Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#25501
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Ma próbáltam haver frissen összerakott bringáját, és az ultegra 6700 fékváltókar 6700-as fékkel és dura ace bowdenezéssel elég dúrván keménynek érzõdött álló helyzetben...és menet közben is :D dúrván jól fognak...

Szerk.: A bowdenezést kicserélni meg filléres dolog, ha nem is az volt a probléma, legalább van fasza bowdene. (de valszeg az lesz a baj...)

szerk2: Ha már így itt írtam, akkor belefér még egy kis OFF is:
Ma voltam a tiszatómaratonon versenyezni, összetettben 10. lettem, de nagyon felb@szták az agyam egyesek...megyek, vezezetem az élmezõnyt, állnék ki, és bazeg kanyarog mögöttem, nem hajlandó jönni vezetni. Õ úgy gondolta hogy majd én végig tartom neki a szélárnyékot. Aha persze. Gyakorlatilag úgy kellett magamat befékeznem a mezõnybe. Páran összeverõdtünk elöl és mi vezettünk, a többiek meg szépen ellustultak a szélrányékunkban. DE ha szökni próbáltunk akkor bezzeg egybõl pörögtek a lábak és mindenki kurvaerõs volt...undorító ez a hozzáállás...a vége elõtt 3km-el meg persze mindenkinek nagy volt a szája és toltákneki, a sprintnél meg elõreverekedték magukat, és kb kipihenten bementek a célba... nembaj, tapasztalatszerzésnek jó volt. Korosztályban 3. lettem.
A mezõny lustaságát jól jellemzi az, hogy 37-es átlagot mentünk 65km-en...


Placebo hatás. A bowden az akkor is csak egy drót, ha 100 forintos nevenincs, vagy ha többezer forintos Dura Ace. Mondjuk szerintem stp esetében a legnagyobb ludas az a végigfutó bowdenház lehet.
Magyar amatõr versenyeken már csak így megy.

#25502
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

A kérdés az, hogy szarul fog a fék, vagy csak a fékkart húzva nyúlós érzés? Azt hiszem Sheldon Browntól olvastam, hogy a nyúlós fékkar érzés pont annak a jele, hogy erõs a fék: ahogy húzod a kart, a nagy erõtõl deformálódik a fékpofa, pont az a fék fog gyengén, ami behúzva (álló bringánál) keménynek érzõdik. Egyébként szerintem ha már rajta lesz a bandázs, javulni fog. A bandázs elõtt a szigszalagot egyébként érdemes behúzott fékkarral feltenni. Ehhez kell valamilyen "harmadik kéz", én dróttal szoktam megoldani.

Ma próbáltam haver frissen összerakott bringáját, és az ultegra 6700 fékváltókar 6700-as fékkel és dura ace bowdenezéssel elég dúrván keménynek érzõdött álló helyzetben...és menet közben is :D dúrván jól fognak...

Szerk.: A bowdenezést kicserélni meg filléres dolog, ha nem is az volt a probléma, legalább van fasza bowdene. (de valszeg az lesz a baj...)

szerk2: Ha már így itt írtam, akkor belefér még egy kis OFF is:
Ma voltam a tiszatómaratonon versenyezni, összetettben 10. lettem, de nagyon felb@szták az agyam egyesek...megyek, vezezetem az élmezõnyt, állnék ki, és bazeg kanyarog mögöttem, nem hajlandó jönni vezetni. Õ úgy gondolta hogy majd én végig tartom neki a szélárnyékot. Aha persze. Gyakorlatilag úgy kellett magamat befékeznem a mezõnybe. Páran összeverõdtünk elöl és mi vezettünk, a többiek meg szépen ellustultak a szélrányékunkban. DE ha szökni próbáltunk akkor bezzeg egybõl pörögtek a lábak és mindenki kurvaerõs volt...undorító ez a hozzáállás...a vége elõtt 3km-el meg persze mindenkinek nagy volt a szája és toltákneki, a sprintnél meg elõreverekedték magukat, és kb kipihenten bementek a célba... nembaj, tapasztalatszerzésnek jó volt. Korosztályban 3. lettem.
A mezõny lustaságát jól jellemzi az, hogy 37-es átlagot mentünk 65km-en...

#25503
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

elméletileg minden probléma nélkül mûködik.

stp1:

szigetelõszalaggal.
szar minõségû bowden.
fékpofákhoz pedig kúpos-homorú alátétpár kell, így tudod állítani a fékpofa dõlésszögét nagyjából minden irányba. De nem is kell párhuzamosnak lennie feltétlen.


A kérdés az, hogy szarul fog a fék, vagy csak a fékkart húzva nyúlós érzés? Azt hiszem Sheldon Browntól olvastam, hogy a nyúlós fékkar érzés pont annak a jele, hogy erõs a fék: ahogy húzod a kart, a nagy erõtõl deformálódik a fékpofa, pont az a fék fog gyengén, ami behúzva (álló bringánál) keménynek érzõdik. Egyébként szerintem ha már rajta lesz a bandázs, javulni fog. A bandázs elõtt a szigszalagot egyébként érdemes behúzott fékkarral feltenni. Ehhez kell valamilyen "harmadik kéz", én dróttal szoktam megoldani.

