mi az a tokozás?
https://bicycle.hu/s...mano-optislick/
A féken sem érdemes nagyon spórolni. A új bandázst el is felejtettem.
mi az a tokozás?
https://bicycle.hu/s...mano-optislick/
A féken sem érdemes nagyon spórolni. A új bandázst el is felejtettem.
amit egyébként is venni kell: fogaskeréksor, lánc
ami plusz költséggel járna a 9/10-re lépéssel: fvkarok, átdobó és talán RD
Lánc+ sor ~20e, közömbös, hogy 8-9-10s
Fékváltó 8s claris ~40e, 10s tiagra/105 már 60e. átdobó ~6e, váltó ~15e, ha most is sz@r. Rendes tokozás, hogy váltson is 6e. A plusz költség nagyságrenddel több, mint az alap, szükséges beruházás. Ér ennyit?
amit egyébként is venni kell: fogaskeréksor, lánc
ami plusz költséggel járna a 9/10-re lépéssel: fvkarok, átdobó és talán RD
több oka is van a fejlesztésnek
1, csak jobb oldalon van fvkar (mint 1995-ben a TdF-en), ez egy shimano 600
2, nem lehet az összes fokozaton jó beállítást elérni:
- vagy a hosszúkanalas fekete sora váltó nem passzol a rendszerbe
- vagy a sor nem oké, 13- 23, 8-as, de saját ízlés szerint összeválogatva 13,14,15,17,18,19,21,23
Így szinte biztos, hogy bukod a nem pozícionált első átdobód is. A hajtómű is gondolom 130-as lyukkörös. A kerékszett nagyon tutti? Már csak a 11-es upgrade miatt, lehet, hogy a hátsóagy is belefér a költségvetésbe.
Ha a vázhoz és egyebekhez ragaszkodsz ezek szerint, én teljes hajtáscserét javasolnék, 10-es szinten. Ha az agyat is cseréled, 11-re lépnék, az nagyon tutti, de lehet, hogy maradnék 10-es, és vennék új fékeket inkább, az új fékváltókhoz nagyon ki vannak sakkozva a rugóerők a régiekhez képest.
Mindez még német webshopból, mostani árfolyamokkal tetemes összeg, még úgy is, ha a hajtóművet nem cseréled. Viszonyításképp, már pár éve így, télen, 200 ezerért vettem komplett 10-es 105-ös bicajt a feleségemnek, amin láncot sem kellett cserélni, olyan új volt, így lehet, hogy a donorvásárlás is megoldás lehet.
Megpróbálom illusztrálni az egyes pontot:
Igen, ezt értettem. Én a hajtómű lánckerekeinek állapotáról érdeklődtem, mert ha az is cserélve lesz, nem kell tipródni a kompatibilitással.
Ha jó a nyolcas fékváltókar és a hátsóváltód is, miért szükséges cserélni?
Ha már fejlesztenék a helyedben, minimum egy tízes rejtett váltóbowdenes fékváltókarra lépnék, pl. 105-re. De újat kifizetni...https://ebike.hu/ter...ol-fekvaltokar/
Ez sem olcsó: https://bolha.testbi...alto-kar-381181
több oka is van a fejlesztésnek
1, csak jobb oldalon van fvkar (mint 1995-ben a TdF-en), ez egy shimano 600
2, nem lehet az összes fokozaton jó beállítást elérni:
- vagy a hosszúkanalas fekete sora váltó nem passzol a rendszerbe
- vagy a sor nem oké, 13- 23, 8-as, de saját ízlés szerint összeválogatva 13,14,15,17,18,19,21,23
a jelenlegi lánc és sor (8-asok) egyébként is cserések lesznek tavaszra. így merült fel az upgrade ötlet
Igen, ezt értettem. Én a hajtómű lánckerekeinek állapotáról érdeklődtem, mert ha az is cserélve lesz, nem kell tipródni a kompatibilitással.
Ha jó a nyolcas fékváltókar és a hátsóváltód is, miért szükséges cserélni?
Ha már fejlesztenék a helyedben, minimum egy tízes rejtett váltóbowdenes fékváltókarra lépnék, pl. 105-re. De újat kifizetni...https://ebike.hu/ter...ol-fekvaltokar/
Ez sem olcsó: https://bolha.testbi...alto-kar-381181
Ha jól értem, csak a kerékszett ( a rotor érdekes ugye) és a hajtómű ami marad? Első átdobó kilences, milyen a lánckerekek állapota, új?
Az egész fejlesztésből biztos, hogy a fékváltókar teszi ki az ügylet felét kb. ehhez a hátsóváltónak passzolnia kell. A váltót pedig a sorral kell első körben passzítanod, aztán még mindig lehet gond az első váltással. Mintha úgy lenne, hogy az újabb (több fokozatos) lánckerék elviszi a régebbi váltást, csak hozzávaló lánccal kell használni. Tehát, eddig a kilences hajtómű a nyolcas váltással okés volt, de a tízes váltással lehetnek problémák első váltásnál, ha maradnak a lánckerekek és az átdobó.
Ilyesmit néztél esetleg?
https://www.microshi...roduct/cs-g100/
a jelenlegi lánc és sor (8-asok) egyébként is cserések lesznek tavaszra. így merült fel az upgrade ötlet
tanácsot kérek, sziasztok
8-as shi rendszert mire érdemes fejleszteni, 9 vagy 10 a kézenfekvő?
