Olajjal jó a mavic, de gyakran kell kenni, főleg az mtb kerekeket. Ez és felnirepedés a két gyenge pontja a márkának.
ezért szerettem volna,vlmi olcsó campa agyat. inkább abból csináltam volna kereket. a tél elején bezsírozom,aztán tavaszig kitart.
Olajjal jó a mavic, de gyakran kell kenni, főleg az mtb kerekeket. Ez és felnirepedés a két gyenge pontja a márkának.
ezért szerettem volna,vlmi olcsó campa agyat. inkább abból csináltam volna kereket. a tél elején bezsírozom,aztán tavaszig kitart.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
a mai időjárásról azt hiszem sokat elmond,h egy lejtőn lefelé,pofaszélben 39-21-et kellett hajtanom. a télivel mentem. azon van sárvédő,és toldat is. bizonyára sokat segített.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
én is így csináltam,ahogy a videón van. olajat neki,aztán had szóljon. a zsír nem keményedett föl nekem,csak simán tapadósabb az olajnál.
Olajjal jó a mavic, de gyakran kell kenni, főleg az mtb kerekeket. Ez és felnirepedés a két gyenge pontja a márkának.
A sebesség mindent megold.
ebben a videoban pl mindenhova olajat tesz. Én ott zsíroztam csak vékonyan amit a video 1:03 körül kezd mutatni, a kazettatestben lévő teflon siklócsapágyat. Ha ez kiszárad vagy elöregszik a zsír akkor tapad egy kicsit. Ezt onnan veszed majd észre, hogy ha állványon lassan hátrafelé tekered a hajtókart akkor az agy nem "racsnizik" hanem egyből viszi a kereket hátrafelé. Mondjuk a Mavic kerekek bezsírozva sem racsniznak sokat a fenti körülmények között pont a siklócsapágy miatt, ez önmagában nem hiba, ez normális.
Én mindig "tyúkláb" állványok olajozom a láncot úgy, hogy közben hátrafelé tekerem a hajtóművet, vagyis én ezt hetente látom.
Legutóbb én ilyennel raktam össze a Mattersburgi boltban ajánlották, ők ezt használják, praktikus a doboz fedelén belül kicsike ecset van amivel jól fel lehet vinni, mondjuk jobban megfogja a forgást mint a tisztán ásványi olaj.
http://www.bike-dire...gpinseldose.htm
http://www.eurotech....ffett_bike.html
gaboca1 módosította - 2015. április 01. - 12:56
ebben a videoban pl mindenhova olajat tesz. Én ott zsíroztam csak vékonyan amit a video 1:03 körül kezd mutatni, a kazettatestben lévő teflon siklócsapágyat. Ha ez kiszárad vagy elöregszik a zsír akkor tapad egy kicsit. Ezt onnan veszed majd észre, hogy ha állványon lassan hátrafelé tekered a hajtókart akkor az agy nem "racsnizik" hanem egyből viszi a kereket hátrafelé. Mondjuk a Mavic kerekek bezsírozva sem racsniznak sokat a fenti körülmények között pont a siklócsapágy miatt, ez önmagában nem hiba, ez normális.
Én mindig "tyúkláb" állványok olajozom a láncot úgy, hogy közben hátrafelé tekerem a hajtóművet, vagyis én ezt hetente látom.
én is így csináltam,ahogy a videón van. olajat neki,aztán had szóljon. a zsír nem keményedett föl nekem,csak simán tapadósabb az olajnál.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
szilikon zsírom nincsen. mind1.
ebben a videoban pl mindenhova olajat tesz. Én ott zsíroztam csak vékonyan amit a video 1:03 körül kezd mutatni, a kazettatestben lévő teflon siklócsapágyat. Ha ez kiszárad vagy elöregszik a zsír akkor tapad egy kicsit. Ezt onnan veszed majd észre, hogy ha állványon lassan hátrafelé tekered a hajtókart akkor az agy nem "racsnizik" hanem egyből viszi a kereket hátrafelé. Mondjuk a Mavic kerekek bezsírozva sem racsniznak sokat a fenti körülmények között pont a siklócsapágy miatt, ez önmagában nem hiba, ez normális.
Én mindig "tyúkláb" állványok olajozom a láncot úgy, hogy közben hátrafelé tekerem a hajtóművet, vagyis én ezt hetente látom.
Arra kell még figyelni, hogy a teflonos csúszógyűrűhöz (fehér) szilikonzsír kell. Ha a racsniszerkezethez sima zsír kerül akkor idővel megállhatnak a kalapácsok ahogy öregszik és keményedik a zsír. Ha ez van akkor nem reteszel vagy csak 1-2 kalapács ami hosszú távon nem jó nekik. A racsni hangjából megmondja aki ért hozzá, hogy újra kell-e zsírozni / olajozni. A racsnihoz szerintem k.b bármilyen gépolaj jó, én láncolajjal raktam össze.
szilikon zsírom nincsen. mind1.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
én használtan vettem ezt a kereket,úgyhogy lövésem sincs,h mi lehetett az eredeti kenőanyag.
viszont én csak sima műszerolajat használtam,mert az van itthon.
