Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#14341
togo

togo

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Egy osztrák üzletben, ahol az Univegámat vettem, javították a régi Merida karbon vázamat. Ott szintén a kulacstartó menetes rögzítõje lötyögött, de kb. 15 perc alatt egy újat raktak bele egy speciális szerszámmal.
Szerintem egy próbát megér, nagyon tuti szervizük van, hazai viszonylatban elképzelhetetlenül felszerelt.
Radwelt Michi Knopf >> Home

Sajnos bekövetkezett amitõl féltem, a szervízben megállapították hogy a karbonvázba gyárilag beágyazott, végein belsõ menetezéssel ellátott aluminium persely rögzítése gyengült meg. És ugyan a karbon még fogja, de a hang jelzi hogy elõbb utóbb szét fog esni az egész. Több bringaboltot és szervízt kérdeztem, a legtöbb helyen azt mondják ha a karbonszerkezet sérült el kell dobni a többszázezres új vázat. Állítólag vannak speciális paszták(pl amivel a repülõgépek karbon törzséhez rögzítik az alu szárnyat), ezeket endoszkóppal kis furatokon a megfelelõ helyre juttatva jobb lesz a kötés mint valaha. De hallottam egy olyan módszerrõl is, hogy a perselyt marógéppel úgy ahogy van kimarják a helyérõl. A keletkezett alagút teljesen szabályos felületû és alig nagyobb belméretû az eredeti nyílásnál. Ebbe a lukba egész precízen akár az aluminiumnál erõsebb anyagból pl acélból is újragyártható, menetezhetõ az új persely. Ha passzentosra sikerül még ragasztani sem kell. Halottatok ezekrõl az eljárásokról? Ki foglakozik ilyesmivel? Kihez fordulhatok? Nincs pénzem új vázra és nagyon hiányzik a bringám. Attól tartok a váz újravásárlásra buzdító szakszervízek nem vállalnak ilyen munkát.

b



#14342
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.440 hozzászólás
tök jó kis vidi a keréképítésrõl: azt hiszem volt régen a discovery-n is.

#14343
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.440 hozzászólás

Sziasztok, érdekelne reálisan, hogy mennyit érhet a kerékpárom, ehhez kellene pár hozzá értõ személy. :)

Kerékpáromról:

- Váz: Magellan Capella
- Villa: Scott USA
- Nyeregcsõ: Cytec
- kormány: Podium
- Elsõ, hátsó agy: Shimano RX100
- Felni: Mavic Sup
- Gumi: vittoria zaffiro 20 mm-s
- Elsõ, hátsó fék: Shimano RX100
- Elsõ váltó: Shimano Deore LX
- Hátsó váltó: Shimano RX100
- Fékváltó karok: Shimano RX100
- Hajtómû: Shimano RX100
- Lánc, Fogaskoszorú: Shimano
- Pedál: SPD

Remélem nem felejtettem ki semmit, nem minden alkatrésznek tudom a pontos típusát, de a gyártót minden esetre oda írtam. :) Maga a bicikli így néz ki: http://a2.sphotos.ak...364755588_o.jpg


a "mennyit ér" ,és a "mennyiért lehet eladni" teljesen más összeg. 100 körüli az értéke,de talán ha 70-ért elbírod adni,akkor jó vagy.... szerintem.

#14344
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sajnos bekövetkezett amitõl féltem, a szervízben megállapították hogy a karbonvázba gyárilag beágyazott, végein belsõ menetezéssel ellátott aluminium persely rögzítése gyengült meg. És ugyan a karbon még fogja, de a hang jelzi hogy elõbb utóbb szét fog esni az egész. Több bringaboltot és szervízt kérdeztem, a legtöbb helyen azt mondják ha a karbonszerkezet sérült el kell dobni a többszázezres új vázat. Állítólag vannak speciális paszták(pl amivel a repülõgépek karbon törzséhez rögzítik az alu szárnyat), ezeket endoszkóppal kis furatokon a megfelelõ helyre juttatva jobb lesz a kötés mint valaha. De hallottam egy olyan módszerrõl is, hogy a perselyt marógéppel úgy ahogy van kimarják a helyérõl. A keletkezett alagút teljesen szabályos felületû és alig nagyobb belméretû az eredeti nyílásnál. Ebbe a lukba egész precízen akár az aluminiumnál erõsebb anyagból pl acélból is újragyártható, menetezhetõ az új persely. Ha passzentosra sikerül még ragasztani sem kell. Halottatok ezekrõl az eljárásokról? Ki foglakozik ilyesmivel? Kihez fordulhatok? Nincs pénzem új vázra és nagyon hiányzik a bringám. Attól tartok a váz újravásárlásra buzdító szakszervízek nem vállalnak ilyen munkát.

b

Melyik szervizben állapították meg?


