
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#15981
Írta 2012. március 25. - 15:14


#15982
Írta 2012. március 25. - 13:21

Sziasztok! Hozzám került egy régi verseny bringa és városi rohangálósnak szeretném használni, de a fékek is elég régiek (egy forgáspontú). Nem szeretnék rá sokat költeni, mert ahova járok, ott el-el tûnnek a kerók. Szóval hogy tudnám a fékhatást növelni? Fékpofát cseréljek vagy féktestet is (kétforgáspontúra)? Tudom hogy ezeken a hasábokon magasabb röptû dolgokról folyik a beszélgetés, de hátha tart itt pár ember erõsen fékezõ olcsó boltbajárós bringát. Pár órás olvasás után arra jutottam hogy egy BBS-01D fékpofa hátha segítene rajtam. Véleményetek?
lehet olcsón is 2f.pontos féket venni, és azt könnyen el lehet csúnyítani, egy kis olajsárral, vagy fekete festékkel ha nem akarod hogy csillogjon, viszont garantáltan jobban fog fogni.
érdemes a fékkarokat is olyanra cserélni ami rejtett bovdenvezetésû, mert máshogy húzza a bovdent, mint a régebbiek..
Flickr
#15983
Írta 2012. március 25. - 13:20

#15984
Írta 2012. március 25. - 11:46


#15985
Írta 2012. március 25. - 10:43

behozva rögtön 7-12% vám – és ami durva – *1,27 áfa drágítaná a cuccot: 3064 dollár a vége (683e ft)
#15986
Írta 2012. március 25. - 09:22

szerencsésebb helyeken a granturismo 11-es chorussal és khamsin helyett fulcrum1-el is olcsóbb egy százassal mint amit belinkeltél Wilier Gran Turismo Chorus 2011 Road Bike
Ezzel a felszereléssel nagyon jó vétel. Viszont azt írják, ha szállítás közben éri sérülés vagy hiányzik valami a csomagból, azért nem vállalnak felelõsséget.
Rendelt már innen valaki?
#15987
Írta 2012. március 24. - 23:25

Fordítva, nem? A Granturismo (elsõ) váza jobb és az Athena (második) felszereltsége - igaz, nem kompakt. A Centaur már elég jó, az Athena a 11 miatt jobb, de nincs nagy különbség, az új fékváltókar ugyanolyan mindkettõn; a kerék meg ugyanaz. Ha ezek közül választanék, az elsõt venném (Wilier GT), hisz a váz a legdrágább, kereket késõbb lehet jobbat venni, a Centaur meg elég egy életre.[FONT="]Sziasztok![/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="] Országúti vásárlásra adtam a fejem és ki is néztem. Három bringa közül kellene választanom és nem jutok dûlõre. Árban van különbség esetekben 6 számjegyes is.
A sorrend:[/FONT]
[FONT="]Az elsõ kettõ között nem nagyon tudok dönteni. A másodiknak a váza jobb, az elsõnek a felszereltsége. Nagyon szívesen olvasnék pro és kontra hozzászólásokat.[/FONT]
- [FONT="]Wilier GRANTURISMO + Centaur 10 Carbon 50/34 + Khamsin 605000 HUF[/FONT]
- [FONT="]Wilier IZOARD XP 2012 + ATHENA 11S + CRANK ALLOY 53/39 + KHAMSIN 440000HUF[/FONT]
- [FONT="]Cube Agree GTC Race 450000 HUF[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]Köszi: Matej[/FONT]
A nyertes persze vittore30 (ld elõzõ hsz.).
#15988
Írta 2012. március 24. - 21:12