Arra kell még figyelni, hogy a teflonos csúszógyűrűhöz (fehér) szilikonzsír kell. Ha a racsniszerkezethez sima zsír kerül akkor idővel megállhatnak a kalapácsok ahogy öregszik és keményedik a zsír. Ha ez van akkor nem reteszel vagy csak 1-2 kalapács ami hosszú távon nem jó nekik. A racsni hangjából megmondja aki ért hozzá, hogy újra kell-e zsírozni / olajozni. A racsnihoz szerintem k.b bármilyen gépolaj jó, én láncolajjal raktam össze.
petter78 módosította - 2015. április 01. - 08:57
http://apro.bikemag....ro-l280892.html ez a kék szín annyira üt. nagyon szép.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nagy rejtély az gyárilag mivel rakják össze, sehol nem találtam Mavic oldalon, a nagy keresgélésben valamelyik fórumon Shimano ásványi fékolajat írtak, én azzal raktam össze, utána gyakrabban kell karban tartani mint a gyári kenéssel.
én használtan vettem ezt a kereket,úgyhogy lövésem sincs,h mi lehetett az eredeti kenőanyag. viszont én csak sima műszerolajat használtam,mert az van itthon.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
vlhol láttam egy videót arról,h hogyan kell összerakni egy mavic kereket. ebben a videóban a reteszelő mechanikához olajat használtak. én zsírral raktam régen össze,és egy kicsit rosszul forgott a kerék szabadonfutó üzemmódban. tegnap kitakarítottam,és én is olajjal raktam össze. ez a funkció javult. majd meglátom milyen lesz hosszabb távon. nincsen agyon tömítve a rendszer,úgyhogy érdekes lesz.
Nagy rejtély az gyárilag mivel rakják össze, sehol nem találtam Mavic oldalon, a nagy keresgélésben valamelyik fórumon Shimano ásványi fékolajat írtak, én azzal raktam össze, utána gyakrabban kell karban tartani mint a gyári kenéssel.
vlhol láttam egy videót arról,h hogyan kell összerakni egy mavic kereket. ebben a videóban a reteszelő mechanikához olajat használtak. én zsírral raktam régen össze,és egy kicsit rosszul forgott a kerék szabadonfutó üzemmódban. tegnap kitakarítottam,és én is olajjal raktam össze. ez a funkció javult. majd meglátom milyen lesz hosszabb távon. nincsen agyon tömítve a rendszer,úgyhogy érdekes lesz.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Tenyleg jol fest az uj Tiagra.
ez a baj,h csak jól fest. ha olyan,mint az idei,akkor kuka.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://road.cc/conte...a-4700-groupset ajjajjjjajjjj
maradt 10-es, de nagyon csini!
Vejne módosította - 2015. március 31. - 20:34
nagyon elszoktam én ettől a full téliruhában való tekeréstől. 5 fok volt mikor elindultam,és a hazaérésem után 10 perccel meg már esett. nem messze tőlünk meg ilyen lett a táj: https://www.idokep.hu/webkamera/nhh
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
régebben olvastam valami dörzsárazás nevű műveletről, amit a homlokcsőnél csinálnak, mielőtt beleteszik a kormánycsapágyat. ez még van? ha jól értem, vmi olyasmi a lényege, hogy az alsó és felső csapágy alkatrészek egymáshoz képest tuti párhuzamosan legyenek. hm? az integrált rendszerekhez is elő kell így készíteni a vázat?
a mostani vázaknál nem kell megcsinálni,de a régebbi acél vázaknál kötelező lenne. az integrált rendszerekhez is van maró fej,de még nem láttam élőben. a bianchimnál nem volt szükség erre a műveletre,de a reynolds csövesnél,és a neuzeremnél meg kellett csinálni. a neuzert még én csináltam a decában. a villát is hozzá kell marni,különben nem sokat ér.
donciccio módosította - 2015. március 31. - 07:38
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
át lett "forgatva" a menetvágó a középrésznél. érezhetően nem nyomja már össze a csapágyakat a monoblokk palástja. sokkal szebben forog a középrész. a biztonság kedvéért a pedálok menetét,és a tengelyét is letakarítottam,és bezsíroztam. vettem a monoblokkba új csapágyakat is. sajna nem volt,csak vlmi kevésbé minőségi gyártmány,Szlovéniából. majd kiderül milyen lesz. mondtam a boltosnak,h kérdezzék már meg mennyibe kerülne vlmi komolyabb cucc. esetleg kerámia. biztos nem lenne olcsó,mert a 3 db csapágyért fizettem 3800 ft-ot.
régebben olvastam valami dörzsárazás nevű műveletről, amit a homlokcsőnél csinálnak, mielőtt beleteszik a kormánycsapágyat. ez még van? ha jól értem, vmi olyasmi a lényege, hogy az alsó és felső csapágy alkatrészek egymáshoz képest tuti párhuzamosan legyenek. hm? az integrált rendszerekhez is elő kell így készíteni a vázat?
köszönöm a segítséget mindenkinek kerék témában, végül ez lett belőle:
http://www.bike-disc...set-black-85393
Bocsi Vejne, hogy nem Campa, de Shimanoval van tapasztalatom, maradok náluk egyelőre Igazából fehéret szerettem volna, de végül nehéz szívvel a fekete mellett döntöttem. A franc sem fogja tudni tisztán tartani a fehéret...
Megjött a Boa cipő. háát. Mikor kézbe vettem, röhögtem a súlyán, vagyis annak hiányán. Sikerült a postát "belevenni" az árba, ami ebben az esetben 1200 ft-ot jelentett.
Méretre? Passzentos, DE ha előrecsúszik benne a lábfejem, nyomja az öregujjam külső végét. Meglátom majd, menet közben milyen lesz a komfort.
Ja, nem büdös!