
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#16421
Posted 2012. February 04. - 13:52

#16422
Posted 2012. February 04. - 13:45

2: síkra egy RB1000 11es Super Record-dal, mert az ergopower kar "megérintett"..

3: BMC Timemachine TT02 villanyDA-val, DT kerekekkel
ezek melett megtartanám a jelenlegi bringáimat, mert nagyon a szívemhez nõttek..

Flickr
#16423
Posted 2012. February 04. - 13:37

Gyanítom, legfõképpen a Cervélo felirat tetszik. Ha Csingcsanglee volna az alsó csõre írva, akkor nem tetszene annyira.
Így van, ezért jártam idáig Meridával, most pedig Orbeával, mert csak a presztizsmárkákra bukom

És valóban nem tetszene csingcsanglee felírattal, de ha nem lenne rajta semmi, az például tökéletes lenne.
Bringalista:
1, a meridám 9es ultegra szettel -pipa
2, Fullos országúti (az orbeám duraaceel)
3, jól kinézõ városi fixi
4, pályabringa (taiwani carbon, csak jó legyen a geoja)
5, Fullos idõfutambringa, de csak mert imádom õket (Specialized Shiv mondjuk

6, Kismonti (130as teló, merev váz)
7, nagyfulli (200/200 rugóút

8, és egy cross country bringa is elférne.
És a szobám falára egy Colnago super recorddal és bora ultrával. Az összes többi outiba-fixibe ZIPP kerekek.
És egy bili, amibe beleér a kezem.

#16424
Posted 2012. February 04. - 12:50

1 pinarello dogma super recordal
2 91-92 körüli acélvázas,corsa recordos,ergopoweres,deltafékes,olasz bringa
3 a mostani gépem
4 a téli bringám
5 egy mtb (erre nincs konkrét ötlet)
6 esetleg 1 idõfutam kerékpár.
7 a legfontosabb,és ami a legjobban kellene az az idõ,m jelenleg nem túl sokat tudok kerékpározásra fordítani

na szóval ezek vannak a kívánság listámon.
#16425
Posted 2012. February 04. - 12:14


Apropó: felteszem a kérdést, szerintetek hány bringa elégíthet ki minden igényt? Gondolkodtam, nekem ennyi kellene:
1. egy mindenes edzõ bringa 10es középkategóriás szettel karbon vázzal. Hidegebb de száraz õszi tavaszi napokra is ezzel járnék ki, kisebb versenyekre is ezt vinném.
2. egy aero bringa a hosszútávú triatlonhoz, hosszú edzésekre néha kivinném, meg ezzel járnék versenyezni
3. egy játszós otthagyós bringa, ezzel edzenék latyakban
4. egy alap monti
5. egy tiptop országúti, csakhogy legyen egy ilyen is. Ezt keveset hajtanám, csak ünnepnapokon.

1. A jelenlegi régi Storck vázam erre jó is lenne, egy 10es szettel.
2. Erre vennék egy Cervelo P3ast.
3. Ez már végülis megvan, egy jó kis Motobecane képében, még a régi 600as szettel.
4. Ez nagyon hiányzik itt a Bakony tövében.
5. Erre meg vennék S2es Cervelot az új Sram Reddel.
#16426
Posted 2012. February 03. - 22:34

Gyanítom, legfõképpen a Cervélo felirat tetszik. Ha Csingcsanglee volna az alsó csõre írva, akkor nem tetszene annyira.Nevezzetek perverznek, nekem tetszik a kicsi S5. Elfogadnám.
#16427
Posted 2012. February 03. - 22:09

Perverzek mindenütt...Dehogyis, nagyon jol nez ki igy ez a bringa! Minden vazbol lehet ronda es kellemes megjelenesu bringat is osszehozni
Johetne ide is
#16428
Posted 2012. February 03. - 21:04

Nevezzetek perverznek, nekem tetszik a kicsi S5. Elfogadnám.
Dehogyis, nagyon jol nez ki igy ez a bringa! Minden vazbol lehet ronda es kellemes megjelenesu bringat is osszehozni

#16429
Posted 2012. February 03. - 18:16

#16430
Posted 2012. February 03. - 17:29

#16431
Posted 2012. February 03. - 15:01

#16432
Posted 2012. February 03. - 12:34

Tud ez igy is kinezni, meg kicsiben is normalis korulmenyek kozott..


