Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#28721
Írta 2009. március 10. - 08:11
Az hogy nagyot kattan es/vagy erosen kell megnyomni, nem feltetlenul azt jelenti, hogy rossz, lehet attol is hogy a felso vegallas tulsagosan ra van allitva, a bowden pedig tul feszes. Ilyenkor szokta ezt csinalni, nezesd meg egy _jo_ szervizben.
A tobb kattanas pedig "feature, not a bug" szval sztem semmi baja.
A burkolatok viszont nem kompatibilisek egymassal.
#28722
Írta 2009. március 09. - 23:35
A columbus Gara, Aelle, Genius, SL úgy rémlik ezek jó minõségû csõszettek...
...rádobni egy fékváltókaros régi Campa szettet és mehet a félig retro országútizás
Köszi a linkeket, én is retro bicót szeretnék.
Szép díszes krómozott papucsokkal. Nyammiii!!
SLX is fasza...
Köszi a tippet Neked is!
Nekem a 25-ös is elég necces, majd lövök egy képet, nincs 2mm a hátsó fékem és a 23-as gumi között... '94 körüli acél váz. Elõl is elég "sportos"
Kiváncsi vagyok a képekre!
#28723
Írta 2009. március 09. - 22:49
Nem rossz az, az csak azért van, hogy tudj "finomállítani" az elsõ váltón. teszemazt, elöl kistányéron akarsz maradni, de hátul meg le akarsz váltani 12-esre. Ilyenkor ha nem kettõt, csak egyet kattintasz az elsõváltó fékváltókarjával, akkor arrébbáll az elsõ váltó, és így nem ér bele a lánc. Persze nem tanácsos így keresztbe álló lánccal tekerni...
amúgy apróban 40ezerért már majdhogynem Dura Ace-t kapsz..legalbbis én annyiért vettem
#28724
Írta 2009. március 09. - 22:41
Köszönöm a választ Jettison!
Egy Mavic Aksium kerékszettem lesz nemsoká, elvileg annak 10sebességes a szabadonfutója, szóval nem lesz akkor gond.
Más kérdésem is volna: Van egy 2 sebességes balos Ultegra fékváltókarom, mûködik, de baromi nagyot csattan, meg kétszer kattan, olyan mintha 3 sebességes lenne, de ezek nem valódi fokozatok. Lényeg a lényeg rosz a mehanikája, de váltani tudok vele.
Lehet ezt valahol javíttatni? Vagy ha nem, akkor az olcsóbb fékváltókarok (tiagra, esetleg 105..) mennyire kompatibilisek ezzel? Értem ezalatt, hogy vennék mondjuk egy Tiagrát, és átszerelem rá a régi ultegrám "buroklatát", hogy Ultegrának nézzen ki az összkép miatt.
A lényeg az lenne h ne kelljen megvennem majd 40ezerért egy Ultegrát...
Egyébként a bringám full használt alkatrészekbõl lesz és eddig nagyon jók a költségeim, nem akarom feljebb vinni sokkal:)
Választ elõre is köszönöm, remélem feldobtam egy jó témát!
Nem rossz az, az csak azért van, hogy tudj "finomállítani" az elsõ váltón. teszemazt, elöl kistányéron akarsz maradni, de hátul meg le akarsz váltani 12-esre. Ilyenkor ha nem kettõt, csak egyet kattintasz az elsõváltó fékváltókarjával, akkor arrébbáll az elsõ váltó, és így nem ér bele a lánc. Persze nem tanácsos így keresztbe álló lánccal tekerni...
amúgy apróban 40ezerért már majdhogynem Dura Ace-t kapsz..legalbbis én annyiért vettem
#28725
Írta 2009. március 09. - 22:27
Egy Mavic Aksium kerékszettem lesz nemsoká, elvileg annak 10sebességes a szabadonfutója, szóval nem lesz akkor gond.
