Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#31521
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Köszi!
De elvileg sikerült találnom egy új 2 forgáspontos shimanot, köszönet a fórumozóknak!

#31522
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Vinkler: nekem van egy szinte új Alhonga egyforgáspontos fékszettem eladásra, gumi nélkül...

#31523
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás
Tervezhetsz egy saját Campagnolo Bora kerékszettet!
http://www.boraart.c...dex.jsp?lang=en

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#31524
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Sziasztok!

Segítség kéne! A hét végére össze szeretném lapátolni az egyik bringám, de hibádzik hozzá az elsõ és a hátsó fék! Ha valakinek van valami értelmesebb darab amitõl megválna, vagy van valami jó ötlete, az szóljon!

Elõre is köszi!

#31525
jsipos

jsipos

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Ma tekertem egyet ugyanilyen gumival a Remetehely-Testvérhegy stb. környéken, természetvédelmi területen is (vagy tájvédelmi körzet? 8-D ), sok helyen darabos aszfalton, gyökereken, éles kavicsokon. Izgultam, mi lesz az eredmény (defekt vagy sem), de megúsztam. 92 kg vagyok...
Javaslom, próbáld ki nagyobb belsõ nyomással.
Érdekes lehet az is, hogy az elsõ vagy a hátsó keréken volt a defekt. Ha az elsõn, javaslom, puhíts a teleszkópon; ha a hátsón, tegyél be egy rugós nyeregcsövet.
Persze lehet, hogy szimpla gyártási hiba valóban :( Bár, ha a külsõn nincsen sérülés, akkor a belsõk voltak a ludasak ... Illetve még egy: nem lehet, hogy meggyûrõdött a belsõ, amikor betetted? Klasszikus trükk: hintõport a külsõbe, kis légnyomáson a kereket körbeütögetni, majd teledudálni lufttal ... :))

#31526
pozzo

pozzo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
kösz

#31527
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Sziasztok!

Az volna a kérdés,8-as Sora vagy régi RSX fkvkr elvisz-e 7-es sort és hogyan lehet beállítani?Beszélik nem zökkenõmentes az ilyen váltás,ha nem egyezik a koszorú száma a karral.
??

kösz


Több lehetõség van. RSX karból van 7-es, bár elég ritka.
Ha a sor bontható, lehet 8-as hézagolók becserélésével átalakítani (legalább egy részét), a váltókart pedig úgy belõni, hogy a lefelé legyen a plusz üres váltás.

#31528
pozzo

pozzo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
szasz!
Én régi 105-ös váltóval 32!-es fogszámot hajtottam...
Aztán rájöttem ez égõ.

#31529
pozzo

pozzo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Az volna a kérdés,8-as Sora vagy régi RSX fkvkr elvisz-e 7-es sort és hogyan lehet beállítani?Beszélik nem zökkenõmentes az ilyen váltás,ha nem egyezik a koszorú száma a karral.
??

kösz

#31530
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
földlakó: a két kerék tartásnál van aki láncot is cserél a kerékcseréhez, tehát van mindkettõhöz saját lánc. Ez eléggé macerás és a lánccsere még akkor is kockázatos lehet, ha patentszemes a lánc. Mivel egy amatõrnél nem nagyon fordul elõ, hogy a versenykilométere egyezzen az edzések mennyiségével, én inkább úgy oldom meg, hogy megközelítõleg ugyanannyit megyek a két kerékkel (a versenykerékkel idõnként edzésen is), így a a fogasok nagyjából ugyanannyit kopnak, a lánc nem koptatja jobban a versenykerék fogasát. Eddig nem volt gond vele, a jobb fogas/láncok elég sokat bírnak (nekem a csúcs 13,5e km egy lánc/fogas kombóval, ráadásul 7-es rendszer volt!), de kb. 4-5e kmként érdemes lecserélni a láncot, így elbír egy fogas 2-3 láncot (a campák biztos, a shimanók inkább 2-t, a Sram talán 3-at)

#31531
földlakó

földlakó

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

földlakó: küllõtörésnél nem feltétlen kell egy komplett új kerékben gondolkodni. Az ok feltehetõleg vagy a "rossz" fûzés (nem feltétlen a módszer, hanem maga a fûzés), vagy az, hogy egy anyaghibás szériába futottál bele. Ilyen nekem is volt, egyenként tördöstek ki a küllõk és a harmadik után újrafûzték, egyértelmûen a küllõk volt az ok. A jó és erõs gyári kerekek persze jobbak, de kb. 60-80e Ft-tõl kezdõdnek (Bontrager Race, Mavic elit, ill. a Campa, Fulcrum, Ambrosio hasonló szintû modelljei).


köszi, egyelõre pakolom bele a küllõt, aztán meglátjuk. de egy másik pár kereket akkor is érdemes lesz talán venni...
van még egy dolog: mivel én még nem használtam felváltva 2 pár kereket, az a kérdés merült fel, hogy a második párt (legyen "versenykerék") a fogaskeréksorral együtt szokás tartani, vagy amikor csere van, megy át a sor az másik kerékre? gondolok itt a sor és a lánc együttes kopására, és az eltérõ kopottságból adódó dolgokra.. szóval hogyan szokott ez lenni/hogy szoktátok?

