Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34368 replies to this topic

#19521
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 posts
600gramm különbség kerék(szett)en már nagyon érezhetõ igaz?

#19522
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,462 posts
ez nem volna rossz vétel: Shimano Winter Versenybicikli cip

#19523
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

80-100 között. Nekem fél év országútizás után elmúlt a térdfájásom az erõemelés után, de az elején relatíve sokat pörgettem (110+).


köszi...rá kell szoktatni magam a kisebb áttételre, a pörgõsebb tekerésre. nem mintha olyan erõs lennék, hogy izomból tekerek (ha érzem, hogy erõlködni kezdek, egybõl váltok) csak nem kéne idõ elõtt kinyírni az izületeteimet.

#19524
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts

ha már fokozatok, áttételek....
milyen pedálfordulat számít jónak, úgy értem ami nem terheli nagyon az izületeket (elsõsorban térdet)? 70-80 között, vagy 100 környéke? (bár az emelkedõket és a nagyon szembeszelet kivéve nem hiszem hogy 100-at pörgetnék. az is igaz, hogy nagyon ritkán nézem a pedálfordulatot)


80-100 között. Nekem fél év országútizás után elmúlt a térdfájásom az erõemelés után, de az elején relatíve sokat pörgettem (110+).

#19525
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts
ha már fokozatok, áttételek....
milyen pedálfordulat számít jónak, úgy értem ami nem terheli nagyon az izületeket (elsõsorban térdet)? 70-80 között, vagy 100 környéke? (bár az emelkedõket és a nagyon szembeszelet kivéve nem hiszem hogy 100-at pörgetnék. az is igaz, hogy nagyon ritkán nézem a pedálfordulatot)

#19526
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Én azt nem értem, hogy miért idegenkedsz ennyire az elsõ váltótól. Örülj, hogy van egy triplád, használd ki, ne akarj minden hátsó fokozatot egy tányérról használni. 12-21-es sornál nem kell kisebb kiosztás, de 12-23 sem hiszem, hogy annyira rossz lenne.

#19527
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
A 11-21-et azért gondoltam mert síkon, pörgetve az én edzet(len)ségi állapotomban a 39/11-et gyakran használom, nem kell fölváltani nagytányérra. De a valóban elgondolkoztató a 12-21, HG50-ben ugyan ez sincs, de a BBB gyártja.

szerintem a 12-21 9-es sor a megoldás



#19528
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
A kompakt duplával annyival lenne jobb a helyzet a triplához képest, hogy az 50-es tányérral (majdem?) a teljes sort ki tudnám használni, és akkor az lenne a "fõ" tányérom.

#19529
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
szerintem a 12-21 9-es sor a megoldás

#19530
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
andersen,
Nem igazan ertem, hogy egy 50x34 eseten hogy javulna a mostanihoz kepest a problemad.
Nekem 50x34 12-23 van, es a legnagyobb "problema" valoban a sok tanyervaltas a 30 koruli temponal.
A 11 nem tudom miert kell neked, elsore azt hagynam el, 50x12-vel sem voltam meg gondban versenyen, hatszelben sem.

#19531
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Az outimon 9-es Tiagra szett van háromtányéros hajtómûvel (50/39/30), 11-25-ös sorral, tavaly vettem a bringát, kezdõként. Ha tudom, hogy így beleszeretek az országútba, akkor mai fejjel már 10-es kompakt szetteset válasznék kicsit többet rááldozva. Komplett szett cserének nincs értelme, akkor már bringacserével olcsóbban kijönnék, akkorát meg most nem akarok ugarni/bukni. Alapvetõen két dologgal van gondom:
1. A 9-es 11-25 sorban túl nagyok az ugrások, 13 fölött kettõt lépked néha pont a kettõ között esne jól (nincs 14, 16, 18 fokszám)
2. A triplánál a középsõ tányérral lehet végigváltani a teljes sort, de a 39-11 gyakran már kevés (különösen lejtõn, hátszélben és bolyban), viszont ha fölváltok 50-re kapok és egy kis szembeszelet, enyhe dombot vagy csak fáradok az 50/11-19 lesz erõs (50/21-25 már nagyon keresztben lenne és kifekteti a váltót, nem használom), tehát nagyon gyakran kell az 50-39 között váltogatnom.
Elsõ körben arra gondoltam lecserélem a sort 11-21-re (bár Shimanot nem találtam ilyet 9-esben, normális áron, csak BBB-t), ezzek az 1. probléma orvosolva, és végre értelme lesz a 30-as tányérnak amit eddig csak ritkán, komoly emelkedõkön kellett használni.
Ez a 11-25:
11-12-13-15-17-19-21-23-25
És a 11-21:
11-12-13-14-15-16-17-19-21
Szerintetek jó ötlet? A BBB BCS09 sorral van tapasztalat? Árban kb. HG50 szint, ha minõségben is akkor nincs gondom. A láncban van kb 2000km, nincs megnyúlva. Muszáj azt is cserélni egyidejûleg?
Az 50-39 váltogatással egyenlõre nem tudok mit kezdeni, remélem tovább erõsödök és fogyok :), és egyre többet marad a lánc az 50-esen...