Más kérdésem is volna: Van egy 2 sebességes balos Ultegra fékváltókarom, mûködik, de baromi nagyot csattan, meg kétszer kattan, olyan mintha 3 sebességes lenne, de ezek nem valódi fokozatok. Lényeg a lényeg rosz a mehanikája, de váltani tudok vele.
Lehet ezt valahol javíttatni? Vagy ha nem, akkor az olcsóbb fékváltókarok (tiagra, esetleg 105..) mennyire kompatibilisek ezzel? Értem ezalatt, hogy vennék mondjuk egy Tiagrát, és átszerelem rá a régi ultegrám "buroklatát", hogy Ultegrának nézzen ki az összkép miatt.
A lényeg az lenne h ne kelljen megvennem majd 40ezerért egy Ultegrát...
Egyébként a bringám full használt alkatrészekbõl lesz és eddig nagyon jók a költségeim, nem akarom feljebb vinni sokkal:)
Választ elõre is köszönöm, remélem feldobtam egy jó témát!
#28726
Írta 2009. március 09. - 13:30
#28727
Írta 2009. március 09. - 10:01
Úgy néz ki, hogy kapok némi extra pénzt az eddigi munkámért, így lehet, hogy drágább vázat is megengedhetek magamnak.
Így a kérdés megváltozik, vagyis: Melyik a legkényelmesebb acélváz/csõszett ami hosszú élettartamú és nem 100.000 Ft-ba kerül?
Elolvastam a linkelt cikkeket, és gugliztam is, de nem kaptam egyértelmû választ.
Köszi!
A columbus Gara, Aelle, Genius, SL úgy rémlik ezek jó minõségû csõszettek
http://cgi.ebay.de/w...em=250384344200
http://cgi.ebay.co.u...em=110361248795
http://cgi.ebay.com/...em=280319193772
Nekem ezek tetszenek, rádobni egy fékváltókaros régi Campa szettet és mehet a félig retro országútizás
#28728
Írta 2009. március 09. - 09:58
Ez csak egy példa volt, hogy vannak olyan vázak, amiknél nem fér be nagy gumi. Azért mert új csúcs bicó van a képen nem következik, hogy a régi bicókba befér a nagy gumi. És ugyanúgy, ha van egy régi bicó, amibe befér a nagy gumi, még nem következik, hogy mindbe befér.
Láttam már olyan régi acélvillát, amibe 28asnál nagyobb gumi nem fért volna be.
Nekem a 25-ös is elég necces, majd lövök egy képet, nincs 2mm a hátsó fékem és a 23-as gumi között... '94 körüli acél váz. Elõl is elég "sportos"
#28729
Írta 2009. március 09. - 07:43
Najjóóó, de én egy óccó acélvázra gondolok...
Úgy néz ki, hogy kapok némi extra pénzt az eddigi munkámért, így lehet, hogy drágább vázat is megengedhetek magamnak.
Így a kérdés megváltozik, vagyis: Melyik a legkényelmesebb acélváz/csõszett ami hosszú élettartamú és nem 100.000 Ft-ba kerül?
Elolvastam a linkelt cikkeket, és gugliztam is, de nem kaptam egyértelmû választ.
Köszi!
#28730
Írta 2009. március 08. - 17:03
amúgy én elég sokáig mentem hézagoló nélkül és semmi gáz nem volt, ugyanúgy megfogta a sort, szóval az se tragédia ha nincs ott, csak nézd meg, hogx megfogja rendesen a sort a zárógyûrû és a legfelsõ fk.-en sem ér bele a váltó a küllõk közé, ezt valszeg be kell állítani, ha sehogy sem tudod, akkor mindenképp ajánlott a hézagoló
Sziasztok!
Abszolút új vagyok még, az bringám is új, illetve még kész sincs.