[FONT="]Sziasztok![/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="] Országúti vásárlásra adtam a fejem és ki is néztem. Három bringa közül kellene választanom és nem jutok dûlõre. Árban van különbség esetekben 6 számjegyes is.
A sorrend:[/FONT]
[FONT="]Az elsõ kettõ között nem nagyon tudok dönteni. A másodiknak a váza jobb, az elsõnek a felszereltsége. Nagyon szívesen olvasnék pro és kontra hozzászólásokat.[/FONT]
- [FONT="]Wilier GRANTURISMO + Centaur 10 Carbon 50/34 + Khamsin 605000 HUF[/FONT]
- [FONT="]Wilier IZOARD XP 2012 + ATHENA 11S + CRANK ALLOY 53/39 + KHAMSIN 440000HUF[/FONT]
- [FONT="]Cube Agree GTC Race 450000 HUF[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]Köszi: Matej[/FONT]
szerencsésebb helyeken a granturismo 11-es chorussal és khamsin helyett fulcrum1-el is olcsóbb egy százassal mint amit belinkeltél Wilier Gran Turismo Chorus 2011 Road Bike
#15989
Írta 2012. március 24. - 20:41


Egyébként amikor meg fékezek - említettem a normális pofákat - akkor meg mind monti, mind kopasz elsõkereket blokkoltam el vizes aszfalton, ez sem vicces; és sajna Zombieland-ben lakok az autósok/bringások/gyalogosok figyelm(esség)ét tekintve

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#15990
Írta 2012. március 24. - 18:11

[FONT="]
[/FONT]
[FONT="] Országúti vásárlásra adtam a fejem és ki is néztem. Három bringa közül kellene választanom és nem jutok dûlõre. Árban van különbség esetekben 6 számjegyes is.
A sorrend:[/FONT]
- [FONT="]Wilier GRANTURISMO + Centaur 10 Carbon 50/34 + Khamsin 605000 HUF[/FONT]
- [FONT="]Wilier IZOARD XP 2012 + ATHENA 11S + CRANK ALLOY 53/39 + KHAMSIN 440000HUF[/FONT]
- [FONT="]Cube Agree GTC Race 450000 HUF[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]Köszi: Matej[/FONT]
#15991
Írta 2012. március 24. - 17:57

Tigris, nem rossz, de a legolcsóbb is kétszer annyiba kerül mind a suttogás... Egomi boltban lóg egy DT 76ért, az még csábított, de majd egy tizessel több (meg plusz egy kg, és ugyanúgy outi sárvédõt tudok csak rárakni - igaz, rendes v fék van rajta; de remélem outi fék ACS pofával jó lesz)
stellaz: Persze, az is fontos; de ne csináljunk úgy mintha a minta csak dísz lenne. Igenis vizes, poros, havas úton mérföldekkel jobb egy rendes mintás mint egy kopasz. A hungaroringen egál lenne... A V69eseken meglepõen jól bírja a minta, szinte semmit sem kopott, pedig egy láncot pont most koptattam el - még megnézem, de szerintem az 'morog', pedig nincs benne több mint 2500 az tuti.
Szoktam télen, melóba is. Fékpofából is kapásból olyat rakok be, ami vizes felnin is rögtön fog (ACS-eket szeretem a legjobban).
"A "hidroplán" hatás
Autók és teherautók esetében megtörténhet, hogy ha túl gyorsan mennek esõs idõben, akkor a gumi alatt egy vízhártya alakul ki, a külsõ elveszíti a tapadását. Ez végzetes lehet, így a gumi gyártók jókora barázdákat vájnak a futófelületbe, amely elvezeti az alatta felgyülemlett vizet. Az autóknál ez a hatás azért alakul ki, mivel a guminak négyzet alakú futófelülete van, és a belépõ kontaktus egyenes, és merõleges a haladási irányra. E miatt a víz könnyen a gumi alá jut, és nehezen távozik onnan. A kis nyomás miatt (kisebb, mint a kerékpároknál használt nyomás), a víz nyomása elegendõ lehet, hogy a gumi kontaktfelületének közepét felnyomja és a víz megragadjon ott. A kontaktfelület így nagy mértékben lecsökken, és ha a nyomás megnõ az egész gumi alatt kialakulhat a vízhártya.
A kerékpárnál ez nem fordulhat elõ. Elõször is a gumi profilja nem lapos, hanem félkörív alakú. Ez már magában lehetetlenné tesz jelentõs vízmennyiség felhalmozódást. A vizet a gumi oldalra szorítja ki. Másodszor, az érintkezési felület is jóval kisebb, mivel a külsõ egész vékony az autógumikhoz képest. Harmadszor, a kerékpárral nehéz akkora sebességet elérni, ahol a hidroplán hatás érvényesülhet. Negyedszer, a gumiknál használt nyomás nagyobb, így a víznek nincs esélye "bennragadni" a gumi alatt."
a hó meg egy totál más mûfaj, oda mintás kell, az nem vitás
#15992
Írta 2012. március 24. - 17:48

