Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#2281
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem.


Elhajlott váltótartófül? Megnézném azt is.



#2282
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Na emberek, ötlet kéne! Történt év elején, hogy átépítettem a bringám egy új vázra. A szett úgy ahogy van ment át a korábbi vázról, a hátsó váltás a régi bringán pöpec volt. Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem. Gondoltam nem szarozunk, kapott új bowdenszettet hátra. Jó is lett, de az az érzésem, hogy mégsem tökéletes, több törődést igényel. Ez még külső bowdenvezetésű váz és akkor mindig jól működik (értsd 99%-os és nem csak 90%) amikor WD40-el befújom és tisztítom a középcsapi alatti műanyag bowdenvezetőt, de amint ez "kiszárad" akkor érzésem szerint rosszabb (szorulósabb) lesz. Vált, fokozatok is megvannak, tudok is vele menni csak keresem az okát a dolognak.
Az előző váznál nem volt ilyen gondom, illetve érzésre ott nagyobbak voltak a toleranciák, nem volt ennyire érzékeny. A réginél akkor csinált csak ilyet, ha a kulacsból kifolyt létől lett ragadós a bowden
Váltófül rendben van.
5700-as 105-ös váltókar, 6700-as 10-es ultegra váltó.

Arra gondolok, hogy esetleg a 2 vezető anyaga térhet ami miatt ez érzékenyebb, a márka amúgy azonos, Scott. A bowden sima köszörült, nem teflonos.
Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.

Minden tipp érdekel!

(vicces, de azóta kezdett most ez megint zavarni, mióta újra mentem egy külső, nem bandázs alatti bowdenes váltókarral és meglepett, hogy ott mennyire könnyen és pontosan járt a váltókar pedig elég alap darab volt...szóval ha valakinek van eladó új 7800-as Dura-ace váltókarja akkor is szólhat :-)

vegyél 7800/6600 valtokart.

Vagy wiggle lifeline performance kábelszettet. Vagy 5300 Ft-ért vampagnolo bowdenszettet, az jó shimihez is.

És ne kenj semmit rá. Nekem tisztán a legjobb ( egyelőre life line essential, de van készlet premiumbol itthon..

Vejne módosította - 2017. július 24. - 12:07


#2283
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Na emberek, ötlet kéne! Történt év elején, hogy átépítettem a bringám egy új vázra. A szett úgy ahogy van ment át a korábbi vázról, a hátsó váltás a régi bringán pöpec volt. Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem. Gondoltam nem szarozunk, kapott új bowdenszettet hátra. Jó is lett, de az az érzésem, hogy mégsem tökéletes, több törődést igényel. Ez még külső bowdenvezetésű váz és akkor mindig jól működik (értsd 99%-os és nem csak 90%) amikor WD40-el befújom és tisztítom a középcsapi alatti műanyag bowdenvezetőt, de amint ez "kiszárad" akkor érzésem szerint rosszabb (szorulósabb) lesz. Vált, fokozatok is megvannak, tudok is vele menni csak keresem az okát a dolognak.

Az előző váznál nem volt ilyen gondom, illetve érzésre ott nagyobbak voltak a toleranciák, nem volt ennyire érzékeny. A réginél akkor csinált csak ilyet, ha a kulacsból kifolyt létől lett ragadós a bowden

Váltófül rendben van.

5700-as 105-ös váltókar, 6700-as 10-es ultegra váltó.

 

Arra gondolok, hogy esetleg a 2 vezető anyaga térhet ami miatt ez érzékenyebb, a márka amúgy azonos, Scott. A bowden sima köszörült, nem teflonos.

Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.

 

Minden tipp érdekel!

 

(vicces, de azóta kezdett most ez megint zavarni, mióta újra mentem egy külső, nem bandázs alatti bowdenes váltókarral és meglepett,  hogy ott mennyire könnyen és pontosan járt a váltókar pedig elég alap darab volt...szóval ha valakinek van eladó új 7800-as Dura-ace váltókarja akkor is szólhat :-)



#2284
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....r-l400622.html#

 

ez a kormány nagyon ismerős :D Egyetlen hibája van, merev, mint a kő. Pedig 282 gramm a 44-es is belőle, csak az a fránya 7050-es alu rideg. 

 

Egyébként még mindig jó vételnek tartom: 32 euró, de súlyban-felhasznált anyagban (7050-triplán húzott) simán hozza egy drágább kormány szintjét, ráadásul nagyon rövid és sekély.

 

Én imádom. És jó bedugós stucnihoz is.



#2285
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.426 hozzászólás

kicsit hosszabb írás következik. mehetne több,akár topikba is. kencékhez kapcsolódik leginkább.

