Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#15001
Posted 2012. June 20. - 07:13

#15002
Posted 2012. June 20. - 07:08

Ridley Noah Fast
#15003
Posted 2012. June 20. - 00:22


Vegulis csak 1 het plusz keses lett a szallitassal, jelentos mennyisegu reklamalas utan.
#15004
Posted 2012. June 20. - 00:20

Nem tudom, hogy jó helyre írom, ha nem akkor elnézést, de végül is országúti géprõl van szó.
Tehát 1-2 hónappal korábban kaptam egy barátomtól egy régi, olyan 2000 környékén összerakott schwinn csepel országúti gépet (nem teljesen custom) Jómagam tinédzser koromban tekertem utoljára, azóta semmi, most kb. 20 év elteltével jött az alkalom, valamint igazából vágytam is rá.
Szóval egy nem leharcolt, ellenben sokáig állt gépet kaptam. Szervízbe elvittem -mivel abszolút nem értek a biciklikhez- rakják össze, hogy ki tudjam próbálni, tetszik-e egyáltalán a kerékpározás.
Cseréltek rajta kormányt (kos kormány helyett kicsit hajtott, egyenest) hátsó külsõt, bowdeneket, bowdenházakat, új fékkart kapott, új hátsó külsõt és a váltókat is beállították. Azóta használom és megszerettem. Noha arra akartam csak használni, hogy eldöntsem, hogy lépek-e tovább, vagy nem, esetleg megmaradok hetente 1-2 alkalommal tekerõnek, de megszerettem.
Kérdésem az lenne, hogy szerintetek lehet-e, illetve érdemes-e továbbfejleszteni ezt a gépet?
Amire használni szeretném, az városi tekergés aszfalton, néha napján simára döngölt (illetve futók által simára döngölt erdei ösvény Nyíregyházán, nem úttalan út, vagy esõerdõs túra) erdei ösvény, nagyritkán közepes túra közúton(50-80 km között)
Az esetek nagyobb részében hátsó ülésen vinném magammal a kisfiamat, én 110kg õ még csak 18kg...
Ja, a távlati célom az lenne, hogy egy merev villás trek, vagy crosstrek, vagy mi a bánat biciklit faragjak belõle, de csak ha érdemes, épp ezért kértem rá széles külsõt (hátul 32x622 méretû van, szélesebb éppen beférne a villába, de ...) ha eljutok a szervízbe, akkor majd veszek hozzá elõre is.
Van-e értelme, hogy pl: közép tengelyt cseréljek monoblokkosra (ráadásul ma elkezdett valami kattogni, szerintem a középtengelytõl jön) meg úgy fejlesztgetni?
A képek a drótszamárról itt vannak:
https://picasaweb.go.../2012Junius1902
Elõre is kösözönm a segítségeteket!
yoee
#15005
Posted 2012. June 19. - 22:00

2360 az sok. Csak az agyak, kullok es felni? Ez nagyon sok tenyleg, nehez elkepzelni hogy mitol lehet ilyen nehez. Vagy gyorszar/sor is benne van?
Az üres kerék felniszalaggal gyorszárral sor nélkül. Az elsõ 970 a hátsó 1390. Érzem is, a montis kerékszettem csak 1470 - ég és föld a gyorsításnál a különbség.
Az elsõ kerék egy széles trekking felni, vastag nem rozsdamentes küllõk és nagyon régi 105-ös agy. A hátsó hasonló, csak ott 'aero' a felni, szóval még nehezebb.
#15006
Posted 2012. June 19. - 21:08

más: Indult valaki a St Pölten radmarathonon? Most hétvégén lesz, 177 km, kb. 3200 szint.
"kiállva váltani"? ezt még nem mertem megpróbálni. Lehet ilyet csinálni?? :-)) Minek a vesztére??
#15007
Posted 2012. June 19. - 20:39

Ridley Noah Fast
#15008
Posted 2012. June 19. - 17:22

#15009
Posted 2012. June 19. - 16:54

11, 13, 15, 18, 21, 24, 28 ? Ez durva.
Szerintem is, azért keresek megoldást. De legalább majdnem mindenre jó. Szép dolog lenne a 10-es rendszer csak akkor a kerék is ugye... amit annyira nem bánok, mert a mostani szett 2360g - horror. Ezzel szép versenyezni

#15010
Posted 2012. June 19. - 16:45

Kell a fékváltókar, ha tudsz kérj kölcsön ismerõstõl és próbáld ki egy hosszabb tekerésre, szerintem utána akarni fogod!Azt vettem észre, hogy kevés volt a 7 fokozat a versenyen - régi 105-ös alsócsöves váltókarral 11-28 sor. Sokszor jó lett volna köztes fokozatokat is kapcsolni. A megoldás persze több fogaskerék hátul, de mennyi? Úgy láttam most a 10-es rendszer a legelterjedtebb.
Esetleg kompakt hajtómû kisebb hátsó átfogással?
A másik amit nem tudok eldönteni, hogy kell-e fékváltókar. (láttam alsócsõre szerelhetõ DA váltókart 10 fokozathoz)
Szóval adjatok tanácsot!