stellaz: Persze, az is fontos; de ne csináljunk úgy mintha a minta csak dísz lenne. Igenis vizes, poros, havas úton mérföldekkel jobb egy rendes mintás mint egy kopasz. A hungaroringen egál lenne... A V69eseken meglepõen jól bírja a minta, szinte semmit sem kopott, pedig egy láncot pont most koptattam el - még megnézem, de szerintem az 'morog', pedig nincs benne több mint 2500 az tuti.
Szoktam télen, melóba is. Fékpofából is kapásból olyat rakok be, ami vizes felnin is rögtön fog (ACS-eket szeretem a legjobban).
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#15993
Írta 2012. március 24. - 17:30

De q..a jó hogy megint eltûnt a hsz... Akkor már csak röviden: cyclocross nem jó, cross van itthon, az lesz páromé (azt akartunk venni, de a használt kínálat túl drága(55-65), és amiket néztem minden valami (felni szinte összesen) cserés. Ennyiért adják a megmaradt darabokat merevvillával is, újonnan (bár 1-2 dolog szintén még a boltban cserés). Na most a whisper ennek a tetejéért elhozható, és melóba járásra, edzésre használnám, amihez az egyenes kormány, mintás gumi kell. Volt a Corazonomon sportcontact, kanyarban leheletnyi nedvesség vagy por esetén csúszott mint az állat... A Rubena V69 annyira jól tapad, hogy szárazon is kanyarban beérem lefele az outis kollégákat (meg 2× segített a dobogóra vakondfutamon csapatversenyben). Úgyhogy fitness és minta...
esõben a keverék számít, nem a minta, ha megnézel egy schwalbe ultremo aqua gumit, az is majdnem sima, enyhén reszelõs a felülete, ami úgyis lekopik pillanatok alatt, viszont extra lágy a keveréke
télen szoktál bringázni? csak mert akkor máshogy értékelnéd, a csúszik, mint állat kifejezést

#15994
Írta 2012. március 24. - 15:06

gyárilag 32-essel vannak szerelve, de sztem bõven belefér nagyobb is
ott látszik fotón is
Merida 2010 Speeder T5
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#15995
Írta 2012. március 24. - 13:18

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#15996
Írta 2012. március 24. - 09:08

A sebesség mindent megold.
#15997
Írta 2012. március 24. - 08:51

#15998
Írta 2012. március 24. - 08:15

#16000
Írta 2012. március 23. - 09:38

Üdv!
Most lárom csak topikot, lehet itt kellett volna kezdenem.
Fitness gépet nézek, a Sprint Whisper ár nyerésre, ha
1, vagy tudom 28mm-es gumival használni
2, vagy találok némi mintával rendelkezõ gumipárt 25 és 28ból - Michelin Dynamicnál erõsebb (pl Rubena V70 szerû) jó lenne(gondolom hátul simán elfér)
Melóba is járnék vele, olykor télen is, meg amúgy is jó lenne ennyi ballonosság; plusz lejtõs kanyarokban a víztõl/portól sem akarok fosni kopasz gumival - akkor marad a cross gép.
Gumi csak próba után derülhet ki, vagy kép alapján is ki lehet zárni?
Az ilyen gumis villára fogatós outi sárvédõ nem megy be a nyak alá, azt nem oszt nem szoroz semmit ugye?
Segítségeteteket köszönöm!
hi,
fitness gépekrõl itt eddig nem nagyon dumáltunk, de majd a többiek megszakértik a kérdést :-)