amúgy alkalmas lehetne. szerintem.
Üdv és BÚÉK!
Már legalább két éve rágódom egy CX bringa vételén. A két megelégedéssel használt Cannondale bringa mellé ismét tőlük vennék egy CX gépet. Most újat. Pénz meglett nagy nehezen rá.
http://www.cannondal...aadx-disc-5-105 ~400-450k
http://www.cannondal...sram-rival-disc ~540-600k
http://www.cannondal...sram-rival-disc ~800-830k
Nem vagyok erős, nem versenyzek és nem sz@rom a pénzt sajnos. Ellenben imádok bringázni és szeretem a finom cuccokat. Inkább legyen kevés de jó. Nem cserélem évente a dolgaimat. Hosszú távra tervezek.
A válaszokat előre is köszönöm!
http://www.portfolio...p2-20141231.png
Eddig is óriási kedvencem volt a péntek+kerékpár+2-es út. kíváncsi vagyok, a péntek délutáni "rohanjunk a telekre" játék hoz -e még több dürhőt a régi 2-esre.
ezek után tényleg felejtős lesz a 2-es út. ![]()
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://www.portfolio...p2-20141231.png
Eddig is óriási kedvencem volt a péntek+kerékpár+2-es út. kíváncsi vagyok, a péntek délutáni "rohanjunk a telekre" játék hoz -e még több dürhőt a régi 2-esre.
lezártam az évet. 3604 km lett. meg lehetett volna a 4000 is,de sajna december 14-én eltört a bokám. na mind1. ez van. új feladat. vlszínű februárban már el tudom kezdeni vlmilyen szinten a görgőzést.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Peter Luttenberger: örülők hogy megemlitetted, Barcelona után nekem ő egy példakép lett(ausztriában nem volt ismeretlen)
ha Induraint megnézed nem volt a versenysúlyánál,szerintem ő erre már teljesen kiégett,persze az olimpia időfutamát még megnyerte. Egyébként érdekes verseny volt,télleg egy új kor kezdete.
én csak a tv közvetítésekből "ismertem" Luttenbergert. az alapján már nem nagyon rúgott labdába ezután a tour után. az osztrák versenyeket nem követtem. én is azon a véleményen vagyok,h a 96-os tour után változtak meg nagyon a dolgok. még Pantani giro,tour duplája tudott még engem visszarántani a 96 előtti korszakhoz. aztán ez az egész nagyon megváltozott. ezután már nem is olyan lelkesedéssel néztem ezeket a versenyeket.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A