Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#27081
Írta 2009. október 07. - 21:49
7 honap alatt -40kg? Biztos? Az brutal sok!
A kerdeses emelkedo viszont inkabb csak 3km, de atlag 7%.
http://www.bikemap.net/route/332405 (Vagy nem stimmel az utvonal?)
Ez mondjuk nem rossz! Amig Gyorben laktam mit nem adtam volna egy ilyen hegyert.
Egyebkent en meg pont most kezdek attetelt kemenyiteni. /Na jo, csak kiprobaltam./
Aldo Sassi mester egyik modszere a sullyal gugolas helyett. 53x13-15 6-8%-on felfele 5percen at, kb. 30-40 fordulat/perc.
Az a vicces, hogy egyaltalan nem olyan nehez, mint gondoltam.
Utana ledobni kis tanyerra es porgetni felelmetes erzes, nagyon konnyen megy.
Szerintem 52-42-nel nem eleg nagy ugras, erdemes legalabb 39-ig lemenni.
Ahhoz 25-os vegu racsni mar kenyelmes lehet idehaza szinte mindenhol.
170 mindenkeppen rovid, 175 lenne az en tippem is neked, igy vakon. Ez ugye nem testmagassag, hanem labhosssz fuggo.
@kipage: Rajzold meg az utvonalat a bikemap.net -en, meglesz, hogy mennyi volt a szint. Saccnak jo.
#27082
Írta 2009. október 07. - 21:27
Múlt héten megmásztuk Miskolc felõl Bánkútig a Bükköt. Volt vagy 20km-nyi tömény szerpentin, hol kisebb hol nagyobb meredekséggel. Sajnos nincs szuper mindent mérõ km órám, pedig jó lett volna tudni mennyi szintet gyûjthettünk. Bánkútról legurultunk Szilvásváradig, onnan Mályinka felõl visszakapaszkodtunk a Bánkúti idõfutam útvonalán, majd haza Miskolcra. Ajánlom mindenkinek kegyetlen útvonal(nak éreztem) annyit hozzáteszek, hogy slick gumis montival érdemes menni, országútinak nem való az út. Mondjuk fölfelé tökmindegy, de lefele könnyen defektbe torkollhat a száguldás, mert az utak pocsék állapotban vannak Lillafüred után.
Mi is hasonlót csináltunk vagy két hete. Igaz, Bánkútig nem mentünk fel, hanem lekanyarodtunk elõtte. A lejtõkön tényleg nem ártott óvatosnak lenni, így nem kaptunk defektet. Nem volt nagy forgalom, de a teherautók valahogy mindig a be nem látható kanyarokban jöttek szembe, így volt néhány meleg helyzet...96 km lett a vége, a szintet pedig csak saccolni tudom, talán 1500-1600. http://picasaweb.goo...ukkOrszagutiKor#
#27083
Írta 2009. október 07. - 21:19
Akkor jól éreztem hogy kiadós emelkedõ
Én Veszprémbõl vagyok, szerencsére itt a környéken könnyû jó útvonalakat találni, bár azt nagyon sajnálom hogy Veszprémbõl nagyon körülményes eljutni a kis forgalmú Bakonyi mellékutakra, mert a 82-es Zirc felé nagyon szûk és forgalmas, nem szívesen tekernék rajta, a 8-as fõút felé szintén nincs lehetõség aszfalton kijutni Márkóig, ahonnan szintén kellemes kaptatók lennének Hárskút-Lókút fele, onnan pedig szintén bejárható lenne az egész Bakony. A Tapolcai útra hétvégenként ki szoktam merészkedni, onnan is nagyon szép terepek vannak a Kab-hegy és a Balaton felvidék irányába. Összességében azért szerencsére vannak lehetõségek...
Miért ne volna? Két sávos út, sokkal nyugisabb, mint a tapolcai.
#27084
Írta 2009. október 07. - 21:07
Várpalotától fel Csõszpusztáig az 7 km végig kint van a 10%-os tábla kemény felfelé, edzés nélkül nagy bátorság nekivágni, én alapszint alatti edzettséggel indultam és 3 hónap edzés vagyis tekerés után vágtam neki elõszõr. Érdekes, de ezt az emelkedõt Tési emelkedõnek hívják pedig 450m vagy 400m magasan a tetõn Csõszpuszta van. onnét lehet tovább teperni Szápár -Bakonycsernye - Balinka- Fehérvárcsúrgó, mind gyönyörû helyek ideális országúti útvonal. Székesfehérváriak szerintem mind ismerik.