#31532
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

azé azt érdemes megjegyezni hog a megengedettnél alacsonyabb nyomás is okozhat defektet


pont ezt mondtam én is!

Milyen nyomáson használod azt a belsõt?
Valaki írta itt, hogy alacsony nyomásnál hamarabb kapott egymás után több defektet.
Conti Ultra Sport külsõ kb. 4,5-5 bar nyomáson (7bar az ajánlott, de így kényelmesebb, nem rázza ki a belem).




#31533
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
azé azt érdemes megjegyezni hog a megengedettnél alacsonyabb nyomás is okozhat defektet :)

#31534
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Lehet hogy olyan nagy nyomáson már nem jók, de városi használatra nekem eddig bejött. Vagy a Panaracer is hasonló
Mondjuk én sosem fújtam még 8 Bár fölé...
Ha rendes országúti gumit vennék, az valszeg nem Conti lenne, de ez olyan olcsó volt, hogy nem hagyhattam ki. ' szezont ez is ki fog bírni...



#31535
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
hát nemekm a Conti belsõk nem bírtak ki soha 120 kilinél többet... elmentem decába vettem egy Btwin es belsõt 3000 kili raktam bele és semmi bajuk.. (GPM Tecno kerék, Blizzard Gumi, Deda külõszalag, 8 bar fölött...)

#31536
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Milyen nyomáson használod azt a belsõt?
Valaki írta itt, hogy alacsony nyomásnál hamarabb kapott egymás után több defektet.
Én is szinte csak városban használom az országútiból lett városi bringámat, használt Ambrosio felni+olcsó Conti belsõ+Conti Ultra Sport külsõ kb. 4,5-5 bar nyomáson (7bar az ajánlott, de így kényelmesebb, nem rázza ki a belem). Még nem volt defektem (kopp-kopp)
És a jó belsõvédõ szalag sokat számít, még montinál is (tapasztalat) hát még országúti kerekeken.



#31537
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
földlakó: küllõtörésnél nem feltétlen kell egy komplett új kerékben gondolkodni. Az ok feltehetõleg vagy a "rossz" fûzés (nem feltétlen a módszer, hanem maga a fûzés), vagy az, hogy egy anyaghibás szériába futottál bele. Ilyen nekem is volt, egyenként tördöstek ki a küllõk és a harmadik után újrafûzték, egyértelmûen a küllõk volt az ok. A jó és erõs gyári kerekek persze jobbak, de kb. 60-80e Ft-tõl kezdõdnek (Bontrager Race, Mavic elit, ill. a Campa, Fulcrum, Ambrosio hasonló szintû modelljei).
Scooby: magának a keréknek nincs köze a defektekhez, csak a külsõnek és a belsõnek. Itt lehet, hogy a belsõkkel volt a gond (túl vékony szövet, anyaghiba). A külsõd nem annyira vékony futófelületû, mint az oúti versenygumiknak, bár újonnan ezek sem ennyire defektvonzóak. A Michelinnek csak a pro race light modelljének nincs defektvédelme (de 200 gr.), szóval én a belsõre gyanakszom, esetleg nem jól vannak feltéve, használsz belsõvédõ szalagot? Ezenkívül még a városi utak lehetnek a ludasok, ugyanis szinte minden nagyobb útkeresztezõdésnél és környéke tele van üvegszilánkkal, mégha nem is látszik. Szóval szerintem egyelõre nem kell kidobni a külsõt, inkább vastag belsõkkel kisérletezni és az utakon nem a legszélén menni és kerülni a hordalékos részeket (ahol nem látszik az üvegszilánk).

#31538
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Nos! uraim! (esetleg hölgyeim, bár nem láttam egyet sem...), ha valakinek van hasznos tanácsa, természetesen technikai, igen leköteleznének a segítségükkel!


egy haverom járt hasonlóan - frissen összerakott (cross) bringa, mindennek rendben kéne lennie, és sorozatos defektek.. (nem szúrt, hanem valami látszólag mindig kihasította. belsõt is cserélt, de utána is) aztán új külsõt kapott, és már csak szúrt defektjei vannak ;)
nem tudom, a külsõ hogy okozhat ilyet, de talán érdemes tenni egy próbát.
meg akkor talán feltennék kicsivel masszívabb darabot..

#31539
Blamazs

Blamazs

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationGyőr
Szia!

En is az uj courier dt-re gyurok, remelem 1 heten belul meglesz a bringa. Akkor majd beszamolok rola.

#31540
elvont

elvont

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Szia!

Én egy hölgy vagyok, és ez nagyon furcsa, lehet h a külsõt mégiscsak ki kellene csrélned! Én is szeretnék egy futár helyesebben fitness bringát venni, nem tudod hol lehet?Már rengeteg helyen próbáltam, ,mondjuk én egy altrix courir-ra gondoltam, az országútim mellé, mert a defekte engem is mindig megtalál és reméltem egy futár bicaj mégiscsak gyorsa de strapabíróbb. Tudna valaki segíteni, elõre is köszi