Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#20941
Írta 2011. március 20. - 14:22

Láncválasztás elõtt vagyok, de nem jutottam dûlõre...
amihez kell:
10-es shimano rendszer, zsír új (2 egyforma láncot szeretnék 800-1000 km megtétele után cserélgetni)
105 fékváltókar, elsõ váltó, hajtómû (2s)
12-25 Ultegra sor, hátsó váltó...
két lánc jutott a döntõbe: Ultegra 6600, illetve a Sram Pc 1031,1051
------------------------------------------------------------------------------------
- A Sram mellett szól hogy montin azt használok shimano hajtással, sram váltással, továbbá csípem a patentszemjét, és montin még sosem szakadt el, tartósnak is tartós volt. kompatibilisnek kompatibilis a shimanoval úgytudom.
- A shimano mellett szól hogy beleillik a rendszerbe, a mérnökök egybe tervezték, ezzel számoltak, ergo a váltásteljesítmény és egyéb nyalánkságok mások lehetnek a sramhoz képest. negatívum hogy azt hiszem csak stift jár hozzá, és régebben sokan szidták a tartóssága miatt (nem tudom hogy most mi a helyzet)
NEM EGY SRAM-SHIMANO vitát szeretnék kirobbantani, csak egy szót kérnék hogy Ti mit választanátok, egy rövid indoklással:)
elõre is köszi
L
#20942
Írta 2011. március 20. - 11:51

Gondolom meg lett mondva nekik hogy vagy megnyerik ezzel a mekklárennel, vagy bedarálják õket kolbásznak

:DD:D:D
Nevettem.

Amúgy a campanal én is szenvedtem. Pláne, hogy a gumi borítás rajta nem a kivágott ami könnyen leszedhetõ, hanem valahogy át lett bújtatva rajta a váltó pöcök, vagy nem tudom és így csak simán visszahajtva, alig lehet hozzáférni a bilincs csavarjához, pedig szorítani kellett nekem is rajta, mert lazára volt hagyva.
#20943
Írta 2011. március 20. - 11:35

bloke: "A külsõ alatt én is a gumi alatt találhatót értettem, remélem még nem csavartad szét"
deés amikor rájöttem, hogy annak biztos nincs semmi köze a bilincshez, akkor láttam meg hogy basszameg, oldalt lesz. a jobb oldaliról szedtem le, a külsõ lemezt, egy rugó van alatta, természetesen nem sikerült visszatennem, feladtam a próbálkozást mielõtt megzakkantam volna tõle, és már elõre érzem hogy a szerelõk a fel- és lemenõ rokonságomat emlegetni fogják. remélem aki ért hozzá, annak könnyebb összerakni és elvállalják. túl hamar kapcsoltam ki a gépet és kissé vak voltam
azért kösz a segítségeket.
még jó,h nem campád van,mert az életben nem találod meg a bilincs csavarját.
a köv sorokat nem neked írom,csak ide,és leginkább magamról: néha túl 1értelmûnek veszek dolgokat. azt hiszem,h más is ismeri annyira az alkatrészeket,mint én. nem rosszból,meg semmi. ne vegyétek sértésnek. más! végre megint szárazak az utak.........legalábbis nálunk. a 7en visszaültem a téli bringára. nagyon bünti volt. múlt 7 péntek óta szinte minden nap tekertem,csütörtökön nem mentem az özönvíz miatt,de a formám még mindig csapni való. ahogy öregszem,1re türelmetlenebb vagyok. meg néha elvárom magamtól amit 10-12 éve tudtam.
#20944
Írta 2011. március 20. - 10:59

Csak azt nem értem, hogy ha a 3 féle betét, 3 féle lúdtalpasságra van, akkor miért kell még a külön kis betét. Itt 2+1 pár plussz betétrõl írnak
Specialized Bicycle Components : BG High Performance Footbeds
A + kis betétek azért kellenek mert nem mindenkinek jó a talp geometriája, és amikor tekersz a térded kileng vagy a váz felé vagy a váz-tól és ez kóros térd sérülésekhez vezethet ill csökkenti a teljesítményt. Van benne pluszos és mínuszos . A térdnek úgy kell járnia mint az Otto motor dugattyúja i.. hajtókarja lengések nélkül.
10.000.- Ft a komplett szett.
A Specialized cipõkeben úgy tudom eleve ilyen van.
#20945
Írta 2011. március 19. - 22:59