#25504
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
köszi. az alátétezést megpróbálom.

#25505
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
elméletileg minden probléma nélkül mûködik.

stp1:

szigetelõszalaggal.
szar minõségû bowden.
fékpofákhoz pedig kúpos-homorú alátétpár kell, így tudod állítani a fékpofa dõlésszögét nagyjából minden irányba. De nem is kell párhuzamosnak lennie feltétlen.

#25506
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
bandázsolás elõtt mivel a legcélszerûbb rögzíteni a bowdenházat a kormányhoz?

valamint:
hátsó kétforgáspontos (végig zárt házas bowdennel) egyelõre eszméletlen nyúlós. mint jelenség ismerõs, csak a mértéke zavaró. bekopás után jobb lesz? valamint a fékpofák nem teljesen párhuzamosak a felnivel, de nem találom hogy ilyen dimenzióban hol lehetne állítani valamit rajta.
elõre is köszi.

#25507
vcsabesz

vcsabesz

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás

van a családban egy 8-as sram sor, 8-as sram lánc, 9-es hajtómû (fc-5500), 8-as fvkar kombináció. teljesen jól mûködik: a 8as lánc vastagabb a 9esnél, de ez a hajtómûnél nem számít, mintahogy az átdobó beállításánál sem


Köszönöm szépen a segíséget!
Nálam is ugyanez a felállás lenne...
Jelenleg négyszögtengelyes Truvatív hajtómû van a gépen, passzolhat rá ez az integrált középcsapágyas Tiagra (FC-4500) ?

#25508
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Jelenleg 8-as Sora szett van hátul a bringámon. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire passzolna hozzá a két tányéros Tiagra hajtómû amit 9-es rendszerhez ajánlanak.


van a családban egy 8-as sram sor, 8-as sram lánc, 9-es hajtómû (fc-5500), 8-as fvkar kombináció. teljesen jól mûködik: a 8as lánc vastagabb a 9esnél, de ez a hajtómûnél nem számít, mintahogy az átdobó beállításánál sem

#25509
vcsabesz

vcsabesz

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Jelenleg 8-as Sora szett van hátul a bringámon. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire passzolna hozzá a két tányéros Tiagra hajtómû amit 9-es rendszerhez ajánlanak.

#25510
Zino

Zino

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Koszi a valaszt! Nem versenyezni akarok, hanem monti helyett aszfalton tekeresre, tehat nem celom, hogy hasaljak a gepen, csak azt sem szeretenm, ha tul rovid lenne a vaz. Normalis kenyelmesebb "turistasabb" geo nem problema. A tobbi cegnek a vazit nezve az en magassagomhoz az 58-60 cm-es felsocsohosszu vazakat ajanljak. Az a furcsa, hogy a megadott 60 cm-es geo magassaghoz egesz rovid felsocsohossz tartozik.

A montim az elozo 19,5-es volt a mostani 20-as. Ennek a felsocsove valahol 60 cm korul van, bar tudom nem osszevetheto a versenybicok geojaval. Tudom, ez hulyen hangzik, de olyan atlagos csoka vagyok, nincsenek hosszu combjaim ;) olyan normalis. De ha kell megmerem par alkatreszemet, ha az segit a meret meghatarozasaban ;) Hétfoig kene kideriteni, mert akkor ha jo, rendelnem :) Az a gaz, hogy akcios es csak ugy tudjak beszerezni, ha ki is fizetem, igy gyanitom, nem tudjak visszacserelni a botlban, ha tul rovid lenne a vaz.

Ha van meg oteltetek, szivesen fogadom! :)

186cm... hataresetnek tunik 58 es 60 kozott. Attol fugg, hogy a labad hosszu, vagy a felsotested. A 185mm-es homlokcso tunik tul hosszunak a magassagodhoz. De ha nem akarsz nagyon aramvonalas lenni, akkor jo lehet.



#25511
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
186cm... hataresetnek tunik 58 es 60 kozott. Attol fugg, hogy a labad hosszu, vagy a felsotested. A 185mm-es homlokcso tunik tul hosszunak a magassagodhoz. De ha nem akarsz nagyon aramvonalas lenni, akkor jo lehet.

#25512
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás
meg kell hogy mondjam,most,hogy kerékpárüzletben dolgozok,már kb-re átlátom a hazai kerékpárválasztékot. leginkább az országuti kínálatot figyelembe véve,nem igazán tudnék kedvemre valót kapni. elég gyatra a felhozatal. ami meg már bejövõs lenne,az meg csillagászati áron kapható. a megfizethetõ bringák elég xar geometriával kaphatóak( olyan hosszú hátsó traktussal,hogy 1 óra múlva fordul be a vége a bringának). a méretekben is kevés a választék (S,M,L,XL: mi a xar ez? 4 méret mindenkinek?) az alkatrészek is baromi gyenge minõségûek. a csapágyak. na ezen sokat lehet spórolni,ezért olyanok is amilyenek. a minap behoztak 1 régi dura ace szettel összerakott acélvázas colnago-t (majd teszek fel róla képeket. meg,hogy mit kell rajta átépíteni. ha megtudjátok,sírva fakadtok.). 7-es,kazettás. szóval 1985-1990 közé tehetõek az agyak,de olyan a futásuk,hogy megszólal. a horror áron kapható agyak tudják ezt a csapágyazást. szerintem elég siralmas a helyzet. legalábbis nekem. én nem tudnék választani a mai piacról,mert már a középkategóriás,v belépõ szintû bringák nem hozzák azt a minõséget amit azért elvárna az ember.

