Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34313 hozzászólás a témában

#3801
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

Oh my...    Ekkora gaz videos tanacsadot...

 

Majd 13barra pumpalja a peremes Schwalbe gumikat!

19-20mm-s belso, a kulso nem tudom, de nem tunik olyan keskenynek.  De egyebkent is, 2016-ban 20-as?

Tele puderezi a kulsot, rossz nezni, es siman laposan beteszi a belsot.

 

 

Jaj.

nekem ugyan ilyen belsőm vannak. kicsit szélesebbek az átlagosnál. ha a szokott módon feldudálom,akkor nem megy be a helyére. ráadásul sérülékeny a szerelésnél. én simán becsíptem egyet. mondjuk mind1. meg tudtam ragasztani. 

 

tegnap rohadt fáradt voltam. nem tudtam elmenni tekerni. maradt a szerelgetés,tisztogatás. kmc patentszemet használok a láncomhoz. én szeretek ilyen apróságokból betárazni itthon. szóval új patentszemmel raktam össze a láncot,mert a szemrevételezés során deformálódást vettem észre. összehasonlítottam az újjal,és tényleg ki voltak hajolva a lemezek. kb 2 hete sikerült szereznem eredeti campa fékbetéteket. kicsit nehéz ügy,mert az enyém még a 2000 előtti széria. ehhez nehezebb beszerezni a pofákat. és természetesen aranyárban mérik. 8000 ft a 4 db fékpofa. oké. nem kell évente cserélni. az előzőt is legalább 10 évig használtam,és még a kopásjelző csíkokat nem érte el az amortizáció. rendeltem csapágyakat a 4szöges record középrészemhez. sajnos első körben (első üzletben) a hozzánemértés csimborasszói dolgoztak,így rosszat hoztak. elálltam az üzlettől. (magyarul kenjék a hajukra,mert sokáig várattak,és még rosszat is hoztak. :) ) szóval átmentem egy másik boltba,és onnan rendeltem. remélem itt nem lesz ilyen gond. viszont,most nem érzem olyan rossznak a hajtóművet. egy kicsit letakarítottam a láncot,és kevésbé érezni a darálós dolgokat. lehet,h mégsem a csapágyak a baj okozói. :) lemértem a láncot is. kb 60%-os kopásnál jár. lassan kell majd rendeljek másik láncot is. lehet,h csak ez a baja a rendszernek. az 5 mm-el rövidebb stucni,és a más formájú,nehezebb kormány úgy néz ki eléggé bevált. a múltkor volt egy táblahajrám. egyedül ott éreztem rövidnek a rendszert. viszont a napi használatban nagyon fasza a kokpit. a merevebb kormány viszont jól jött. :) a lejtőzéseknél is hasznos. vlhogy jobb irányítani a bringát vele. a hónap végén lesz 2 éve,h hozzám került a Bianchi Genius vázam. ahhoz az állapotomhoz képest nagyon sokat fogytam. szóval most már ki is tudom használni a váz adta lehetőségeket. az a vicc,h a 4szögtengely,a hagyományos stucni ellenére is nagyon jól működik ez a váz,alkatrész,kiegészítő egység. az irányítás nagyon ott van,és sztem a merevsége is megfelelő. persze az acálokhoz hasonlítva. egy új karton bringa biztos jobb. (sztem inkább csak más,nem feltétlenül jobb,de ez csak a saját véleményem) szóval öröm,bodóttá van. :D

 

néztem a bikkmakk beharangozó cikkét a virsligumis tesztekről. a tömegadatok érdekesek. azt hiszem nem kell szégyenkeznem. kicsivel 9 kg alatt van a Bianchi-m pedállal,kulacstartókkal. kevés karton alkatrésszel. :)

 

a facebook-on láttam egy srácnál egy ilyen bbb konzolra szerelt vdo m6 órát: http://bbbcycling.co...omputers/BCP-88 nem is tudtam,h fel lehet rá szerelni átalakítás nélkül. ráadásul jó vékony kormányhoz is. mondjuk az árát hagyjuk. kb 8000 pénz.


donciccio módosította - 2016. március 14. - 10:40

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3802
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás
Ez az ing, a nadrag es a csodazokni alapjan nem rudom komolyan venni ezt a töpszli culàgert

#3803
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Oh my...    Ekkora gaz videos tanacsadot...

 

Majd 13barra pumpalja a peremes Schwalbe gumikat!