#16433
Posted 2012. February 03. - 02:12

egyébként pont a múltkor is linkelt What road bike do you have kapcsán sikerült pár hét(fórumoldal) alatt megállapítanom, hogy émerikában csak zsiráfok élnek!(jelen példa a kivétel, ami erõsíti a szabályt)
Flickr
#16434
Posted 2012. February 03. - 01:05

#16435
Posted 2012. February 02. - 20:45

Mivel pár kétforgáspontos féket állítottam már, azt kell mondanom, hogy amit írsz, lényegében tévedés. Ha rosszul állítod be, az egyik vagy a másik irányból elkezdi tolni a felnit - próbáld ki (kétforgáspontos fék beállítócsavarjának elhangolásával). A beállítócsavarral kell helyrehozni, hogy egyszerre érjenek hozzá. Ezen szvsz nincs vita, Kiskubai is megerõsítette, bárki, aki szokott fékeket állítgatni ill. sokat használni ezt mondja. Képzeld úgy el, hogy perverz módon csak addig fékezel, amíg csak (mondjuk) a bal fékpofa ér hozzá, pár km után már látod a kopást (csak a bal pofa ill. felni).Beraktam egy papírfecnit az egyforgáspontos weinmann fékemnél a fékpofa és a felni közé úgy, hogy a másik oldal még nem ért hozzá. Ki tudtam húzni. Na ez tuti nem nyomja el a felnit. [...]
Másik kérdés - amire nem tudom a választ, és ha valaki felvilágosít, megköszönöm - hogy az, amit jeleztem, azaz, hogy láthatóan aszimmetrikus az új Red fék fékhatása, számít-e, vagy sem. Tegyük föl ugyanis, hogy jól van beállítva a fék, egyszerre ér mindkét oldali felnihez. Ha az van, amit remélek, azaz hogy az „üresen” aszimmetrikus fékpofa-út terheléskor kiegyenlítõdik, azaz ugyanakkora erõ hat mindkét oldalon, akkor minden rendben, fölöslegesen izgultam. Ha netán mégsem, akkor ugye valami bibi van vele. Ha majd látom a szerkezetét, jobban föl tudom mérni.
#16436
Posted 2012. February 02. - 20:32

A v-fék nemhogy a kereket taszigálja, de a vázat is széthúzza ha rámarkolsz. És az országúti fék is simán eltolja a kereket ha szarul van beálltva.
Egy lehetõséget tudok elképzelni, hogyha a fékpofa billenthetõ és a fékezõ felület szöget zár be a felnivel, a másik oldalon meg ugyanúgy szöget, csak ellentétes irányban, akkor a két pofa tényleg úgy szorít hogy a felnit kitérítheti a rendes síkjából.
A középsõ forgáspont miatt mást nem tudok elképzelni, hiszen a szorító erõ nem lehet különbözõ, ha eltolja akkor az tényleg csak a rossz fékpofa beállítás miatt lehet, de a pofákra akkor is azonos erõnek kell hatnia, nem lehet az egyik oldal erõsebb mint a másik. Max ha irreálisan nagy súrlódás van a középsõ forgásponton.
mielõtt megint megkapom hogy kötözködõs gyökér vagyok, nem kioktatni akarok senkit, még ha annak is tûnik, csak gondolkodom hogy mi miért.
#16437
Posted 2012. February 02. - 19:43

