Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34363 hozzászólás a témában

#17741
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.391 hozzászólás

egyre inkább úgy gondolom hogy nehéz összehasonlítani a campa és shi alkatrészeket. tömeget nézni persze lehet, de hogy egy veloce hátsóváltó jobb/rosszabb egy 105-ösnél az pár10ezer km után derül ki


a veloce tuti jobb. ez biztos. régebben volt 9es 105ös h.váltóm ami kb 1-1,5 év alatt elkezdett "lógni". nagy lett az oldalirányú mozgása. a végén már nem tudtam beállítani. a csere 9es veloce lett,ami még most is jó állapotban van a tesóm bringáján.

#17742
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.391 hozzászólás

Nemrégiben volt arról szó, hogy a Campagnolo idén már csak a Super Record, Record, Chorus és Athena 11 sebességes és Centaur valamint Veloce 10-es családokat kínálja (no meg ciklokrossz, idõfutam, pálya és tripla); ezt a honlapjuk is megerõsíti Groupes - Route - Campagnolo - Site officiel Campagnolo - Composants Vélos de Route és a 2012-es katalógus sem említ mást.
Nekem úgy tûnik, mintha ez mégsem egészen így lenne, bõvebb a választék az alsó szegmensben is, a (2007-tõl létezõ) Xenon és Mirage 10-es családok illetve elemeik is kaphatók (Campagnolo Xenon Ergopower Gear Shifters 10 Speed | Buy Online | ChainReactionCycles.com, Wilier La Triestina Mirage 10 Speed 2011 - Road Bike| Cheap Wilier La Triestina Mirage 10 Speed 2011 - Road Bike|Discount Wilier|), tegnap több bicikliboltban is 10-es Xenonnal szerelt Vector (és más, talán Spego meg BiTwin) bicikliket láttam. Feltevésem az, hogy eme családokat egy ideje nem kínálják a nagyközönségnek, de partnereiknek igen, így OEM termékként illetve egyes alkatrészenként léteznek, csupán teljes családként nem árulja ezeket a kiskereskedelem.
Mindenesetre aki ezekkel kacérkodik, ne ijedjen meg, hogy a Veloce látszik a legifjabb Campagnolo család-családtagnak, van ennél kisebb igényû is, darabonként illetve összeszerelve is kaphatók. Megbízhatók ezek is, kezdõknek és túrázóknak teljesen jók. Persze az is elképzelhetõ, hogy csak a meglévõ készleteket árulják... Van-e, aki tud ennél jobb választ?
Gyakorlatilag a Xenon kb. a Shimano Tiagra, a Mirage a 105-ös szintje illetve alternatívája lehet. A Soránál mind magasan jobb; SRAM tapasztalatom nincs.


én úgy tudom a campa szereti átmatricázni az alkatrészeit. ezért soxor jó tudni az évjáratát is a cuccaiknak. pl.: a régebbi alu record hajtómû,késõbb chorus lett. sztem tuti van még készleten nekik sok xenon,meg a többi. ha nagyon kellene még c record alkatrészeik is lennének bõven......... sztem.

#17743
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Ebben az esetben valóban használj tükröt, de szerintem a hátrafordulás alapkészség kéne, hogy legyen.


A hátrafordulás alapkészség, szerencsére nálam sem hiányzik. Viszont amikor a lépcsõnyi padka szélétõl öt centire vagy leszorítva nem ajánlom hogy hátrafordulj. Nálam bevált sorrend elõször tükörbe nézés, aztán a nagyobb tér befogása érdekében hátrafordulás, majd a legvégén jöhet az irányváltoztatásos helyezkedõs manõver.

#17744
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Világosban ez miért akadály?
A négerek sem kukás mellényben járnak. (ez hozzászólás mindenféle rosszindulatú megkülönböztetéstõl mentes volt)


Pedig járhatnának! Hogy világosban, fényes nappal miért akadály a sötét ruha, azt akkor tudod meg ha egyszer krampuszfeketébe öltözve kikerekezel valamelyik forgalmas fõútra. Hacsak nem szentpéterrel akarod megbeszélni a tapasztalataidat könyörgöm ne tedd!!! Hidd el nem az elõírt mellény megléte a fontos, hanem a feltünõ színes ruházat hogy az autósok már több száz méterrrõl is rád tudjanak készülni. A szürke országút színû mez beleolvad az aszfaltba. És ha átmegy rajtad egy kamion, mert a szikrázo napsütés elleére sem vett idõben észre akkor még inkább!