#25513
Zino

Zino

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Közben nézelõdem és ráleltem egy szép példányra:

© CUBE-BIKES © AERIAL

A geometria fulon a 60 cm-es verziot neztem. Szerintetek az jo lehet az en 186 cm magassagomhoz? Kicsit rovidnek erzem a felso cso hosszat. Szerintetek?

#25514
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem minosul reklamnak

az minosulne, ha jonne x bolt es elkezdene ide listazni az akcios arukeszletet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#25515
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás

még a végén meggyõzöl (:
elõbb legyen meg a bolt aztán építhetjük befelé..
nyeregben ilyen a kiszemelt http://www.matuzmast...ek/9905-big.jpg


itt a fórumon megtalálsz. ha odáig jutsz,hogy megveszed a cuccokat,akkor keress meg. az üzlet nevét nem írom ide,mert esetleg reklámnak minõsülne. majd priviben.

#25516
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Arra, hogy mi szól ellene, miért ne vegyem meg, milyen hibái és alternatívái vannak. Az elõnyöket ismerem, azért tartok most itt. Sramban egyáltalán nem gondolkozom, Chorus vagy Centaur esetleg szóba jöhet, ha nem sokkal drágább (130-150e). Hajtómûben kettes kompakt verzió, könnyen pótolható tányérokkal, integrált tengellyel, kovácsolt karral, karbon kizárva. Fogaskoszorúban elõny az olcsó utánpótlás és a tartóbakos rendszer, a 10-es rendszer bõven elég.


Semmilyen hátránnyal nem találkozott egyikünk sem. Illetve ha annak számít: A jobb bokám -relatív- szarul áll tekerés közben, így az enyém már szép ezüstre polírozódott a cipõmtõl a jobboldalon, középen...

Illetve, ha hátránynak számít a shimano terhelés alatti váltásnál történõ 'szarakodása' (pl a sramhoz vagy a campához képest), akkor az újabb ultegrát tudnám ajánlani, elméletileg ennél ezen már javítottak, errõl bõvebben egy hét múlva tudok szólni, addigra össze lesz rakva haver 6700-as ultegrával szerelt gépe, és elviszem egy körre.

#25517
Mattz_01

Mattz_01

    vendég

  • felfüggesztett
  • 83 hozzászólás

ja! nyereg. van a boltban elfekvõben 1 ilyen nyereg: http://www.bikeparts...e/BPC114053.jpg san marco rolls a neve. teljesen bõr,és aránylag könnyû. 1 ilyen vázhoz ez illene a legjobban.


még a végén meggyõzöl (:
elõbb legyen meg a bolt aztán építhetjük befelé..
nyeregben ilyen a kiszemelt http://www.matuzmast...ek/9905-big.jpg

#25518
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás

hát erre még kell kölcsönkérnem :D
mert összesen 40E kp van nálam és nem is lesz több egyhamar de ezen az áron meg eladja sztem nemrossz ár érte..

a beépítés jó lenne de egyelõre felesleges amég nem polirozom fel meg nem készül el a váz éés nem lesz meg minden más apróság mint nyereg nyeregcsõ kormány ilyesmi :D


ja! nyereg. van a boltban elfekvõben 1 ilyen nyereg: http://www.bikeparts...e/BPC114053.jpg san marco rolls a neve. teljesen bõr,és aránylag könnyû. 1 ilyen vázhoz ez illene a legjobban.

#25519
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás
a macerásabb dolgokra gondoltam: középcsapágy,kormánycsapágy. a többit gondoltam,hogy még kezelésbe veszed. a középcsapágyhoz van menetmetszõ. ezzel kiküszöbölhetõ/megelõzhetõ a csapágyrecsegés 1ik oka. a kormánycsapágyhoz meg van beütõ,behúzó szerszám. nem kell kalapálni,ezáltal nem lesz elbarmolva a csapágy.

#25520
Mattz_01

Mattz_01

    vendég

  • felfüggesztett
  • 83 hozzászólás

most nézem csak,hogy vácot jelölte meg a hírdetõ helységnek. én ott dolgozok 1 kerékpárboltban. ha esetleg ezt a dura ace-t választod akkor nálunk beépíthetjük a cuccokat. kormánycsapágyat kellene még nézned hozzá.


hát erre még kell kölcsönkérnem :D
mert összesen 40E kp van nálam és nem is lesz több egyhamar de ezen az áron meg eladja sztem nemrossz ár érte..

a beépítés jó lenne de egyelõre felesleges amég nem polirozom fel meg nem készül el a váz éés nem lesz meg minden más apróság mint nyereg nyeregcsõ kormány ilyesmi :D