Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#18581
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Nem teljesen így kell kiszámolni. A két befogó hányadosát kell venni. 0.68/ √(16² - 0,68²)=0,042538434. Kis szögeknél elhanyagolható a különbség, de ahogy nõ a szög egyre nagyobbak lesznek az eltérések.

Nem értek egyet, szerintem a szinusz, nem pedig az általad megadott tangens számít, ahogy H.Zoli mondta. Az ok egyszerû, az emelkedést kell elosztani a valóságosan megtett úttal, azaz a szöggel szembeni befogó és az átfogó hányadosa. Ezek mérhetõek egyszerûen. A pontos térképészeti definíciót most nem keresem meg, de ld. pl.: Országútikerékpár-versenyzés - Wikipédia.
Visszatérve a Nyereg utcára, a szóbanforgó nyereg a Mátyás-hegy és a Remetehegy közti nyereg.

#18582
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Nem teljesen így kell kiszámolni. A két befogó hányadosát kell venni. 0.68/ √(16² - 0,68²)=0,042538434. Kis szögeknél elhanyagolható a különbség, de ahogy nõ a szög egyre nagyobbak lesznek az eltérések.


A sebesség mindent megold.

 


#18583
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

és ha elosztom, akkor az eredmény milyen mértékegységben értendõ? pl dédestapolcsány-bánkút (farkasnyaki elágazás egész pontosan) 16km, 220m-rõl 900m-re megyek fel. akkor ugyebár 680/16=42.5. akkor a meredekség 42.5 micsoda? köszi elõre is!


Ha mind a kettõ mértékegység azonos lenne, az nagyban megkönnyítené a dolgot.:D
0.68km/16km=0.0425
Átlag 4.2% emelkedésû az emelkedõ

#18584
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

A meredekseg egyszeru: ket meresi pont kozotti magassagkulonbseg osztva a ket pont kozti tavolsagaval.
Most mar en is kivancsi vagyok erre a helyre.
De nem holnap, az biztos. Ket nap (nekem) intenziv hegyi resztavozas utan alig allok a labamon, konkretan elalszom a kanapen. :)


és ha elosztom, akkor az eredmény milyen mértékegységben értendõ? pl dédestapolcsány-bánkút (farkasnyaki elágazás egész pontosan) 16km, 220m-rõl 900m-re megyek fel. akkor ugyebár 680/16=42.5. akkor a meredekség 42.5 micsoda? köszi elõre is!

#18585
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A meredekseg egyszeru: ket meresi pont kozotti magassagkulonbseg osztva a ket pont kozti tavolsagaval.
Most mar en is kivancsi vagyok erre a helyre.
De nem holnap, az biztos. Ket nap (nekem) intenziv hegyi resztavozas utan alig allok a labamon, konkretan elalszom a kanapen. :)

#18586
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

ha valaki megmondja,hogy az hol van a protrainerben akkor én is megmondom. :)
hazaértem és lementettem az edzés file-t,de az órából ki is töröltem.
az órában tudom hol van a %..a polarprotrainerben meg csak a szintet találtam.
...
és egyenesen mentem :D


Ha a szintrajzon csak az adott szakaszt jelölöd ki, akkor elvileg kiírja az átlagmeredekséget, meg info boxot is kérhetsz róla.

#18587
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts
ha valaki megmondja,hogy az hol van a protrainerben akkor én is megmondom. :)
hazaértem és lementettem az edzés file-t,de az órából ki is töröltem.
az órában tudom hol van a %..a polarprotrainerben meg csak a szintet találtam.
...
és egyenesen mentem :D
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#18588
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

megvolt.
tényleg brutál.
mondjuk IM után ezen a héten kezdtem el megint erõsebben edzeni.utána még felugrottam a hhhra meg a jani-t megtámadtam párszor.
39/25 áttétel,164es pulzus és 32 pedálfordulat volt a kérdéses szakaszon.

Le a kalappal! Titkon azt reméltem, hogy ilyesmi áttétellel sok lenne bárkinek, s pirulás nélkül nekimehetek 39/29-el... (ha elkészül egy másik bicikli centaurrali modernizálása; a tegnapi próba Shimano 8-assal szerelt géppel volt).
Így viszont marad a cikkcakkozásos próbálkozás, nehogy megmondd, hogy nyílegyenesen mentél :). A hhh nem akadály, de edzeni nem szoktam, csak túrázni (magas hegyeken, 10% simán megy 20 km-en). Talán kéne?
Várom a többi versenyzõ tapasztalatát.
Csimpynek: A bp-i biciklimen nincs meredekség-mérõ, s nincs kitáblázva (legalábbis nem láttam; van egy Rox 9 mérõm, azt tud meredekséget is, majd egyszer elhozom Fro-ból.). Richie %?