#17745
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

A szóbanforgó tükröt nem dísznek használom. És nem is szemöldök kiszedésre. (a nyolc kilós outin nincs keresnivalója karácsonyfadíszekenek) A vízszintes vázcsõ kormányoszlophoz legközelebbi végére gumizom fel. A láb emelésekor látom mi zajlik mögöttem. Sokszor (pl nem megfelelõ szélirány vagy szembõl jövõ hangos jármû esetén) nem támaszkodhatunk a fülünkre. A háraforgolódás pedig biztos patkázásos bukás. Nem babettatükör.Teljesen diszkrét megjelenésû, kicsi és könnyû. Pillanatok alatt levehetõ, áthelyezhetõ. Ajánlom mindenkinek,akinek számít a biztonság. Ötletes dolog.

Cheap Zefal Bicycle bike mirror Spy for all type tubes from $19.98


Ebben az esetben valóban használj tükröt, de szerintem a hátrafordulás alapkészség kéne, hogy legyen.

#17746
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

a kerékpár nem karácsonyfa...


A szóbanforgó tükröt nem dísznek használom. És nem is szemöldök kiszedésre. (a nyolc kilós outin nincs keresnivalója karácsonyfadíszekenek) A vízszintes vázcsõ kormányoszlophoz legközelebbi végére gumizom fel. A láb emelésekor látom mi zajlik mögöttem. Sokszor (pl nem megfelelõ szélirány vagy szembõl jövõ hangos jármû esetén) nem támaszkodhatunk a fülünkre. A háraforgolódás pedig biztos patkázásos bukás. Nem babettatükör.Teljesen diszkrét megjelenésû, kicsi és könnyû. Pillanatok alatt levehetõ, áthelyezhetõ. Ajánlom mindenkinek,akinek számít a biztonság. Ötletes dolog.

Cheap Zefal Bicycle bike mirror Spy for all type tubes from $19.98

#17747
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en is csak talalgatok, de a chainreaction-os linken irva is van hogy "Item discontinued - no longer available to purchase." Szal az a Xenon fekvaltokar biztosan beragadt keszlet. volt.

meg az a Wilier La Triestina is ugy 2011es modell hogy valoszinuleg kb tavaly ilyenkor jott ki. Mert szerintem ami a honlapon van az a 2012-es modell es az shimano 105 szettel jon. Csak mar neha nagyon nehez nyomon kovetni hogy mi milyen evjarat, mindenki a jovo evi cuccot akarja [kivetel akinek az ar-ertek jobban szamit] igy a gyartok egyre hamarabb modellt valtanak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#17748
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
egyre inkább úgy gondolom hogy nehéz összehasonlítani a campa és shi alkatrészeket. tömeget nézni persze lehet, de hogy egy veloce hátsóváltó jobb/rosszabb egy 105-ösnél az pár10ezer km után derül ki

#17749
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Nemrégiben volt arról szó, hogy a Campagnolo idén már csak a Super Record, Record, Chorus és Athena 11 sebességes és Centaur valamint Veloce 10-es családokat kínálja (no meg ciklokrossz, idõfutam, pálya és tripla); ezt a honlapjuk is megerõsíti Groupes - Route - Campagnolo - Site officiel Campagnolo - Composants Vélos de Route és a 2012-es katalógus sem említ mást.
Nekem úgy tûnik, mintha ez mégsem egészen így lenne, bõvebb a választék az alsó szegmensben is, a (2007-tõl létezõ) Xenon és Mirage 10-es családok illetve elemeik is kaphatók (Campagnolo Xenon Ergopower Gear Shifters 10 Speed | Buy Online | ChainReactionCycles.com, Wilier La Triestina Mirage 10 Speed 2011 - Road Bike| Cheap Wilier La Triestina Mirage 10 Speed 2011 - Road Bike|Discount Wilier|), tegnap több bicikliboltban is 10-es Xenonnal szerelt Vector (és más, talán Spego meg BiTwin) bicikliket láttam. Feltevésem az, hogy eme családokat egy ideje nem kínálják a nagyközönségnek, de partnereiknek igen, így OEM termékként illetve egyes alkatrészenként léteznek, csupán teljes családként nem árulja ezeket a kiskereskedelem.
Mindenesetre aki ezekkel kacérkodik, ne ijedjen meg, hogy a Veloce látszik a legifjabb Campagnolo család-családtagnak, van ennél kisebb igényû is, darabonként illetve összeszerelve is kaphatók. Megbízhatók ezek is, kezdõknek és túrázóknak teljesen jók. Persze az is elképzelhetõ, hogy csak a meglévõ készleteket árulják... Van-e, aki tud ennél jobb választ?
Gyakorlatilag a Xenon kb. a Shimano Tiagra, a Mirage a 105-ös szintje illetve alternatívája lehet. A Soránál mind magasan jobb; SRAM tapasztalatom nincs.

