jó helyen van az az alátét. csak húzd meg rendesen,és nem lesz gond vele. 40-50 Nm körül szokott lenni a nyomatéka.
sajna elforog
jobb ötletnek látom lezárni egy sram (acél) lockring-gel (alátét nélkül)
jó helyen van az az alátét. csak húzd meg rendesen,és nem lesz gond vele. 40-50 Nm körül szokott lenni a nyomatéka.
sajna elforog
jobb ötletnek látom lezárni egy sram (acél) lockring-gel (alátét nélkül)
tech kérdés
a sunrace sor lockring alatt van egy 0,2 mm alátét
kérdés hogy mire jó, tudja valaki? ha ezt rajtahagyva akarom meghúzni a zárógyűrűt, akkor az egyszerűen elforog
jó helyen van az az alátét. csak húzd meg rendesen,és nem lesz gond vele. 40-50 Nm körül szokott lenni a nyomatéka.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
tech kérdés
a sunrace sor lockring alatt van egy 0,2 mm alátét
kérdés hogy mire jó, tudja valaki? ha ezt rajtahagyva akarom meghúzni a zárógyűrűt, akkor az egyszerűen elforog
elkényeztet a 10 es campy évek óta :-)
szóval nem emlékeztem pedig nekem is volt 9-es shim-em hogy ez ekkora türelemjáték. már a kiinduló helyzet ergya: a legkisebb fogaskeréken úgy kattog csörög a lánc hogy öröm hallgatni, akár hova teszem a végállását
sram 8-as sor sztem nincs is.
de van
akkkó van.
![]()
![]()
![]()
![]()
de nincs. most nézem meg a sram oldalát. 9-es van,de 8-as nincs
Ne a Sram oldalát nézd! Szerintem oda csak a legmenőbb trendi dolgokat rakják fel, a nem fontos dolgok már nem kerülnek fel oda. De attól még gyártják őket. Ok, nem széles a választék, ez igaz.
https://www.bike-dis...assette-1052398
https://bringabutik....besseges/m:sram
9-es sora fvkart teszek fel épp
ez azért csont igénytelen: eladják a fvkart nem befűzött fékbovdennel. találj bele paraszt jeligére
https://www.bikeinn....wE&gclsrc=aw.ds
teszek majd egy próbát egy nem egyedileg válogatott 8-as shimi sorral és lánccal
de van
akkkó van.
de nincs. most nézem meg a sram oldalát. 9-es van,de 8-as nincs
donciccio módosította - 2020. november 12. - 14:39
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
sram 8-as sor sztem nincs is.
de van
akkor 8-as (lehetőleg shimano) sor kell és nem sram?
sram 8-as sor sztem nincs is. ha találnál 14-23-as sort,azzal jobban váltana sztem. talán a miche jó lenne. van egy 10-es veloce sorom 13-29-es. csináltam belőle 12-29-et. az első 2 fogaskereket kicseréltem,és a 16-ost kivettem. 15-ről,17-re elég rosszul váltott. elméletileg működhetnek ezek a fabrikált sorok,de a gyakorlatban nem igazán. az a baj,h máshova esnek a váltás könnyítő fogak.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
9-re csak akkor fejlessz,ha dura ace lesz. a legrosszabb minőségű alkatrészek voltak a 9-es shimi cuccok. én maradnék a 8-as ultegránál. egy 8-as ultegra hátsó váltó már nem akkora tétel. egyébként lehet,h vlmi bovden húzási arány miatt nem tudod belőni a váltót. most nézem a sort. sztem az is gond. én már próbáltam hasonló megoldásokat,de nem fog jól váltani a rendszer. hiányzik neki a váltás könnyítő fog.
akkor 8-as (lehetőleg shimano) sor kell és nem sram?
