Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#7101
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Közel egy évtizedig, amíg nem lett divat az átütőtengely, a montikon a tárcsaféket mindenki biztonságban használta gyorszáras kerekekkel, anélkül hogy bárki is elhagyta volna.

Egy hónapig volt Deore tárcsás bringám gyorszáras még három éve. Én sem hagytam el a kereket:) Köszönöm a megerősítést!



#7102
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nézegetem a cx bringákat, de elbizonytalanodtam.

 

Gyorszár vs tárcsafék. Főleg az első keréknél. Látom sok gyártónál, hogy megváltoztatták a papucsot oly módon, hogy előrébb vitték a nyílást. Így jobban megtámasztja a tengelyt a fékezéskor. Pont ki akar mozdulni a tengely a papucsból az eredő erők hatására. Hátul, ha a két villa között van a féknyereg, akkor pont bent tartó erő hat a tengelyre.

 

Itt jönnek képbe a még csak feltünedező átütő tengelyek. Főként elöl alkalmazza már néhány gyártó.

 

Állatság vagy érdemes átütőset választani? Valós veszély? Gondolom nem minden méteren ugrálnak ki a kerekek a bringákból:)

Közel egy évtizedig, amíg nem lett divat az átütőtengely, a montikon a tárcsaféket mindenki biztonságban használta gyorszáras kerekekkel, anélkül hogy bárki is elhagyta volna.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#7103
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Nézegetem a cx bringákat, de elbizonytalanodtam.

 

Gyorszár vs tárcsafék. Főleg az első keréknél. Látom sok gyártónál, hogy megváltoztatták a papucsot oly módon, hogy előrébb vitték a nyílást. Így jobban megtámasztja a tengelyt a fékezéskor. Pont ki akar mozdulni a tengely a papucsból az eredő erők hatására. Hátul, ha a két villa között van a féknyereg, akkor pont bent tartó erő hat a tengelyre.

 

Itt jönnek képbe a még csak feltünedező átütő tengelyek. Főként elöl alkalmazza már néhány gyártó.

 

Állatság vagy érdemes átütőset választani? Valós veszély? Gondolom nem minden méteren ugrálnak ki a kerekek a bringákból:)



#7104
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.262 hozzászólás

JNklfSa.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7105
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Érdekesség: megnéztem a campagnolo robbantott ábrás leírásokat a 2010-es Veloce-Centaur-Athena váltókarokhoz. MINDEGYIK golyóscsapágyas. Természetesen a Chorus-Record-SR is. 

 

2011: Nem elég, hogy az Athena-Veloce-Centaur is elvesztette a finom golyóscsapágyazást, de még mellé behozták a powershiftet. Nice.

 

Azt, hogy a 2008-as Centaur Szkeleton féket 2009-ben már Chorusként adták el (kis túlzással), még megemésztem. De, hogy miért vették el a felső kategóriás kialakítást az olcsó fékváltókarjaikból, az rejtély. :)

 

Ami pozitívum: a 2015-ös Veloce-Athena váltókarok kioldógombja nagyon jól sikerült. EPS-szerű, jól elérhető. Hmm

 

mindegy, azt hiszem, megtartom a saját 10s 2010-es Veloce karjaimat. Az ilyen "keveset gyártottunk, low-end, de jól mukodik" dolgok lehetnek később keresettek is (ld. St-a410)


Vejne módosította - 2015. január 02. - 20:42

  • donciccio kedveli ezt

#7106
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

arra tényleg jó lehet. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7107
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mivel a képleírásban az van, hogy felcsatolható sárvédőrögzítő, ezért gondolom, az.

 

Mivel a képleírásban a "clever" szó szerepel, s UK oldalon lett közzétéve, így 100%, hogy egy használható sárvédő-rögzítési lehetőség.

 

:)

 

Gaboca1 ; ) 


Vejne módosította - 2015. január 02. - 09:18


#7108
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

az az oda gumipókozott fékhíd vajon milyen célt szolgál?

Sárvédő felfogatás...?



#7109
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

az az oda gumipókozott fékhíd vajon milyen célt szolgál?


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7110
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.bikeradar...-pricing-41995/

 

ezeket is nézegettem, de a műanyag-105-ös ára a 800k-val odaszúrt a szememnek.

 

Értem én, hogy GT meg átütőtengely, meg krabon és idrós diszkek, de 800 az sok érte, nem? :)

 

a láncvilla 430mm, szóval jó hosszú, 35-ös gumi még elfér, meg komfortosabb a karbon, de itt a kancsóra szavaznék. 


Vejne módosította - 2015. január 02. - 08:44


#7111
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Üdv és BÚÉK!

 

Már legalább két éve rágódom egy CX bringa vételén. A két megelégedéssel használt Cannondale bringa mellé ismét tőlük vennék egy CX gépet. Most újat. Pénz meglett nagy nehezen rá.

 

http://www.cannondal...aadx-disc-5-105 ~400-450k

http://www.cannondal...sram-rival-disc ~540-600k

http://www.cannondal...sram-rival-disc ~800-830k

 

  1. Sram Rival hidrós fékkel vagy Shimano 105 mechanikussal? Egyikkel sincs komolyabb tapasztalatom. Campagnolo van az országútin. A 105-höz megvéve a hidrós féket árban ugyanott vagyok, mint a Sram Rival szettes géppel.
  2. Megér a SuperX műanyag váz 200k-t pluszban a CAADX-hez képest? A karbonról nagyon áradoznak de az alut is nagyon jónak írják. Megbízhatóság a két techológia között?
  3. Van egy olyan gondolatom, hogy túrára is be lehetne fogni a jövőben. Bár erre nem biztos, hogy egy hasalós CX a legalkalmasabb.

