Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#21221
Írta 2011. március 03. - 18:25
Valahogy úgy képzelem el, hogy lerángatom a kerékrõl a gumit, aztán ráteszem az újat és óvatosan továbbtekerek, de félek a gyakorlatban nem ilyen egyszerû a dolog.
Fontolgatom, hogy benevezek az idei ironman versenyre Nagyatádra és szingós a versenykerekem. Eddig még nem volt szerencsém defekthez vele, de ott aztán mindenre fel kell készülni alapon hosszú a verseny meg minden ha netán kapnék egyet kénytelen lennék út mentén javítani. Vagy van a Zefalnak egy defektmentesítõ habja, az elég ha benyomom és újra felfújom (4barig lehet azt hiszem így fújni)?
Ki mit ajánlana?
#21222
Írta 2011. március 03. - 18:14
amúgy miért baj, ha hideg a víz? a sört is simán megiszod (na jó, nem ennyire) hidegen
#21223
Írta 2011. március 03. - 17:04
-tekerés közben a szájüreg és a fogak eléggé lehûlnek.
-egy korty 40fokos teát tök nagy hõmérsékletkülönbségnek él meg a fogzománc amikor süvít be a mínusz 3fokos menetszél ha kinyitod a szád hogy igyál.
- hosszú távú használata az érzékeny fogúaknál problémás lesz.
Termoszt is próbáltam az sem jó, az meg tûzforrón tartja a teát, a termosz téli kocogós-futós keresztedzés mellé jó, oda viszont elengedhetetlen azt mondom.
Én nem szoktam inni téli tekerés közben. Viszek egy sima kulacsban vizet, de csak a magam megnyugtatására, meg elõtte bevágok egy pohár vizet vagy teát. Annyi elég szokott lenni, mondjuk 2óránál többet nem megyek ki, igaz az idei január februárt ahogy van kihagytam egy makacs térdsérülés miatt. Most meg influenzás vagyok.
#21224
Írta 2011. március 03. - 16:27
Water Bottle Windshield - BikeHacks
#21225
Írta 2011. március 03. - 16:20
A meleg innivaloval meg leforrazod a torkod. A sima kulacs is jo. Beveszel a szadba egy keves lottyot, es varsz vele egy kicsit. Atveszi hamar a testhot, es mar nyelheted is.
De van olyan júzer aki nem használ Sensodyne fogrémet....e miatt a szájban lötykölése a hideg lének nem a legkellemesebb érzés.
Szerencsére nekem ilyen problémám nincs, jelenleg is ezt a módszert használom, de nem szeretem, ezért váltanék.
A 40fokos Tea kicsit melegebb mint testmeleg, és menet közben úgyis hül, szerintem az nem forráz.
#21226
Írta 2011. március 03. - 15:29
Nekem +2 és 5 fok körül fontossá válik a thermo kulacs kérdés, mert hideg lesz a folyadék a sima kulacsban és megfázik a torkom. Mint most is.
Max 3 órát megyek ilyen kellemes idõben, és ha a 40 fokos tea 15 fokra hül le a tekerés ideje alatt akkor nem fogok sírva fakadni. 3 órára nekem elég 3-4 deci.
A meleg innivaloval meg leforrazod a torkod. A sima kulacs is jo. Beveszel a szadba egy keves lottyot, es varsz vele egy kicsit. Atveszi hamar a testhot, es mar nyelheted is.
#21227
Írta 2011. március 03. - 14:44
Szerintem csak fagypont alatt érdemes használni, mivel a thermoba ugye eleve kevesebb fér, a betét miatt. Mondjuk ez attól is függ ki mennyit iszik és milyen hosszút megy. Nekem volt ilyenem, de nem szerettem mert mindig hamar elfogyott, és viszonylag hamar ki is hûlt azért. Fémet nem szabad venni, mert beszakad az ember tüdeje, ahogy szívja és akkor ki is jön 3 csepp. Fagypont alatt inkább rendes termoszt érdemes vinni. Az tényleg brutálisan tartja a hõt, igaz hogy meg kell állni hozzá, hogy tudjon belõle inni az ember...