Akkor jól éreztem hogy kiadós emelkedõ
Én Veszprémbõl vagyok, szerencsére itt a környéken könnyû jó útvonalakat találni, bár azt nagyon sajnálom hogy Veszprémbõl nagyon körülményes eljutni a kis forgalmú Bakonyi mellékutakra, mert a 82-es Zirc felé nagyon szûk és forgalmas, nem szívesen tekernék rajta, a 8-as fõút felé szintén nincs lehetõség aszfalton kijutni Márkóig, ahonnan szintén kellemes kaptatók lennének Hárskút-Lókút fele, onnan pedig szintén bejárható lenne az egész Bakony. A Tapolcai útra hétvégenként ki szoktam merészkedni, onnan is nagyon szép terepek vannak a Kab-hegy és a Balaton felvidék irányába. Összességében azért szerencsére vannak lehetõségek...
#27085
Írta 2009. október 07. - 20:57
Várpalotától fel Csõszpusztáig az 7 km végig kint van a 10%-os tábla kemény felfelé, edzés nélkül nagy bátorság nekivágni, én alapszint alatti edzettséggel indultam és 3 hónap edzés vagyis tekerés után vágtam neki elõszõr. Érdekes, de ezt az emelkedõt Tési emelkedõnek hívják pedig 450m vagy 400m magasan a tetõn Csõszpuszta van. onnét lehet tovább teperni Szápár -Bakonycsernye - Balinka- Fehérvárcsúrgó, mind gyönyörû helyek ideális országúti útvonal. Székesfehérváriak szerintem mind ismerik. Döbbenet, de nyár elején Scarpea Rush cross teleszkopos 16kg binyoval mentem fel elõszõr Csõszpusztára!Palotáról Csõszpusztára mennyire számít kemény emelkedõnek? Tavasszal csináltunk egy túrát arra, de nem tudtam tesztelni a tûréshatárom, mivel meg kellett várni a csapat hölgytagjait, szóval kényelmesen mentem. Mindenesetre kellemetlen, hosszú emelkedõnek tûnt.
Épp ezeket az emelkedõket szeretném még jobban élvezni és keményebben "támadni" egy könnyû, agilis országútival, a mostani majd 15 kilós teleszkópos cross bringám után biztosan nagy élmény lenne a váltás...
#27086
Írta 2009. október 07. - 20:16
#27087
Írta 2009. október 07. - 19:48
Igen lehet 50 - 60 körül van, de én 82-95 fordulathoz szoktam itt érzem jól magam! A válaszokból leszûrve megrendelem 53/39 es 175 új hajtómûvet, amúgy is esedékes lánc és hajtómû csere!
köszönöm a válaszokat.
7 km természetesen vannak kisebb 4-6% emelkedések,de nagyrészt 10% érdemes kipróbálni magad, elõtte mész 50-60 km-ert és utána mehetsz fel, Csõszpusztáról meg legurulsz 60-70 km/ó val Várpalotára nagy élmény! Gyönyörû táj. Tudom ajánlani mindenkinek!
Palotáról Csõszpusztára mennyire számít kemény emelkedõnek? Tavasszal csináltunk egy túrát arra, de nem tudtam tesztelni a tûréshatárom, mivel meg kellett várni a csapat hölgytagjait, szóval kényelmesen mentem. Mindenesetre kellemetlen, hosszú emelkedõnek tûnt.
Épp ezeket az emelkedõket szeretném még jobban élvezni és keményebben "támadni" egy könnyû, agilis országútival, a mostani majd 15 kilós teleszkópos cross bringám után biztosan nagy élmény lenne a váltás...
#27088
Írta 2009. október 07. - 19:37
Szevasz!
Én 178 centi vagyok, a nyergem teteje 74cm-re van a középcsapágy tengelyétõl és nekem jók az 54-es vázak amiknek a felsõcsõ hossza 55cm körül van.
Én egyébként 10cm-es stucnit használok ami nem is rövid és nem is hosszú, pont jó.
Egyébként véleményem szerint a váz méreténél a legfontosabb paraméter a vizsintes felsõcsõhossz, nem is feltétlenül a nyeregvázcsõ hossza. Ez határozza meg azt, hogy milyen hosszú a váz.
Ha két váz közül kell választanod akkor vedd a kissebbet! Hacsak nem extrém nagy a differencia a két méret között. A kisebb vázhoz tudsz hátrahajló nyeregcsövet és hosszabb stucnit venni, nem gond. Ezzel nyerhetsz egy méretet.