A tárcsa miért veszélyes bukáskor? Mit tud ez okozni amit mondjuk egy nagytányér nem amirõl leesett a lánc (vagy kistányéron volt eleve)? Az is elvágja a torkod alkalmasint. Nem kötözködni akarok, tényleg érdekel
Ezzel gondolom mindenki egyet tud érteni.
Ezzel viszont nem - talán a fékgumiddal van baj? Két biciklim is van Open Pro-val, van más kerekem is (Campagnolo, Wolber, Mavic Ksyrium), nem látok különbséget, emellett az Open Pro (is) csak az elsõ egy-két fékezés után kezd rendesen fékezni esõben. Van egy pár régi acél krómozott Rigida kerekem, na, azoknál tényleg az volt az érzés, amit leírsz. Persze lehet, hogy sokat mégy tárcsafékkel és ahhoz vagy szokva?
#16438
Posted 2012. February 02. - 19:13

Beraktam egy papírfecnit az egyforgáspontos weinmann fékemnél a fékpofa és a felni közé úgy, hogy a másik oldal még nem ért hozzá. Ki tudtam húzni. Na ez tuti nem nyomja el a felnit.
boltbajárós mtb-mnél a régi elsõ kerékben kotyogott már az elsõ kerékagy, azt a V-fék kicsit tudta taszigálni, ha az egyik pofa elõbb érte a felnit, de ott is a tengelyen lötyögött az agytest (teszkós kerékpárból származó kerékagy, választhattam hogy forogjon és kicsit kotyogjon vagy szoruljon)
A v-fék nemhogy a kereket taszigálja, de a vázat is széthúzza ha rámarkolsz. És az országúti fék is simán eltolja a kereket ha szarul van beálltva.
#16439
Posted 2012. February 02. - 18:51

Ez igy nem teljesen igaz, marmint a "satu" effekt.
Ha az egyik pofa hamarabb er hozza, akkor az biza eltolja oldal iranya a felnit, es hat ezt csak a kullok elleneben tudja megtenni (nem "usznak" a felnik, mint egyes tarcsak), mig a satuba fogott targy csak ugy van a levegoben, hogy pongyolan fogalmazzak.
A konkret SRAM fek viszont allithato mindenhogyan, szoval csak beallitas kerdese, hogy egyszerre kezdjek szoritani mindket oldalon, es akkor nem lesz gond.
Beraktam egy papírfecnit az egyforgáspontos weinmann fékemnél a fékpofa és a felni közé úgy, hogy a másik oldal még nem ért hozzá. Ki tudtam húzni. Na ez tuti nem nyomja el a felnit.
boltbajárós mtb-mnél a régi elsõ kerékben kotyogott már az elsõ kerékagy, azt a V-fék kicsit tudta taszigálni, ha az egyik pofa elõbb érte a felnit, de ott is a tengelyen lötyögött az agytest (teszkós kerékpárból származó kerékagy, választhattam hogy forogjon és kicsit kotyogjon vagy szoruljon)
#16440
Posted 2012. February 02. - 18:41

Miért nem? szerintem csak méretezés és anyagválasztás kérdése, továbbá jól kell belõni a hidraulikus áttételt.
Szerintem hiba a mostani monti fékszettek fékerejébõl kiindulni, mert azt úgysem lehetne az útra levinni ekkora gumikkal és súrlódással. Viszont egy sokkal kisebb rendszerét, finom adagolhatósággal miért ne?
Ez szerintem esõben lesz nagy elõny. Nekem van olyan kerékszettem (open pro felni) ahol esõben drasztikusan csökken a fékerõ a száraz körülményekhez képest, és ilyenkor bizony van olyan, hogy nem a gumi tapadás a szûk keresztmetszet, húzom a kart izomból de csak nem akar lassulni.
Anno a monti tárcsákra is azt mondták, hogy csak DH-ra jó mert nehéz és nem adagolható. És hol tartunk most? Persze most is le lehet jönni mindenhol canti fékkel is csak hát ugye nem az az érzés.
Nem a fékerõre gondolok. Bukásnál súlyos akár halálos sérüléseket tud okozni a féktárcsa. A szabályok ezt nem engedik meg.
A montinál meg nem azért lett a tárcsafék az egyeduralkodó, mert csak erre volt igény, hanem rákényszerítették a gyártók a bringásokra.
A sebesség mindent megold.