Mindig tanulok újat! Beállításoknál a nyereg előre-hátra helyzetét befolyásolja egy nem változtatható tényező: a nyeregsín helyzete az adott nyergen.
Vettem egy 12.8 dolláros speci BG replikát, szigorúan üreges titánsínnel (mikor megláttam a Hollow-Ti feliratot, röhögtem, de a hűtőmágnes nem igazán fogta, meg hát 225 gramm...)
Egymás mellé dobtam a flite-ot és replikát: feltűnt, hogy utóbbin a nyeregsín kb. 1.5 cm-rel előrébb van, közelebb a nyereg orrához. Persze, először "jelzésig" állítottam hátra, de még úgy is azt éreztem, hogy nagyon elol ülök, és kevés a reach a kormányig.
Végül egy kompromisszumos megoldást találtam:
más: mivel pár héáttel ezelőtt nagyon nem úgy passzolt a bringa, ahogy szerettem volna, állandó hátfájás-nyakfájás-karzsibbadás ÉS gáttájéki fájdalom, ezért gondoltam egyet, és 120 helyett visszatettem a 135-ös stucnit, hézagolókból kivettem 2.5 centit a kormányszár alól, meg ugyebár a nyerget cseréltem-hátratoltam.
Bang. Varázsütésre megszűntek a panaszok. Vicces, hogy azt hittem, túl hosszan és alacsonyan ülök, aztán kiderült pont az ellenkezője. Egyébként kedvenc "pihenőpozitúrám", mikor lehajolok és a tenyerem lefektetem a lábfejemre v elé. Ilyenkor érzem azt, hogy "kinyílok" és "felfrissülök" (szűk a gerinccsatornám, így, ha egyenesen-felegyenesedve kell lennem, nagyon rossz.. )
Jobb is így menni, mert a gyenge combfeszítő izomzatot vonom ki a munka nagy részéből, és a számomra sokkal természetesebb-jobban eső combhajlító-farizom duettre hárul a haladtatás.
Ja, meg egy "biztonsági" előny: mivel a 120-as stucnim F99 volt, 109 gramm, a 135-ösöm meg F139 és 165 gramm, erősen túlépített, így már első úton feltűnt, hogy az egész évben nyekergő-nyikorgó és recsegő-csattogó hang, amit a villanyak-kormányszár felől hallottam MEGSZŰNT-eltűnt. Némaság honol.
így most nagyon jó, a nyeregcsere és alacsonyabb stack miatt meg jóval kevésbé terhelt-nyomott a gát, így a kellemetlenségérzet ott is megszűnt (valoziznuleg tul nagy teher jutott hátra a magas-rövid felállás miatt a korábbi beállításnál)
Szerintem így még jobban is néz ki a kerékpár. Egyetlen baj van: van egy tartalékba vett villám, amit kissé túlbiztosítottam, és 265mm körüli hosszra toldattam a nyakát. Nos, a képen levő villa nyaka 30mm-rel rövidebb, szóval viccesen nézne ki a másik villát beszerelni vágás nélkül. szép torony lenne.
Ugyanitt 265 mm-es ahead colos acélvilla (GM0.0) eladó használt fejcsapággyal, új rózsával és kupakkal, 1.125-re átalakító adapterrel