Ma megvolt eddigi oútis életem csúcspontja, Martigny --> Grand St. Bernard, 2000m szint egyben. 3óra GA1 + 1óra GA2, csak a lábam nem akart már forogni az utolsó 600m szinten, hiába a kóla, a 180as hajtókar és a 34×28-as legkisebb áttétel. :D
De lefele nagy móka volt.

Ehhez még nagyobb kalaplengetés - a csúcsom 1600 (s a vége csak 1670m), 39/26-tal.

#18589
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Ma megvolt eddigi oútis életem csúcspontja, Martigny --> Grand St. Bernard, 2000m szint egyben. 3óra GA1 + 1óra GA2, csak a lábam nem akart már forogni az utolsó 600m szinten, hiába a kóla, a 180as hajtókar és a 34×28-as legkisebb áttétel. :D
De lefele nagy móka volt.

#18590
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts
megvolt.
tényleg brutál.
mondjuk IM után ezen a héten kezdtem el megint erõsebben edzeni.utána még felugrottam a hhhra meg a jani-t megtámadtam párszor.
39/25 áttétel,164es pulzus és 32 pedálfordulat volt a kérdéses szakaszon.
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#18591
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts

Kb. két éve (is) tárgyaltuk a budai meredek utcákat, sok érdekes javaslat volt, sokan megjárták ezeket.
Ma megmérkõztem a Nyereg utcával, a Remete köz és Haránt köz közti szakaszon, vesztettem. A Remete közrõl az éles kanyarban nem tudtam elég gyorsan fordulni s ott nagyon meredek, le kellett szállnom. Följebb toltam 20 m-t, mentem kb. 150 m-t, majd a Haránt köznél pihegés (persze csak az óbudai tájban akartam gyönyörködni :), onnan tényleg nagyszerû a kilátás), onnan már könnyebb a nyeregig (kb. Erdõháti út), majd éppolyan meredeken le a Szépvölgyi útig.
39/26-tal mentem.
Van-e bárki, aki a fenti kritikus szakaszon végigment biciklivel? Mikor, milyen áttétellel, milyen biciklivel?
Kiindulás: Ismeretlen út Cél: Nyereg út - Google Térkép

ma megnézem...
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#18592
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
egy gyors 9-es shi vs 10 campy összehasonlítást szeretnék tenni:
- shi-t váltást (nekem) könnyebb volt beállítani, a campa igényesebb, érzékenyebb a bowdenek vezetésére, a fvkarok helyzetére (a C ajánlásait - pl: nem campa bowdenvezetõ a középrész alatt = komoly minõségromlás - persze nem kell komolyan venni)
- C fvkarok kevésbé nyújtanak biztos érzést a gyors downhill esetén, valószínûleg a kisebb méret miatt
- C fvkarok (nekem) hosszú távon kényelmesebbek
- C hajtómû (UT) rocks!
- C kalapácsok visszatérõ rémálmokat okoznak a rossz helyen rossz idõben kolbászolóknak
- C átdobó "toleránsabb"
- C váltás gyorsabb, a több fokozat váltása minden pénzt megér
- Shi kompatibilis sorok , váltók durván könnyebbek

#18593
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

Kb. két éve (is) tárgyaltuk a budai meredek utcákat, sok érdekes javaslat volt, sokan megjárták ezeket.
Ma megmérkõztem a Nyereg utcával, a Remete köz és Haránt köz közti szakaszon, vesztettem. A Remete közrõl az éles kanyarban nem tudtam elég gyorsan fordulni s ott nagyon meredek, le kellett szállnom. Följebb toltam 20 m-t, mentem kb. 150 m-t, majd a Haránt köznél pihegés (persze csak az óbudai tájban akartam gyönyörködni :), onnan tényleg nagyszerû a kilátás), onnan már könnyebb a nyeregig (kb. Erdõháti út), majd éppolyan meredeken le a Szépvölgyi útig.
39/26-tal mentem.
Van-e bárki, aki a fenti kritikus szakaszon végigment biciklivel? Mikor, milyen áttétellel, milyen biciklivel?
Kiindulás: Ismeretlen út Cél: Nyereg út - Google Térkép



nincs kitáblázva, hány %-os emelkedõ?

nekem eddig egy 15%-os volt a legmeredekebb, majdnem kevés volt hozzá a 42/27 (vagy én :D)
itt a környéken tudtommal nincs is nagyon meredekebb emelkedõ, mondjuk nekem nem is hiányzik....