A sebesség mindent megold.

 


#14345
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Sajnos bekövetkezett amitõl féltem, a szervízben megállapították hogy a karbonvázba gyárilag beágyazott, végein belsõ menetezéssel ellátott aluminium persely rögzítése gyengült meg. És ugyan a karbon még fogja, de a hang jelzi hogy elõbb utóbb szét fog esni az egész. Több bringaboltot és szervízt kérdeztem, a legtöbb helyen azt mondják ha a karbonszerkezet sérült el kell dobni a többszázezres új vázat. Állítólag vannak speciális paszták(pl amivel a repülõgépek karbon törzséhez rögzítik az alu szárnyat), ezeket endoszkóppal kis furatokon a megfelelõ helyre juttatva jobb lesz a kötés mint valaha. De hallottam egy olyan módszerrõl is, hogy a perselyt marógéppel úgy ahogy van kimarják a helyérõl. A keletkezett alagút teljesen szabályos felületû és alig nagyobb belméretû az eredeti nyílásnál. Ebbe a lukba egész precízen akár az aluminiumnál erõsebb anyagból pl acélból is újragyártható, menetezhetõ az új persely. Ha passzentosra sikerül még ragasztani sem kell. Halottatok ezekrõl az eljárásokról? Ki foglakozik ilyesmivel? Kihez fordulhatok? Nincs pénzem új vázra és nagyon hiányzik a bringám. Attól tartok a váz újravásárlásra buzdító szakszervízek nem vállalnak ilyen munkát.

b


Én a karbon házba nem mernék belesajtolni egy menetes perselyt, hiszen eléggé nagy átfedés kell ahhoz, hogy ne forogjon el a csapágycsésze behelyezése után, de akkor meg lehet akkora feszültséget kap a már amúgy is a marás miatt gyengített karbon szerkezet, hogy elfáradhat. Én csak minimálisan növelném az átmérõt, és nullás illesztéssel spec ragasztóval lehet új persely bele, de hogy az most alu vagy acél az már teljesen mindegy. Szerintem teljesen felesleges az az erõsség miatt acélt tenni bele, hiszen az alu vázak is bírják, és ott még a karbon szövet se futja körbe.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#14346
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
Szerintem egy jól felkészített, szerszámgyártásban jártas cég meg tudja neked csinálni. Ma már nem nagy kunszt a precíziós fúrás, illesztés. A Loctite gyárt ipari ragasztókat, amiket direkt erre a célra lehet használni. Felfúratni, új perselyt bele beragasztva és gurulhatsz tovább. A kérdés csak az, h hol találsz olyan böcsületes hazai céget akik azt úgy megcsinálják, ahogy azt kell. Sok sikert!

Ridley Noah Fast 


#14347
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nem garis a vaz?

#14348
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Sajnos bekövetkezett amitõl féltem, a szervízben megállapították hogy a karbonvázba gyárilag beágyazott, végein belsõ menetezéssel ellátott aluminium persely rögzítése gyengült meg. És ugyan a karbon még fogja, de a hang jelzi hogy elõbb utóbb szét fog esni az egész. Több bringaboltot és szervízt kérdeztem, a legtöbb helyen azt mondják ha a karbonszerkezet sérült el kell dobni a többszázezres új vázat. Állítólag vannak speciális paszták(pl amivel a repülõgépek karbon törzséhez rögzítik az alu szárnyat), ezeket endoszkóppal kis furatokon a megfelelõ helyre juttatva jobb lesz a kötés mint valaha. De hallottam egy olyan módszerrõl is, hogy a perselyt marógéppel úgy ahogy van kimarják a helyérõl. A keletkezett alagút teljesen szabályos felületû és alig nagyobb belméretû az eredeti nyílásnál. Ebbe a lukba egész precízen akár az aluminiumnál erõsebb anyagból pl acélból is újragyártható, menetezhetõ az új persely. Ha passzentosra sikerül még ragasztani sem kell. Halottatok ezekrõl az eljárásokról? Ki foglakozik ilyesmivel? Kihez fordulhatok? Nincs pénzem új vázra és nagyon hiányzik a bringám. Attól tartok a váz újravásárlásra buzdító szakszervízek nem vállalnak ilyen munkát.

b

Ami még lehet: nem teljesen meghúzott kazetta szorító (vagy hogyhíjják) hátul, valamint nem teljesen meghúzott lánckerék összefogócsavarok a hajtómûvön.