A nagy vázakkal az a gond, hogy általában hosszúak, ezért mindenki elõretolja a nyerget és betesz egy rövid stucnit. Ez szerintem hülyén néz ki... Amúgy 10 országútisból 3-4 szerintem egy számmal nagyobb vázzal megy itthon mint ami kéne neki, elég ránézni a nyergbeállításokra meg azza, hogy spiccel tekeri a pedált.
Itthon veszed vagy külföldön? (én is cserén töröm most a fejem)
A többieknek köszönöm a bécsi bolt tippeket!
Üdv!
Még mindig nem tudom hogy itthon veszem-e, várom a HEFA telefonját (õk forgalmaznak itthon Focust) hogy végülis mennyiért kapnám meg a bicajt és hogy pontosan melyik méret, illetve típus (tripla/kompakt) rendelhetõ. Wiggle.co.uk-ról most nagyon megérné, 712 GBP, azaz 215eFt körül meglenne, van is 52-es méret, viszont itthonra nem szálítanak, de haverom Londonba meg tudná rendelni magához és akkor már csak a hazaszállítást kéne megoldani, ami ilyen esetekre specializálódott futárcégek valszeg olyan 15-20eFt körül megoldanának.
Amúgy ahogy utánanéztem valszeg nem lenne kicsi az 50-es, több kalkulátor szerint is inkább ez a méretem. Az 54 viszont már biztosan nagy lenne, mint írtam próbáltam is, és a te leírásod is ezt támasztja alá...
#27089
Írta 2009. október 07. - 18:44
Igen lehet 50 - 60 körül van, de én 82-95 fordulathoz szoktam itt érzem jól magam! A válaszokból leszûrve megrendelem 53/39 es 175 új hajtómûvet, amúgy is esedékes lánc és hajtómû csere!
köszönöm a válaszokat.
7 km természetesen vannak kisebb 4-6% emelkedések,de nagyrészt 10% érdemes kipróbálni magad, elõtte mész 50-60 km-ert és utána mehetsz fel, Csõszpusztáról meg legurulsz 60-70 km/ó val Várpalotára nagy élmény! Gyönyörû táj. Tudom ajánlani mindenkinek!
#27090
Írta 2009. október 07. - 17:48
Igen lehet 50 - 60 körül van, de én 82-95 fordulathoz szoktam itt érzem jól magam! A válaszokból leszûrve megrendelem 53/39 es 175 új hajtómûvet, amúgy is esedékes lánc és hajtómû csere!Az adatok alapján az 75/perc inkább 50/perc. 12-27es sor nem árt arra az emelkedõre, ismerem.
köszönöm a válaszokat.
7 km természetesen vannak kisebb 4-6% emelkedések,de nagyrészt 10% érdemes kipróbálni magad, elõtte mész 50-60 km-ert és utána mehetsz fel, Csõszpusztáról meg legurulsz 60-70 km/ó val Várpalotára nagy élmény! Gyönyörû táj. Tudom ajánlani mindenkinek!
#27091
Írta 2009. október 07. - 15:43
Hi all
Hajtómû a gépemen 52/42, hátul a legnagyobb 23 fog, hajtókar 170-es 188 cm magas vagyok, heti 200-250km tekerek nem versenyzek csak jólesõ bringázást csinálok. Kérdésem számítana-e, ha 175 hajtókart raknék fel mert a magasságomhoz az kellene, vagy az én szintemen tök mind1? Másik kérdésem Szápár és Csõszpuszta között van egy 7 km szakasz ami 10% emelkedõ végig, na már most feltekerek, de a 42 fog miatt nem tudok 75/perc pedálfordulatnál gyorsabban tekerni ez olyan 10-11 km/ó tehát felmegyek, de nem esik jól és a térdem is érzi, mit tegyek vegyek egy másik hajtómûvet 53/39 vagy hátulra rakjak a 23 helyett egy 25 ös fogat vagy egyszerüen fogyjak lelegalább 10 kg-om és erõsödjek és majd megy jobban is!? Jelenleg 100kg vagyok/188cm. Segítségeteket tanácsaitokat elõre is köszönöm!
Én két országútit használok, a "télin" 170-es kar van, a "Nyárin" 172,5-ös és megérzem ha átülök az egyikrõl a másikra. A montimon meg 175-ös van. Azt vettem észre, hogy a 170-el jobban pörög a lábam, könnyebb a pörgetés viszont hegyre alacsony pedálfordulathoz nem jó. Ott a hosszabb hajtókar kell, azzal egyszerûen nagyobb nyomatékot tudsz kifejteni (fizika - hosszabb erõkar). Ha felteszel egy 175-öst akkor könnyebb lesz felfelé. De csodákra ne számíts. Ha valóban van egyben 7 km 10% felfelé itthon akkor azt kipróbálnám én is!
