Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#16441
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

[...] Ez szerintem esõben lesz nagy elõny.

Ezzel gondolom mindenki egyet tud érteni.

Nekem van olyan kerékszettem (open pro felni) ahol esõben drasztikusan csökken a fékerõ a száraz körülményekhez képest, és ilyenkor bizony van olyan, hogy nem a gumi tapadás a szûk keresztmetszet, húzom a kart izomból de csak nem akar lassulni. [...]

Ezzel viszont nem - talán a fékgumiddal van baj? Két biciklim is van Open Pro-val, van más kerekem is (Campagnolo, Wolber, Mavic Ksyrium), nem látok különbséget, emellett az Open Pro (is) csak az elsõ egy-két fékezés után kezd rendesen fékezni esõben. Van egy pár régi acél krómozott Rigida kerekem, na, azoknál tényleg az volt az érzés, amit leírsz. Persze lehet, hogy sokat mégy tárcsafékkel és ahhoz vagy szokva?

#16442
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Miért nem? szerintem csak méretezés és anyagválasztás kérdése, továbbá jól kell belõni a hidraulikus áttételt.
Szerintem hiba a mostani monti fékszettek fékerejébõl kiindulni, mert azt úgysem lehetne az útra levinni ekkora gumikkal és súrlódással. Viszont egy sokkal kisebb rendszerét, finom adagolhatósággal miért ne?
Ez szerintem esõben lesz nagy elõny. Nekem van olyan kerékszettem (open pro felni) ahol esõben drasztikusan csökken a fékerõ a száraz körülményekhez képest, és ilyenkor bizony van olyan, hogy nem a gumi tapadás a szûk keresztmetszet, húzom a kart izomból de csak nem akar lassulni.

Anno a monti tárcsákra is azt mondták, hogy csak DH-ra jó mert nehéz és nem adagolható. És hol tartunk most? Persze most is le lehet jönni mindenhol canti fékkel is csak hát ugye nem az az érzés.

Nem tudják megoldani, hogy ne legyen balesetveszélyes a tárcsafék az országútikon, ezért az uci nem fogja engedélyezni.
Egyébként simán elférne egy tárcsa az agy baloldalán.



#16443
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ez igy nem teljesen igaz, marmint a "satu" effekt.
Ha az egyik pofa hamarabb er hozza, akkor az biza eltolja oldal iranya a felnit, es hat ezt csak a kullok elleneben tudja megtenni (nem "usznak" a felnik, mint egyes tarcsak), mig a satuba fogott targy csak ugy van a levegoben, hogy pongyolan fogalmazzak.

A konkret SRAM fek viszont allithato mindenhogyan, szoval csak beallitas kerdese, hogy egyszerre kezdjek szoritani mindket oldalon, es akkor nem lesz gond.

#16444
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

A videot nézve számomra nem meggyõzõ, a húzottal ellentétes oldalon ugyanis jól láthatóan nagyobb a kitérés, mint a húzotton - azaz így nem egyenletes a fékhatás a ráf két oldalán. Ha az új fék „csak” súlycsökkentésnek kellett, számomra kétes eredmény, hisz - ahogy hallom - az eddigi Red fékek nagyon jók voltak.


Azért mert a kitérés más, attól még nem lesz eltérõ a fékerõ a felni két oldalán. Nem is lehet. Ha satuba beraksz egy vasdarabot elkezdek rászorítani a pofákat, de az egyik hamarabb ér hozzá attól a záródás után a pofák ugyanakkora erõvel fogják nyomni a vasdarabot, jelen esetben felnit.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#16445
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Nem tudják megoldani, hogy ne legyen balesetveszélyes a tárcsafék az országútikon, ezért az uci nem fogja engedélyezni.
Egyébként simán elférne egy tárcsa az agy baloldalán.


A sebesség mindent megold.

 


#16446
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Kivancsi leszek, hogy oldjak meg, hogy a hatso kerek ne legyen szarabb, mint a mostaniak, es elferjen a tarcsaval a 130mm-ben. Lehet sehogy.
Bar most oszinten, ha motorkerekparokon eleg elol tarcsa, hatulra meg dobfek, mert boven eleg, akkor biciklin minek erolkodni?
Szoval az is lehet a jovo, hogy elolre hidros tarcsa, hatulra meg marad a felnifek, csak hidrosan.

#16447
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

Ha az új fék „csak” súlycsökkentésnek kellett, számomra kétes eredmény, hisz - ahogy hallom - az eddigi Red fékek nagyon jók voltak.


lehet csak meg kell csinálni a piacot a hidraulikus csodáiknak...

#16448
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Hat szepnek nem valami szep, az eddigi Red jobban tetszett. (ha mar SRAM)
De az brutalis, hogy milyen konnyu, a DI2 majd fel kiloval tobb. (467g)

Eddig a Campa Super Record volt a legkönnyebb - 1888 g -, most ez, 1739 g (BB30), 1791 g (egyéB). Igaz, a Campa 11-es, és a Red-hez még mindig csak 28 fog a legtöbb hátul, a Zoncolan-ra egyelõre továbbra is Apex kell :) - de jön a 32 fogas sor is, tavaszra! A DA DI2 amúgy a mechanikus DA-nál is 145 grammal nehezebb.

