Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#19261
Írta 2011. június 28. - 20:04
#19262
Írta 2011. június 28. - 19:51
tejfehérje (kazein) allergia. csak tavasztól õszig erõs, mert van pár növényzet ami felerõsíti. kerülnöm kell a tejtermékeket ilyenkor
Van olyan tüneted, hogy az egyik oldalad kevésbé hajlékony, mint a másik?
#19263
Írta 2011. június 28. - 19:49
asszem a megoldás 1 c record lenne. ehhez csak sok pénz kell..........+ 1 ezres.
#19264
Írta 2011. június 28. - 17:04
Van köztetek olyan, akinek van tej- vagy lisztérzékenysége?
tejfehérje (kazein) allergia. csak tavasztól õszig erõs, mert van pár növényzet ami felerõsíti. kerülnöm kell a tejtermékeket ilyenkor
#19265
Írta 2011. június 28. - 16:45
#19266
Írta 2011. június 28. - 10:50
lenne egy kerdesem.colnago masterbol hany tipus van.es mik ezeknek a jelzese. piu,x stb ezekre gondolok.ha ezek egyaltalan tipusokra utalnak.ha igen mi a szemmel lathato kulombseg es mi az ami szemre nem lathato (gondolok itt anyagbeli vagy eljaras beli kulombsegre)
elore is koszi es bocs ha mar kitargyaltatok csak nem tudom hol keressem a valaszt.
#19267
Írta 2011. június 28. - 10:35
A svájci körversenyen Rolf Aldag szerint Cunego, ha nem visz kulacsot az 3-4 mp elõnyt jelentett volna, a túl magasan és biztosítótûkkel feltett rajtszám újabb 1-2 mp-el rontotta az idejét.
ha 10dekával nagyobbat szarik a verseny reggelén az is még három másodperc
#19268
Írta 2011. június 28. - 10:09
Igen, de a két elsõ nagyjából el is dönti a verseny kimenetelét.
Igen
A sebesség mindent megold.
#19269
Írta 2011. június 28. - 10:01
Éppen ezt írtam. A szélcsatorna nem egzakt számítás, az csak mérés a maga hibáival, és sajnos nem csak a forma számít. A sebesség növekedésével elképesztõ áramlási formák tudnak létrejönni - pl. Kármán-féle örvénysor (attól csapkod a zászló az erõs szélben) - és az átmenet az egyes örvényformák közt nagy vonalakban csak az alaktól, a közeg sûrûségétõl (hõmérséklet), meg az áramlás sebességétõl függ. Az örvényes áramlás meg olyan erõhatásokat tud produkálni, hogy el se tudjuk képzelni. Erre talán a legismertebb példa a Tacoma híd.Summa summarum sajnos az aero az sokkal kevesbe egzakt, mint a tomeg/merevseg merese.
#19270
Írta 2011. június 28. - 09:44
A svájci körversenyen Rolf Aldag szerint Cunego, ha nem visz kulacsot az 3-4 mp elõnyt jelentett volna, a túl magasan és biztosítótûkkel feltett rajtszám újabb 1-2 mp-el rontotta az idejét.
uhh ez már Lemond - Fignon '89 :-)
#19271
Írta 2011. június 28. - 09:39
A tömeg csak gyorsításkor és hegyen hátrány, különben elõny.
Igen, de a két elsõ nagyjából el is dönti a verseny kimenetelét.
#19272
Írta 2011. június 28. - 09:31
én laikus vagyok, de szerintem sem számít annyit a légellenállás. akkora sebességekrõl nem beszélnük azért. ráadásul minden bringásnak más a testalkata, testgeometriája, ezért teljesen más a légellenállása is. szerintem is inkább a a tömeg az igazán mérvadó. én még azt is vallom, hogy a lényeg akkor is magán az emberen van. alámtehetsz egy háromillás bringát is, simán lenyomsz nagyanyám piacrajárójával
A tömeg csak gyorsításkor és hegyen hátrány, különben elõny.