Ha itt tekernék akkor én 39/26-al mennék! 1 km még elmenne 39/21-23-al is de 7km azért hosszú!
ja 178cm vagyok
amúgy az sem véletlen, hogy sprinterek pályán akár 160-as karokat is használnak, rövidebb karral akár 200 fölé is vihetõ a pedálfordulat. Idõfutamon meg mindenki hosszabb karral megy mint általában.
#27092
Írta 2009. október 07. - 14:10
Az adatok alapján az 75/perc inkább 50/perc. 12-27es sor nem árt arra az emelkedõre, ismerem.Hi all
Hajtómû a gépemen 52/42, hátul a legnagyobb 23 fog, hajtókar 170-es 188 cm magas vagyok, heti 200-250km tekerek nem versenyzek csak jólesõ bringázást csinálok. Kérdésem számítana-e, ha 175 hajtókart raknék fel mert a magasságomhoz az kellene, vagy az én szintemen tök mind1? Másik kérdésem Szápár és Csõszpuszta között van egy 7 km szakasz ami 10% emelkedõ végig, na már most feltekerek, de a 42 fog miatt nem tudok 75/perc pedálfordulatnál gyorsabban tekerni ez olyan 10-11 km/ó tehát felmegyek, de nem esik jól és a térdem is érzi, mit tegyek vegyek egy másik hajtómûvet 53/39 vagy hátulra rakjak a 23 helyett egy 25 ös fogat vagy egyszerüen fogyjak lelegalább 10 kg-om és erõsödjek és majd megy jobban is!? Jelenleg 100kg vagyok/188cm. Segítségeteket tanácsaitokat elõre is köszönöm!
A sebesség mindent megold.
#27093
Írta 2009. október 07. - 13:59
Na igen, én 40 éves múltam + Idén áprilisban vettem elsõ országúti bringámat, tehát 7 hónapja kezdtem el az egészet, jah és akkor 110kg voltam, tehát magamhoz képest már sokat fejlõdtem és fogytam. Emlékszem elsõ tekerésem 30km volt utána 2 napig nem tudtam lábraállni, most meg 100km simán letekerek 27-29 átlagsebességgel, tudom ez kevés, de az én szintemen tökéletes. Egyenlõre!
#27094
Írta 2009. október 07. - 13:54
Hi all
Hajtómû a gépemen 52/42, hátul a legnagyobb 23 fog, hajtókar 170-es 188 cm magas vagyok, heti 200-250km tekerek nem versenyzek csak jólesõ bringázást csinálok. Kérdésem számítana-e, ha 175 hajtókart raknék fel mert a magasságomhoz az kellene, vagy az én szintemen tök mind1? Másik kérdésem Szápár és Csõszpuszta között van egy 7 km szakasz ami 10% emelkedõ végig, na már most feltekerek, de a 42 fog miatt nem tudok 75/perc pedálfordulatnál gyorsabban tekerni ez olyan 10-11 km/ó tehát felmegyek, de nem esik jól és a térdem is érzi, mit tegyek vegyek egy másik hajtómûvet 53/39 vagy hátulra rakjak a 23 helyett egy 25 ös fogat vagy egyszerüen fogyjak lelegalább 10 kg-om és erõsödjek és majd megy jobban is!? Jelenleg 100kg vagyok/188cm. Segítségeteket tanácsaitokat elõre is köszönöm!
Fogyni mindenképpen célszerû. A magasságodhoz mehetne akár 180as hajtókar is, bár országúton mivel általában magasabb a pedálcsapásszám, mint terepen, ezért elég a 175ös. Terepmontin 180as kart használok. A slick gumis montimon elõl 1szem 44es tányér van a 175ös hajtókaron, hátul 12-23as oútis sorral, mégsem fáj a térdem. Próbáld fokozatosan hozzászoktatni a térded az alacsony pedálcsapásszámhoz. Nekem csak akkor jelez a térdem, ha sokat megyek 40es csapásszám alatt. Ja, csak összehasonlításképpen 186cm vagyok és 70kg.