 

első körben a 10-es record láncomról,és annak karbantartásáról: úgy kezdtem az évet,h új lánc,sor,váltó görgők. a record láncomban alsó hangon 5000 kili van. lehet,h több,de most nem nagyon számoltam utána. a kopás jelenlegi állapota 0,3%!!!!!!!!! a campa útmutatása alapján szoktam mérni. 132,2 mm-t lehet mérni az új láncon,egy adott láncszem mennyiségre. ma mértem,tisztítás után a láncot,és 132,6 mm-t mértem. ez a 0,3%. elvileg most kéne a campa szerint cserélnem. a 0,75% 133,2 mm-nél van. ha a kopás az eddigiekhez hasonló lesz,akkor minimum 10000 kilit el fog menni a lánc. :D azért ez egy 10-es lánctól nem rossz. :) a gyári zsír után 1x olajoztam,utána meg áttértem a waxolásra. azt hiszem a meghajtás topikban olvasgattam róla többet. a waxom könnyen,házilag előállítható,és olcsó. paraffin olaj,és gyertya viasz 1:1-es keveréke. előnye,h mindenképp tisztább a bringa,és leginkább a meghajtás elemei. úgy látszik a tartósságnak is használ. olajnál 5000 kili után már nagyobb kopást lehet mérni. a hátránya a pepecselés,főzőcskézés,ilyesmi. kb 3-400 kilit bír ki országúton a wax. leginkább száraz körülmények közt. vizesen ez a táv lecsökken. én minden waxolás előtt teljesen letakarítottam a láncot. néhány hetente meg a meghajtás többi elemét is. aztán főzőcskéztem a láncot. pepecs meló. amúgy ez a wax nem újdonság,csak most úgy látom,h megint divatba jött. vettem most squirt lube száraz waxot. http://www.squirtlub...ducts/lube.html ma tettem föl először a láncra. természetesen megtisztítottam mindent. lánc,sor,váltó görgő,lánctányérok. ahogy utána néztem,kérdeztem,úgy látom,h kb annyit bír,mint a sima wax. ennél is takarítani kell a láncot,csak nem kell főzőcskézni. lehet,h néhány hét múlva írok a tapasztalatokról. ennyit a láncról.

 

bovdenek. mindig keresem a legkisebb súrlódás,olcsó megoldását. megint képbe került a wax. működik. jobb,mint az olaj,vagy a zsír. igaz más arányban csináltam meg a kencét. 2 rész paraffin olaj,és 1 rész gyertya viasz. a campa bovdenek is újak voltak a bringámon,és csak most kentem meg. szóval ez is kb 5000 kilit ment el a gyári kenőanyagával. nagyon finoman megkentem a puhább waxommal,és egész kellemes lett a váltás minősége. majdnem olyan lett érzetre,mint az új. kb 1-2 hete van a bovdeneken,és nem lassult be tőle a bovden. szóval erre is megfelelő kenőanyag lehet.

 

még annyi,h találtam még egy száraz waxot,ami hasonló lehet,mint a squirt lube. a soudal terméke: http://www.soudal.hu...aszos-kenoanyag  

 

 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2286
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://csovaz.blog.h...r_vaz_keszitese

 

a link enyhén rossz, matster :-)

 

de a video tetszik

 

valahogy nem tudom elképzelni, hogy "Tibi, bejönnél vasárnap fusizni, kellene 3 master váz a vékony pénztárcájú magyaroknak?"

 

 


  • donciccio kedveli ezt

#2287
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.426 hozzászólás

biztos volt már téma a rázós utakon zajongó, kattogó, recegő fvkar

 

ez már shimanós ősember időszakomban (105/9) is jellemző volt és a 10s centaur is csinálja, igaz csak a baloldalon

 

érdekesség ha a bal fvkar (ennek 6 lehetséges pozija van) főleg az "első" pozícióban produkálja, ha eggyel feljebb váltok (2es lánctényérnál ez még semmit nem mozdít a FD-n), jobb a helyzet , tehát a feszesebb bovden talán (?) javít rajta

nekem is ilyen. üzemszerű állapot. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2288
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

biztos volt már téma a rázós utakon zajongó, kattogó, recegő fvkar

 

ez már shimanós ősember időszakomban (105/9) is jellemző volt és a 10s centaur is csinálja, igaz csak a baloldalon

 

érdekesség ha a bal fvkar (ennek 6 lehetséges pozija van) főleg az "első" pozícióban produkálja, ha eggyel feljebb váltok (2es lánctényérnál ez még semmit nem mozdít a FD-n), jobb a helyzet , tehát a feszesebb bovden talán (?) javít rajta 


  • donciccio kedveli ezt

#2289
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

  https://geometrygeeks.bike/

 

keress egy modellt, válassz méretet.

 

utána tudsz összehasonlítani több kerékpárt is akár. 

