a tárcsafék már csak ilyen,de isteníti a többség. én egyébként nem értem ezt az őrületet. a vázat is terheli,meg a kerekeket is. azt szokták mondani,h jobb a fékhatás.... ettől függetlenül a külsők nem tapadnak jobban. esőben meg végképp. szóval mire kell a jobb fékhatás? oké... szélesebb külsőket használ már több ember. ez is növeli a tömeget.... a kerék kerületén. egyébként nézegetem a külsőket. főleg a vittoria corsa érdekelne. ahhoz képest,h felső kategóriás külső,elég nehéz. a régebbi vittoria rubino is hozza azt a tömeget,mint az új corsa. szóval nehezebb külsők,nehezebb kerekek,nehezebb váz,de jobb fékerő a felni fékeshez képest. a kerékcseréről nem is írtam.
Nalam sokszor esoben boven nem a gumik a szuk keresztmetszet, foleg egy rosszabbul sikerult felni/fekpofa parositassal. Megoldas: jobb felni-fekpofa parositas
Annyibol nyilvan sokkal jobb a tarcsa hogy nem fekezed el a felnid ![]()
A kulsokhoz meg: Az Corsak a leggyorsabb (~legkisebb gordulesi ellenallasu, forras) gumik kozott vannak. Valoszinuleg meg egy dimbes-dombos, akar hegyes szakaszon is visszahozzak a sulyukon elpazarolt energiat az alacsonyabb gordulesi ellenallassal. A sulyt pedig lehet mashol kompenzalni, 70kg alatti rider pl nyugodtan felrakhat egy 200g alatti nyeregcsovet.
Amugy a tarcsas gravel bicom 8.5kg alatt lenne mondjuk egy szett 25mm-es gp4000-el, pedallal, kulacstartoval. 2x verzioban is boven 9kg alatt lenne.
szerk: Mentem egy ismerosom felnifekes Tarmac SL6javal. Nem eppen egy konnyu bringa volt (a csaj cross bicoja egy tarcsas SuperX fullos alkatreszekkel, de fel kiloval konnyebb), kerekek is alacsonyperemesek 1700g korul, de 32es gp5000 gumikkal is egesz egyszeruen gyors volt. Nem volt rajta wattmero ugyhogy nem tudom szamszerusiteni. De elgondolkodtatott hogy melyek azok az alkatreszek ahol mast kell figyelembe venni, nem a gramm maniat ![]()
kiskubai módosította - 2021. május 07. - 16:51

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