Nem vagyok erős, nem versenyzek és nem sz@rom a pénzt sajnos. Ellenben imádok bringázni és szeretem a finom cuccokat. Inkább legyen kevés de jó. Nem cserélem évente a dolgaimat. Hosszú távra tervezek.

 

A válaszokat előre is köszönöm!

én 1-es pont és megvenném a hidrós 105-öst,

2, műanyag meg ha más nem lényegesen komfortosabb mint az alu, -nekem ez szempont , nyilván nem mindenkinek számít-

3, ha műanyag, akkor eleve kizártuk, amúgy alkalmas lehetne. szerintem.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7112
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Üdv és BÚÉK!

 

Már legalább két éve rágódom egy CX bringa vételén. A két megelégedéssel használt Cannondale bringa mellé ismét tőlük vennék egy CX gépet. Most újat. Pénz meglett nagy nehezen rá.

 

http://www.cannondal...aadx-disc-5-105 ~400-450k

http://www.cannondal...sram-rival-disc ~540-600k

http://www.cannondal...sram-rival-disc ~800-830k

 

  1. Sram Rival hidrós fékkel vagy Shimano 105 mechanikussal? Egyikkel sincs komolyabb tapasztalatom. Campagnolo van az országútin. A 105-höz megvéve a hidrós féket árban ugyanott vagyok, mint a Sram Rival szettes géppel.
  2. Megér a SuperX műanyag váz 200k-t pluszban a CAADX-hez képest? A karbonról nagyon áradoznak de az alut is nagyon jónak írják. Megbízhatóság a két techológia között?
  3. Van egy olyan gondolatom, hogy túrára is be lehetne fogni a jövőben. Bár erre nem biztos, hogy egy hasalós CX a legalkalmasabb.

Nem vagyok erős, nem versenyzek és nem sz@rom a pénzt sajnos. Ellenben imádok bringázni és szeretem a finom cuccokat. Inkább legyen kevés de jó. Nem cserélem évente a dolgaimat. Hosszú távra tervezek.

 

A válaszokat előre is köszönöm!



#7113
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

idén is több lett a km a Simplomatikban, mint a szűk családban találató 2 autóban összesen..:D


  • donciccio kedveli ezt
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#7114
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

http://www.portfolio...p2-20141231.png

 

Eddig is óriási kedvencem volt a péntek+kerékpár+2-es út. kíváncsi vagyok, a péntek délutáni "rohanjunk a telekre" játék hoz -e még több dürhőt a régi 2-esre.

ezek után tényleg felejtős lesz a 2-es út. :(


  • vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7115
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://www.portfolio...p2-20141231.png

 

Eddig is óriási kedvencem volt a péntek+kerékpár+2-es út. kíváncsi vagyok, a péntek délutáni "rohanjunk a telekre" játék hoz -e még több dürhőt a régi 2-esre.


  • donciccio kedveli ezt

#7116
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

lezártam az évet. 3604 km lett. meg lehetett volna a 4000 is,de sajna december 14-én eltört a bokám. na mind1. ez van. új feladat. vlszínű februárban már el tudom kezdeni vlmilyen szinten a görgőzést. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7117
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Mig ezt használta, de ez nem volt tiltólistás,bejelentéssel, "receptre" ok volt


  • donciccio kedveli ezt

#7118
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Peter Luttenberger: örülők hogy megemlitetted, Barcelona után nekem ő egy példakép lett(ausztriában nem volt ismeretlen)   :) ha Induraint megnézed nem volt a versenysúlyánál,szerintem ő erre már teljesen kiégett,persze az olimpia időfutamát még megnyerte. Egyébként érdekes verseny volt,télleg egy új kor kezdete.

én csak a tv közvetítésekből "ismertem" Luttenbergert. az alapján már nem nagyon rúgott labdába ezután a tour után. az osztrák versenyeket nem követtem. én is azon a véleményen vagyok,h a 96-os tour után változtak meg nagyon a dolgok. még Pantani giro,tour duplája tudott még engem visszarántani a 96 előtti korszakhoz. aztán ez az egész nagyon megváltozott. ezután már nem is olyan lelkesedéssel néztem ezeket a versenyeket. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7119
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

Peter Luttenberger: örülők hogy megemlitetted, Barcelona után nekem ő egy példakép lett(ausztriában nem volt ismeretlen)  :) ha Induraint megnézed nem volt a versenysúlyánál,szerintem ő erre már teljesen kiégett,persze az olimpia időfutamát még megnyerte. Egyébként érdekes verseny volt,télleg egy új kor kezdete.


  • donciccio kedveli ezt

#7120
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

 

9s dura?

 

ugyanmá' megveszed kilóra! 

 

Borzalmas, hogy idehaza meg leharcolt 9-s százötösért többet kérnek.. -.-'

 

http://www.ebay.com/...=p2047675.l2557

 

34,531.82 +11,433.01 HUF szállítva "No additional import charges at delivery!

This item will be shipped through the Global Shipping Program and includes international tracking"

 

a régi reynolds csöves vázamra el tudnék képzelni egy ilyen szettet. :) talán majd 1x meg is valósítom.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A