 

pl. 56-os cervélo r3-ast 56-os supersixszel meg 56-os madone-al, oltreval.. nagyon jó oldal!


  • donciccio kedveli ezt

#2290
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

http://www.fujibikes...aix-elite-frame

 

a világ második legrégebbi kerékpárgyártója is beszáll a muriba!

 

ellenben:

 

az m-es váz tengelytávja 9mm-rel rövidebb az s-estől, és pont itt változik 9mm-t a villa rake-je is.. :)

 

Nem mindig jönnek össze a jó geometriák minden méretben.

 

Túl nagy a szórás a népesség átlagmagasságában-testarányaiban..

1 dolog hiányzik csak belőle, hogy jó legyen: egy menet középről....


  • donciccio kedveli ezt

#2291
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.fujibikes...aix-elite-frame

 

a világ második legrégebbi kerékpárgyártója is beszáll a muriba!

 

ellenben:

 

az m-es váz tengelytávja 9mm-rel rövidebb az s-estől, és pont itt változik 9mm-t a villa rake-je is.. :) 

 

Nem mindig jönnek össze a jó geometriák minden méretben.

 

Túl nagy a szórás a népesség átlagmagasságában-testarányaiban..



#2292
sanada

sanada

    újonc

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nekem is volt ugyanez a kattogás Mavic felnin.

Hát ezért nem fogják kicserélni, mert ez semmiféle hatással nincs a funkciójára, ez csak egy a fülednek nem tetsző apróság.

Itt szerintem is a ragasztó cseppentése fog segíteni.

Írtam a boltnak, azt mondták megkérdik a forgalmazót. Ennyit még megért, ha nemet mondanak, akkor nem szenvedek tovább, megragasztom. 



#2293
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.426 hozzászólás

https://www.bikerumo...ani-road-bikes/

 

csak azért teszem be, mert más úgyis megtenné.. :D

jövőre kellett volna kihozni. akkor lenne 20 éve,h megcsinálta Pantani a duplát.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2294
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.bikerumo...ani-road-bikes/

 

csak azért teszem be, mert más úgyis megtenné.. :D


  • donciccio kedveli ezt

#2295
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Nekem is volt ugyanez a kattogás Mavic felnin.

Hát ezért nem fogják kicserélni, mert ez semmiféle hatással nincs a funkciójára, ez csak egy a fülednek nem tetsző apróság.

Itt szerintem is a ragasztó cseppentése fog segíteni.


marton módosította - 2017. július 06. - 16:42

  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#2296
sanada

sanada

    újonc

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Ugyanez volt nekem is.Én úgy oldottam meg,hogy az összehegesztés mellett 10-10mm-el fúrtam 1-1 2mm-es lyukat a peremszalag alatti részen és pillanatragasztót folyattam a lyukakba.Szépen megszáradt és voálá,nem zörgött tovább.

Akkor úgy látszik nem egyedi problémáról van szól, végső soron ez lesz a megoldás, ha a bolt nem lesz hajlandó kicserélni. Köszönöm mindenki válaszát, segítségét.  :)


sanada módosította - 2017. július 05. - 23:14


#2297
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Külső szegecsnél, vagy vegyem is le a gumit és belső szegecsnél? Duplán szegecselt, túl mélyre nem tudok ásni.  :)

Ugyanez volt nekem is.Én úgy oldottam meg,hogy az összehegesztés mellett 10-10mm-el fúrtam 1-1 2mm-es lyukat a peremszalag alatti részen és pillanatragasztót folyattam a lyukakba.Szépen megszáradt és voálá,nem zörgött tovább.


GT-Atee

#2298
sanada

sanada

    újonc

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nekem is volt ilyen (az is Mavic volt), persze az nem újkorában adta ezt elő (vagy csak később vettem észre), de letojtam, menet közben nem hallatszott. Egyébként pár csepp pillanatragasztó megoldja a dolgot. A szeleplyukkal szemben keresd ezt a zörgő izét.

Külső szegecsnél, vagy vegyem is le a gumit és belső szegecsnél? Duplán szegecselt, túl mélyre nem tudok ásni.  :)



#2299
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.230 hozzászólás
Nekem is volt ilyen (az is Mavic volt), persze az nem újkorában adta ezt elő (vagy csak később vettem észre), de letojtam, menet közben nem hallatszott. Egyébként pár csepp pillanatragasztó megoldja a dolgot. A szeleplyukkal szemben keresd ezt a zörgő izét.

Kisherceg módosította - 2017. július 05. - 20:17

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2300
sanada

sanada

    újonc

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Vidd vissza, hogy passzák mek.

Annyira nem olcsó felni, hogy zörögjön.

Lehet az lesz, mert akármennyire is próbálom mellőzni, nem hagy nyugodni, nem hiszem, hogy egy ilyen hibának elfogadottnak kéne lennie.