Vagy meg kell tanulni úgy elengedett kézzel menni, mint a nagyok.
De komolyan, emlékszem olyanra, hogy Frank Schleck hegyen felfelé elkezdett két kézzel kotorászni a zsebeiben. Meg hát amikor lefelé felveszik a széldzsekit az is elég hajmeresztõ látvány.
#21228
Írta 2011. március 03. - 14:39
Max 3 órát megyek ilyen kellemes idõben, és ha a 40 fokos tea 15 fokra hül le a tekerés ideje alatt akkor nem fogok sírva fakadni. 3 órára nekem elég 3-4 deci.
#21229
Írta 2011. március 03. - 14:33
Ezt megbeszéltétek egymással.
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy ki milyen thermo kulacsot használ. Én Elite - tel szemezek. Van valakinek tapasztalata? Érdemes thermo kulacsot venni?Kösz.
Szerintem csak fagypont alatt érdemes használni, mivel a thermoba ugye eleve kevesebb fér, a betét miatt. Mondjuk ez attól is függ ki mennyit iszik és milyen hosszút megy. Nekem volt ilyenem, de nem szerettem mert mindig hamar elfogyott, és viszonylag hamar ki is hûlt azért. Fémet nem szabad venni, mert beszakad az ember tüdeje, ahogy szívja és akkor ki is jön 3 csepp. Fagypont alatt inkább rendes termoszt érdemes vinni. Az tényleg brutálisan tartja a hõt, igaz hogy meg kell állni hozzá, hogy tudjon belõle inni az ember...
#21230
Írta 2011. március 03. - 14:13
A Bringa Kupa -n lehet nevezni.
Ezt megbeszéltétek egymással.
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy ki milyen thermo kulacsot használ. Én Elite - tel szemezek. Van valakinek tapasztalata? Érdemes thermo kulacsot venni?Kösz.
#21231
Írta 2011. március 02. - 16:54
A II. Félsziget Kupáról tud valaki valamit? Lesz egyáltalán? Mert semmi info nincs róla, csak benne van a versenynaptárban és kb ennyi.
A Bringa Kupa -n lehet nevezni.
A sebesség mindent megold.
#21232
Írta 2011. március 02. - 16:20
A sebesség mindent megold.
#21233
Írta 2011. március 02. - 11:10
Más: 35-40e körül lehet találni (ha igen, merre?) új, vagy használt (megbízható) alu váz+ villa kombót? Az apróban nem nagyon láttam ebben az árkategóriában (58-as kellene, ha jól tudom, akkor ez azért elég elterjedt).
#21234
Írta 2011. március 02. - 08:44
#21235
Írta 2011. március 02. - 08:03
Az volt a legelsõ fékváltókar generáció, pontatlannak azért nem nevezném, ha jól be van állítva, precízen mûködik, csak hosszabb a váltókar útja, mint az újabb szériáknál. Legalábbis úgy tûnt, hogy jobban be kellett tolni a váltókart, mint a 9es rendszereknél már. Nekem 8as rx100as fékváltókarom volt, nagyon szerettem, nem volt vele semmi gond, aztán váltottam 9es Dura Ace-ra.
Hol hallottad, hogy nem pontosak?
Na, visszatérve még erre: állítólag az egy legenda, hogy a trikolor fékváltókar annyira szar volt, hogy az akkori Tour-on bemutatott promós 600-asokat le kellett cserélni Dura-ákra átcímkézve 600-nak.
Ez akkor csak egy városi legenda, vagy egyébként meg felesleges vele foglalkoznom, mert ami a profiknak szar, az nekem még bõven jó?