19-20mm-s belso, a kulso nem tudom, de nem tunik olyan keskenynek.  De egyebkent is, 2016-ban 20-as?

Tele puderezi a kulsot, rossz nezni, es siman laposan beteszi a belsot.

 

 

Jaj.

 

mindent elmond a professzionalizmusról, hogy fékváltóra rakott bringa mellett szerelget :D


  • Vejne kedveli ezt

#3804
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Oh my...    Ekkora gaz videos tanacsadot...

 

Majd 13barra pumpalja a peremes Schwalbe gumikat!

19-20mm-s belso, a kulso nem tudom, de nem tunik olyan keskenynek.  De egyebkent is, 2016-ban 20-as?

Tele puderezi a kulsot, rossz nezni, es siman laposan beteszi a belsot.

 

 

Jaj.



#3805
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Biztos, hogy 11s rotorod van? 10s sor mögé 1mm-es hézagoló a régi 8-9-10s rotoroknál kellett :o

 

Tavalyi Fulcrum Racing 5 kerék, 11s van ráírva, egy műanyag hézagoló van a sor mögött és a sor közben is van még egy szélesebb két fokozat között.

Váltani pontosan vált a gyárilag beállított váltó és a sor sem lötyög így, elvben fordítva kellene a kettőt? :o



#3806
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

0.7mm. Lehetne kicsit tobbet is talan, de akkor nagyobb korben kell esztergalni, mert az agy pereme hozzaerne, es a valto is kozelebb kerul a kullokhoz.  (van hely azert)

Igy persze a legkisebb lanckerek nem kapaszkodik teljesen feluleten, de ez a titan testtel nem okoz gondot nalam.  Nyilvan ha 90kg-s sprinter lennek ezt lehet nem vallalnam be.

Gyári rendszereken 1,5mm-n kapaszkodik a kicsi és alu rotorokon is, tehát pl az acélon akár 0,5mm is elég lehet.



A sebesség mindent megold.

 


#3807
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Köszi a tippeket! A 11es sor hátsó feléből lett le esztergálva ahogy látom, menyi lett leszedve? 1mm?

0.7mm. Lehetne kicsit tobbet is talan, de akkor nagyobb korben kell esztergalni, mert az agy pereme hozzaerne, es a valto is kozelebb kerul a kullokhoz.  (van hely azert)

Igy persze a legkisebb lanckerek nem kapaszkodik teljesen feluleten, de ez a titan testtel nem okoz gondot nalam.  Nyilvan ha 90kg-s sprinter lennek ezt lehet nem vallalnam be.



#3808
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nekem a sor mögé csak 1 darab 1 miliset kellett raknom, hogy jó legyen, ezt adták a 10s sorhoz is csak, a másikat hova kellene? :o

Biztos, hogy 11s rotorod van? 10s sor mögé 1mm-es hézagoló a régi 8-9-10s rotoroknál kellett :o



#3809
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

1db 1.85,mm-es és 1db 1mm-es a 10s sorhoz 11s rotorra..

 

nekem a sor mögé csak 1 darab 1 miliset kellett raknom, hogy jó legyen, ezt adták a 10s sorhoz is csak, a másikat hova kellene? :o


  • Vejne kedveli ezt

#3810
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

a 11s rotorra a 10s sor mögé egy darab 1mm spacer kell, gondolom ez fordított irányban is így működik :)

1db 1.85,mm-es és 1db 1mm-es a 10s sorhoz 11s rotorra..



#3811
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Köszi a tippeket! A 11es sor hátsó feléből lett le esztergálva ahogy látom, menyi lett leszedve? 1mm?

 

a 11s rotorra a 10s sor mögé egy darab 1mm spacer kell, gondolom ez fordított irányban is így működik :)



#3812
meno10

meno10

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

10-es kereken 11 lanckerek nemi esztergalas utan.   Mar tobb ezer kilometer ota, semmi problema.

 

 

Köszi a tippeket! A 11es sor hátsó feléből lett le esztergálva ahogy látom, menyi lett leszedve? 1mm?



#3813
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

ha már váltogatunk: kistányér belső fokozatról (nincs trimmelve) nem igazán akar rákapni a bowdenre a fékváltókar és húzni, ha kicsit rásegítek bokával/kézzel máris jobb. mit kell állítanom, hogy amúgy más ne állítódjon el?