Segítségeteket szeretném kérni. Úgy tudom, hogy 10es országúti fogsorhoz kell egy hézagológyûrû. Nekem van egy 10es ultegrám, de nincs hozzá hézagoló. Viszont észrevettem, hogy a Shimano integrált középcsapágy távtartó gyûrûjének átmérõje megegyezik azzal ami kell. Szerintetek használhatom ezzel? Illetve kb milyen vékonyra kellene lecsiszolnom? Vagy esetleg valaki tudna ajánlani valami megoldást ami be fog válni?
Ui.: Boltokban kérdeztem, webshopban kérdeztem, de külön nem lehet kapni.
Válaszotokat elõre is köszönöm.
#28731
Írta 2009. március 08. - 12:19
Abszolút új vagyok még, az bringám is új, illetve még kész sincs.
Segítségeteket szeretném kérni. Úgy tudom, hogy 10es országúti fogsorhoz kell egy hézagológyûrû. Nekem van egy 10es ultegrám, de nincs hozzá hézagoló. Viszont észrevettem, hogy a Shimano integrált középcsapágy távtartó gyûrûjének átmérõje megegyezik azzal ami kell. Szerintetek használhatom ezzel? Illetve kb milyen vékonyra kellene lecsiszolnom? Vagy esetleg valaki tudna ajánlani valami megoldást ami be fog válni?
Ui.: Boltokban kérdeztem, webshopban kérdeztem, de külön nem lehet kapni.
Válaszotokat elõre is köszönöm.
#28732
Írta 2009. március 07. - 14:21
http://equusbicycle....bike/index.html
http://bikemag.hu/te...panyagok-archiv
http://bikemag.hu/te...7-evvel-ezelott
Gumiból szerintem fölösleges annyira böszmét venned, de azért egy régi acélváznál nagyon nem kell aggódnod, mert az nem Pinarello Prince
Köszi a linkeket, megnézem õket. :cool2:
A böszme gumin még gondolkodom, leeht, hogy tényleg keskenyebbet veszek.
...Láttam már olyan régi acélvillát, amibe 28asnál nagyobb gumi nem fért volna be.
Oks, köszi, oda fogok figyelni, hogy mi fér be, és legfeljebb, ha nagyon megtetszik egy váz, és csak keskenyebb gumma fér bele, akkor engedek a szélességbõl. De egyelõre azért igyexem olyat venni, amibe befér. Majd meglátjuk mi lesz a vége.
#28733
Írta 2009. március 07. - 11:23
Ez csak egy példa volt, hogy vannak olyan vázak, amiknél nem fér be nagy gumi. Azért mert új csúcs bicó van a képen nem következik, hogy a régi bicókba befér a nagy gumi. És ugyanúgy, ha van egy régi bicó, amibe befér a nagy gumi, még nem következik, hogy mindbe befér.Najjóóó, de én egy óccó acélvázra gondolok.
Láttam már olyan régi acélvillát, amibe 28asnál nagyobb gumi nem fért volna be.
#28734
Írta 2009. március 07. - 00:02
http://bikemag.hu/te...panyagok-archiv
http://bikemag.hu/te...7-evvel-ezelott
Gumiból szerintem fölösleges annyira böszmét venned, de azért egy régi acélváznál nagyon nem kell aggódnod, mert az nem Pinarello Prince
#28735
Írta 2009. március 06. - 22:45
Akár ott, akár az elsõ villánál, akár a nyeregvázcsõbe is beleérhet.
Mert pl ennél ott sincs sok hely:
http://pinarello.com...nce_416_big.jpg
De persze váza válogatja. Van amelyiknél több a hely, van amelyiknél kevesebb, de a legtöbb országútinál nem hiszem hogy szempont volt, hogy akár egy 32es gumi beférjen.
Najjóóó, de én egy óccó acélvázra gondolok.
Ilyen csodamasinám leghamarabb 40 éves koromban lesz, ha holnaptól elkezdek rá gyûjteni.