#27095
Írta 2009. október 07. - 13:28
#27096
Írta 2009. október 07. - 13:25
Hajtómû a gépemen 52/42, hátul a legnagyobb 23 fog, hajtókar 170-es 188 cm magas vagyok, heti 200-250km tekerek nem versenyzek csak jólesõ bringázást csinálok. Kérdésem számítana-e, ha 175 hajtókart raknék fel mert a magasságomhoz az kellene, vagy az én szintemen tök mind1? Másik kérdésem Szápár és Csõszpuszta között van egy 7 km szakasz ami 10% emelkedõ végig, na már most feltekerek, de a 42 fog miatt nem tudok 75/perc pedálfordulatnál gyorsabban tekerni ez olyan 10-11 km/ó tehát felmegyek, de nem esik jól és a térdem is érzi, mit tegyek vegyek egy másik hajtómûvet 53/39 vagy hátulra rakjak a 23 helyett egy 25 ös fogat vagy egyszerüen fogyjak lelegalább 10 kg-om és erõsödjek és majd megy jobban is!? Jelenleg 100kg vagyok/188cm. Segítségeteket tanácsaitokat elõre is köszönöm!
#27097
Írta 2009. október 07. - 12:18
Sziasztok!
Néhány hete érdeklõdtem egy Focus Variado Expert gép vásárlásával kapcsolatban, sok hasznos hozzászólást kaptam. Mostanra "véglegesedett" a dolog.
Egy bibi van, hogy elképzelhetõ hogy már nincs a többek által javasolt 52-es méretben, hanem csak 54-es és 50-es.
Kérdésem: 167-168 cm körüli testmagassághoz, vékony testalkathoz (~56-57 kg) és 73 cm körüli átlépési magassághoz jó lehet az 50-es méret? Feltételezésem szerint ezekkel a paraméterekkel inkább a kisebb méret a jó választás. Egy 2007-es 54-es méretû Trek 1.5-öst kipróbáltam, azt egy picit nagynak éreztem.
Szevasz!
Én 178 centi vagyok, a nyergem teteje 74cm-re van a középcsapágy tengelyétõl és nekem jók az 54-es vázak amiknek a felsõcsõ hossza 55cm körül van.
Én egyébként 10cm-es stucnit használok ami nem is rövid és nem is hosszú, pont jó.
Egyébként véleményem szerint a váz méreténél a legfontosabb paraméter a vizsintes felsõcsõhossz, nem is feltétlenül a nyeregvázcsõ hossza. Ez határozza meg azt, hogy milyen hosszú a váz.
Ha két váz közül kell választanod akkor vedd a kissebbet! Hacsak nem extrém nagy a differencia a két méret között. A kisebb vázhoz tudsz hátrahajló nyeregcsövet és hosszabb stucnit venni, nem gond. Ezzel nyerhetsz egy méretet.
A nagy vázakkal az a gond, hogy általában hosszúak, ezért mindenki elõretolja a nyerget és betesz egy rövid stucnit. Ez szerintem hülyén néz ki... Amúgy 10 országútisból 3-4 szerintem egy számmal nagyobb vázzal megy itthon mint ami kéne neki, elég ránézni a nyergbeállításokra meg azza, hogy spiccel tekeri a pedált.
Itthon veszed vagy külföldön? (én is cserén töröm most a fejem)
A többieknek köszönöm a bécsi bolt tippeket!
Üdv!
#27098
Írta 2009. október 06. - 19:38
#27099
Írta 2009. október 06. - 19:20
Néhány hete érdeklõdtem egy Focus Variado Expert gép vásárlásával kapcsolatban, sok hasznos hozzászólást kaptam. Mostanra "véglegesedett" a dolog.
Egy bibi van, hogy elképzelhetõ hogy már nincs a többek által javasolt 52-es méretben, hanem csak 54-es és 50-es.
Kérdésem: 167-168 cm körüli testmagassághoz, vékony testalkathoz (~56-57 kg) és 73 cm körüli átlépési magassághoz jó lehet az 50-es méret? Feltételezésem szerint ezekkel a paraméterekkel inkább a kisebb méret a jó választás. Egy 2007-es 54-es méretû Trek 1.5-öst kipróbáltam, azt egy picit nagynak éreztem.
#27100
Írta 2009. október 05. - 18:44
Pl. http://www.bikestore.cc/
Elsõsorban webshop, de elég sokk cucc van amúgy is, úgy láttam. Én a Wien Süd-i boltban voltam anno.
Van egy bolt a Wahringer Gürtelen (aszt hiszem U6-os metrovonal, az amelyik a magasban megy )
http://www.mountainb.../pages/site/de/
Itt találsz infót a boltokról is. Amelyikrõl én beszélek, az nagyon ott volt. Tele speci és trek bringákkal, 500-8000 euró között.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