#17750
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
visszaolvasva az utóbbi 3 oldalt, már bánom hogy szóba hoztam ezt a traktoros sztorit.
kerékpársportoló fogalma-csak õ használhatja az úttestet, meg egyéb nyalánkságok...
én elvbõl nem megyek versenyre, magamért bringázok, mert nem akarok megfelelni senkinek, és mert magam ellen küzdök.
Tegyétek a szívetekre a kezetek és gondoljátok végig:
nektek a kerékpár nem a szabadság szinonímája?mert nekem igen. Ha mindenféle engedélyek, meg szarságok kellenének bringázáshoz, akkor már nem lenne ugyan az.
a kukás mellényt meg megoldottam egy kalap alatt a bukómmal, mivel két hatalmas, 180° ban látható fényvisszaverõ panel van a hátulján.Kipróbáltuk éjjel autólámpánál 150m-rõl simán látszik.emellett osztom Jettison véleményét, miszerint a kerékpár nem karácsonyfa.
és akkor hadd kérdezzem meg, mert nem tudom pontosan, de nem kötelezõ az autókban az ajtók belsõ oldalára piros fényvisszaverõ felület elhelyezése, arra az esetre, ha éjjel az úton lerobbansz épp kiszállnál?a hátsó lökhárítón piros prizmacsík is kéne nem?(ezt tényleg csak kérdezem, nincs kocsim!)
ezért mikor basztattak a sünök utoljára autóst?
és a végén megint csak ott végzõdött a gondolatmenet a fejemben, hogy "de jó hogy egy köpésre van Ausztira!"
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#17751
jidaki

jidaki

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Köszi!

#17752
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Világosban ez miért akadály?
A négerek sem kukás mellényben járnak. (ez hozzászólás mindenféle rosszindulatú megkülönböztetéstõl mentes volt)

A múltkor egy bringaboltban elõttem vásárolt egy kolléga. Talpig fekete profi kerékpáros ruhában és hasonlóan profi koromfekete bicajjal. Éjsötét szemüveg, kesztyû és sisak. Feltettem neki az életmentõ "észrevesznek így az autósok kérdést?", de valószínüleg a vásárlás izgalmában föl se fogta. Azóta is lelkiismeret furdalásom van, hogy nem erõsködtem tovább...El kellet volna mondanom: nem muszály a kukás mellény, csodálatos nappal is feltünõ mezeket gyárt pl. a rogelli, és hogy mennyire fontos biztonsági eszköz a vázra, kormányra vagy akár villára felgumizható, diszkrét megjelenésû zefal spy tükör.



#17753
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

és hogy mennyire fontos biztonsági eszköz a vázra, kormányra vagy akár villára felgumizható, diszkrét megjelenésû zefal spy tükör.


a kerékpár nem karácsonyfa...

#17754
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
A sok villaszog post kozott mintha olvastam volna arrol, hogy a gyalogosok is piroson mennek, es huha...
Ezzel kapcsolatban azt olastam a minap, hogy Angliaban nem tilos a piroson atmenni gyalogosan. Tehat csak az atmenes tenyallasa miatt nem buntetnek meg. De ha elutnek, persze te vagy a hibas.