#14349
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
szerintem 70 körül

#14350
sanada

sanada

    újonc

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok, érdekelne reálisan, hogy mennyit érhet a kerékpárom, ehhez kellene pár hozzá értõ személy. :)

Kerékpáromról:

- Váz: Magellan Capella
- Villa: Scott USA
- Nyeregcsõ: Cytec
- kormány: Podium
- Elsõ, hátsó agy: Shimano RX100
- Felni: Mavic Sup
- Gumi: vittoria zaffiro 20 mm-s
- Elsõ, hátsó fék: Shimano RX100
- Elsõ váltó: Shimano Deore LX
- Hátsó váltó: Shimano RX100
- Fékváltó karok: Shimano RX100
- Hajtómû: Shimano RX100
- Lánc, Fogaskoszorú: Shimano
- Pedál: SPD

Remélem nem felejtettem ki semmit, nem minden alkatrésznek tudom a pontos típusát, de a gyártót minden esetre oda írtam. :) Maga a bicikli így néz ki: http://a2.sphotos.ak...364755588_o.jpg

#14351
coffein

coffein

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

egy tisztán készülõ sportoló sosem tud lenyomni 1 kokszost.

Darnyiról pl ezt a legendát hirdették :cool2::cool2:


Nem osztom a véleményed. Attól is függ, hogy ki milyen szintrõl indul, milyen adottságai vannak, mennyi munka van benne, milyen szakértelemmel készítik fel,mennyira akarja a sikert........
Persze lehet más "segítség" is , de biztos tudás nélkül alaptalan a vádaskodás!

#14352
etilin

etilin

    vendég

  • fórumtag
  • 228 hozzászólás
Az úszók tuti tiszták!!!

A víz lemossa a koszt:)

#14353
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nem tudtam, jobbulast!

#14354
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Mjani, Matra Korre jossz?

Nem megyek, még nem gyógyultam meg. De lehet nem is Mátra körre mennék, ha mennék valahova, hanem kritérium ob-ra és páros idõfutam bajnokságra.


A sebesség mindent megold.

 


#14355
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Mjani, Matra Korre jossz?

#14356
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

egy tisztán készülõ sportoló sosem tud lenyomni 1 kokszost.

Darnyiról pl ezt a legendát hirdették :cool2::cool2:


Most is tisztának vannak kikiáltva az úszóink, aztán mégse azok. :)


A sebesség mindent megold.

 


#14357
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
egy tisztán készülõ sportoló sosem tud lenyomni 1 kokszost.

Darnyiról pl ezt a legendát hirdették :cool2::cool2:

#14358
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.440 hozzászólás

pár részlet kissé már meredek: hogy lefizette Ferrarit, hogy Pantani adagolását rontsa el az utolsó hétre? ha Ferrari ebbe belement, jó nagy hülye volt, mert elvesztett egy raklap ügyfelet

az is véleményes, hogy mindenkit lefizettek : UCI, külsõ dokik (Ferrari) - egyáltalán minek kellett neki ez a Ferrari, nem volt saját dottore? – szóval a végén már többe lett volna a leves mint a hús, mert versenyzésbõl nem kereste szét magát, mivel a tour mellett max 3-5 versenyen indult/év. és a versenypént elméletileg szétdobták a csapatban. jó tudom volt pár M dollár reklámbevétel is


szerintem teljesen hihetõ a dolog. sosem volt a kedvencem Armstrong. nála nem csak a reklámpénzeket kéne nézni. õ belõle 1 intézményt csináltak politikai,és gazdasági körök sztem. nézd meg: az igazi amerikai hõs. rákból felépült többszörös tour gyõztes. egyenes út a politikai pályához. az a vicces,h rajta kívül a tour dobogóján mindenki megbukott vlmivel,de õ nem. egy tisztán készülõ sportoló sosem tud lenyomni 1 kokszost.

#14359
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nézem a Vuelta-t. hallgatom a kis Knézyéket. érdekes lesz Hamilton könyve. remélem lesz magyar kiadása is. én biztos megvenném.


pár részlet kissé már meredek: hogy lefizette Ferrarit, hogy Pantani adagolását rontsa el az utolsó hétre? ha Ferrari ebbe belement, jó nagy hülye volt, mert elvesztett egy raklap ügyfelet

az is véleményes, hogy mindenkit lefizettek : UCI, külsõ dokik (Ferrari) - egyáltalán minek kellett neki ez a Ferrari, nem volt saját dottore? – szóval a végén már többe lett volna a leves mint a hús, mert versenyzésbõl nem kereste szét magát, mivel a tour mellett max 3-5 versenyen indult/év. és a versenypént elméletileg szétdobták a csapatban. jó tudom volt pár M dollár reklámbevétel is

#14360
coffein

coffein

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

Ami még lehet: nem teljesen meghúzott kazetta szorító (vagy hogyhíjják) hátul, valamint nem teljesen meghúzott lánckerék összefogócsavarok a hajtómûvön.


Nekem nem kellõképpen megszorított gyorszár ( a hátsó keréken ) okozott hasonló problémát, hangot.