#19532
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts

Fontos a megfelelõ szélességû felniszalag is. A korábban említett bevágásmentes acél ráfjaim ennél még kezdetlegesebben néztek ki, itt van is egy enyhe bevágás, mûködnie kell: legalább 8 bar (atm) nyomásra fújd, de az elsõ feltételnél 1 bar körül jól végig kell nyomkodni, hogy egyenletesen feküdjön mindenütt. No meg hintõpor a belsõre (meg a külsõbe), hogy az elején kedvére helyezkedhessen.


Köszi, így akkor nagyjából meg is nyugodtam.
A gumira max. 5,5 bar van írva.:) Azt nem szívesen fújnám túl.

Izomtéridõninja-geológus!


#19533
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

Pro 3 Race el se hinnéd miket kibírt alattam ;)
csak ajánlani tudom


Pro3 Race + latex Michelin belsõ = boldogsàg itt is
Nulla defekt

#19534
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,462 posts

én is köszönöm, hasznos! van még mit tanulnom....


azért ne vedd szentírásnak a linkben szereplõ dolgokkal kapcsolatban.

#19535
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

[...] Vettem rá óccó külsõt, jó lenne ha nem fordulna le róla. [...]

Fontos a megfelelõ szélességû felniszalag is. A korábban említett bevágásmentes acél ráfjaim ennél még kezdetlegesebben néztek ki, itt van is egy enyhe bevágás, mûködnie kell: legalább 8 bar (atm) nyomásra fújd, de az elsõ feltételnél 1 bar körül jól végig kell nyomkodni, hogy egyenletesen feküdjön mindenütt. No meg hintõpor a belsõre (meg a külsõbe), hogy az elején kedvére helyezkedhessen.

#19536
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts

Van nekem egy elég régi országútim, amivel nemrég kaptam defektet. Belsõt cseréltem, és az elsõ próbakörnél lefordult a gumi. Észrevettem, hogy a felni belsõ oldalán nincs "perem, vágat"(a belseje elég simának tûnik) , amiben a gumi pereme megkapaszkodhatna. Ugyanakkor a gumi pereme sem tûnik túl egészségesnek.
Kérdés: ezeket így együttesen érdemes kukába vágni, vagy csak a gumival van valami gond?

Elõre is köszi a segítséget, választ.



Itt a kép, csöppet megkésve:
Enyhén gány minõség, de a szakavatott szemeknek hátha megfelel.:)

Feltöltött kép

Vettem rá óccó külsõt, jó lenne ha nem fordulna le róla.


Amúgy tök jó móka vékony nagy kerékkel hasítani. Csak a nagy testem miatt olyan légörvényt keltek, a szuzukik alig bírnak az úton maradni.

Izomtéridõninja-geológus!


#19537
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
Pro 3 Race el se hinnéd miket kibírt alattam ;)
csak ajánlani tudom
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#19538
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>meg a Pro Race 3-at, de az utóbbiról nem nagyon vannak jó véleménnyel.
Szerintem konkurrensek fizetett bloggerek lehetnek akik rosszat irnak a Pro3-rol... 2009 tavasza ota hasznalom nem volt meg defektem, vagasok se nagyon vannak rajta. Michelin latex belsot neki... Tokeletes.

#19539
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

hali! köszi a tippeket. a vázméret tuti jó, elég alaposan lett kiválasztva. a stucnit már cseréltük rajta, mert rövid volt, az eladó-szerelõ srác szerint most jó. talán a kormány tényleg kicsit lentebb van a kelleténél. a pozíciónál inkább úgy érzem, hogy túlságosan elõre kell nyúlnom a kormányért, tehát inkább elõrébb kellene a nyerget, vagy nem kellett volna a stucnicsere, vagy legalábbis csak egy picivel hosszabra. a nyereg vízszintben van, azt megnéztem. ed a kormánynak azért valamivel lentebb kell lennie a nyergnél, hogy ne csak a hátsómon legy a súly, nem? én elég nehéz vagyok bringás léptékkel mérve a magam 88kilójával. majd próbálok változtatni a beállításokon, meg erõsítek kicsit vállra meg hátra.


az én vállfájáspmat a túl alacsony kormány okozta, emeltem rajta 1,5 centit és elmúlt

derekem meg akkor fájt, mikor túl hosszú volt a stucni, ennek rövidebbre cserélése ezt is megoldotta

#19540
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

itt van olyan menü, hogy kerékpár beállítás, elég hasznos
Erstetour



én is köszönöm, hasznos! van még mit tanulnom....