#15011
Posted 2012. June 19. - 16:41


Most szerintem 10-est erdemes, mar nagyon olcson is vannak, nem eppen ritkasag.
12-13-14-15-16-17-19-21-23-27 pl. nekem van egy ilyenem, ezen nincs sok lyuk.
#15012
Posted 2012. June 19. - 15:48

Mellesleg fvk-val többször váltok mint alsócsövessel és emiatt optimálisan tudom szabályozni a terhelést. Mentem már úgy bringázni a téli bringámmal, hogy lettünk páran és "verseny" lett belõle, hát mit ne mondjak, jó lett volna az fvk az állandó terhelés és tempóváltások miatt.
a fokozatszám szubjektív. Ha erõs vagy akkor nem zavarnak annyira a fokozat ugrások.
Azt vettem észre, hogy kevés volt a 7 fokozat a versenyen - régi 105-ös alsócsöves váltókarral 11-28 sor. Sokszor jó lett volna köztes fokozatokat is kapcsolni. A megoldás persze több fogaskerék hátul, de mennyi? Úgy láttam most a 10-es rendszer a legelterjedtebb.
Esetleg kompakt hajtómû kisebb hátsó átfogással?
A másik amit nem tudok eldönteni, hogy kell-e fékváltókar. (láttam alsócsõre szerelhetõ DA váltókart 10 fokozathoz)
Szóval adjatok tanácsot!
#15013
Posted 2012. June 19. - 14:56

Esetleg kompakt hajtómû kisebb hátsó átfogással?
A másik amit nem tudok eldönteni, hogy kell-e fékváltókar. (láttam alsócsõre szerelhetõ DA váltókart 10 fokozathoz)
Szóval adjatok tanácsot!
#15014
Posted 2012. June 19. - 13:33

én kmc patentszemet használok. nincs vele gond. volt sram is,azzal is ok. a sram passzentosabb. elvileg 1x használatos,de a gyakorlat mást mutatott. :cool2:
Köszi! KMC lesz+sor és lánc csere. Láncom már 132.5mm 6 szemen mérve, 0.1mm-re van a kuka limittõl.
#15015
Posted 2012. June 19. - 11:11

>Nem értem ezt az embert. Nagyon jól megy sík idõfutamot, de hegyre egyáltalán nem tud menni pedig nem is kövér.
Szerintem kb. mint Greipel, vagy Kittel. Tul sok izom.
De en sem ertem egyebkent, tavaly pl. o nyerte az Esztergom - Pilismarot - Ketbukkfa idofutamot. Lehet csak a hosszu tav/meleg tett be neki most.
Inkább olyan mintha csak saját tempót tudna.
A sebesség mindent megold.
#15016
Posted 2012. June 19. - 01:21

Szerintem kb. mint Greipel, vagy Kittel. Tul sok izom.
De en sem ertem egyebkent, tavaly pl. o nyerte az Esztergom - Pilismarot - Ketbukkfa idofutamot. Lehet csak a hosszu tav/meleg tett be neki most.
A pulzusmero szerintem mer ott is.
#15017
Posted 2012. June 19. - 00:08

Ezek nagyon jo fotok, es van exif (full details link), szoval lehet latni ki mennyire van lemaradva abban a kanyarban. Nem csodalom, hogy engem mar nem vart meg.
2 pulzusmero minden eshetosegre.
https://lh3.googleus...00/P6170589.JPG
és az alsó vajon mér is valamit? az szinte már a hasán van...
mondjuk azt sosem teszteltem, hogy a sigma pántját meddig lehet lehúzni hogy még érzékeljen, de hasizmon szerintem csak kósza böfögéseket tud fogni.

gondoltam, hogy neked bejönne a LOOK bringa!

Flickr
#15018
Posted 2012. June 18. - 23:24

50mp-re voltam.Ezek nagyon jo fotok, es van exif (full details link), szoval lehet latni ki mennyire van lemaradva abban a kanyarban. Nem csodalom, hogy engem mar nem vart meg.
2 pulzusmero minden eshetosegre.
https://lh3.googleus...00/P6170589.JPG

Nem értem ezt az embert. Nagyon jól megy sík idõfutamot, de hegyre egyáltalán nem tud menni pedig nem is kövér.
Szerintem az enyémnek is csak a szövet ad rugalmasságot, egy számmal kisebb mezt hordok országúton, így feszül rajtam.MJani, Nem veletlenul kerdezem, mert tavalyelott amikor csinaltattam, es tavaly, amikor akartam ujat csinalni ok csak "fix" anyagbol tudtak/akartak csinalni.
2 fele sprintex, 1 coolmax es kifujt, de ezek nem ellasztikus anyagok, csak a szoves ad neki nemi rugalmassagot, de csak mint egy polonak mondjuk.
Kar, hogy nem figyeltem meg a mezed. De majdcsak osszefutunk meg valahol.
A sebesség mindent megold.
#15019
Posted 2012. June 18. - 23:08


#15020
Posted 2012. June 18. - 23:06

2 pulzusmero minden eshetosegre.

https://lh3.googleus...00/P6170589.JPG