9-re csak akkor fejlessz,ha dura ace lesz. a legrosszabb minőségű alkatrészek voltak a 9-es shimi cuccok. én maradnék a 8-as ultegránál. egy 8-as ultegra hátsó váltó már nem akkora tétel. egyébként lehet,h vlmi bovden húzási arány miatt nem tudod belőni a váltót. most nézem a sort. sztem az is gond. én már próbáltam hasonló megoldásokat,de nem fog jól váltani a rendszer. hiányzik neki a váltás könnyítő fog.
donciccio módosította - 2020. november 11. - 19:14
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
mi az a tokozás?
https://bicycle.hu/s...mano-optislick/
A féken sem érdemes nagyon spórolni. A új bandázst el is felejtettem.
amit egyébként is venni kell: fogaskeréksor, lánc
ami plusz költséggel járna a 9/10-re lépéssel: fvkarok, átdobó és talán RD
Lánc+ sor ~20e, közömbös, hogy 8-9-10s
Fékváltó 8s claris ~40e, 10s tiagra/105 már 60e. átdobó ~6e, váltó ~15e, ha most is sz@r. Rendes tokozás, hogy váltson is 6e. A plusz költség nagyságrenddel több, mint az alap, szükséges beruházás. Ér ennyit?
amit egyébként is venni kell: fogaskeréksor, lánc
ami plusz költséggel járna a 9/10-re lépéssel: fvkarok, átdobó és talán RD
több oka is van a fejlesztésnek
1, csak jobb oldalon van fvkar (mint 1995-ben a TdF-en), ez egy shimano 600
2, nem lehet az összes fokozaton jó beállítást elérni:
- vagy a hosszúkanalas fekete sora váltó nem passzol a rendszerbe
- vagy a sor nem oké, 13- 23, 8-as, de saját ízlés szerint összeválogatva 13,14,15,17,18,19,21,23
Így szinte biztos, hogy bukod a nem pozícionált első átdobód is. A hajtómű is gondolom 130-as lyukkörös. A kerékszett nagyon tutti? Már csak a 11-es upgrade miatt, lehet, hogy a hátsóagy is belefér a költségvetésbe.
Ha a vázhoz és egyebekhez ragaszkodsz ezek szerint, én teljes hajtáscserét javasolnék, 10-es szinten. Ha az agyat is cseréled, 11-re lépnék, az nagyon tutti, de lehet, hogy maradnék 10-es, és vennék új fékeket inkább, az új fékváltókhoz nagyon ki vannak sakkozva a rugóerők a régiekhez képest.
Mindez még német webshopból, mostani árfolyamokkal tetemes összeg, még úgy is, ha a hajtóművet nem cseréled. Viszonyításképp, már pár éve így, télen, 200 ezerért vettem komplett 10-es 105-ös bicajt a feleségemnek, amin láncot sem kellett cserélni, olyan új volt, így lehet, hogy a donorvásárlás is megoldás lehet.
Megpróbálom illusztrálni az egyes pontot:
Igen, ezt értettem. Én a hajtómű lánckerekeinek állapotáról érdeklődtem, mert ha az is cserélve lesz, nem kell tipródni a kompatibilitással.
Ha jó a nyolcas fékváltókar és a hátsóváltód is, miért szükséges cserélni?
Ha már fejlesztenék a helyedben, minimum egy tízes rejtett váltóbowdenes fékváltókarra lépnék, pl. 105-re. De újat kifizetni...https://ebike.hu/ter...ol-fekvaltokar/
Ez sem olcsó: https://bolha.testbi...alto-kar-381181
több oka is van a fejlesztésnek
1, csak jobb oldalon van fvkar (mint 1995-ben a TdF-en), ez egy shimano 600
2, nem lehet az összes fokozaton jó beállítást elérni:
- vagy a hosszúkanalas fekete sora váltó nem passzol a rendszerbe
- vagy a sor nem oké, 13- 23, 8-as, de saját ízlés szerint összeválogatva 13,14,15,17,18,19,21,23
a jelenlegi lánc és sor (8-asok) egyébként is cserések lesznek tavaszra. így merült fel az upgrade ötlet
Igen, ezt értettem. Én a hajtómű lánckerekeinek állapotáról érdeklődtem, mert ha az is cserélve lesz, nem kell tipródni a kompatibilitással.
Ha jó a nyolcas fékváltókar és a hátsóváltód is, miért szükséges cserélni?
Ha már fejlesztenék a helyedben, minimum egy tízes rejtett váltóbowdenes fékváltókarra lépnék, pl. 105-re. De újat kifizetni...https://ebike.hu/ter...ol-fekvaltokar/
Ez sem olcsó: https://bolha.testbi...alto-kar-381181