Azért forszírozom a kérdést, mert most hezitálok, hogy trikolor szett legyen, vagy egy kis plusz pénzráfordítással fiatalabb 105-ös...
#21236
Írta 2011. március 02. - 07:54
eldöntöttem,most van 80e ft-om,veszek magamnak egy edzõbicajt.találtam 3 bicajt apróban,ami csekély tudásom alapján egész jó vételnek tûnik,szakértsétek már meg legyetek szívesek.
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: clamont 600 campagnolo yasec
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Fekete Olimpia Arrow 58cm
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Magellan Capella
de természetesen ha tudtok jobbat olcsóbban mutatni,akkor szóljatok,55-57 körüli váz kellene nekem.
az acélvázas bringa sztem a legjobb választás. nagyon jó reynolds csövekbõl épült. én úgy látom 753as. elég könnyû vázat lehet belõle csinálni. ebben a méretben sztem 2 kg alatt van a váz tömege.
itt van némi infó róla. a cuccok sem rosszak rajta.
#21237
Írta 2011. március 02. - 01:40
A stucni szár részét rongyba tekerve satuba fogtam és a dugókulcsot a két végénél fogva egyírányba forgatva csiszoltam.
A stuci fedlapját meg kézzel rászoritva dugokulcsra és azon körbe-körbe forgatva.
Egy alu stucnit azért nem oly nehéz pár tizedmilimétert csiszolni,ha jól sikerül eltalálni a henger és csiszpapír közös átmérõjét,szépen látszik ahol az ív két végét szedi le.Mikor már az ív közepét csipegeti a csiszpapír elvileg jó is.
Kb:1óra melóval szépen megodható.
Reszelõvel reménytelen egyenletes munkát végezni. Én egyszerûen fogok egy csiszolópapírt, összetekerem és azzal csinálom. Szépen kiengedi magát, befeszül és egyenletesen tudsz vele csiszolni.
Köszi a tapasztalatokat.
A sebesség mindent megold.
#21238
Írta 2011. március 02. - 00:07
Az elsõ lánckerekek állapota, nem „cápafog-szerûen” kopottak-e, elég hosszúak-e még a fogak (épp, mint a lócsiszárok nézik a ló korát), a hátsó váltó kézben nem lötyög-e, ha nyitod s zárod. Különösen a fõtengelye (ahol a vázra csatlakozik) legyen pontos és szigorúan lötyögésmentes. Az elsõ váltó kevésbé szokott lötyögni, de az néha bemaródik, ha enyhén, elmegy, ha nem, akkor nem. A láncot megmérheted láncnyúlásmérõvel. A fékváltókarnál már kevésbé nyilvánvaló, de annak sem szabad kézben lötyögni. Pl. belefûzhetsz egy húszcentis váltókábeldarabot és végigváltogathatod, miközben a másik kezeddel húzod a kábelt, a harmadikkal meg erõsen tartod a fvkart (vagy ráteszed egy kormányra vagy egy seprûnyélre).Azt, hogy mennyire kopott a váltás hogy tudom megállapítani, ha már le van szerelve a bringáról?
S ha végül elégedett vagy, mindezt csakis vadiúj bowdenházzal és kábellel szereld!
#21239
Írta 2011. március 01. - 23:41
#21240
Írta 2011. március 01. - 23:35
Szubjektív listám:
1. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: clamont 600 campagnolo yasec - tetszik a váz, ha kipróbálod és jó a váltás (nem túl kopott?), magasan ez a legjobb.
2. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Magellan Capella - a Tiagra jó, az egész alig használt (feltéve, hogy helyes a közlés).
3. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Fekete Olimpia Arrow 58cm - ezt nem venném, nem tetszik a váz, és a Sora fékváltókar a leggyengébb a három közül.
Bocsi, hogy belekotyogok.
Azt, hogy mennyire kopott a váltás hogy tudom megállapítani, ha már le van szerelve a bringáról?

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