DaveRider módosította - 2016. március 08. - 14:51


#3814
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

más, és erre tényleg kíváncsi vagyok.

 

papíron az új shimano hátsó váltók "régi campa húzásúak", így pl. egy régi 9-es campa kar 4700-es tiagra váltóval szépen kéne, hogy működjön.

 

De ez csak elmélet. Van, aki gyakorlatban is kipróbálta? Sajnos az elmondható, hogy nem lineáris a húzása a karoknak, s ennek megfelelően a váltók elmozdulása sem azonos. Pl. Dave írta, hogy az első klikk a 47-esen nagyon hosszú úton jár.

 

Azért kérdezem, mert ugyan szépen teszi a dolgát már nagyon régóta a régi athena hátsó váltóm, de szentül hiszem, hogy egy új váltóval még jobban működne a váltás. :) Meg, mert az 5800-as hátsó olyan szép, és szerintem egy 9-es láncot még elbír a görgője :)



#3815
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

De az elejen csinaltam azt is, hogy 11-es sorbol kihagytam valamit.

 

pl. 11-25 -os sorbol a 13-ast, 12-est, 11-est kivettem es feltettem egy 13-ast, 12-est egy 12-25 sorbol.  Ez egy tokeletes 10 fokozatu megoldas 11-es valtoval/karral, csak persze ket sor kell hozza.


  • Vejne kedveli ezt

#3816
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni shimano 10-11es rendszer működésével kapcsolatban. Jelenleg 10es rendszer van a bringámon, de szeretnék kicsit komolyabb rendszer vásásrolni és találtam is egy jó 11es rendszert (fékváltókarok-első/hátsóváló-hajtómű) viszont kerékszettet most nem tudok cserélni, a kerékszettem pedig 8-9-10es rendszerű így a 11es sor nem megy rá. A nagy kérdésem az lenn hogy a 11es rendszer (konkrétan Shimano 105 5800) menyire működne jól a 10es soromon a váltás?

10-es kereken 11 lanckerek nemi esztergalas utan.   Mar tobb ezer kilometer ota, semmi problema.

10576027_1513120052254450_561370402_n.jp

10449157_1445372515745904_1553245057_n.j


ave módosította - 2016. március 08. - 09:25


#3817
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni shimano 10-11es rendszer működésével kapcsolatban. Jelenleg 10es rendszer van a bringámon, de szeretnék kicsit komolyabb rendszer vásásrolni és találtam is egy jó 11es rendszert (fékváltókarok-első/hátsóváló-hajtómű) viszont kerékszettet most nem tudok cserélni, a kerékszettem pedig 8-9-10es rendszerű így a 11es sor nem megy rá. A nagy kérdésem az lenn hogy a 11es rendszer (konkrétan Shimano 105 5800) menyire működne jól a 10es soromon a váltás?

altern8 cable routing ;)

 

2.7*1.4=3,78, míg a 10s sor 3.95mm-re hézagolt. Úgy kösd be a kábelt, hogy egy kis extra pofont adjon a váltónak.

 

vagy tegyél fel campa váltót, az 1.5-tel kiadja majdnem :)  vagy 10s campag fékváltókar, azzal is kijön (2.8*1,4)

 

vagy 11s sor és egy lánckerék megy a süllyesztőbe. vagy átesztergáltatod a rotort 11sre.


Vejne módosította - 2016. március 08. - 08:57


#3818
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

spárga és kulcscsomó.

A sparga az vastag, nem jo.   A kulcscsomo nem rossz.


  • Vejne kedveli ezt

#3819
meno10

meno10

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni shimano 10-11es rendszer működésével kapcsolatban. Jelenleg 10es rendszer van a bringámon, de szeretnék kicsit komolyabb rendszer vásásrolni és találtam is egy jó 11es rendszert (fékváltókarok-első/hátsóváló-hajtómű) viszont kerékszettet most nem tudok cserélni, a kerékszettem pedig 8-9-10es rendszerű így a 11es sor nem megy rá. A nagy kérdésem az lenn hogy a 11es rendszer (konkrétan Shimano 105 5800) menyire működne jól a 10es soromon a váltás?



#3820
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Hogy a kormany egyenesen alljon, meg a ket fekkar pontosan ugyanott legyen, ezzel en is sokat pocsolok.  De mindig szemmetertekkel.   Persze cernat meg fuggoont hasznalok.

spárga és kulcscsomó.