- a hátsó agy RH-5501, gondolom felmegy rá a 10-es sor is (távtartó kellhet?)
- jól szuperál a 9-es octalink rendszerű hajtómű, nem lenne rossz ha ez is maradna. a kérdés, hogy elviseli-e a 10-es láncot is
- hátsó váltó: 10-es fvkarhoz 10-es RD kell?
Ha jól értem, csak a kerékszett ( a rotor érdekes ugye) és a hajtómű ami marad? Első átdobó kilences, milyen a lánckerekek állapota, új?
Az egész fejlesztésből biztos, hogy a fékváltókar teszi ki az ügylet felét kb. ehhez a hátsóváltónak passzolnia kell. A váltót pedig a sorral kell első körben passzítanod, aztán még mindig lehet gond az első váltással. Mintha úgy lenne, hogy az újabb (több fokozatos) lánckerék elviszi a régebbi váltást, csak hozzávaló lánccal kell használni. Tehát, eddig a kilences hajtómű a nyolcas váltással okés volt, de a tízes váltással lehetnek problémák első váltásnál, ha maradnak a lánckerekek és az átdobó.
Ilyesmit néztél esetleg?
https://www.microshi...roduct/cs-g100/
tanácsot kérek, sziasztok
8-as shi rendszert mire érdemes fejleszteni, 9 vagy 10 a kézenfekvő?
- a hátsó agy RH-5501, gondolom felmegy rá a 10-es sor is (távtartó kellhet?)
- jól szuperál a 9-es octalink rendszerű hajtómű, nem lenne rossz ha ez is maradna. a kérdés, hogy elviseli-e a 10-es láncot is
- hátsó váltó: 10-es fvkarhoz 10-es RD kell?
átfúrta a kormányt b+ átfúrta
"https://www.youtube.com/watch?v=pOHtXwg66UU"
A gondos elmunkálást mutatja a kikezdett bowdenház is. Ha nem lusta a bandázst lefejteni, az alsó kanyarban kevésbé szuicid módon megoldhatta volna a kivezetést, úgy legrosszabb esetben is csak egy negyed kormány marad a kezében egy nagy huppanónál.
A másik kedvencem a láncterelés bravúros félmegoldása, ráolvasással intézve csak befelé mehet mellé, így az is pipálva.
(Egyébként tényleg működik az a műanyag, de nem így, hanem duplánál a kicsire állítva.)
Azt írja, hogy kuriózumokkal, hat végülis nem hazudott :DD Jó az ára is, a leírásban még 139 ezer, oldalt már csak 119 ezer.
átfúrta a kormányt b+ átfúrta
"https://www.youtube.com/watch?v=pOHtXwg66UU"
vittore30 módosította - 2020. november 05. - 22:40
https://apro.bikemag...al--53-cm-45686
létezik ennél nagyobb mix?
- alu váz vasvillával
- kormányvégváltókar
- campa, shimano cuccok itt ott, a sor montis XT,
- zoom nyeregcső
- és a kedvencem: átfúrt deda 215 kormány a stucni közepén hogy kivezesse a bovdent
nincs lejjebb?
Azt írja, hogy kuriózumokkal, hat végülis nem hazudott :DD Jó az ára is, a leírásban még 139 ezer, oldalt már csak 119 ezer.
blash módosította - 2020. november 05. - 22:20
https://apro.bikemag...al--53-cm-45686
létezik ennél nagyobb mix?
- alu váz vasvillával
- kormányvégváltókar
- campa, shimano cuccok itt ott, a sor montis XT,
- zoom nyeregcső
- és a kedvencem: átfúrt deda 215 kormány a stucni közepén hogy kivezesse a bovdent
nincs lejjebb?
btw az kiderült hogy miért állt le a manufaktúra (gondolom nem volt nyereséges), összesen hány Merényi váz készült? különben nagyon jó a Zona váz, én imádom a sajátomat
nem tudom,h miért állt le a gyártás.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
az ára is. facebook-on egy rakás komment van alatta. akkor érne ennyit,ha egy legalább 11-es record szett lenne rajta,vlmi komolyabb kerékszettel. a másik az,h ha nem volt használva,akkor miért van így beállítva. a külső is cserélve lett. egyébként az új áránál többet kér érte az eladó. arról már nem is beszélve,h a csőszett se a felső kategória.
btw az kiderült hogy miért állt le a manufaktúra (gondolom nem volt nyereséges), összesen hány Merényi váz készült? különben nagyon jó a Zona váz, én imádom a sajátomat
az ára is. facebook-on egy rakás komment van alatta. akkor érne ennyit,ha egy legalább 11-es record szett lenne rajta,vlmi komolyabb kerékszettel. a másik az,h ha nem volt használva,akkor miért van így beállítva. a külső is cserélve lett. egyébként az új áránál többet kér érte az eladó. arról már nem is beszélve,h a csőszett se a felső kategória.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
kérdés a shimano szakértőkhöz
eddig úgy gondoltam hogy a hátsó váltó felelős a legkevésbé a váltás pontosságáért - egy 8-as rendszerről van szó, shimano 600 fékváltókarral és 8-as fogaskeréksorral. a hátsó váltó egy hosszúkanalas 8/9 sora, középen vagy 1-2 fokozat ahol nem lehet jó beállítást megcsinálni
(legalábbis az általam megszokott 10-es campa perfekcióhoz képest)
de mi lehet itt a megoldás? kell egy 600-as hátsóváltó? vagy a sor a hibás (az is shim)?