Aki meg nem latta egy reszletes cikk, erdekes olvasmany. SRAM Red 2012 ? 2013 ? Full Details (video) - BikeRadar

Tényleg érdekes, kösz. Számomra (a súlycsökkentéstõl eltekintve) legjobbnak tûnik - ha beválik - az elsõ váltónál alkalmazott megoldás a trimmelés elkerülésére. Ez eddig gyenge pontja volt a Sram-nak, de lehet, hogy most megoldották. Aki nem olvas angolul, a „ketrec” nem párhuzamos, ráadásul nagykeréken kissé „befele” áll a vége, kicsin meg kifele - igen, csavarodik egy kicsit váltás közben! Az anyaga is merevebb, a korábbit gyakran cserélték acélketrecre a versenyzõk. Ha elég jó lesz, akkor jobb megoldás, mint a „trimmelés”, azaz a kábel kismértékû elhúzása (a bal váltókarral) a láncsúrlódás elkerülésére.
A másik újdonság számomra a fék. Itt nem két forgáspont van, hanem valami bütyökkel oldják meg ugyanazt. Kíváncsi lennék a szétszedett fékre, meg a tartósságára is (nem kopik-e ki a vezérmû). A videot nézve számomra nem meggyõzõ, a húzottal ellentétes oldalon ugyanis jól láthatóan nagyobb a kitérés, mint a húzotton - azaz így nem egyenletes a fékhatás a ráf két oldalán. Ha az új fék „csak” súlycsökkentésnek kellett, számomra kétes eredmény, hisz - ahogy hallom - az eddigi Red fékek nagyon jók voltak.

#16449
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
jó az új sram, pl fvkarok 280gramm, hát ez akárhogy nézem 10 év alatt majdnem lefelezõdött (a '99-es ultegra fvkarok fél kiló körül mozogtak a 9-es rendszerben)

a hajtókar dizájn viszont a flex korongokra emlékeztet pedig ritkán használok ilyesmit :-)

#16450
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts

hááát. a nyeregcsõ tetején szerintem inkább gravírozott pulyka van :D


a pulyka sem zavarna. az is nyami :D

#16451
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts
érdekes a fék. olyan mintha 1 forgáspontja lenne,de 2 van. a kinézete sztem: ami nekem tetszik: van néhány polírozott felület. ami nem tetszik: a lánctányér nagyon berondít. a campa féle áttört nekem mindig is jobban bejött.

#16452
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Hat szepnek nem valami szep, az eddigi Red jobban tetszett. (ha mar SRAM)
De az brutalis, hogy milyen konnyu, a DI2 majd fel kiloval tobb. (467g)

Aki meg nem latta egy reszletes cikk, erdekes olvasmany. SRAM Red 2012 ? 2013 ? Full Details (video) - BikeRadar

#16453
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Itt is van.. .


SRAM Red - 2012 | SRAM

#16454
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

koszi.
akkor asszem maradok a Puch vazasnal.
eloszor SS miutan megszoktam utanna legfeljebb fixit faragok belole.
a fo kerdes itt az, hogy a Puch vazast is megeri e tuningolni.(papucsok,
jobb alkatreszek.) de sztem nincs olyan nagy difi a ket vaz kozott.(nem palyan hajtanam.)


Az én puchomban hátul van a papucsban állító csavar, hogy kerék kiszerelés után mindig ugyanoda kerüljön vissza, ha SS-ként használod nem vacakolnék papucs cserével, ez is megteszi hogy ne kelljen vacakolni a láncfeszességgel. Csúszópapucsos, de eléggé vízszintes a papucs, szóval van lehetõség láncfeszességet állítani.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#16455
Hv21

Hv21

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
koszi.
akkor asszem maradok a Puch vazasnal.
eloszor SS miutan megszoktam utanna legfeljebb fixit faragok belole.
a fo kerdes itt az, hogy a Puch vazast is megeri e tuningolni.(papucsok,
jobb alkatreszek.) de sztem nincs olyan nagy difi a ket vaz kozott.(nem palyan hajtanam.)

#16456
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

utolso kerdesem, hogy a ket bicaj kozul szamomra melyik lenne az idealis valasztas?
Nagyon hajlok arra, hogy eleg lenne nekem a Puch vazas is, de azert meghalgatnek par hozzaertobb ember velemenyet is.


Szia.
Pár éve találkoztam a peugeottal mint vázzal.
Ha jól emlékszem eredetileg ez nem peugeot, tehát kár keresni a katalógusban. Dehogymi azt nem tudom.
Aszem a Pajtibá (idõs magyar vázépitõ) fia adta el akkor, de nem hiszem hogy a Pajtibá épitette volna...
kicsit ködös a memóriám.
mivel egysebességes - fixi igy szerintem átalakitani sem kell ( aszem azt szeretnéd?)
meg valószínû hoyg már angol a középrész a ha miche primato hajtással van...

de amuyga másik is jo. SS nek viszonylag olcsón, fixinek meg kicist drágábban átépithetõ.

#16457
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts

ez a váz: Acél carrera 53 mas « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása nyami :)


hááát. a nyeregcsõ tetején szerintem inkább gravírozott pulyka van :D
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#16458
Hv21

Hv21

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
utolso kerdesem, hogy a ket bicaj kozul szamomra melyik lenne az idealis valasztas?
Nagyon hajlok arra, hogy eleg lenne nekem a Puch vazas is, de azert meghalgatnek par hozzaertobb ember velemenyet is.

#16459
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts
ez a váz: Acél carrera 53 mas « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása nyami :)

#16460
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

sztem maradj a puch-nál. a peugeot pályára való,és nem közutakra. nem lehet túl régi váz a fehér. csak a villából,és a muff nélküli illesztésekbõl gondolom.

+1. A Peugeot korára vonatkozó becsléssel is egyetértek, azaz, ha ennek hiszünk: Peugeot Model ID, akkor az Type V decal, azaz újabb, 82-90 közti, talán 82-85 közti. Az adott linken (www.cyclespeugeot.com) végigbogarászhatod a katalógusokat is.