#18594
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts
Kb. két éve (is) tárgyaltuk a budai meredek utcákat, sok érdekes javaslat volt, sokan megjárták ezeket.
Ma megmérkõztem a Nyereg utcával, a Remete köz és Haránt köz közti szakaszon, vesztettem. A Remete közrõl az éles kanyarban nem tudtam elég gyorsan fordulni s ott nagyon meredek, le kellett szállnom. Följebb toltam 20 m-t, mentem kb. 150 m-t, majd a Haránt köznél pihegés (persze csak az óbudai tájban akartam gyönyörködni :), onnan tényleg nagyszerû a kilátás), onnan már könnyebb a nyeregig (kb. Erdõháti út), majd éppolyan meredeken le a Szépvölgyi útig.
39/26-tal mentem.
Van-e bárki, aki a fenti kritikus szakaszon végigment biciklivel? Mikor, milyen áttétellel, milyen biciklivel?
Kiindulás: Ismeretlen út Cél: Nyereg út - Google Térkép

#18595
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Alul fogott kormánnyal sokkal stabilabb a bringa irányítása és a fogás is sokkal biztonságosabb. Az országúti egyértelmûen gyorsabb az aszfalt lejtõkön, mint egy monti, csak a rossz minõségû vagy poros úton fordul a helyzet. Ezt úgy mondom, hogy elsõsorban montis vagyok.

Nyílván nem a bajnokra gondolok, hanem a saját futottak még kategóriámra. Hiába lennék Samuel Sanchez lefelé a Gerecsében, fölfelé úgyis mindenki visszaelõzne.


Igen. :) Bár most volt egy ilyen eset a senior ob-n senior1 kategóriában, lejtõn elgurult egy esélytelennek tartott, aztán síkon nem tudták megfogni.


A sebesség mindent megold.

 


#18596
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>Nem hiszem, hogy 5-7000 Ft-nál többet érne.
Mivel en Keot vettem 7k-ert pöpecet, valoban nem. :)
Szvsz 2k max... stoplival egyutt.

#18597
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Valaki esetleg nem tudja megmondani milyen márkájú, típusú ez a patentpedál? Annyi van ráírva made in france. Egy reális árat is mondhatnátok rá mennyit ér. Országútihoz kaptam, de nincs rá szükségem.http://kep.psharing.com/574174.jpg

Look Delta (valószínûleg). Nem hiszem, hogy 5-7000 Ft-nál többet érne. Amúgy jó, megbízható, 3-4 ilyesmim van (különbözõ évjáratúak).

#18598
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts
Alul fogva sokkal stabilabb, pl. hirtelen útegyenetlenség sem löki ki a kezedbõl a kormányt. 50 km/ó fölött indokolt. Legalábbis nekem; idén estem egy nagyot fölsõfogásból (merev kéz nem fogott eléggé, merev agy nem figyelt). A súlypont is lejjebb van, azaz jobban be lehet feküdni a kanyarban.
Ami a 75 km/ó körüli sebességet illeti, nekem is akörül van a szokásos csúcs, 80 fölé sosem engedem - de ugyanazokon a hegyi utakon a profik 100-110-zel mennek (versenyen...). A szokásos átlagom lefele 60-65, csak óvatosan (elõtte alaposan fékezve) merek fordulni a hajtûkanyarokban. Számomra a lejtõzés a sízéshez (lesikláshoz) hasonlít (utóbbi valamivel élvezetesebb), hasonló összpontosítás kell lejönni 1000 méter szintet egyhuzamban. Szezon elején így meg is állok egyszer-kétszer közben. Nekem is kezd a nyakam hosszú lejtõzésnél merevedni, próbálom lazítgatni közben, fõleg a karom lazítása és önszuggesztió révén.
Egy lengéscsillapítással ellátott hegyibicikli nyilván „jobban fekszi az utat”, ez magyarázza, Rebell-78 miért elõzi meg sajátmagát (lefele...) - no meg azon spíler, emezen kezdõ (de a 75 bõven elég, mint tudjuk, az energia a sebesség négyzetével arányos). Emellett a lenti fogás a légellenállást viszont csökkenti (így a sebességet növeli).
A keréknek meg a féknek mindenesetre elsõrangúnak kell lennie lejtõzéshez, egy használtan vett bicikli próbaútján leégett egy pár fékpofa, szerencsére óvatosan mentem.

#18599
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Valaki esetleg nem tudja megmondani milyen márkájú, típusú ez a patentpedál? Annyi van ráírva made in france. Egy reális árat is mondhatnátok rá mennyit ér. Országútihoz kaptam, de nincs rá szükségem.http://kep.psharing.com/574174.jpg
"Ride today, heal tomorrow"

#18600
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
nem esik kézre a fék?
Lehet rossz helyre van szerelve, nézess rá egy másik szerelõnél, ne annál akinél vetted.

egy hét országutizás után...
nekem bejön a lefelézés. Egy aoutót elöztem lefele és egy motorost is megelözhettem volna.
Kanyarokban eddig olyan volt, hogy még 5km/ht rátehettem volna, a gumi oldalfalán volna még 2-3mm hely a balonos részéböl.
a max 76,5km/h volt, itt montival 10km/h val gyorsaban mentem (igaz, akkor egy országutis csoportot elöztem meg)
Lehet a motorozás/montizás is jót tesz ilyenkor. ami zavar az a kormány alul fogása. 50km/h nél nem érzem ugy, hogy most alul keljen fogni, de kanyarokban kell a fékkar.