A sebesség mindent megold.
#19273
Írta 2011. június 28. - 09:15
#19274
Írta 2011. június 28. - 09:08
Nezd meg a szelcsatorna teszteket...
Az egyik babut tesz ra, a masik nem. Az egyik tesz tesz ra kulacsot/tartot, a masik nem. Kicsik a kulonbsegek, ha egy vazat 1 vagy 2 kulaccsal terveznek jo legellenallasura, akkor a hianyuk lehet tobbet szamit, mint amekkora kulonbseg lenne a masik bicoval szemben, amit kulacs nelkul terveztek jora.
Aztan ott van a kerekek temaja. Hogyan mered? Milyen vazban/villaban? Csak elso kereket onmagaban merni az mire jo? Hany fokos szelszoggel? stb...
Summa summarum sajnos az aero az sokkal kevesbe egzakt, mint a tomeg/merevseg merese.
én laikus vagyok, de szerintem sem számít annyit a légellenállás. akkora sebességekrõl nem beszélnük azért. ráadásul minden bringásnak más a testalkata, testgeometriája, ezért teljesen más a légellenállása is. szerintem is inkább a a tömeg az igazán mérvadó. én még azt is vallom, hogy a lényeg akkor is magán az emberen van. alámtehetsz egy háromillás bringát is, simán lenyomsz nagyanyám piacrajárójával
#19275
Írta 2011. június 28. - 09:00
Az egyik babut tesz ra, a masik nem. Az egyik tesz tesz ra kulacsot/tartot, a masik nem. Kicsik a kulonbsegek, ha egy vazat 1 vagy 2 kulaccsal terveznek jo legellenallasura, akkor a hianyuk lehet tobbet szamit, mint amekkora kulonbseg lenne a masik bicoval szemben, amit kulacs nelkul terveztek jora.
Aztan ott van a kerekek temaja. Hogyan mered? Milyen vazban/villaban? Csak elso kereket onmagaban merni az mire jo? Hany fokos szelszoggel? stb...
Summa summarum sajnos az aero az sokkal kevesbe egzakt, mint a tomeg/merevseg merese.
#19276
Írta 2011. június 28. - 00:00
Persze ki tudja mi az igazsag, ezt nem lehet ugy merni, mint a grammokat, flexibilitast, stb.
Vagy elhiszed a marketing maszlagot, vagy nem, megbizonyosodni nem nagyon lehet rola.
Számítással nem is, mert egy egyszerû geometriai alakzat légellenállás számítása is rendkívül komplikált lehet. (lamináris, turbulens, Kármán-féle örvénysor...) és ez csak a sebességfüggés. De erre van a szélcsatorna. Ott pontosan fel lehet térképezni, hogy mekkora áramlási sebességhez mekkora légellenállás tartozik. Szóval lehet mérni, csak drága, meg kell hozzá a bringa.
(Azért erõs a gyanúm, hogy a légellenállás jelentõs részét a bringás adja nem a bringa, és itt lesz kb. érdektelen a dolog.)
#19277
Írta 2011. június 27. - 21:23
#19278
Írta 2011. június 27. - 20:58
A szokasosnal meredekebb nyeregcso meg igazi bunti lehet. (Pont most volt velo-n talan, hogy az uj Merida is nagyon buntet a brutal nyeregcsovel)
Az meg, hogy mennyire szuper aero, hat a LOOK idofutam vazaknall csunya koz van a kerek es az ulocso kozott, de azt mondjak, ott muszaj kozt hagyni, ha az aero a cel. Persze ki tudja mi az igazsag, ezt nem lehet ugy merni, mint a grammokat, flexibilitast, stb.
Vagy elhiszed a marketing maszlagot, vagy nem, megbizonyosodni nem nagyon lehet rola.
#19279
Írta 2011. június 27. - 19:36
#19280
Írta 2011. június 27. - 19:13

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