Majd ezt is megnézem a vázon, amit megveszek. Egyelõre még csak nézelõdöm. Reynolds 531/501-est kevés helyen látok, úgyhogy más kényelmes, olcsó, de nem kõ nehéz csöveket is számításba akarok venni.
Ha tudtok egy leírást, hogy más gyártók termékei közül mi hasonlít ezekre, akkor szívesen fogadom. Kösz!
#28736
Írta 2009. március 06. - 22:11
A láncvillánál szorulhat be?
A régi bringámon a guminál ~45mm-es a távolság a két láncvilla között. Az elsõ villánál, és a támvillánál nagyobb.
Akár ott, akár az elsõ villánál, akár a nyeregvázcsõbe is beleérhet.
Mert pl ennél ott sincs sok hely:
http://pinarello.com...nce_416_big.jpg
De persze váza válogatja. Van amelyiknél több a hely, van amelyiknél kevesebb, de a legtöbb országútinál nem hiszem hogy szempont volt, hogy akár egy 32es gumi beférjen.
#28737
Írta 2009. március 06. - 21:49
Igen, az általában igaz is. Én pl 23-as gumival járok, de 28-as az enyémbe se férne-.
A láncvillánál szorulhat be?
A régi bringámon a guminál ~45mm-es a távolság a két láncvilla között. Az elsõ villánál, és a támvillánál nagyobb.
#28738
Írta 2009. március 05. - 16:33
Egy országútiba nem fog belemenni 32es gumi se nagy valószínûséggel. Az enyémbe egy 28as se szerintem.
Igen, az általában igaz is. Én pl 23-as gumival járok, de 28-as az enyémbe se férne-.
#28739
Írta 2009. március 05. - 12:05
Köszi a tippet!
A boltokat is kellene járnom, de ahhoz kevés az idõm. Azért megteszem, ami tõlem telik, mert jó lenne kifogni egy olyan Cx vázat... :chin: Pár hét múlva lesz aktuális a dolog, addig még ráérek nézelõdni.
Nem is tudom egyébként, hogy CX, vagy sima outi váz legyen...
A v-fék miatt szimpi a CX váz (van egy szett tektro rx1 mini v-fékem outi karhoz), de kérdés, hogy emiatt megéri-e, hogy valszeg töbet kell rá vadásznom, kisebb a választék, és lehet, hogy nehezebb is egy CX váz... bár nyilván erõsebb is...
Majd még kiderül.
Egyébként nem ragaszkodom a CX által megszabott mérethez, nem akarok versenyezni, csak hobbiból tekergetek, viszont elég sokat.
Egy országútiba nem fog belemenni 32es gumi se nagy valószínûséggel. Az enyémbe egy 28as se szerintem.
#28740
Írta 2009. március 05. - 00:46
A ciklokrossz maximum 35 mm széles külsõt engedélyez!
Luongoban vettem régen egy Cilo CX vázat. 56-os, Reynolds 531 csõbõl. Szóval körbenéznék boltokban is.
Terepes mókákra bõven elég egy túrásabb országúti, ballonos gumikkal.
Én szoktam Devecserben járni (szüleim közel laknak).
Köszi a tippet!
A boltokat is kellene járnom, de ahhoz kevés az idõm. Azért megteszem, ami tõlem telik, mert jó lenne kifogni egy olyan Cx vázat... :chin: Pár hét múlva lesz aktuális a dolog, addig még ráérek nézelõdni.
Nem is tudom egyébként, hogy CX, vagy sima outi váz legyen...
A v-fék miatt szimpi a CX váz (van egy szett tektro rx1 mini v-fékem outi karhoz), de kérdés, hogy emiatt megéri-e, hogy valszeg töbet kell rá vadásznom, kisebb a választék, és lehet, hogy nehezebb is egy CX váz... bár nyilván erõsebb is...
Majd még kiderül.
Egyébként nem ragaszkodom a CX által megszabott mérethez, nem akarok versenyezni, csak hobbiból tekergetek, viszont elég sokat.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