#20946
Írta 2011. március 19. - 22:23

bloke: "A külsõ alatt én is a gumi alatt találhatót értettem, remélem még nem csavartad szét"
deés amikor rájöttem, hogy annak biztos nincs semmi köze a bilincshez, akkor láttam meg hogy basszameg, oldalt lesz. a jobb oldaliról szedtem le, a külsõ lemezt, egy rugó van alatta, természetesen nem sikerült visszatennem, feladtam a próbálkozást mielõtt megzakkantam volna tõle, és már elõre érzem hogy a szerelõk a fel- és lemenõ rokonságomat emlegetni fogják. remélem aki ért hozzá, annak könnyebb összerakni és elvállalják. túl hamar kapcsoltam ki a gépet és kissé vak voltam
azért kösz a segítségeket.
Maga fékkar még a helyén maradt, igaz? Így ahogy van is mûködik csak lötyög a kar?
RSX-et még nem szereltem, de ha csak a külsõt rugót akasztottad ki akkor egy hozzáértõnek nem lesz gond összerakni.
A sebesség mindent megold.
#20947
Írta 2011. március 19. - 22:14

#20948
Írta 2011. március 19. - 22:10

bloke: "A külsõ alatt én is a gumi alatt találhatót értettem, remélem még nem csavartad szét"
deés amikor rájöttem, hogy annak biztos nincs semmi köze a bilincshez, akkor láttam meg hogy basszameg, oldalt lesz. a jobb oldaliról szedtem le, a külsõ lemezt, egy rugó van alatta, természetesen nem sikerült visszatennem, feladtam a próbálkozást mielõtt megzakkantam volna tõle, és már elõre érzem hogy a szerelõk a fel- és lemenõ rokonságomat emlegetni fogják. remélem aki ért hozzá, annak könnyebb összerakni és elvállalják. túl hamar kapcsoltam ki a gépet és kissé vak voltam
azért kösz a segítségeket.
látom kicsit elkéstem....

15sec volt megtalálni:
http://bike.shimano....nstallation.pdf
elsõ kép
Flickr
#20949
Írta 2011. március 19. - 22:04

bloke: "A külsõ alatt én is a gumi alatt találhatót értettem, remélem még nem csavartad szét"
deés amikor rájöttem, hogy annak biztos nincs semmi köze a bilincshez, akkor láttam meg hogy basszameg, oldalt lesz. a jobb oldaliról szedtem le, a külsõ lemezt, egy rugó van alatta, természetesen nem sikerült visszatennem, feladtam a próbálkozást mielõtt megzakkantam volna tõle, és már elõre érzem hogy a szerelõk a fel- és lemenõ rokonságomat emlegetni fogják. remélem aki ért hozzá, annak könnyebb összerakni és elvállalják. túl hamar kapcsoltam ki a gépet és kissé vak voltam
azért kösz a segítségeket.
Kellemetlen. MJaninak van friss tapasztalata fékváltókar szerelésben, kérdezz tõle.
#20950
Írta 2011. március 19. - 22:01

#20951
Írta 2011. március 19. - 22:01

de


#20952
Írta 2011. március 19. - 21:56

#20953
Írta 2011. március 19. - 20:31

#20954
Írta 2011. március 19. - 20:16

külön is tudsz venni talpbetétet, három féle színben van - kék, zöld, piros. ezek a különbözõ dõlésszöget jelölik - ugye enyhén kifelé lejtenek a talpak. illetve mindegyikhez jár 2 db betét, amivel a lúdtalpad ékelheted ki a betét alatt.
Csak azt nem értem, hogy ha a 3 féle betét, 3 féle lúdtalpasságra van, akkor miért kell még a külön kis betét. Itt 2+1 pár plussz betétrõl írnak
Specialized Bicycle Components : BG High Performance Footbeds
#20955
Írta 2011. március 19. - 20:10

A specialized comp mtb cipõmhöz járt. Mindig átteszem a másik cipõmbe is. Nem járt hozzá semmi egyéb.
Zöld?
Akarom mondani piros?
#20956
Írta 2011. március 19. - 20:10

külön is tudsz venni talpbetétet, három féle színben van - kék, zöld, piros. ezek a különbözõ dõlésszöget jelölik - ugye enyhén kifelé lejtenek a talpak. illetve mindegyikhez jár 2 db betét, amivel a lúdtalpad ékelheted ki a betét alatt.Hol vetted, mennyiért és mit adtak hozzá (a Specialized oldalán írnak két fajta, 1 illetve 2 pár plussz kiegészítõ betétekrõl)?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#20957
Írta 2011. március 19. - 20:01

Akkor a fenti kérdésemre válaszolhatsz te is.
A specialized comp mtb cipõmhöz járt. Mindig átteszem a másik cipõmbe is. Nem járt hozzá semmi egyéb.
A sebesség mindent megold.
#20958
Írta 2011. március 19. - 19:52

#20959
Írta 2011. március 19. - 19:30

A sebesség mindent megold.
#20960
Írta 2011. március 19. - 18:08

Én a Specialized talpbetétét használom mert zsibbadt a lábujjam, a kék színût de nem ettõl javult meg (hosszú volt a stopli csavar, az nyomott)
egyébként kényelmesebb a tekerés vele tartja a boltozatot a talpad közepén.
Hol vetted, mennyiért és mit adtak hozzá (a Specialized oldalán írnak két fajta, 1 illetve 2 pár plussz kiegészítõ betétekrõl)?