#17755
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
A múltkor egy bringaboltban elõttem vásárolt egy kolléga. Talpig fekete profi kerékpáros ruhában és hasonlóan profi koromfekete bicajjal. Éjsötét szemüveg, kesztyû és sisak. Feltettem neki az életmentõ "észrevesznek így az autósok kérdést?", de valószínüleg a vásárlás izgalmában föl se fogta. Azóta is lelkiismeret furdalásom van, hogy nem erõsködtem tovább...El kellet volna mondanom: nem muszály a kukás mellény, csodálatos nappal is feltünõ mezeket gyárt pl. a rogelli, és hogy mennyire fontos biztonsági eszköz a vázra, kormányra vagy akár villára felgumizható, diszkrét megjelenésû zefal spy tükör.

#17756
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.391 hozzászólás

Pedig igény az (itt is) volna rá...
DonCiccio: nincs külön sportkategória (tudtommal), ahol bicikliút van, általában tûrik, hogy a sportoló mégis az „igazin” menjen (nem kell magyarázni, nincs üvegcserép, jobb az aszfalt és a vonalvezetése), de a [cs,r]endõr simán megbüntethetné. Városomban is próbálkoztak a szervek mellényügyi túlbuzgósággal, erre a bicikliklubok sokszorosították a tagjaiknak a törvény pontos szövegét, a tagok tovább, azóta nincs túlbuzgóság. FrO-ban persze nagy hagyománya van az országúti biciklizésnek, sok az amatõr verseny, sok a hétvégi biciklista, akik azonban elég kemények ám, sok fiatal nyugdíjas annak szenteli az életét, amíg mozgásképes. Az amatõr versenyek rémei a 70-80 (!) éves veteránok, akik félelem nélkül lejtõznek - nincs vesztenivalójuk :). Hozzátartozik, hogy amikor (15 éve) Párizsban laktunk, sokkal félelmetesebbnek tûnt a közút biciklis szemmel (azóta mindkettõ változott, többet is biciklizem és jobban is figyelnek). De itt (BM Fórum) tanultam az örökbecsû jelmondatot, hogy kb. a Puhatestûek egyetlen célja a túlélés. A legkisebb autó is tonnán felüli fémtömeg, a biciklistáét nagyságrendekkel meghaladó mozgási energiával.


mondom én,h nálunk van a baj!

#17757
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Üzenõfal, Jani ott folytatta :)


Nyugtáztam.

#17758
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Érdekesség: az Egyesült Királyságban 1998-ig még kiszabható volt a halálbüntetés, hazaárulásért.
Keményen technikai vonalon folyik az értekezés. :)


Üzenõfal, Jani ott folytatta :)

#17759
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Érdekesség: az Egyesült Királyságban 1998-ig még kiszabható volt a halálbüntetés, hazaárulásért.
Keményen technikai vonalon folyik az értekezés. :)

#17760
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Mivel Franciaország is EU tagállam, a halálbüntetés kizárt.;)

Pedig igény az (itt is) volna rá...
DonCiccio: nincs külön sportkategória (tudtommal), ahol bicikliút van, általában tûrik, hogy a sportoló mégis az „igazin” menjen (nem kell magyarázni, nincs üvegcserép, jobb az aszfalt és a vonalvezetése), de a [cs,r]endõr simán megbüntethetné. Városomban is próbálkoztak a szervek mellényügyi túlbuzgósággal, erre a bicikliklubok sokszorosították a tagjaiknak a törvény pontos szövegét, a tagok tovább, azóta nincs túlbuzgóság. FrO-ban persze nagy hagyománya van az országúti biciklizésnek, sok az amatõr verseny, sok a hétvégi biciklista, akik azonban elég kemények ám, sok fiatal nyugdíjas annak szenteli az életét, amíg mozgásképes. Az amatõr versenyek rémei a 70-80 (!) éves veteránok, akik félelem nélkül lejtõznek - nincs vesztenivalójuk :). Hozzátartozik, hogy amikor (15 éve) Párizsban laktunk, sokkal félelmetesebbnek tûnt a közút biciklis szemmel (azóta mindkettõ változott, többet is biciklizem és jobban is figyelnek). De itt (BM Fórum) tanultam az örökbecsû jelmondatot, hogy kb. a Puhatestûek egyetlen célja a túlélés. A legkisebb autó is tonnán felüli fémtömeg, a biciklistáét nagyságrendekkel meghaladó mozgási energiával.